Witam, pytanie mam takie:
czy oryginalne felgi 17 dedykowane do Wrx-a (chyba od 2001r. były zakładane, dużo ich na allegro) spasują do Imprezy kombi 2.0gx z 2001r. z oponkami 215/50/ZR17 TOYO, głównie chodzi mi jak z komfortem jazdy bo przesiadajac się z oryginalnych 15 pewnie już nie będzie tak komfortowo, chciałbym aby wypowiedział się właściciel Wrx-a jak to wygląda w praktyce na naszych drogach i czy zawieszenie nie dostanie w kość przy takim układzie, pozdrawiam
17 od WRX-a do wolnossącej Imprezy
Re: 17 od WRX-a do wolnossącej Imprezy
Jezdzilem na 215/45R17 - daje sie, chociaz na 16-tkach przyjemniej troche czasem mi sie jezdzilo.
Mysle, ze tutaj istotne tez bedzie, zeby nie przesadzic z szerokoscia, bo np. na 225 ciagalo po koleinach.
Inna sprawa, ze do imprezy NA chyba nawet bym zredukowal te szerokosc do 205 spokojnie?
Mysle, ze tutaj istotne tez bedzie, zeby nie przesadzic z szerokoscia, bo np. na 225 ciagalo po koleinach.
Inna sprawa, ze do imprezy NA chyba nawet bym zredukowal te szerokosc do 205 spokojnie?
Jacek "AMI" Rudowski
Re: 17 od WRX-a do wolnossącej Imprezy
215/45/17 jak najbardziej daje rady! Wiele lat na roznych autach na takim prfilu popylam ja i moja zona i nie widze jakichkolwiek problemow...
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC
Re: 17 od WRX-a do wolnossącej Imprezy
czy ktoś się jeszcze wypowie na temat tych opon do mojego Subaru, po prostu mam takie opony i nie wiem czy szukać felg do nich czy może rozglądać się za mniejszymi kolami...
a więc tak:
dziś założyłem 17 Dezent et38 od znajomego na oponach 215/50/R17 Toyo i wrazenia z jazdy pozytywne, jeżeli chodzi o nierówności czy niewielkie dziury na drodze to odczucia z jazdy (komfort) podobne, przejazd przez przejazd kolejowy już dało sie odczuc że jest twardo, w zakretach super, przyspieszenie już nie takie jak na 15, ale tragedii nie ma, ogólne wrażenia ok, wizualnie super, jedynie z przodu felga wystawała poza nadkole no ale wiadomo et 38 to wystaje, przy oryginalnych 17 z Wrx-a et 55 schowa sie do wewnątrz, spalanie pewnie też by wzrosło (tego nie sprawdzałem)
reasumując wyglądał świetnie,
teraz pytanie do was czy ktoś się może wypowiedzieć czy z takimi kołami przy seryjnym zawieszeniu w wolnossącej Imprezie nie bedzie problemu z napedami, zawieszeniem itp.
Najlepiej w takich tematach zawsze być jak najbliżej fabryki jednak..
a więc tak:
dziś założyłem 17 Dezent et38 od znajomego na oponach 215/50/R17 Toyo i wrazenia z jazdy pozytywne, jeżeli chodzi o nierówności czy niewielkie dziury na drodze to odczucia z jazdy (komfort) podobne, przejazd przez przejazd kolejowy już dało sie odczuc że jest twardo, w zakretach super, przyspieszenie już nie takie jak na 15, ale tragedii nie ma, ogólne wrażenia ok, wizualnie super, jedynie z przodu felga wystawała poza nadkole no ale wiadomo et 38 to wystaje, przy oryginalnych 17 z Wrx-a et 55 schowa sie do wewnątrz, spalanie pewnie też by wzrosło (tego nie sprawdzałem)
reasumując wyglądał świetnie,
teraz pytanie do was czy ktoś się może wypowiedzieć czy z takimi kołami przy seryjnym zawieszeniu w wolnossącej Imprezie nie bedzie problemu z napedami, zawieszeniem itp.
Najlepiej w takich tematach zawsze być jak najbliżej fabryki jednak..
Re: 17 od WRX-a do wolnossącej Imprezy
...zdecydowałem się na oryginalne felgi 16" z Legacy, w porównywarce wyskoczyły mi takie zamienniki na opony:
205/55/16 lub 195/55/16
która oponka będzie się lepiej prezentować, nie chciałbym efektu balona i oczywiście żeby w zakrętach dobrze trzymały, co wy na to?
(koła maja być na lato)
205/55/16 lub 195/55/16
która oponka będzie się lepiej prezentować, nie chciałbym efektu balona i oczywiście żeby w zakrętach dobrze trzymały, co wy na to?
(koła maja być na lato)
Re: 17 od WRX-a do wolnossącej Imprezy
Pierwsza jest szersza i wyzsza niz druga... Dziwie sie, ze az takie roznice Ci proponuje... to kilka % na obwodzie...demasoni pisze:...zdecydowałem się na oryginalne felgi 16" z Legacy, w porównywarce wyskoczyły mi takie zamienniki na opony:
205/55/16 lub 195/55/16
która oponka będzie się lepiej prezentować, nie chciałbym efektu balona i oczywiście żeby w zakrętach dobrze trzymały, co wy na to?
(koła maja być na lato)
Pzw,
MCC
Re: 17 od WRX-a do wolnossącej Imprezy
Zamiennik Średnica Różnica średnic
(Szer. x Profil x Średnica) (mm) (mm) (%)
195/50/15 Opona wzorcowa 615 mm 0 mm >0%
205/50/16 611,4 mm -3,6 mm -0,59%
195/55/16 620,9 mm 5,9 mm 0,95%
Różnica w prędkości
oryginalny rozmiar 195/60/15 50 km/h 100 km/h 150 km/h
205/50/16 49,71 km/h 99,41 km/h 149,12 km/h
195/60/16 50,48 km/h 100,95 km/h 151,43 km/h
W procentach jest rożnica, ale w prędkosci prawie żadna
(Szer. x Profil x Średnica) (mm) (mm) (%)
195/50/15 Opona wzorcowa 615 mm 0 mm >0%
205/50/16 611,4 mm -3,6 mm -0,59%
195/55/16 620,9 mm 5,9 mm 0,95%
Różnica w prędkości
oryginalny rozmiar 195/60/15 50 km/h 100 km/h 150 km/h
205/50/16 49,71 km/h 99,41 km/h 149,12 km/h
195/60/16 50,48 km/h 100,95 km/h 151,43 km/h
W procentach jest rożnica, ale w prędkosci prawie żadna