Zimówki do upalania
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Zimówki do upalania
Alan, Alan, Alan!, coś w tym jest. Jak miałem 5-6 letnie to wpadłem w zaspę na stacji przy ~5 km/h (chyba nawet z Martą). W Citroenie po 4 latach też już miałem trochę zastrzeżeń.
Za to te co kupiłem od Lukassa w zesłym roku sprawdziły się zajebiście wczoraj
Za to te co kupiłem od Lukassa w zesłym roku sprawdziły się zajebiście wczoraj
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Zimówki do upalania
Do jeżdżenia po wawie czy wrocku wystarczą w zupełności. Ale na prawdziwe ekstrema to niestety - 4 letnie to już śmietnik, chyba że mają przejechane naprawdę mało kkm.Alan, Alan, Alan! pisze:Chętnie, bo wydawałoby sie, ze 3-4 letnie to śmietnik.
Jest ryzyko, musi być wybór.
- barbie
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Jarne City
- Auto: Subarbie Impreza WRX
- Polubił: 34 razy
- Polubione posty: 87 razy
Re: Zimówki do upalania
Te moje Blizzaki przejechały kilka kkm, zimą zwykle używaliśmy Wiśni. Przez kilka sezonów nawet ich nie zakładałam.ptk22 pisze:Do jeżdżenia po wawie czy wrocku wystarczą w zupełności. Ale na prawdziwe ekstrema to niestety - 4 letnie to już śmietnik, chyba że mają przejechane naprawdę mało kkm.Alan, Alan, Alan! pisze:Chętnie, bo wydawałoby sie, ze 3-4 letnie to śmietnik.
Zakładając miałam stracha, czy to ma sens, bo tak stare opony, to nawet letnie będą lepsze. Zaskoczyły mnie bardzo, nawet na śliskiej kostce na stacji nie chciały się uślizgnąć. Opony są z 37tyg. 2007
Nie wiem o czym mówisz, ale wpadnęlukass pisze: Jakbyś po sezonie chciał sprawdzić co one jeszcze warte to zapraszam na zmierzenie durometrem. Generalnie zimówki mają około 58-62 Shorów. Nordyckie poniżej 55. Dla zimówek 65 to już górna granica.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Zimówki do upalania
Pomiar twardości mieszanki gumowej. Pomiaru dokonuje się w temperaturze około 21-22 stopni. Wystarczy mi jedna opona - biorę sobie ją do domu, gdzie prze 24h stoi w w/w temperaturze, a później "macam" odpowiednim czujnikiem. Ostatnio moja żona była "wniebowzięta" jak przyniosłem z magazynu 12 slicków i się ogrzewały do pomiarówbarbie pisze: Nie wiem o czym mówisz, ale wpadnę
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Zimówki do upalania
nie jest źle http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?p=485543#p485543ptk22 pisze: Do jeżdżenia po wawie czy wrocku wystarczą w zupełności. Ale na prawdziwe ekstrema to niestety - 4 letnie to już śmietnik, chyba że mają przejechane naprawdę mało kkm.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Zimówki do upalania
Po obejrzeniu filmu powiedział bym, że nawet jest bardzo dobrze. Ale to wszystko tłumaczy:Alan, Alan, Alan! pisze:nie jest źle http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?p=485543#p485543ptk22 pisze: Do jeżdżenia po wawie czy wrocku wystarczą w zupełności. Ale na prawdziwe ekstrema to niestety - 4 letnie to już śmietnik, chyba że mają przejechane naprawdę mało kkm.
gdyby co zimę robiły po 15kkm to po 4 latach nie byłoby sensu zabierać ich nawet do takiej zabawybarbie pisze: Blizzaki przejechały kilka kkm, zimą
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Zimówki do upalania
Konto usunięte pisze: Nalewek jakoś nie wiem ...
A ja wiem
Nie wyważaj otwartych drzwi
Nalewka, z bieżnikiem hakapelity i jesteś w domu, a nawet lepiej.
400 zł komplet
A jak chcesz na grubasa, to PROFIL robi nalewki "hakapelity" ze sportową mieszanką, przewaga w warunkach przejściowych.
Cena x2. Nie testowałem.
Jeśli masz wątpliwość to spróbuj, a dopiero potem rozmyślaj
W typowo zimowych warunkach nie ma chyba lepszej opony cywilnej z homo, ja przynajmniej nie poznałem.
Upalaczy u nas nie brakuje i wszyscy latają na nalewatorach, bo po prostu są najlepsze, a przy okazji najtańsze.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Zimówki do upalania
lukass pisze: Jakbyś po sezonie chciał sprawdzić co one jeszcze warte to zapraszam na zmierzenie durometrem. Generalnie zimówki mają około 58-62 Shorów. Nordyckie poniżej 55. Dla zimówek 65 to już górna granica.
Ile mają polskie nalewki, mierzyłeś może?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Zimówki do upalania
To pewnie kolejnej zimy spróbuję. Bo ta już chyba sobie poszła.ryjeks pisze: A jak chcesz na grubasa, to PROFIL robi nalewki "hakapelity" ze sportową mieszanką, przewaga w warunkach przejściowych.
Cena x2. Nie testowałem.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Zimówki do upalania
Dokładnie. Na Dolnym Śląsku (albo gdzieś gdzie bywa śnieg) nawet bym nie myślał o czym innym.ryjeks pisze: Upalaczy u nas nie brakuje i wszyscy latają na nalewatorach, bo po prostu są najlepsze, a przy okazji najtańsze.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Zimówki do upalania
A jak wygląda proces technologiczny produkcji takiej nalewki? Biorą starą oponę i doklejają do niej nowy bieżnik?
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Zimówki do upalania
Biora starą oponę , sprawdzają jakośc karkasu, choć wątpię zeby wszystkie prześwietlali na sherografie. Zdzierają bieżnik prawie do opasania i lekko boki. Nakłądaja pas gumy na bieznik i cienkie paski na boki. Oczywiście pomiędzy te warstwy stosuje sie takie powiedzmy "lepiki" ułatwijące wulkanizację. To wszystko trafia do formy zwanej muldą i pod odpowiednim ciśnieniem/temperaturą/czasem jest ze sobą wulkanizowane + ta forma wyciska wzór bieznika i napisy na bokach.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Zimówki do upalania
Jeszcze nie - na razie nie mam czego zmierzyć, ale przy okazji nie omieszkam.ryjeks pisze: Ile mają polskie nalewki, mierzyłeś może?
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Zimówki do upalania
Konto usunięte pisze: Ciekawe, jakie ten miał opony ...
Ten byl na slickach! Dlatego tak kleja
Ja mam Nokiany WR A3 i musze je pochwalic - na polatanie bokami i przy dzisiejszych roztopach daja rade. Hakkapeliitta R2 to tylko chyba tylko upalanki po sniegu albo w Norwegii sie sprawdzi - za malo sniegu my tu mamy...
Pzw,
MCC
Re: Zimówki do upalania
Potrzebujesz całej opony czy kawałka gumy?lukass pisze:Jeszcze nie - na razie nie mam czego zmierzyć, ale przy okazji nie omieszkam.ryjeks pisze: Ile mają polskie nalewki, mierzyłeś może?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Zimówki do upalania
ryjeks jak cos yaco ma tez ten miernik do twardosci opon. nastepnym razem sprawdzemoje 8-10 letnie hakkapelity i nowe coopery a jak bedzie pod reka jakas nalewka tez sprawdze.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Zimówki do upalania
zinc, pewnie, bardzo interesująca wiedza.
Szczególnie, że masz stare ori hakke
Szczególnie, że masz stare ori hakke
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Zimówki do upalania
Te 10-cio letnie hakke, to chyba będą miały twardość skały
Coś mi się kiedyś obiło, że do mieszanki hakkapelity dodają drobinek jakiegoś ustrojstwa? Wie ktoś coś na ten temat, prawda to?
zinc, będziesz przy okazji u yaco, to pogoń brodacza do roboty, nie ma opierdalania się
Coś mi się kiedyś obiło, że do mieszanki hakkapelity dodają drobinek jakiegoś ustrojstwa? Wie ktoś coś na ten temat, prawda to?
zinc, będziesz przy okazji u yaco, to pogoń brodacza do roboty, nie ma opierdalania się
Re: Zimówki do upalania
Markgumy w niedzielę w Rudnikach sprawdziły się rewelacyjnie . ( Danikl to potwierdzi )
Lepszej opony do upalania nie ma
Lepszej opony do upalania nie ma
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Zimówki do upalania
nie zgodzę się... lata robią swoje. teoretycznie nawet 3 letnie opony można sprzedać jako "nowe" bez ubytku parametrów, żadnej utraty właściwości ale to raczej propaganda.ptk22 pisze: chyba że mają przejechane naprawdę mało kkm.
lukass, niech sie wypowie
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Zimówki do upalania
komin, zgadzam się. Raczej miałem na myśli, że jak opona ma 4 lata i przejechane 50kkm to nie oczekujmy od niej zbyt wiele, nawet jeśli jest najlepszej firmy na świecie.
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Zimówki do upalania
I tak i nie. Opona fabrycznie nowa, niużywana praktycznie sie nie starzeje o ile jest odpowiednio przechowywana. Te odpowiednie przechowywanie to nic specjalnie trudnego. Ma być czysto(żadnej chemii rozpuszczalników) sucho, bez słońca, i dobrze jakby temperatura oscylowała koło 15-20 stopni. Ale 25 w lato i 5 zimą tez szkody nie robią. Prawda że nie trudnekomin pisze: nie zgodzę się... lata robią swoje. teoretycznie nawet 3 letnie opony można sprzedać jako "nowe" bez ubytku parametrów, żadnej utraty właściwości ale to raczej propaganda.
Opony podczas produkcji kiedy trafiaja do wulkanizowania do formy sa pokrywane środkiem (a wsumie to bardziej forma) który nie pozwala gumie przywrzeć do goracej formy. I ten srodek po wyjęciu opony z muldy na tej oponie zostaje i stanowi on naturalną ochronę starzeniową. Więc dopóki nie uzywamy opony to jej starzenie przez rok w magazynie odpowiada max 2 tygodniom jazdy. Generalnie na proces starzenia największy wpływ ma światło słoneczne, chemia w asfalccie, ozon, róznice temperatur podczas pracy, woda, sól itp. Czyli realny proces starzenia zaczyna się po pierwszym uzyciu.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Zimówki do upalania
lukass, jeśli jest odpowiednio przechowywana * dodam jeszcze fakt że nowe opony potrafią być śliskie po pierwszym montażu przez pierwsze kilometry
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Zimówki do upalania
Ale szczerze mówiąc dawno już nie widziałem żeby ktoś przechowywał nowe opony pod chmurką albo w zatęchłej szopie. A reszta warunków jest na tyle dobra ze nic takiej gumie się nie dzieje.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD