Przesiadam się z oryginalnych 215/60 R16 na 17" o profilu 55
Właśnie zakupiłem opony typu Run Flat tylko i wyłącznie z uwagi na LPG i brak koła zapasowego.
Pytanie do Was czy macie doświadczenie z "flatem" w Foresterze lub innym autem nie wyposażonym w serii w takie rozwiązanie.
Wiem, że "flaty" powinny współpracować z czujnikami ciśniena, że są nieco trwardsze i o około 15% cięższe itd...
Głównie chodzi o opinie użytkowników tych opon.
Opony RUN FLAT w Subaru
-
kacy
- 1 gwiazdka
- Auto: WRX MY03 Wagon ( mniejszych kombi chyba nie produkują :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Opony RUN FLAT w Subaru
Ciśnienie w oponach przy Run Flat-ach ma przede wszystkim poinformować kierowce że jest nieszczelność. Bez tego systemu ciężko będzie wyczuć że coś jest nie tak i można narobić sobie trochę problemów. Znam sytuacje gdzie kierowca nie zorientował się że jedzie bez powietrza i koło wybuchło ( rozerwało je na długości 7-10 cm na boku ) z przegrzania , czujnika nie było . Na "flaku" przejechał ok 80 km z prędkością ok 120 km/h .
Ja nigdy sam na runflat-ach nie jeździłem ale przykładowy kierowca wydaje się rozgarnięty i twierdził że samochód jechał normalnie i nie wyczuł tego przebicia ( był spory metalowy wkręt w oponie )
Ja nigdy sam na runflat-ach nie jeździłem ale przykładowy kierowca wydaje się rozgarnięty i twierdził że samochód jechał normalnie i nie wyczuł tego przebicia ( był spory metalowy wkręt w oponie )
- Login jest zajęty
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraina ziemniaka
- Auto: Forester SF5 JDM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Opony RUN FLAT w Subaru
Hmm czy na sflaczałym flacie nie wpłynie negatywnie na wisko? Chyba tak...
Metallica skończyła się na Kill'Em All a Forester na SF5.
Re: Opony RUN FLAT w Subaru
Mam skrzynię AT zatem przy utracie powietrza mogę wyciągnąć bezpiecznik w skrzynce i rozłączyć tył.
Auto będzie zatem FD a nie 4x4.
Sądzę, że czujniki ciśnienia rozwiązały by problem samej świadomości 'kapcia'.
Mój Forek ma instalcję LPG zatem nie mam zapasówki w bagażniku.
Czasami wożę psa więc jakoś nie składa się wozić zapasu luzem po prostu nie mam miejsca.
Wymyśliłem sobie Run Flata jako alternatywę i poczucie komfortu psychicznego.
Auto będzie zatem FD a nie 4x4.
Sądzę, że czujniki ciśnienia rozwiązały by problem samej świadomości 'kapcia'.
Mój Forek ma instalcję LPG zatem nie mam zapasówki w bagażniku.
Czasami wożę psa więc jakoś nie składa się wozić zapasu luzem po prostu nie mam miejsca.
Wymyśliłem sobie Run Flata jako alternatywę i poczucie komfortu psychicznego.