Dystanse - co to, po co?
- barbie
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Jarne City
- Auto: Subarbie Impreza WRX
- Polubił: 34 razy
- Polubione posty: 87 razy
Godlik, ale na to, co wkleił carfit można założyć pierścienie, tak mi wygląda. Chyba że mi się wydaje
PS - tak na szybko Google podaje że można też kupić np. tu http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=78259
PS - tak na szybko Google podaje że można też kupić np. tu http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=78259
Ostatnio zmieniony 5 lut 2008, o 21:25 przez barbie, łącznie zmieniany 1 raz.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Dzięki barbie. Też sobie googlam i znalazłem też np tu:barbie pisze:PS - tak na szybko Google podaje że można też kupić np. tu http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=78259
http://moto.allegro.pl/item306853502_pr ... wolna.html
Wyglada na to, ze to to samo. Przy Eibachowych jednak nikt sie nie przyczepi na przegladzie.Godlik pisze:Dzięki barbie. Też sobie googlam i znalazłem też np tu:
http://moto.allegro.pl/it...ja_dowolna.html
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria
Re: Dystanse - co to, po co?
chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy w kwestii dystansów więc odkopuję temat.
Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się
Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się
Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
Re: Dystanse - co to, po co?
5mm powinno ponoć być ok przy std szpilkach, te z własnymi szpilkami to proszenie się o kłopoty IMO
sam o tym dumam żeby opony 225 założyć i jeszcze pochylenie kół na tyle zrobić
sam o tym dumam żeby opony 225 założyć i jeszcze pochylenie kół na tyle zrobić
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Dystanse - co to, po co?
Mam w GTeku nieoryginalne felgi i z przodu dystanse ~5mm (tak na oko, bo nie mierzyłem). Akurat byłem dzisiaj na przeglądzie u Jarka i dostałem opieprznaLeśnik pisze: Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się
Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
Przy dokręcaniu kół kluczem dynamometrycznym okazało się, że tylko 2-3 śruby w każdym z kół trzymają... Pozostałych nie da się dokręcić, bo zbyt mała część szpilki wystaje. Oczywiście wcześniej żaden z ..... "wulkanizatorów" tego nie zauważył.
U mnie pomogła wymiana nakrętek na oryginalne subarowskie (nieco inny kształt stożka).
Ale jeśli to nie pomaga, to wg Jarka trzeba wymienić szpilki na takie z STI. I to podobno nie jest jakaś duża robota.
A po co chcesz założyć dystanse?
Re: Dystanse - co to, po co?
te felgi które teraz mam mają ET55 (fabrycznie w Forku jest ET48), no i sama felga jest szersza o pół cala. I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenieGodlik pisze: A po co chcesz założyć dystanse?
Re: Dystanse - co to, po co?
W głównej mierze łożyskom robi różnice tylko waga koła. Przy zmianie ET zmienia się ramie siły, ale wpływ ma na to również kształt felgi itd.naLeśnik pisze: I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenie
Co do samych szpilek to znalazłem coś takiego http://sklepy.allegro.pl/item650961229_650961229.html.
Właśnie piszę do tej firmy z jakiego materiału są szpilki i jaką dają gwarancje, że ktoś ich sam w garażu z druta nie zrobił.
- eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Dystanse - co to, po co?
przy dystansikach do 5mm i odpowiednich nakretkach, daja rade i oryginalne szpilki (o ile sa w dobrym stanie, tj. maja niepopsuty gwint)naLeśnik pisze:chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy w kwestii dystansów więc odkopuję temat.
Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się
z jakich powodoch myslisz? chodzi Ci o wizualna strone?naLeśnik pisze:Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
imho bez sensu jest zakladanie takich dystnasow, jezeli nie ma "technicznej" potrzeby (np. odsadzenie felgi od zacisku czy amorka, aby nie obcieralo)
takie cienkie dystansiki (do 6mm bodajze ) najprosciej i najtaniej dorobic ze starych tarcz hamulcowych
byle tokarz to ogarnie
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie
- eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Dystanse - co to, po co?
zakladajac takie dystansiki teoretycznie tylko bys zwiekszyl obciazenie lozysk (i innych elementow zawieszenia), bo zasada jest prosta: im dalej kolojest od piasty, tym WIEKSZE obiazenie...naLeśnik pisze:te felgi które teraz mam mają ET55 (fabrycznie w Forku jest ET48), no i sama felga jest szersza o pół cala. I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenieGodlik pisze: A po co chcesz założyć dystanse?
jezeli nigdzie nic nie ociera, to zostaw jak jest i nie kombinuj
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie
Re: Dystanse - co to, po co?
eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę
Re: Dystanse - co to, po co?
Przejedziesz tysiąc kilometrów mniej... Od latania bokami też łożyska dostają. W dodatku nie zapytałeś o wagę felg, może są lżejsze.eddie_gt4 pisze: zakladajac takie dystansiki teoretycznie tylko bys zwiekszyl obciazenie lozysk (i innych elementow zawieszenia), bo zasada jest prosta: im dalej kolojest od piasty, tym WIEKSZE obiazenie...
- eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Dystanse - co to, po co?
operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi...deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie
Re: Dystanse - co to, po co?
nie miałeś wiele do powiedzieniaeddie_gt4 pisze:operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi...deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę
szerokość nie ma znaczenia o ile się mieści i negatywy nie wprowadzają dużego odchylenia wspomnianej siły od środka felgi.
- eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Dystanse - co to, po co?
mam wrazenie, ze mowimy o roznych rzeczach...deLux pisze:nie miałeś wiele do powiedzieniaeddie_gt4 pisze:operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi...deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę
szerokość nie ma znaczenia o ile się mieści i negatywy nie wprowadzają dużego odchylenia wspomnianej siły od środka felgi.
wracajac do konkretnego pytania naLesnika: nadal twierdze, ze zakladanie 5mm'owych dystansikow w celu zmiejszenia obciazenia lozysk jest bezcelowe, bo poza wieksza masa (dystansik cos tam wazy przeciez ) w tym konkretnym przypadku tez zwiekszymy sily, dzialajace na lozyska
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie