Dystanse - co to, po co?

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.
barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jarne City
Auto: Subarbie Impreza WRX
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Post 5 lut 2008, o 21:24

Godlik, ale na to, co wkleił carfit można założyć pierścienie, tak mi wygląda. Chyba że mi się wydaje ;-)

PS - tak na szybko Google podaje że można też kupić np. tu http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=78259 ;-)
Ostatnio zmieniony 5 lut 2008, o 21:25 przez barbie, łącznie zmieniany 1 raz.



Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 5 lut 2008, o 21:24

Panowie, klikaliście na link podany przez Carfita ? Przecież to są dystanse z pierścieniami, dokładnie to, czego potrzeba.

Barbie była szybsza.

"Kobieta mnie biiiijeeeee..." :mrgreen:

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Post 5 lut 2008, o 21:31

barbie pisze:PS - tak na szybko Google podaje że można też kupić np. tu http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=78259 ;-)
Dzięki barbie. Też sobie googlam i znalazłem też np tu:
http://moto.allegro.pl/item306853502_pr ... wolna.html

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jarne City
Auto: Subarbie Impreza WRX
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Post 5 lut 2008, o 21:33

Bergen, ale to podobno dobrze żeby panie puszczac przodem ;-)

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 5 lut 2008, o 21:54

barbie pisze:Bergen, ale to podobno dobrze żeby panie puszczac przodem ;-)
No jasne że dobrze, np. w razie jakby za rogiem ktoś się czaił z pałą... :mrgreen:

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 5 lut 2008, o 22:13

Godlik pisze:Dzięki barbie. Też sobie googlam i znalazłem też np tu:
http://moto.allegro.pl/it...ja_dowolna.html
Wyglada na to, ze to to samo. Przy Eibachowych jednak nikt sie nie przyczepi na przegladzie. ;-)
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jarne City
Auto: Subarbie Impreza WRX
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Post 5 lut 2008, o 23:15

Bergen pisze:
barbie pisze:Bergen, ale to podobno dobrze żeby panie puszczac przodem ;-)
No jasne że dobrze, np. w razie jakby za rogiem ktoś się czaił z pałą... :mrgreen:
:shock:
no ładnie... taka tarcza antyrakietowa? :evilgrin:

naLeśnik
4 gwiazdki
Lokalizacja: inąd
Auto: destrukcja
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 28 maja 2009, o 15:56

chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy w kwestii dystansów więc odkopuję temat.
Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się :oops:
Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 28 maja 2009, o 17:25

5mm powinno ponoć być ok przy std szpilkach, te z własnymi szpilkami to proszenie się o kłopoty IMO
sam o tym dumam żeby opony 225 założyć i jeszcze pochylenie kół na tyle zrobić

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 28 maja 2009, o 21:01

naLeśnik pisze: Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się :oops:
Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
Mam w GTeku nieoryginalne felgi i z przodu dystanse ~5mm (tak na oko, bo nie mierzyłem). Akurat byłem dzisiaj na przeglądzie u Jarka i dostałem opieprz :oops:
Przy dokręcaniu kół kluczem dynamometrycznym okazało się, że tylko 2-3 śruby w każdym z kół trzymają... Pozostałych nie da się dokręcić, bo zbyt mała część szpilki wystaje. Oczywiście wcześniej żaden z ..... "wulkanizatorów" tego nie zauważył.
U mnie pomogła wymiana nakrętek na oryginalne subarowskie (nieco inny kształt stożka).
Ale jeśli to nie pomaga, to wg Jarka trzeba wymienić szpilki na takie z STI. I to podobno nie jest jakaś duża robota.

A po co chcesz założyć dystanse?

naLeśnik
4 gwiazdki
Lokalizacja: inąd
Auto: destrukcja
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 28 maja 2009, o 22:20

Godlik pisze: A po co chcesz założyć dystanse?
te felgi które teraz mam mają ET55 (fabrycznie w Forku jest ET48), no i sama felga jest szersza o pół cala. I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenie :-/

huzar105
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 31 sie 2009, o 08:33

naLeśnik pisze: I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenie :-/
W głównej mierze łożyskom robi różnice tylko waga koła. Przy zmianie ET zmienia się ramie siły, ale wpływ ma na to również kształt felgi itd.
Co do samych szpilek to znalazłem coś takiego http://sklepy.allegro.pl/item650961229_650961229.html.
Właśnie piszę do tej firmy z jakiego materiału są szpilki i jaką dają gwarancje, że ktoś ich sam w garażu z druta nie zrobił.
Akuro Kazuyoshi
Obrazek

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 31 sie 2009, o 09:42

naLeśnik pisze:chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy w kwestii dystansów więc odkopuję temat.
Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się :oops:
przy dystansikach do 5mm i odpowiednich nakretkach, daja rade i oryginalne szpilki (o ile sa w dobrym stanie, tj. maja niepopsuty gwint)
naLeśnik pisze:Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
z jakich powodoch myslisz? chodzi Ci o wizualna strone? :-)

imho bez sensu jest zakladanie takich dystnasow, jezeli nie ma "technicznej" potrzeby (np. odsadzenie felgi od zacisku czy amorka, aby nie obcieralo)


takie cienkie dystansiki (do 6mm bodajze ) najprosciej i najtaniej dorobic ze starych tarcz hamulcowych :-)
byle tokarz to ogarnie
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 31 sie 2009, o 09:55

naLeśnik pisze:
Godlik pisze: A po co chcesz założyć dystanse?
te felgi które teraz mam mają ET55 (fabrycznie w Forku jest ET48), no i sama felga jest szersza o pół cala. I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenie :-/
zakladajac takie dystansiki teoretycznie tylko bys zwiekszyl obciazenie lozysk (i innych elementow zawieszenia), bo zasada jest prosta: im dalej kolojest od piasty, tym WIEKSZE obiazenie...

jezeli nigdzie nic nie ociera, to zostaw jak jest i nie kombinuj :idea:
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 1 wrz 2009, o 10:33

eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę :idea:

huzar105
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 1 wrz 2009, o 18:38

eddie_gt4 pisze: zakladajac takie dystansiki teoretycznie tylko bys zwiekszyl obciazenie lozysk (i innych elementow zawieszenia), bo zasada jest prosta: im dalej kolojest od piasty, tym WIEKSZE obiazenie...
Przejedziesz tysiąc kilometrów mniej... Od latania bokami też łożyska dostają. W dodatku nie zapytałeś o wagę felg, może są lżejsze.
Akuro Kazuyoshi
Obrazek

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 2 wrz 2009, o 08:14

deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę :idea:
operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi... :whistle:
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 2 wrz 2009, o 08:35

eddie_gt4 pisze:
deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę :idea:
operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi... :whistle:
:lol: nie miałeś wiele do powiedzienia
szerokość nie ma znaczenia o ile się mieści i negatywy nie wprowadzają dużego odchylenia wspomnianej siły od środka felgi.

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 2 wrz 2009, o 08:50

deLux pisze:
eddie_gt4 pisze:
deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę :idea:
operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi... :whistle:
:lol: nie miałeś wiele do powiedzienia
szerokość nie ma znaczenia o ile się mieści i negatywy nie wprowadzają dużego odchylenia wspomnianej siły od środka felgi.
mam wrazenie, ze mowimy o roznych rzeczach...

wracajac do konkretnego pytania naLesnika: nadal twierdze, ze zakladanie 5mm'owych dystansikow w celu zmiejszenia obciazenia lozysk jest bezcelowe, bo poza wieksza masa (dystansik cos tam wazy przeciez ;-) :mrgreen: ) w tym konkretnym przypadku tez zwiekszymy sily, dzialajace na lozyska
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dystanse - co to, po co?

Post 2 wrz 2009, o 09:17

Obrazek

:lol:

ODPOWIEDZ