Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki

Ślizgający się Forester

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.

Post 4 sty 2017, o 21:31

Mam problem z zarzucaniem tyłu oraz z hamowaniem ,opony się ślizgają bridgestone blizzak zima 16 cali .Autko nie stabilne aż strach jezdzić jak jest śnieg . Nadmieniam że byłem na stacji kontroli sprawdzone amory,sworznie,łaczniki,zrobiłem zbieżność i nic nie pomogło . :?
SZCZEPAN
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Forester 2
Skąd: Osiek Mały - Żmigród
  

Post 4 sty 2017, o 21:36

Wypadałoby zrobić pełny pomiar geometrii.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 4 sty 2017, o 23:17

I to też zrobione geometria. Ciśnienie w oponach 2.2 T+P
SZCZEPAN
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Forester 2
Skąd: Osiek Mały - Żmigród
  

Post 4 sty 2017, o 23:24

Automat? Może padnięty solenoid albo wiskoza jeżeli manual.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 5 sty 2017, o 09:45

Manualna skrzynia silnik 2.0 rok 2006 .
SZCZEPAN
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Forester 2
Skąd: Osiek Mały - Żmigród
  

Post 9 sty 2017, o 16:07

problem jest caly czas czy przy hamowaniu tylko?
diabel_215
0 gwiazdek
 
Auto: suubaruu legacy, outback, i impreza:)
Skąd: z Kat
  

Post 13 sty 2017, o 10:23

no dobra, ale to nie jest tak, że Forester jest jakoś super-hiper-poślizgoodporny, co nie? jak jest szklanka to chyba cudów nie będzie, tyłkiem może zarzucić na zakrętach. przy jakich dziwnych zachowaniach na śniegu/lodzie należy już zacząć się jakoś zastanawiać czy przypadkiem coś nie padło co ma wpływ na sterowność?
geos
2 gwiazdki
 
Auto: Forester 2.0X 2003
  

Post 15 sty 2017, o 20:55

N mokrym jest ok , suchym super ok ale jak snieg jest na drodze i wchodzę w zakręt to mam lęki , Żonki Suzuki vitara lepiej daje radę ale to może dzieki temu że ma ESP.Myślę że oponki maja tu jakiś wpływ na uślizg auta .
SZCZEPAN
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Forester 2
Skąd: Osiek Mały - Żmigród
  

Post 16 sty 2017, o 00:13

Ale co konkretnie się dzieje? W jakich dokładnie okolicznościach się ślizga? Na prostej? W zakręcie? przy wyjściu z zakrętu? Co robisz wtedy z hamulcem/przepustnicą?
Jeżeli przy wejściu w zakręt ot tak po prostu zarzuca tyłem bez wrzucenia auta w zakręt, to faktycznie jest to dziwne.
Jeżeli wychodzisz za szybko z zakrętu i gwałtownie odejmiesz gaz na niskim biegu, to zarzucenie tyłem jest jak najbardziej typowe.
So What!
6 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Kraków
  

Post 16 sty 2017, o 00:26

@So What, jak można sobie wyobrazić "zarzuca tyłem bez wrzucenia auta w zakręt"? pytam poważnie, bo nie mam doświadczenia. ostatnio, podczas tych mrozów i opadów śniegu, zjechałem z czystej, odśnieżonej E7 na lokalną drogę w okolicach Kielc. zarzuciło, ale wydało mi się to normalne, że nie ma mocnych na typową szklankę na drodze. później jechałem powoli ok. 20 ale czuć było pracujący ABS przy niewielkim depnięciu na hamulec. nie odważyłem się jechać szybciej, nie mam doświadczenia z wyprowadzania samochodu z poślizgu, wolałem nie ryzykować. może ktoś mógł wskazać poglądowy filmik jak sprawny forester powinien zachowywać się w takich warunkach?
geos
2 gwiazdki
 
Auto: Forester 2.0X 2003
  

Post 16 sty 2017, o 08:13

Kiedyś miałem to samo. Jak zużyte masz opony?
Fido__
Specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam? Nie pisz na public, priv, pokombinuj, wyloguj się i spróbuj jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: C200
Skąd: Ze wsi
  

Post 16 sty 2017, o 08:17

SZCZEPAN napisał(a):,opony się ślizgają bridgestone blizzak zima 16 cali .Autko nie stabilne aż strach jezdzić jak jest śnieg . :?

Ja mam takie same opony i powiem, że szału nie ma. Jedne z gorszych jakie miałem, zostało ich z 5 mm, hamowanie słabizna, boczne trzymanie podobnie, o trakcji się nie wypowiem, bo 4łap jest niemiarodajny. Ogólnie jak dla mnie, opony porażka.
Sprzedam bandita 1200
arturj
2 gwiazdki
 
Auto: Forester SF - był, jest impreza gd 2.0 n/a
Skąd: Karczmiska, Lubelszczyzna
  

Post 16 sty 2017, o 10:43

geos napisał(a):@So What, jak można sobie wyobrazić "zarzuca tyłem bez wrzucenia auta w zakręt"? pytam poważnie,

W praktycznie każdym samochodzie: jedziesz odpowiednio szybko w dość ciasnym zakręcie na relatywnie (do prędkości) niskim biegu i po przejściu wierzchołka zakrętu gwałtownie zdejmiesz nogę z pedału gazu (dociążysz przód auta) - jest duża szansa, że zarzuci wtedy tyłem.
W tylnopędzie i czterołapie możesz zarzucić tyłem przy wyjściu z zakrętu, jeśli tylko wystarczy Ci na to mocy i umiejętności - niezależnie od techniki przyczepność musi być na tyle niska, żeby wystarczyło mocy.
So What!
6 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Kraków
  

Post 16 sty 2017, o 22:22

Wymień opony - generalnie Bridgestone ma nie zaspecjalne zimówki. A niektóre z wersji blizzaka były wręcz tragiczne
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
lukass
5 gwiazdek
 
Auto: Proto WRC'17 + H6 bez dachu + Wieśniak, parę blaszaków i autobus dla kapeluszy ale V6 ;)
Skąd: Wawa
  

Post 20 sty 2017, o 22:17

Jak " Lukass" napisał muszę wyj.. :whistle: opony , To teraz doradzić muszą koledzy jakie opony zakupić, model , firma ? A obecne opony myślę ze docenię na wiosenna pogodę+ lato. Pozdrawiam i dziękuję za pomocne posty K.S.
SZCZEPAN
1 gwiazdka
 
Auto: Subaru Forester 2
Skąd: Osiek Mały - Żmigród
  

Post 21 sty 2017, o 00:44

Kup bieżnikowane. Ja wywaliłem Kleber HP2, które miały przejechane zaledwie parę miesięcy w zimowych warunkach. Były dobre na posypane odśnieżone drogi. A na śniegu pod górę tragedia, z góry jeszcze gorzej. Jak zarysowałem cały bok subaru to w końcu poszedłem do d... po rozum i kupiłem bieżnikowane. Teraz na ubitym śniegu trzymają tak samo dobrze, jak letnie na asfalcie :-)
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 21 sty 2017, o 07:50

Mogą być stare te opony.

Ptk22, bieżnikowane zimowki niektórych producentów są świetne, ale tylko na śniegu. Pochodzę z rejonów gdzie wytestowalismy je w warunkach
bojowych na wszelkie sposoby. I o ile na śniegu są mega dobre i żeby się pobawić musisz jeździć szybciej jak dotychczas, to na asfalcie bałem się jechać doinwestowanym STI. Zwyczajnie przy 130 auto zaczynało pływać. Wszystko zależy co i do czego chcesz używać.
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
 
Auto: WiśniaNieWiśnia
  

Post 21 sty 2017, o 08:07

Alan, Alan, Alan! napisał(a):Zwyczajnie przy 130 auto zaczynało pływać. Wszystko zależy co i do czego chcesz używać.

Ja w zimie nie przekraczam 90. A normalna prędkość jazdy to 50-80. Ja jeszcze nie zauważyłem nawet, żeby były głośniejsze :-)

U nas nie ma gdzie się rozpędzić, wszędzie zakręty a teraz w zimie są takie 4 czarne paski na asfalcie reszta to białe. Więc strach jechać szybciej, bo jak nadjedzie autobus, to trzeba jechać bardzo blisko śnieżnej bandy.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  


Powrót do Koła: opony i felgi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość