Opony RUN FLAT w Subaru

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.
ODPOWIEDZ
WojtekK
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Opony RUN FLAT w Subaru

Post 15 mar 2013, o 11:42

Przesiadam się z oryginalnych 215/60 R16 na 17" o profilu 55
Właśnie zakupiłem opony typu Run Flat tylko i wyłącznie z uwagi na LPG i brak koła zapasowego.
Pytanie do Was czy macie doświadczenie z "flatem" w Foresterze lub innym autem nie wyposażonym w serii w takie rozwiązanie.
Wiem, że "flaty" powinny współpracować z czujnikami ciśniena, że są nieco trwardsze i o około 15% cięższe itd...
Głównie chodzi o opinie użytkowników tych opon.



kacy
1 gwiazdka
Auto: WRX MY03 Wagon ( mniejszych kombi chyba nie produkują :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Opony RUN FLAT w Subaru

Post 16 mar 2013, o 20:55

Ciśnienie w oponach przy Run Flat-ach ma przede wszystkim poinformować kierowce że jest nieszczelność. Bez tego systemu ciężko będzie wyczuć że coś jest nie tak i można narobić sobie trochę problemów. Znam sytuacje gdzie kierowca nie zorientował się że jedzie bez powietrza i koło wybuchło ( rozerwało je na długości 7-10 cm na boku ) z przegrzania , czujnika nie było . Na "flaku" przejechał ok 80 km z prędkością ok 120 km/h .

Ja nigdy sam na runflat-ach nie jeździłem ale przykładowy kierowca wydaje się rozgarnięty i twierdził że samochód jechał normalnie i nie wyczuł tego przebicia ( był spory metalowy wkręt w oponie )

Login jest zajęty
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraina ziemniaka
Auto: Forester SF5 JDM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Opony RUN FLAT w Subaru

Post 24 mar 2013, o 14:31

Hmm czy na sflaczałym flacie nie wpłynie negatywnie na wisko? Chyba tak...
Metallica skończyła się na Kill'Em All a Forester na SF5.

WojtekK
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Opony RUN FLAT w Subaru

Post 24 mar 2013, o 17:33

Mam skrzynię AT zatem przy utracie powietrza mogę wyciągnąć bezpiecznik w skrzynce i rozłączyć tył.
Auto będzie zatem FD a nie 4x4.
Sądzę, że czujniki ciśnienia rozwiązały by problem samej świadomości 'kapcia'.
Mój Forek ma instalcję LPG zatem nie mam zapasówki w bagażniku.
Czasami wożę psa więc jakoś nie składa się wozić zapasu luzem po prostu nie mam miejsca.
Wymyśliłem sobie Run Flata jako alternatywę i poczucie komfortu psychicznego.

ODPOWIEDZ