Strona 2 z 2

Re: opony wielosezonowe

: 19 cze 2017, o 08:01
autor: zgrocca
WiS pisze:
gregski pisze: goodyear vector 4seasons
gregski pisze: mialem je w forku xt.
Uprzejmie donosze, że nadal jeżdżą na tym Forku (dla niewtajemniczonych - mój kumpel odkupił od Grega auto razem z obuwiem) i dały zimą radę. Prowadzenie porównywalne z kilkuletnimi zimówkami z resztką bieżnika. Czyli: da się, o ile kierownik rozumie ograniczenia wynikające z chemii i dostosuje do nich swoją fantazję i taktykę jazdy ;-)
zgrocca pisze: nokian weatherproof .
Kupiłem do Forka XT eksperymentalnie, nie ukrywam, że pod wpływem Grega i jego doświadczeń. Na papierze mają główne parametry nieco lepsze niż w/w goodyeary. Latem spisały się świetnie, w codziennej jeździe jak letnie, na autostradzie wcale nie głośniejsze (tzn. i tak nie głośniejsze niż buda ;-)), rewelacyjne odprowadzanie wody w dużym deszczu, nieosiągalne dla żadnych letnich, przyzwoite w lekkim terenie.
Zimą nie za bardzo miałem okazję sprawdzić - ponieważ nikt nie chciał moich kół ze starymi zimówkami, więc je załozyłem na dobicie, żeby się nie marnowały bez sensu. Ale zanim się na to zdecydowałem, parę razy pojechałem po białym na wielosezonówkach - i stresu nie było.
a na śniegu ...

Link: https://www.youtube.com/watch?v=99tFUv0 ... Mw&index=2

opony wielosezonowe

: 14 cze 2018, o 17:02
autor: zgrocca
i tak oto rysa na nazwie nokian się pojawiła
weatherproofy zakupiłem w listopadzie 2015 , gwarancja producenta to 5lat.
byłem w jedynym serwisie Nokian w Polsce
opinia brzmi:
"Piaseczno 08.06.2018
Dotyczy: Reklamacji na opony Nokian Weatherproof , rozm. 215/65 R16 102H
Szanowni Państwo,
Po dokonaniu oględzin reklamowanych opon , nie stwierdzono wad materiałowych ani produkcyjnych.

Spękanie pomiędzy kostkami bieżnika jest w tym przypadku naturalnym procesem starzenia. Rozwarstwień , spękań wpływających na warunki jezdne i uniemożliwiających eksploatację nie stwierdzono.
Stadium o którym mowa w formularzu reklamacyjnym jest bardzo wczesne i na ten moment jest to tylko efekt wizualny ,pragniemy uspokoić , nie ma przeciwwskazań do dalszej , bezpiecznej eksploatacji opisywanego kompletu.
Niestety , informujemy , że w opisywanym przypadku nie ma podstaw do uznania reklamacji ."
osąd i wybór przy zakupie pozostawiam... :?
opony mają przebieg około 20kkm i jeszcze ok 60% bieżnika niestety opony wyglądają tak:
Obrazek
Obrazek

opony wielosezonowe

: 14 cze 2018, o 17:48
autor: ata
zgrocca pisze:
14 cze 2018, o 17:02
niestety opony wyglądają tak
Upalałeś gumy pod tesko?

Tak na oko to Micheliny z 2011 (nalot ~60kkm) wyglądają "trochę" lepiej. Opony z takimi "wadami estetycznymi" jak powyżej na samochód bym nie zakładał, ale widocznie chińczykom to nie przeszkadza.

opony wielosezonowe

: 15 cze 2018, o 12:08
autor: zgrocca
ata pisze:
14 cze 2018, o 17:48
zgrocca pisze:
14 cze 2018, o 17:02
niestety opony wyglądają tak
Upalałeś gumy pod tesko?

Tak na oko to Micheliny z 2011 (nalot ~60kkm) wyglądają "trochę" lepiej. Opony z takimi "wadami estetycznymi" jak powyżej na samochód bym nie zakładał, ale widocznie chińczykom to nie przeszkadza.
no problem w tym że nie ... co najwyżej w śniegu :P
geolandery które zdejmowałem lepiej wyglądąły, tyle że twarde były
opinia wydana przez Almot Sp. z o.o. Sp. k. ul. Okulickiego 7/9 05-500 Piaseczno serwis Nokian na Polskę
tak poza tym czytaj ze zrozumieniem

opony wielosezonowe

: 15 cze 2018, o 12:40
autor: ata
zgrocca pisze:
15 cze 2018, o 12:08
tak poza tym czytaj ze zrozumieniem
Czytam, czytam. Żartowałem.
Mnie przeszło zainteresowanie oponami Nokian (zimówkami) po tym jak dowiedziałem się że trafiają do nas egzemplarze produkowane w rosji i chinach (te drugie ponoć "nielegalnie"). To są najgorzej wyglądające trzyletnie opony jakie ostatnio widziałem, a widuję różne "wynalazki" w dodatku dość ekstremalnie eksploatowane (duże przebiegi po drogach różnych, przy czym te auta przeważnie wiozą coś poza powietrzem). Na razie naprawdę nie zdarzyło mi się widzieć aż tak styranej opony w "cywilnym" aucie. Nie po 2-3 latach i 20 kkm, to są jakieś jaja. I żeby to były najtańsze chińczyki z allegro, ale "firmowe" i "polecane przez fachowców"? normalnie jaja jak berety.
Jak bywam w Bieszczadach u rodziny to widuję opony w takim stanie na samochodach, ale one mają grubo więcej lat i jeżdżą wiadomo gdzie.
zgrocca pisze:
14 cze 2018, o 17:02
tylko efekt wizualny
Mają poczucie humoru paniska, to im trzeba przyznać.

opony wielosezonowe

: 15 cze 2018, o 13:57
autor: zgrocca
ata pisze:
15 cze 2018, o 12:40
zgrocca pisze:
15 cze 2018, o 12:08
tak poza tym czytaj ze zrozumieniem
Czytam, czytam. Żartowałem.
Mnie przeszło zainteresowanie oponami Nokian (zimówkami) po tym jak dowiedziałem się że trafiają do nas egzemplarze produkowane w rosji i chinach (te drugie ponoć "nielegalnie"). To są najgorzej wyglądające trzyletnie opony jakie ostatnio widziałem, a widuję różne "wynalazki" w dodatku dość ekstremalnie eksploatowane (duże przebiegi po drogach różnych, przy czym te auta przeważnie wiozą coś poza powietrzem). Na razie naprawdę nie zdarzyło mi się widzieć aż tak styranej opony w "cywilnym" aucie. Nie po 2-3 latach i 20 kkm, to są jakieś jaja. I żeby to były najtańsze chińczyki z allegro, ale "firmowe" i "polecane przez fachowców"? normalnie jaja jak berety.
Jak bywam w Bieszczadach u rodziny to widuję opony w takim stanie na samochodach, ale one mają grubo więcej lat i jeżdżą wiadomo gdzie.
zgrocca pisze:
14 cze 2018, o 17:02
tylko efekt wizualny
Mają poczucie humoru paniska, to im trzeba przyznać.
...pisze ku przestrodze bo mi rence opadły no niestety .... chyba trafiłem na "rosjanki" ... tak czy owak nokian nie wyparł się że to jego dzieło...
opony kupione przez oponeo.pl
druga uwaga o której nie wspomniałem to konieczność odesłania ...no ok jak kto ma drugi komplet ale do cholery po to kupiłem całoroczne żeby nie mieć drugiego kompletu
oponeło daje sobie 2 tygodnie na obejrzenie i tydzień po tym na wysyłke/ rozstrzygnięcie ...przyznaje wyleczyło mnie to z z zakupu na odległość opon nawet jeśli pare złoty taniej
tylko co ja mam na kołkach 3 tyg samochód trzymać , i nie ma opcji na nic innego ...dlatego "przy okazji" zahaczyłem o piaseczno żeby oględziny od ręki zrobić
przepraszam za jad ...ale mnie trafiło

opony wielosezonowe

: 15 cze 2018, o 14:59
autor: zgrocca

Tak na oko to Micheliny z 2011 (nalot ~60kkm) wyglądają "trochę" lepiej. Opony z takimi "wadami estetycznymi" jak powyżej na samochód bym nie zakładał, ale widocznie chińczykom to nie przeszkadza.
na zjeździe skp inny forek i to 2,5 t z tych samych lat ma 2 letnie micheliny cros klimaty .... wyglądają jakby ....się przykurzyły po drodze na zlot

opony wielosezonowe

: 15 cze 2018, o 16:39
autor: FUX
zgrocca, byłem forkiem na lotnisku w Częstochowie z Allem.
Mokrawo, zimnawo, a czkolwiek po jednym przejeździe dowiedziałem się, co to oznacza rozgrzanie opon. :lol:

No para z nich szła po przejeździe.

Z uwagi na to, że to była jesień, pojechałem na zimówkach.

Wiosną wulkanizator stwierdził, abym odwiedził diagnostę od zbieżności.
Pojechałem, nic nie mówiąv wylewnie.
Pan Jasiu po wszystkim pyta, dlaczego przyjechałem?
No wulkanizator zasugerował, bo dziwnie styk bieżnika z bokiem opony dziwnie okrągły.
Geometria była wzorcowa.

Konkluzja.

Jeden dzień i kilkanaście km nienormalnej jazdy robi różnicę.

Dużą.


viewtopic.php?f=8&t=2652

opony wielosezonowe

: 15 cze 2018, o 21:54
autor: ata
FUX pisze:
15 cze 2018, o 16:39
Konkluzja.

Jeden dzień i kilkanaście km nienormalnej jazdy robi różnicę.
Dlatego pisałem o "upalaniu pod tesko". Ale tak po prawdzie one nie wyglądają na "upalane", to co widać na fotkach nie jest tym samym typem zużycia opony. Zresztą wierzę właścicielowi na słowo, pisze że nie szalał to znaczy że tak było.
FUX pisze:
15 cze 2018, o 16:39
Mokrawo, zimnawo, aczkolwiek po jednym przejeździe dowiedziałem się, co to oznacza rozgrzanie opon.
Taaa ... a pomyśl sobie że są ludzie którzy oponki myją, specjalne preparaty w nie wcierają, wydłubują kamyczki z bieżnika ... takie klimaty. Ale takich ludzi na torze nie spotkasz, no chyba że jest jakiś festyn z kiełbaskami i balonikami (przyjadą komunikacją zbiorowa, na wypadek ewentualnego spożycia % ... zresztą po co im samochód w takim miejscu?).

Re: opony wielosezonowe

: 16 cze 2018, o 00:22
autor: barbie

ata pisze: Taaa ... a pomyśl sobie że są ludzie którzy oponki myją, specjalne preparaty w nie wcierają, wydłubują kamyczki z bieżnika ... takie klimaty. Ale takich ludzi na torze nie spotkasz

E.
Jednego to prawie wszyscy tu znamy :mrgreen:
no chyba że jest jakiś festyn z kiełbaskami i balonikami
abo Chlejady :mrgreen:

opony wielosezonowe

: 16 cze 2018, o 03:39
autor: zgrocca
...po prostu następne opony będą bf ko2 . i święty spokój żadnego rozgrzewania , chłodzenia . Pozatym nie jestem zwierzakiem torowym żeby upalać. Z kosmetyki opon, kompiele błotne :cofee:

opony wielosezonowe

: 11 kwie 2019, o 10:32
autor: limesiak
geos pisze:
30 mar 2017, o 12:10
czy są jakieś godne polecenia, sensowne opony wielosezonowe, tak aby za bardzo nie odbiegały od dedykowanych letnich lub dedykowanych zimowych? czy tez może to jeszcze nie te czasy technologiczne i lepiej nastawić się na komplety letnich i zimowych?

będę wdzięczny za opinie, szczególnie praktyków, którzy przerabiali temat i mają doświadczenie z oponami wielosezonowymi w naszych warunkach.

pozdrawiam,
geos
Heja
Odgrzeję. Wybrałeś coś?

opony wielosezonowe

: 11 kwie 2019, o 11:24
autor: Chloru
lukass, Pan do Ciebie z pytaniem :-)

opony wielosezonowe

: 11 kwie 2019, o 19:30
autor: Gump
Ja przelatałem w Biesach zimę na Michelin CrossClimate+ :mrgreen: Powiem tyle, to nie jest opona zimowa, ale daje sobie świetnie radę, zresztą pewnie nawet na letnich zimę bym przejeździł :giggle: Jestem zadowolony, mam w nosie kolejki do zmiany opon 8-)

opony wielosezonowe

: 11 kwie 2019, o 21:02
autor: ewemarkam
Ale i tak wypada wyważyć koła raz na rok. A już na pewno raz na rok ruszyć śruby/nakrętki. Żeby później po paru latach nie było niespodzianki.

opony wielosezonowe

: 12 kwie 2019, o 16:36
autor: dzixd
sposobem są też dwa komplety kół, ale to dla tych co mają za dużo pieniędzy i miejsca do przechowywania :giggle:

opony wielosezonowe

: 13 kwie 2019, o 20:40
autor: inquiz
dzixd pisze:
12 kwie 2019, o 16:36
sposobem są też dwa komplety kół, ale to dla tych co mają za dużo pieniędzy i miejsca do przechowywania :giggle:
Muszę wyjąć letnie z piwnicy. Ale i tak trzeba do lukassa podjechać przeważyć bo zawsze mógł odważnik odlecieć chociażby.

opony wielosezonowe

: 6 cze 2019, o 13:30
autor: equck
Jeżeli ktoś jeździ głównie po mieście, nie jeździ w dalekie trasy, nie jeździ po górach czy innych stromych trasach (a jak wiadomo Polska jest raczej płaska jak stół, z nielicznymi wyjątkami), to opony całoroczne raczej powinny wystarczyć.
Z drugiej strony klimat klimatem...jeden większy opad zimą,nawet cząstkowy i chwilowy czy większy przymrozek, a prawdopodobieństwo kolizji zwiększa się diametralnie...
Podstawowe wady i zalety opon całorocznych zostały tutaj trochę szerzej opisane: http://puzioskyfighters.pl/typy-opon/wa ... orocznych/

opony wielosezonowe

: 6 cze 2019, o 18:06
autor: ewemarkam
Nie zgodzę się z tym w 100%. W artykule jest trochę racji. Ile razy było tak że kierowca nie zdążył zmienić opon na zimowe, czy na odwrót. Letnia opona już sobie kiepsko radzi przy temperaturze mniejszej niż 10 stopni. A zimowa niesamowicie szybko się zużywa przy temperaturach większych niż 10-15 stopni. Nie chodzi tu o spadek wysokości bieżnika, wycierają się lamele, tzn nie mają one już "ostrych krawędzi". I taka opona już nie jeździ jak powinna. A na lód i tak Ci nawet najlepsza zimówka nie pomoże.
Zimą 2018/2019, pewnej nocy nawaliło śniegu, jechałem na 1 zmianę do pracy Corolla E12 z Michelin Crossclimate na kołach. Byłem pod wrażeniem jak ta opona sobie radziła. Całkiem poprawnie i była przewidywalna. Jakby do Forka były one tańsze to bym je założył. Ale komplet wychodził 2 razy tyle co Vredestein Quatrac 5. Które też się dobrze sprawują, czy to zimą czy latem.

equck, Jeździłeś kiedyś na wielosezonowych?

opony wielosezonowe

: 25 cze 2019, o 15:10
autor: tomaszlt
Dobre opony letnie poradzą sobie w temperaturach poniżej 10 stopni. Teoretycznie za punkt, w którym powinno się zmieniać opony przyjmuje się 7 stopni, ale jest to tylko wartość orientacyjna. Jak jest spoko bieżnik to przy 5 stopniach na letnich dalej jest ok.
Ale w ogóle stanowisko większości ekspertów jest takie, że najlepiej zmieniać opony sezonowo, że wielosezonówki nie są jednak optymalnym rozwiązaniem. Nawet gdzieś na stronie Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego widziałem taką infografikę odnośnie wydajności wielosezonówek i w porównaniu do opon dostosowanych do sezonu wypadały blado.

---------------------------------
4tires.pl

opony wielosezonowe

: 23 wrz 2019, o 21:57
autor: zgrocca
Przepraszam....polski związek oponiarski ? To my jeszcze jakiś przemysł oponiarski mamy ? :giggle:
A tak serio
5 lat użytkuje nokiany weatherproof i
Jestem zadowolony i nie jestem....
4lata było naprawdę ok choć były nieco spękane 5ty ....nie jest fajnie piszczą i nie trzymają drogi i mus zmienić mimo że bieżnika jakieś 4mm . Rocznie robiłem koło 12kkm.
Następny wybór chyba uniroyal allseasonexpert 2
Ktoś jeździ ? Jakieś za ,przeciw?