BF ko2 zimą?

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.
ODPOWIEDZ
zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 24 razy
Polubione posty: 8 razy

BF ko2 zimą?

Post 24 wrz 2019, o 23:53

Witam
Stoję na rozdrożu między bezdrożem a zimą ,przed kolejnym kompletem opon ....
Są więc BF ko2 wygląd świetny , ale wszyscy psioczą na hamowanie na mokrym....
Są uniroyal całoroczne....typowe caloroczniaki ,przecietniaki..
Jest Nokian rotiiva takie at w kierunku zimy?
Moje obecne nokiany weatherproof się kończą , po epizodzie z pękaniem bierznika , zlewką oponeo i serwisu mam mieszane uczucia do tej marki...

Więc jakieś sugestie , doświadczenia z pierwszej ręki i znaku plejad....?


Pracy szukam praca mnie szuka

Kazik86
0 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Impreza WRX GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

BF ko2 zimą?

Post 25 wrz 2019, o 18:36

Wiele zależy od twojego stylu jazdy i tego gdzie jeździsz najwięcej. To co mogę ze swojego doświadczenia powiedzieć to fakt , że BF i Toyo At mi się świetnie sprawdzały w Discovery 1 ale w Forku gdzie układ jezdny jest bardziej czuły, opony AT odpadły bo aż czuć jak się kładą na zakrętach. Nawet u mnie w Jeleniej zimy są raczej takie, że po śniegu to tylko kilka/kilkanaście dni w roku. Reszta to po mokrym, więc opinie i doświadczenia forumowiczów na mokrym zwracałbym największą uwagę.

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wwa Wola
Auto: Legaś IV junkers
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 83 razy

BF ko2 zimą?

Post 25 wrz 2019, o 19:12

Cóż, całoroczne miałem raz. Założone mam to co lukass polecał jako dobry towar za rozsądną cenę czyli vikingi. Wolę mieć 2 komplety świeże na lato i zimę niż jeden całoroczny.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

Kazik86
0 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Impreza WRX GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

BF ko2 zimą?

Post 1 paź 2019, o 20:42

W ośce mam odwrotnie. Na lato całoroczne a na zimę zimówki. Ale to ośka i jeszcze słaba. W subaru może masz racje że takie wyjście najlepsze jest.

equck
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester
Polubił: 0
Polubione posty: 0

BF ko2 zimą?

Post 4 paź 2019, o 09:33

Kazik86 pisze:
1 paź 2019, o 20:42
W ośce mam odwrotnie. Na lato całoroczne a na zimę zimówki. Ale to ośka i jeszcze słaba. W subaru może masz racje że takie wyjście najlepsze jest.
A po co na lato całoroczne, skoro letnie mają lepsze parametry :) ??
Zima - moim zdaniem wielosezonówki odpadają w naszym klimacie. Gdybyśmy mieszkali w takiej Chorwacji to byłbym się w stanie zgodzić, ale u nas bywa śnieżnie i mroźnie.
Tutaj wrzucam info na temat opon, nad którymi warto jest się zastanowić: http://fuks-olsztyn.pl/poradniki/opony- ... nwestowac/

zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 24 razy
Polubione posty: 8 razy

BF ko2 zimą?

Post 5 paź 2019, o 16:49

no tak
tylko żadna ,ŻADNA ,opona zimowa hiper super nie wskoczy na lodzie na krawężnik... a bf bez problemu
tak samo przy obgryzaniu kolein
na lodzie każda pofrunie ... no chyba że ma kolce
gorsza trakcja na ubitym mocno w przypadku bf , z drugiej strony forek to nie ścigacz
sam nie wiem
na pewno nie będę pchał się w dwa komplety w forku całoroczne oniebo lepiej jeżdżą niż nowe zimówki w poprzednim jednoosiowym.
:?
Pracy szukam praca mnie szuka

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: XU10J4RS
Polubił: 28 razy
Polubione posty: 103 razy

BF ko2 zimą?

Post 7 paź 2019, o 17:54

zgrocca pisze:
5 paź 2019, o 16:49
na pewno nie będę pchał się w dwa komplety w forku całoroczne oniebo lepiej jeżdżą niż nowe zimówki w poprzednim jednoosiowym.
Auta czteropędne przyspieszają jak żadne inne, hamują za to jak każde inne. Stąd też na zimę kupujemy zimówki a na lato letnie. Chyba, że turlamy się wokół komina.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
ptk22 (8 paź 2019, o 20:41)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 268 razy
Polubione posty: 23 razy

BF ko2 zimą?

Post 8 paź 2019, o 20:45

zgrocca pisze:
5 paź 2019, o 16:49
tylko żadna ,ŻADNA ,opona zimowa hiper super nie wskoczy na lodzie na krawężnik...
Przy dobrych nalewajkach to przy wjeżdżaniu na krawężnik możesz zatrzymać się w połowie, ruszyć dalej i bez problemu wjedzie.
Chloru pisze:
7 paź 2019, o 17:54
hamują za to jak każde inne
Niestety racja, a potem koszty lakierowania przewyższają wielokrotnie koszt zakupu kompletu dobrych zimowych opon.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17, H6 cabrio, nakoksowany Garbaty, Blaszak, Hultaj, koreański Amerykan, Caddy 4x4-na gnój
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 13 razy

BF ko2 zimą?

Post 8 paź 2019, o 20:50

Opony AT mają dośc twardą mieszankę. W kopnym swieżym głebokim śniegu czy błocie daja jeszcze radę, ale na osnieżonym asfalcie i ubitym sniegu totalnie nie robią. A na lodzie jest dramat totalny.
Jeżeli koniecznie am być jeden komplet i latem nie szalejesz zbytnio po zakrętach to celuj w całoroczną która bieznikowo/mieszankowo mocno przypomina zimówkę. I wazne - taka oponę traktuj że jak ma 5-5,5mm to jest to jej kres szczególnie zimą (latem jeszcze mozna dojeździć i kupic na jesień nowe.)
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 32 razy
Polubione posty: 54 razy

BF ko2 zimą?

Post 8 paź 2019, o 21:12

BFG AT kojarzy mi się z...

https://www.gumtree.pl/a-opony-i-felgi/ ... 0470856809

Wrażenia akustyczne i zachowanie zimą takie samo.
Zimą z AT gorszy jeszcze jest matador izzarada. Dużo lepszy geolandar g015, g017. Któryś z nich był oznaczany jako AT-S, trochę na wyrost, ale zimą w alpach "przechodzi".
Kompletnie nie rozumiem kultu tytułowej. W mojej ocenie, a używam czterołapów 50% przebiegu w terenie zawodowo, bfg nadaje się do typowo terenowej jazdy. Taki MT wśród AT-ków. W błocku po klamki ma przewagę. Zimą dramat, na asfalcie głośno i słabo.

Vercynogetorix
0 gwiazdek
Auto: SF '98 Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

BF ko2 zimą?

Post 22 paź 2019, o 12:33

Powiem ci szczerze że ze względu na limitowany użytek sens jest iść w całoroczne (i bynajmniej nie ma problemu dostać takie, które hamują na lodzie i śniegu tak dobrze jak zimówki); natomiast jeśli robisz więcej niż 5 tyś rocznie sens całorocznych znika dość szybko; tj całoroczne są tańsze niż dwa zestawy ale droższe niż zimówki czy letnie i szybciej je zużyjesz (bo przejedziesz na nich to co na 2 zestawach - więc koszt per km jest większy)

Więc dobranie wg etykiety do rozmiaru (ja na zimę zawszę pakuje większy bieżnik np 70) wydaje się być rozsądnym sposobem. Generalnie nie wziąłbym na zimę opon mega twardych i słabych na wodę i tyle.

zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 24 razy
Polubione posty: 8 razy

BF ko2 zimą?

Post 1 lis 2019, o 21:16

BiP pisze:
8 paź 2019, o 21:12
BFG AT kojarzy mi się z...

https://www.gumtree.pl/a-opony-i-felgi/ ... 0470856809

Wrażenia akustyczne i zachowanie zimą takie samo.
Zimą z AT gorszy jeszcze jest matador izzarada. Dużo lepszy geolandar g015, g017. Któryś z nich był oznaczany jako AT-S, trochę na wyrost, ale zimą w alpach "przechodzi".
Kompletnie nie rozumiem kultu tytułowej. W mojej ocenie, a używam czterołapów 50% przebiegu w terenie zawodowo, bfg nadaje się do typowo terenowej jazdy. Taki MT wśród AT-ków. W błocku po klamki ma przewagę. Zimą dramat, na asfalcie głośno i słabo.
No właśnie przed obecnymi nokianami weatherproof miałem geolandAry g015 at-s .....o jak pofrunołem na asfalcie na świeżym to makabra. Nokiany były ok do czasu po 5latach się lasują :( po 3roku zaczęły już się marchewkować, a teraz już sam nie wiem po tym co mówicie ....myślalem o uniroyal allseasonexpert ? też ale mało w nich AT ...
Pracy szukam praca mnie szuka

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 268 razy
Polubione posty: 23 razy

BF ko2 zimą?

Post 1 lis 2019, o 21:50

zgrocca pisze:
1 lis 2019, o 21:16
a teraz już sam nie wiem po tym co mówicie
A dlaczego nie chcesz spróbować nalewajek?
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 32 razy
Polubione posty: 54 razy

BF ko2 zimą?

Post 2 lis 2019, o 01:01

Żaden ATek nie będzie rewelacyjny na śniegu bo vide post lukass. Miękka mieszanka w terenie latem zniknie w oczach, siłą rzeczy robią z trudnościeralnej. Kupiłem kiedyś jimny na chińskich zimówkach goodride. O ile zimą trzymały na śniegu, to na ostrych szutrówkach potrafiły gubić całe kostki bieżnika. Do śmierci ze starości dotrwała jedna na zapomnianej zapasówce, dwie - uszkodzenia bieżnika jw, jedna pęknięty bark. Szajs. Po nich kupiłem:

https://allegro.pl/oferta/4x-yokohama-g ... gIF-_D_BwE

kosztowały worek pieniędzy, ale robiły jak wściekłe. Gdybym hamulca w obk nie zmienił na większy, jimny zostałby z nich obdarty przy sprzedaży. W moim prywatnym rankingu No.2 zimówek po michałkach alpin 4x4

zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 24 razy
Polubione posty: 8 razy

BF ko2 zimą?

Post 2 lis 2019, o 03:54

No sęk w tym że nie chce dwu kompletów , nie i już . No a w sumie Nokian weatherproof widać były bardziej zimówkami sądząc po rozkładzie bieżnika po 5 latach .poprzednie yoko g015 nie miały pęknięć ale stwardniały. Opony u mnie się....starzeją ;p a nie ścierają więc..
Myślę może wpowrót do yoko g015 albo może AT3WA falken wildpeak :? :cofee:
Pracy szukam praca mnie szuka

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 32 razy
Polubione posty: 54 razy

BF ko2 zimą?

Post 2 lis 2019, o 15:53

Moje obki były na g0-15, g0-17, jednego sprzedałem, nawet nie pamiętam, na których mi się został. Zadowolony jestem. A kupiłem pierwsze po obejrzeniu ich na aucie po kilkunastotysięcznej wyrypie na Syberię. Wróciły niezmęczone, mimo, ze lajtowo nie miały.
A do zadań specjalnych (jakby jakaś zima jednak nadeszła, albo trzeba pojechać na koniec mojego lasu 1,5km szlakiem zrywkowym) mam hyundaia starexa przez cały rok na M+S cooper discoverer. Kartoflak głośny, zimą robi, w błocie też. Au8to latem nie nastraja do szaleństw na asfalcie, więc ryzyko rozsmarowania bieżnika odpada. Ze 3-4 tkm zrobiłem latem, jaliegoś nagłego ubytku na średnicy nie ma :-/

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6" i legacy II 2.2 my 96
Polubił: 0
Polubione posty: 111 razy

BF ko2 zimą?

Post 20 lis 2019, o 15:35

BiP pisze:
2 lis 2019, o 01:01
chińskich zimówkach goodride
Siotra miała w legacy przez sezon. około 10k przejechane.
Not great not terrible. :giggle:
Niestety 2 tygodnie temu jedną oponę rozwaliłem razem z felgą, opona pękła z boku, alufelga wygięta i pęknięta. Przy zawrotnej prędkości 20km/h. :wall:

Nowe goodride do pandy założyłem, zobaczymy co kierowniczka powie. raptem może z 8-10k rocznie zrobi, zimą może ze 4k.

BF AT mamy w hiluxie od kupna chyba już 120k zrobione (2 komplety) i na mokrym asfalcie czy lodzie można tańczyć, co prawda z włączonym napędem już mniej, ale prędkości większe niezalecane :-|. Na większe trasy zimą wrzucamy dwa wory z piaskiem na pakę.
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ODPOWIEDZ