[S] Subaru Forester 2.0 XT MY03 (UK)

kupię / sprzedam / zamienię / wymienię /dam / nie dam
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
ODPOWIEDZ
mando
0 gwiazdek
Auto: Forester XT (SG5)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

[S] Subaru Forester 2.0 XT MY03 (UK)

Post 9 wrz 2019, o 14:55

Z ciężkim sercem wystawiam na sprzedaz rodzinnego Forestera.

Na poczatek może kilka zdjęć.

Pierwszy własciciel kupił auto w Subaru Sparshatts of Botley w lipcu 2003 i był tam serwisowany do 2010.
Samochód nabyłem w połowie czerwca 2011. Mialem kupić piekna czerwona Impreze WRX wagon, ale Forester był tak zadbany i w tak dobrym stanie ze nie moglem przejsc obok.

[Jako ze samochód jest z UK przebieg podaje w milach, chyba ze gdzies celowo zaznaczylem km]

Historia serwisowa jest prawie w 100% kompletna jesli chodzi o pieczatki i faktury/paragony.
06.10.2003 - przebieg 999
08.04.2004 - 4810
11.07.2005 - 11310
26.06.2006 - 15899
17.07.2007 - 21641
15.07.2008 - 25976 (rozrzad w Subaru Sparshatts of Botley)
17.07.2009 - 30142
29.06.2010 - 34868
13.08.2011 - 40108
05.07.2012 - 46263
08.07.2013 - 51151 (rozrzad w Sheffield Subaru Service)
09.09.2014 - 57607
24.04.2015 - 61620
27.07.2016 - 63489 (brak pieczatki i paragonu z serwisu)
30.05.2017 - 65021
24.08.2018 - 66171 (rozrzad w ASO Rzeszów)
04.09.2019 - 66536

Samochod jeździ na polskich tablicach od listopada 2016.
Mam stertę papierów z serwisów i sklepów gdzie kupowalem różne części. Co jak co, ale pieniedzy na niego nie szczedzilem.

Całe zawieszenie wymieniłem, zanim SLS zaczał siadać - amortyzatory KYB plus twardsze sprezyny żeby tył nie ciagnał się po drodze.
Zwykle przewody hamulcowe wymienione na Hella ze stali nierdzewnej.
W 2012 samochód był w ASO na kampanii przywoławczej zwiazanej z wahaczami.
W 2013 przy wymianie rozrzadu została wymieniona też chłodnica, termostat, pasek osprzętu oraz jakieś inne drobne graty do których normalnie nie idzie się dostać. Wszystko profilaktycznie, nic sie nie dzialo ze starymi.
W 2018 tarcze i klocki wymienione na nowe, TRW. Przy okazji wszystkie zaciski zregenerowane zestawami naprawczymi od Subaru.
W 2017 drażek od skrzyni biegów zaczał dziwnie drgać od czasu do czasu. Wziałem samochód do ASO, ale mimo dobrych chęci nie dało się go zdiagnozować od ręki. W 2018 zregenowałem wał napedowy, ale drgania dalej się pojawiały. Całkiem niedawno wymieniłem przednią prawą półoś na nową (Subaru, nie zamiennik), drgań drążka już nie ma.
Na poczatku wrzesnia włożyłem nowy akumulator, Bosch S4.
Cztery malo najechane (1500-2000km) opony Michelin CrossClimate+ zakładane na Hunterze (balans + test drogowy z wydrukiem).
Od zawsze do silnika lany olej Subaru albo Castrol Edge 5W-30.
Do skrzyni i dyferencjalu Subaru, Castrol albo RedLine LightWeight ShockProof
Fotele i tylna kanapa regularnie pielegnowane.
Nie wiem jak u pierwszego wlasciciela, ale u mnie samochód zawsze jezdził na 100 oktanach, od biedy 98. Nie, nie ścigałem się nim :-). Przez te wszystkie lata tylko raz wycisnałem z niego ile fabryka dała (o tym w nastepnym paragrafie). Przez większość czasu turbina nie była często zakręcana.

W przeciwieństwie do Polski, zagranicą samochód był raczej znany. Swego czasu byłem dość aktywny na subaruforester.org i często jeździłem na zloty Subaru. Łącznie z tym na którym bylo 6 FSTi. Galeria. Od tamtej pory chyba nie dało się zebrać ich więcej w jednym miejscu, przynajmniej w Europie :-)

Prócz samochodu kupujacy dostanie...
Oryginalna kratkę. Sportowa, widoczna na zdjęciach, zostaje.
Oryginalny tłumik. Obecnie jest zamontowany Ninja, którego też nie zamierzam sciagać.
Dwa oryginalne klucze.
Stabilizator na tył, Whiteline 22mm.
Belki na dach z kompletem kluczy. E361ESA000
Turbina. Kupilem na zapas od innego goscia z 2.0XT, który do swojego wstawil VF41. Z tego co mi wiadomo nie byla maltretowana, przebieg w granicach 40-50tys km. Na pierwszy rzut oka wyglada ok, nie testowałem jej.
Dwa przednie reflektory i jeden tylni. Wszystkie UKDM, wiec nie radze jechac z nimi na przeglad.
Filtr powietrza K&N. W oryginalnym pudelku, zrobione na nim 1100-1200km więc ma jeszcze spory zapas.
Oryginalny MAF, w pudełku. 22680AA310
Guma kielicha amortyzatora x2. 20375FC001. Nowe, nierozpakowane.
Gumowa nakładka na pedał sprzęgła. Nowa, nierozpakowana.
Cokolwiek jeszcze znajdę do auta w garazu i szufladach wrzucam do bagaznika.

Prócz wspomnianej półosi i sondy lambda (wymieniona na oryginalna Subaru) nigdy nie było z samochodem żadnych problemów.
Jak na swoje lata uważam że jest w bardzo dobrym stanie. Jest kilka drobnych rys tu i tam, ale w żadnym wypadku nie rzucaja sie w oczy. W okolicy wlewu paliwa pojawila sie drobna rdza wielkości główki od małej pinezki.
Kratka do przemalowania, jest na niej kilka odprysków i pęknięć farby, Janusze nie pomalowali jej jak należy i teraz to sie odbija. Przedni zderzak zaczal sie trochę łuszczyć. Tylni też, z tym że na nim sa też dwie rysy które widać na zjęciach. Jakas małpa mnie gdzieś czymś porysowała.
Można by się zajać podwoziem, bo rudy zaczyna się odzywać. Ale ja już nie mam na to czasu i nie chce więcej inwestować w samochód, wiedzac że nasza wspólna podróż dobiega końca.
Nie interesowałem się przekładkami, po tym jak zobaczyłem że kierownica po drugiej stronie wcale nie jest taka jak ja maluja. Moja żona też jeździ samochodem z kierownica po drugiej i jej to nie przeszkadza.

Sprzedaje go ponieważ od jakiegos czasu jest bardzo mało używany, co też widać po przebiegu jaki ma. Żona ma swój samochód a ja mam taka prace że nawet do dojazdów nie mogę go używać.
W tej chwili przebieg 66702 mil, 107346 kilometrów. Tak, jest oryginalny i niekręcony, automatyczna zniżka dla tego kto udowodni że jest inaczej :-) . Licznik będzie powoli rosnąć, postanowiłem trochę pojeździć zanim ostatecznie się z nim pożegnam i ew. usunąć jakieś niedociągniecia, gdyby się pojawiły. Nie sprzedaję kota w worku.

Nastepny przeglad techniczny we wrzesniu 2020.
VIN - JF1SG5KD33G018569
Cena 15000PLN i jak wszystko w życiu do negocjacji :-)



mando
0 gwiazdek
Auto: Forester XT (SG5)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

[S] Subaru Forester 2.0 XT MY03 (UK)

Post 16 paź 2019, o 07:41

Ogłoszenie już nieaktualne, samochód znalazł nowego właściciela.

ODPOWIEDZ