Opony bieżnikowane - za i przeciw

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.
ODPOWIEDZ
ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Opony bieżnikowane - za i przeciw

Post 13 gru 2018, o 21:16

BiP pisze:
3 paź 2017, o 13:46
Nie wiem, o co chodzi z tą atrakcyjnością bieżnikowanych. Jakiś podgórski folklor, czy co? Sens ekonomiczny żaden, głośne to, nietrwałe.
U mnie żadna opona nie przeżyje dłużej niż 2 zimy, a nalewajki są lepsze i 3x tańsze od nowych dobrych opon. Więc sens ekonomiczny jest.

Teraz mam założyłem nowe nalewajki firmy Alpin. Szok jak dobrze prowadzą się na śniegu :thumb:


Jest ryzyko, musi być wybór.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 212 razy
Polubione posty: 491 razy

Opony bieżnikowane - za i przeciw

Post 13 gru 2018, o 21:39

ptk22 pisze:
BiP pisze:
3 paź 2017, o 13:46
Nie wiem, o co chodzi z tą atrakcyjnością bieżnikowanych. Jakiś podgórski folklor, czy co? Sens ekonomiczny żaden, głośne to, nietrwałe.
U mnie żadna opona nie przeżyje dłużej niż 2 zimy, a nalewajki są lepsze i 3x tańsze od nowych dobrych opon. Więc sens ekonomiczny jest.

Teraz mam założyłem nowe nalewajki firmy Alpin. Szok jak dobrze prowadzą się na śniegu :thumb:
Powiedz nam dlaczego nowa dobra opona miałaby nie przetrwać dwóch zim?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Opony bieżnikowane - za i przeciw

Post 13 gru 2018, o 21:55

Okolice masz przecudne, podgórskie.
2 lata??? Jakieś nietrwałe.
Może się jakiś postęp technologiczny dokonał, idzie tym pojechać z prędkością autostradową, dozwoloną?

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Opony bieżnikowane - za i przeciw

Post 13 gru 2018, o 21:58

Dla mnie takim wyznacznikiem, który mówi o tym że czas na nowe opony, jest to czy jestem w stanie dojechać do domu. I przeważnie podczas 3ciej zimy już miałem z tym problemy. Wizualnie opony wyglądały całkiem dobrze, bieżnika było nadal sporo.
BiP pisze:
13 gru 2018, o 21:55
idzie tym pojechać z prędkością autostradową, dozwoloną?
Idzie, ale tylko jeden i ostatni raz w życiu ;-)
Jest ryzyko, musi być wybór.

Slawskip
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Legacy MY07
Polubił: 12 razy
Polubione posty: 4 razy

Opony bieżnikowane - za i przeciw

Post 13 gru 2018, o 22:10

pkt22, gdzie się zaopatrujesz w opony? może bym też do tego wulkanizatora uderzył, bo muszę zmienić opony w busie.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Opony bieżnikowane - za i przeciw

Post 13 gru 2018, o 22:22

Slawskip, w "Rabat", ale do busa nalewajki będą droższe. Jak zakładałem w campo to wyszło po 250 za sztukę. Bo rozmiar i nośność opony są większe. Ale też bardzo fajnie jeździ. Wcześniej miał BFGoodrich All Terrain, to widzę w stosunku do tamtych znaczną poprawę.
Jest ryzyko, musi być wybór.

Slawskip
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Legacy MY07
Polubił: 12 razy
Polubione posty: 4 razy

Opony bieżnikowane - za i przeciw

Post 14 gru 2018, o 07:31

Spoko, to jest taki mały bus że może na zwykłych osobowych jeździć, :-)

ODPOWIEDZ