Strona 1 z 2

[K] STI

: 14 maja 2012, o 21:18
autor: booSTi
Tak jak pisałem wcześniej:

Potrzebuje DCCD, szpery w tylnym dyfrze, ponad 300 kuni, dźwięku boxera, gwizdu turbiny, syczenia BOVa, marchew z wydechu, dobrego zawiasu, trakcji, dużego spojlera a przede wszystkim bezawaryjności i ciągłej gotowości do boju!
Myślałem o eye dropie 2005.

Pytania:
1) Co STI ma w tylnym dyfrze? Wiskozę? Czyli płytki zanurzone w oleju?
Wiskozę

2) Co WRX ma w tylnym dyfrze? Otwarty mechanizm różnicowy?
Wiskozę

3) Od jakiej granicy mocy trzeba kuć silnik w STI?

4) Jaki jest najgłośniejszy wydech?
Blitz Nur Spec R

5) Jakie jest maksymalne doładowanie seryjnego STI, oraz w pakiecie prodrive PPP (305KM).
Seryjne doładowanie ~1,25bar, PPP ~1,5bar.

6) Co to jest za regulowany z kabiny zawias? Ma to sens? Jak to można wykorzystać? Opinie...
TEIN EDFC

7) Czy to normalne, że w STI na zimnym silniku po odpaleniu obroty są na poziomie 1,5k? Po przegazowaniu spadają na 800.
Tak

8) Czy to normalne, że w STI na zimnym silniku po włączeniu postojówek zmieniają się obroty jałowe, jak również po włączeniu świateł mijania?
Tak

9) Czy to normalne, że w STI zmieniają się obroty jałowe podczas kręcenia kierownicą?
Tak

10) Czy STI ma seryjnie BOVa?
Nie. Ma zawór DV. Jeśli ma BOVa to może silnik zalewać paliwem.

11) Co ma WRX w centralnym dyfrze skoro nie DCCD? Wiskozę 50/50?
Wiskozę 50/50.

12) Dlaczego w STI przy zablokowanym DCCD, wiskoza z tylnego dyfra wydaje się być bardziej "spięta" i widać w ciasnym zakręcie jak przeskakują tylne koła, niż przy trybie auto(lub 0%)? Czy DCCD steruje też tylną wiskozą?
DCCD steruje jedynie centralnym dyfrem. Tylny dyfer jest zawsze pasywny.

Nowe pytania będę dopisywał w pierwszym poście, zrobię sobie tu swoje kompendium wiedzy o subaru :thumb:
Na razie tyle. Dzięki za konkretne odpowiedzi. Pozdro!

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 21:23
autor: Chloru
1) Wiskoza albo torsen zależy od rocznika. W 2005 jest wiskoza.
2) Wiskoza.

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 21:28
autor: booSTi
Chloru pisze: 2) Wiskoza.
Jeździłem trochę WRXem 2001 i nie dało się w nim zrobić beczki 360 na mokrym asfalcie. Zawsze tylko jedno koło z tyłu było napędzane. Jakby miał z tyłu otwarty dyfer.

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 21:39
autor: Chloru
booSTI, a to jakiś wyznacznik jest? :mrgreen:

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 21:42
autor: booSTi
Chloru pisze:booSTI, a to jakiś wyznacznik jest? :mrgreen:
No jak? Jeśli nie ma napędu na dwa koła z tyłu, to znaczy, że ma otwarty dyfer, a wisko powinno się blokować.

Tu widać otwarty dyfer


Link: http://www.youtube.com/watch?v=WCkbpvlhVd0



A tu wisko


Link: http://www.youtube.com/watch?v=JDSH79c_mvk&feature=plcp

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 21:45
autor: vibowit
Uwierz, że WRX ma z przodu otwarty, a z tyłu wiskozę.

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 21:53
autor: mały 5150
3) Myślę, że tutaj będziesz miał wiele odpowiedzi.
4) Chyba Blitz Nur Spec R :mrgreen:
6) To taki patent, że nie regulujesz tego manualnie tylko sterujesz tym nie ruszając dupska z fotela. Dobre jeżeli chodzi o wygodę, bo nie wiem jak w innych ale w hawkeye'u (pewnie też blob'ie, bug'u i GT) musisz wykręcić tylną kanapę żeby dostać się do manualnej regulacji amortyzatorów. W Tein'ie kosztuje to kilkaset złotych i chyba nazywa się EDFC.
7) To raczej normalne. U mnie w WRX'ie też tak jest tylko nie pamiętam czy jest taka różnica spada chyba do ok. 1k
8), 9) Wszystko to powoduje większy pobór prądu, albo z powodu świateł albo wspomagania zatem obroty pewnie lekko podskakują.
10) Nie

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:01
autor: booSTi
mały 5150 pisze: 10) Nie
To co ma w zamian? Dump Valve? Czy jak ma BOVa, to zalewa mu silnik przy puszczeniu gazu? Może zgasnąć na skrzyżowaniu?

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:03
autor: Chloru
booSTI, WRX z tyłu ma wiskozę. Kropka. To, że nie udało Ci się zawinąć wokół beczki może znaczyć, że:

1) ktoś się nie bał i .... ukradł wiskozę ;-)
2) wiskoza była zepsuta 8-)
3) nie umiesz jeździć :mrgreen:


Ad. 11. - Wiskozę. O 50/50 będzie pouczał Azrael jak mu się zechce ;-)

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:08
autor: AMI
booSTI pisze: a przede wszystkim bezawaryjności

A to wszystko w Subaru? Wow :)

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:10
autor: AMI
booSTI pisze:
mały 5150 pisze: 10) Nie
To co ma w zamian? Dump Valve? Czy jak ma BOVa, to zalewa mu silnik przy puszczeniu gazu? Może zgasnąć na skrzyżowaniu?
Zawor upustowy recyrkulacyjny.
Z bov'em - zaleznie od konkretow - moze przelewac, ale gasnac nie powinien.

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:14
autor: AMI
booSTI pisze: 3) Od jakiej granicy mocy trzeba kuć silnik w STI?

Raczej sobie przemysl w jaki przedzial mocowy chcesz celowac i jak uzytkowac auto - wtedy bedzie mozna spokojnie odpowiadac na takie pytania.
Inna sprawa, ze w 2.5l raczej dosc szybko trzeba zakuwac chyba, ale to nawet nie kwestia mocy tam.

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:20
autor: booSTi
AMI pisze:
booSTI pisze: 3) Od jakiej granicy mocy trzeba kuć silnik w STI?

Raczej sobie przemysl w jaki przedzial mocowy chcesz celowac i jak uzytkowac auto - wtedy bedzie mozna spokojnie odpowiadac na takie pytania.
Inna sprawa, ze w 2.5l raczej dosc szybko trzeba zakuwac chyba, ale to nawet nie kwestia mocy tam.
Myśle, że prodrive 305 na początek wystarczy. Ale wolałbym wiedzieć, kiedy zaczyna się granica kucia, żebym nie kupił niezakutego silnika na granicy swojej wytrzymałości (jeśli się taki trafi).

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:22
autor: booSTi
Chloru pisze: 1) Wiskoza albo torsen zależy od rocznika. W 2005 jest wiskoza.
Czy to znaczy, że można przekładać dyfry bo pasują PnP?

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:25
autor: booSTi
Chloru pisze: Ad. 11. - Wiskozę. O 50/50 będzie pouczał Azrael jak mu się zechce ;-)
Poproszę Pana Specjalistę o kilka zdań na temat ;)

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:26
autor: Chloru
booSTI, nie wiem. Pamiętaj, że przekładka dyfra to nie tylko włożenie go do auta. Trzeba się jeszcze zatroszczyć o to by przełożenia pasowały. To nie RWD gdzie możesz sobie wachlować dyframi i najwyżej będziesz miał krótsze/dłuższe przełożenie.

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... d=a#p75784 - możesz sobie to poczytać do poduszki. ;-)

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:30
autor: AMI
booSTI pisze: Myśle, że prodrive 305 na początek wystarczy. Ale wolałbym wiedzieć, kiedy zaczyna się granica kucia, żebym nie kupił niezakutego silnika na granicy swojej wytrzymałości (jeśli się taki trafi).

Pewnie tak - zwlaszcza, ze pakiet Prodrive'u jakis rewelacyjny nie jest. Prawde mowiac nic szczegolnego. Ale zapewne tez dlatego, zeby nie miec problemow z gwarancja w autach w razie czego.

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:31
autor: booSTi
Chloru pisze:booSTI, nie wiem. Pamiętaj, że przekładka dyfra to nie tylko włożenie go do auta. Trzeba się jeszcze zatroszczyć o to by przełożenia pasowały. To nie RWD gdzie możesz sobie wachlować dyframi i najwyżej będziesz miał krótsze/dłuższe przełożenie.
OK, zdaję sobie z tego sprawę. Czyli według ciebie do torsena z tyłu szła inna skrzynia niż do wiskozy?

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:32
autor: Chloru
booSTI, nie wiem.

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:44
autor: booSTi
mały 5150 pisze: 6) To taki patent, że nie regulujesz tego manualnie tylko sterujesz tym nie ruszając dupska z fotela. Dobre jeżeli chodzi o wygodę, bo nie wiem jak w innych ale w hawkeye'u (pewnie też blob'ie, bug'u i GT) musisz wykręcić tylną kanapę żeby dostać się do manualnej regulacji amortyzatorów. W Tein'ie kosztuje to kilkaset złotych i chyba nazywa się EDFC.
No to brzmi jak mega wypas. Jadę po miejskich dziurach i wrzucam sobie mega soft. Wjeżdżam na tor - zmieniam na mega hard. Na drogę coś pomiędzy. Czy raczej ktoś odradzi, bo?

Re: [K] STI

: 14 maja 2012, o 22:55
autor: mały 5150
booSTI pisze: No to brzmi jak mega wypas. Jadę po miejskich dziurach i wrzucam sobie mega soft. Wjeżdżam na tor - zmieniam na mega hard. Na drogę coś pomiędzy. Czy raczej ktoś odradzi, bo?
Z regulacją przodu nie ma problemu. Kobieta w tipsach sobie poradzi. Tył jest upierdliwy :evilgrin: Trochę drogie się to zrobiło, wydaje mi się, że jak montowałem Tein'a kosztowało poniżej 1 000 złotych :o http://www.jdl-performance.com/zawiesze ... -edfc.html

Re: [K] STI

: 15 maja 2012, o 08:34
autor: Konto usunięte
uwielbiam czytać wątki z których nic nie kumam :-d

Re: [K] STI

: 15 maja 2012, o 09:50
autor: esilon
Konto usunięte pisze: uwielbiam czytać wątki z których nic nie kumam
jeżeli nic nie kumasz w tym wątku to nawet na WRXa za wcześnie :-)

Re: [K] STI

: 15 maja 2012, o 14:19
autor: Konto usunięte
esilon pisze:
Konto usunięte pisze: uwielbiam czytać wątki z których nic nie kumam
jeżeli nic nie kumasz w tym wątku to nawet na WRXa za wcześnie :-)
ja jestem od zarabiania na tych co sie na tym znają i naprawiają :-p
ps:
spoko nie kumam dlaczego działa TV ale i tak mam odbiornik w domu

Re: [K] STI

: 15 maja 2012, o 18:10
autor: jarmaj
booSTI pisze:Potrzebuje DCCD (..) Myślałem o eye dropie 2005.
MY05 z opcją DCCD (ciężko dostać), oczywiście wersja EU, albo inna z 2.0 silnikiem, to moim skromnym subiektywnym zdaniem najlepsze STi ever. Dobry wybór.


DCCD miały w serii wtedy wersje US, ale jakoś nie jestem entuzjastą silnika 2,5 ;-)




AMI pisze:
booSTI pisze: a przede wszystkim bezawaryjności

A to wszystko w Subaru? Wow :)
Jesteś uprzedzony :razz:

To najbardziej niezawodne auto jakie miałem.

Nie liczę tu starej dobrej Toyoty mojej małżony, która ciągle mnie zadziwia (tak, tak, już profilaktycznie odpowiadam czepialskim: i Toyota i małżona :razz: :-) )







Co do pytań, to zostało chyba tylko 5 i 12

Ad.5 Seryjnie w 2.0 STi ma chyba max w okolicy 1,25. Co do poprawianych programów (PPP czy inne remapy) - nie ma co się za bardzo podniecać samym ciśnieniem. To nie wszystko. Są jeszcze inne parametry które wpływają na moc. Mapuje się w okolice 1,5 bara.

Ad.12 DCCD steruje tylko siłą spięcia w centralnym dyfrze. Tylny jest pasywny