Strona 1 z 1

[S] Legacy turbo do kajtków

: 23 paź 2011, o 15:17
autor: Maro
Postanowiłem rozstać się ze swoim egzemplarzem. Auto ma dość ciekawą historię. Z fabryki wyjechało w 1993 roku jako auto z przednim napędem oraz silnikiem 1.8. Na wyposażeniu był szyby elektrycznie sterowane, lusterka elektrycznie sterowane, elektryczny szyberdach (i chyba ABS).Nabyłem ten egzemplarz pod koniec 2007 roku. Jako, że w tamtym czasie jeździłem w lokalnych KJSach Mercedesem 2.5-16V (apropos jest również na sprzedaż), który okazał się mało konkurencyjny w stosunku do aut 4x4, postanowiłem zmienić auto na coś co da możliwość walki z najszybszymi. Kilka wypraw do POWERON i rozmów z Wiktorem Kozłowskim i pojawił się pomysł. Szukamy zdrowej budy i wstawiamy tam wszelkie graty z wersji Turbo (nomen omen z jego gnijącego wówczas turbodziada Wiktora) plus robimy kilka modyfikacji. Auto powstawało dość długo, na drogi wyjechało w połowie 2008 roku. Od tamtego czasu przejechało kilka imprez i służyło częściowo do zwykłej jazdy.

Co zostało zrobione w POWERON, już piszę:
- wybebeszone wnętrze
- wstawiona klatka robiona na wzór oryginalnej fabrycznej (ale jak Wiktor twierdził trochę ją rozbudował)zgodna z załącznikiem J
- wstawione kubełki Lico
- szelki 2 calowe (homologacja drogowa) dla kierowcy i pasażera
- zawieszenie KYB AGX plus jakieś lepsze sprężyny
- seryjne hamulce z Turbodziada (klocki bodajże TRW)
- całe przeniesienie napędu seria turbo, jedyną zmianą jest zaspawany tylny dyfer (porażka)
- silnik rozebrany, sprawdzony, co trzeba było zostało wymienione na nowe, (łacznie przejechałem na tym silniku całe 23tys km)
- zamontowany MBC (ładuje w okolicy 1 - 1.3 bara)
- stożek
- cały wydech przelotowy od turbo z jednym końcowym tłumikiem (ok. 3 cali średnicy, gada naprawdę nieźle)
- zaspawany szyberdach (położona na dach biała folia)
- dołożony (przeze mnie) spojler w lekko innym kolorze niż auto :)
- standardowe felgi aluminiowe, jakie wychodziły w wersji Turbo.
- wskaźnik doładowania AG

Oczywiście cała elektryka, zbiornik, wszystkie elementy, które powinny być z turbo są wstawione z turbodziada. Auto mimo, że przy obecnej (seryjnej bodajże) sprężarce budzi się do życia dość późno (ok 3700 obr/min) zbiera się naprawę żwawo.
Jaką mocą i momentem się obecnie legitymuje, nie wiem, nie było hamowane, wg Wiktora ma okolo 260KM ale powiem tak, jak mierzyłem się z WRX STI 2004 US spec na prostej, to do piątego biegu oba auta szły łeb w łeb.

Auto jedzie, hamuje, oprócz stuków i puków z zaspawanego dyfra (co jest typowe w takich operacjach) żadnych podejrzanych odgłosów dziad nie wydaje jedyne co może denerwować poza dyfrem to ruda przy nadkolach.

Cena 22tys zł, ofc do negocjacji:)

Więcej info na pw

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 3 mar 2012, o 13:58
autor: Maro
UP :!:
Cena 16000 do dogadania :-)

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 5 mar 2012, o 12:51
autor: Dominikpl


4:45?

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 5 mar 2012, o 13:10
autor: Jarecki
:giggle: :giggle: :giggle: Ale Urwał :lol: :lol: :lol:

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 5 mar 2012, o 15:25
autor: Piter 35
No cóż, fura służy do zabawy, więc zabawne lub mniej zabawne wypadki się zdarzają :cofee: . Byle było proste :idea: . Cena super szkoda ,że nie mam kasy :wall:

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 5 mar 2012, o 17:32
autor: gregski
4:14 komentarz boski :mrgreen: :mrgreen:
generalnie arcy widowiskowa impreza, organizuja to jeszcze? :)))

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 5 mar 2012, o 19:21
autor: inquiz
widać że fajna zabawa, normalnie aż mnie kusi zmiana planów. a takie fajne sceny że bym się pewno nie wstydził lądować po rowach, piasek na drodze i pies samobójca...
a z ciekawości, skąd tam tyle aut na żółtych blachach?

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 5 mar 2012, o 21:15
autor: Maro
Dominikpl pisze:

4:45?

To nie ja :-)
Ja jak również auto wciąż żyje ;-)

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 6 mar 2012, o 07:41
autor: burat
inquiz, to rajd dziennikarzy był i przy okazji chłopaki upalają jakimiś klasykami ;-)

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 6 mar 2012, o 23:31
autor: inquiz
burat, znaczy się amatorszczyzna czyli dla mnie, a klasyków mi po prostu szkoda do takiej jazdy po rowach.

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 6 mar 2012, o 23:48
autor: burat
inquiz, po prostu przerost ambicji nad zdolnościami ;-)

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 7 mar 2012, o 15:46
autor: d_xter
A jak się ma (z prawnego punktu widzenia) skasowanie klasyka na takim rajdzie względem późniejszej rozmowy z konserwatorem zabytków? W końcu zabytek, to zabytek, dbać trzeba, a nie po rowach latać.... :cofee:

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 11 mar 2012, o 18:08
autor: gendziu
Maro pisze:
Dominikpl pisze:

4:45?

To nie ja :-)
Ja jak również auto wciąż żyje ;-)
A podobne ;-)
Sluchaj a jak sie ma sprawa stanu podwozia? duza ruda zaatakowala?
Widzialem dziada w nmp, chcialem podejsc zagadac i wkleic sie na prawy, ale zniknales :wall:
W skrzyni cos bylo robione (n.p z czy jest srodek z wrx 2005?)
Stabilizatory seryjne?
Turbo tez seryjne, skoro laduje od 3700 tak?

Re: [S] Legacy turbo do kajtków

: 17 mar 2012, o 17:04
autor: Maro
Co do podwozia to szczerze nie zerkałem, auto stało w garażu całą zimę, tylko przepalane wiec jeżeli chodzi o sól to w tym roku nie zdołała nic skubnąć z podwozia:)
Skrzynia jest seria i turbo także z lekko podniesioną kompresją.

A jak mnie widziałeś na nmp to trzeba było krzyczeć albo rzucić kamieniem, wtedy na bank bym sie zatrzymał :-)