Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.
-
meeeeeen
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Mocotoov / Crosno
- Auto: nie funguje :/
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
7 sie 2009, o 13:55
vibowit pisze:meeeeeen, nominalny rozmiar w WRXie to 215/45R17.quote]
TXNX bardzo - istotne info
vibowit pisze:Szersza guma sprawia, że auto lepiej "klei" się do drogi, co za tym idzie na węższej łatwiej będzie zerwać przyczepność. Pomijając oczywiście inne czynniki (bieżnik, mieszanka, sztywność, itp.).
Tyle kojarzę

Pytałem o kierowalność w poślizgu na węższej gumie - może nieprecyzyjnie się wyraziłem...
Ok, nie szkodzi - sam sobie odpowiedziałem

Szukam drugiej dojazdówki

Ma ktoś na zbyciu

meeeeeen
-
Poganin
- 0 gwiazdek
- Auto: OBK
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 sie 2009, o 22:51
Jestem świeżym posiadaczek OBKa 01r. ,2.5l, wolnossący. Opony Yokohama AS 430. Ze amerykańskich stronek wyczytałem, że są to opony uniwersalne, mimo to miały bardzo dużo pozytywnych komentarzy. Stoję przed dylematem: zostawienie tych (są w dobrym stanie ale nie wiem czy to na prawdę dobra opona)czy zakupu nowych letnich, ale nie wiem jakich?
http://www.salon-opon.com/Yokohama_AVS_ ... o9061.html , a może Bridgestone Turanza ER300? Jaki rozmiar do trochę szybszej jazdy? Obecnie jest 225/60/16.
Poganin
-
gpruszko
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: BL & WN
- Auto: Avensis & GT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 sie 2009, o 23:00
ludzie, SZ90
i wszystko jasne

gpruszko
-
pamejudd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Tue
- Auto: Longinus
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
11 sie 2009, o 22:13
Szanowne Panstwo,
Czy ktos moze polecic mi fajne, all-roundowe opony do Forestera (205/70 R15), takie ktore dobrze trzymaja sie asfaltu, ale i z drogi mozna na nich spokojnie zjechac?
(cena odgrywa role drugorzedna, ale uprzejmie prosze nie polecac mi gum za 2k pln/szt., bo ubije

)
pamejudd
-
gregski
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Mammut
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
5 razy
Post
12 sie 2009, o 08:13
pamejudd pisze:
Czy ktos moze polecic mi fajne, all-roundowe opony do Forestera (205/70 R15), takie ktore dobrze trzymaja sie asfaltu, ale i z drogi mozna na nich spokojnie zjechac?
poczytaj posty wstecz . uniroyal rally4x4street sie swietnie sprawdza i nie jest drogi. nie wiem tylko czy jest we wspomnianym rozmiarze
gregski
-
pamejudd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Tue
- Auto: Longinus
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
12 sie 2009, o 09:21
Jest jest - juz sprawdzalem. Klopot w tym, ze opony te opisywane sa jako stricte letnie, a ja wolalbym wielosezonowe (bo mi sie nie chce co pol roku bulic za wymiane).
pamejudd
-
gregski
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Mammut
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
5 razy
Post
12 sie 2009, o 09:53
pamejudd, z wielosezonowych jedyne ktore byly wysoko ocenione w testach opon zimowych to goodyeary 4seasons czy jakos tak.. ale nie sa to opony wzmacniane i z pseudo terenowym prznaczeniem..
uni maja dobra cene wiec za pozostala kase mozesz kupic zimowki i wrzucic na stalowe fele..
gregski
-
pamejudd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Tue
- Auto: Longinus
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
12 sie 2009, o 11:06
OK, dzieki. W sumie tez myslalem o zrobieniu sobie dwoch kompletow kolek, ale oprocz kosztu wymiany w tej chwili mamy ograniczone mozliwosci przechowywania i ciezko mi przekonac dziewczyne, ze potrzebuje polowy piwnicy. Dotakowo - moze lepszym rozwiazaniem byloby zrobienie osobnego kompletu wlasnie do zabawy w off-roading, a do zwyklego uzytkowania posiadanie wielosezonowek?
Myslalem o kupieniu Maxxis MA751. Wygladaja na fajne, (a dodatkowo do marki mam zaufanie - rower

). Przyjrze sie tez tym goodyearom.
Inna sprawa - jakie sa minusy stosowania wielosezonowek?
pamejudd
-
gregski
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Mammut
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
5 razy
Post
12 sie 2009, o 11:09
pamejudd pisze:
Inna sprawa - jakie sa minusy stosowania wielosezonowek?
bazujac na moich doswiadczeniach z geolanderami: nie nadaja sie do niczego oprocz jazdy miejskiej z umiarkowanym klimacie.
gregski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
442 razy
Post
12 sie 2009, o 11:17
pamejudd pisze:jakie sa minusy stosowania wielosezonowek?
Takie, że są do bani latem i do niczego zimą. Ale na kwietnik doskonałe.

jarmaj
-
pamejudd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Tue
- Auto: Longinus
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
12 sie 2009, o 11:31
Aha
A te goodyeary tez sa dobaniowe latem?
pamejudd
-
gregski
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Mammut
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
5 razy
Post
12 sie 2009, o 11:57
pamejudd pisze:
A te goodyeary tez sa dobaniowe latem?
raczej nie, bo test zimowek obejmuje jazde po suchym, mokrym, nie tylko po sniegu..
przymierzalem sie donich, ale nikt nie mial i byly trudno dostepne i finalnie kupilem dwa sety uniroyal.
jestem b zadowolony.
ostatnio te goodyeary widzialem na nowym golfie 6 z wypozyczalni. jechalem tylko po suchym wiec nie wypowiem sie.. glosne nie byly..
gregski
-
inquiz
- 6 gwiazdek
- Auto: pojazd wolnobieżny
-
Polubił:
421 razy
-
Polubione posty:
361 razy
Post
12 sie 2009, o 22:48
mam te uniroyale i są bardzo fajne, ostatniej zimy zimówek nawet nie założyłem ale jakbyś chciał nabyć komplet michelin alpin 4x4 na stalówkach to da się zrobić, do pojeżdżenia w błocie to zimówki z dobrym bieżnikiem można ostatecznie wykorzystać.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
inquiz
-
pamejudd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Tue
- Auto: Longinus
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
13 sie 2009, o 13:13
Mam ten klopot, ze zima MUSZE uzywac odpowiednich opon, bo musialbym subaruka sprzedac, zeby mandat zaplacic
O Alpiny zapytam juz na PW.
pamejudd
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
235 razy
-
Polubione posty:
350 razy
Post
13 sie 2009, o 20:11
Dzisiaj przejechalem sie GLK na 17'' Skorpionach Pirelli. Dają radę...
Nawet przy około 120-140 w łuku bez większego bujania. Buda dość wysoka, forko podobna.
Dolce far niente

FUX
-
vicu
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: OBK
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 sie 2009, o 21:35
gpruszko pisze:ludzie, SZ90
i wszystko jasne

Dobrze gada, wódki mu dać

"Speed never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you." - J. Clarkson
vicu
-
Poganin
- 0 gwiazdek
- Auto: OBK
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
21 sie 2009, o 10:28
Ponawiam pytanko:
Jestem świeżym posiadaczek OBKa 01r. ,2.5l, wolnossący. Opony Yokohama AS 430. Ze amerykańskich stronek wyczytałem, że są to opony uniwersalne, mimo to miały bardzo dużo pozytywnych komentarzy. Stoję przed dylematem: zostawienie tych (są w dobrym stanie ale nie wiem czy to na prawdę dobra opona)czy zakupu nowych letnich, ale nie wiem jakich?
http://www.salon-opon.com/Yokohama_AVS_ ... o9061.html , a może Bridgestone Turanza ER300? Jaki rozmiar do trochę szybszej jazdy? Obecnie jest 225/60/16.
Poganin
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
14 razy
-
Polubione posty:
19 razy
Post
10 wrz 2009, o 12:02
Jakie opony wejdą do forka N/A na felgi 16 poza standardowymi 215/60/16. Czy 215/55/16 nie będą za niskie? A 225/55/16 za szerokie?
Muszę cosik nabyć na tego październikowego AL'a, żebym nie poniszczył sobie moich pięknych Geolandarów

Konto usunięte
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
10 wrz 2009, o 12:16
Konto usunięte pisze:
żebym nie poniszczył sobie moich pięknych Geolandarów
To akurat raczej niemożliwe
Azrael
-
vibowit
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kiełpin
- Auto: szkoda
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 wrz 2009, o 12:42
Konto usunięte pisze:Muszę cosik nabyć na tego październikowego AL'a, żebym nie poniszczył sobie moich pięknych Geolandarów

Ostra jazda się zapowiada. Może wygryzę
liwit ze składu.
Tylko mnie nie bawią jakieś troleje.

czarne jest piękne...
vibowit
-
pawlaswrc
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Już nie Wrocław
- Auto: "22B" RX Colin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
21 wrz 2009, o 19:17
A ja chciałem zapytać o Yokohamy Parada Spec2. Kupiłem w dobrej cenie komplet na kółkach i jest tak, że lewe i prawe mają tak samo ukierunkowany bieżnik. Odprowadzenie wody z lewej strony wypada na zewnątrz a z prawej do wewnątrz nadkola. Założone są 100% dobrze bo napisy "side facing out" są we wszystkich na zewnątrz a oznaczeń "rotation" nie ma. Czytałem juz trochę na ten temat na zagranicznych forach i właściwie wydaje się że jest dobrze, ale jest wiele głosów przeciwko. Na stronach producenta i sklepów nikt nic nie pisze czy są dostępne oponki lewe i prawe. Dajcie jakieś sensowne podpowiedzi.
Skrzypek - oprawa muzyczna uroczystości ślubnych. Kontakt na PW

pawlaswrc
-
tadeklodz
- 2 gwiazdki
- Auto: forester my09
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
21 wrz 2009, o 19:47
i bardzo dobrze. Zrobione tak aby ludzi na chodniku z kałuży nie opryskać.
tadeklodz
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
442 razy
Post
21 wrz 2009, o 19:52
Nie spotkałem się dotąd z cywilnymi oponami, które byłyby asymetryczne i kierunkowe (co powoduje, że musiałby być prawe i lewe).
Ta opona jest asymetryczna, ale nie kierunkowa (tak samo jak np. RE070).
jarmaj
-
leon
- 6 gwiazdek
- Auto: Niepsujące się.
-
Polubił:
207 razy
-
Polubione posty:
284 razy
Post
22 wrz 2009, o 01:25
jarmaj pisze:Nie spotkałem się dotąd z cywilnymi oponami, które byłyby asymetryczne i kierunkowe (co powoduje, że musiałby być prawe i lewe).
...
Nokiany takie kiedyś były.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
leon
-
deLux
- 5 gwiazdek
- Auto: X.X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 wrz 2009, o 01:55
pawlaswrc pisze:A ja chciałem zapytać o Yokohamy Parada Spec2. Kupiłem w dobrej cenie komplet na kółkach i jest tak, że lewe i prawe mają tak samo ukierunkowany bieżnik. Odprowadzenie wody z lewej strony wypada na zewnątrz a z prawej do wewnątrz nadkola. Założone są 100% dobrze bo napisy "side facing out" są we wszystkich na zewnątrz a oznaczeń "rotation" nie ma. Czytałem juz trochę na ten temat na zagranicznych forach i właściwie wydaje się że jest dobrze, ale jest wiele głosów przeciwko. Na stronach producenta i sklepów nikt nic nie pisze czy są dostępne oponki lewe i prawe. Dajcie jakieś sensowne podpowiedzi.
dokładnie tak samo miałem w GoodYear Excellence. Panowie oponiarze długo mnie przekonywali, że napis "inside" powinien być na zewnątrz... w końcu przełożyli wszystkie 4 dobrze.
deLux