Strona 1 z 2

Dystanse - co to, po co?

: 3 lut 2008, o 22:54
autor: Godlik
Pomocy...
Kupiłem niedawno GTka. Przy 100-120 km/h zaczynało lekko trzepać kierownicą. Pojechałem więc dzisiaj wyważyć koła. Koleś, który mi to robił powiedział że muszę dokupić jakieś dystanse, bo mam tylko dwa i to po przekątej :shock:
Domyślam się, że tak to nie powinno być... Co to w ogóle jest? Po co? No i do kogo w Wawie podjechać, żeby ogarnął temat?

Felgi mam takie (17''):
http://www.millemigliawheels.it/uk/type_t12.html

Opony 215/40/17

Dzięki

: 3 lut 2008, o 22:59
autor: esilon
Godlik pisze:Felgi mam takie (17''):
http://www.millemigliawheels.it/uk/type_t12.html
wiemy, wiemy ;-) ,
albo felgi nie wchodziły albo poprzednik chciał podrasować sprzęta, jak po przekątnej to dziwne, wywal to ;-)

: 3 lut 2008, o 23:01
autor: jarmaj
Dystanse? Może chodzi o pierścienie dopasowujące otwór w feldze do średnicy trzpienia na piaście? Jak ich faktycznie brakuje i otwory mają luz, to nic dziwnego że bije.

: 3 lut 2008, o 23:04
autor: Godlik
jarmaj pisze:Dystanse? Może chodzi o pierścienie dopasowujące otwór w feldze do średnicy trzpienia na piaście? Jak ich faktycznie brakuje i otwory mają luz, to nic dziwnego że bije.
Facet użył na pewno słowa dystanse. Ale rzeczywiście mówił też coś o tym, że jak ich nie ma to felga trzyma się tylko na śrubach i może się ruszać...

: 3 lut 2008, o 23:09
autor: jarmaj
No to wszystko jasne, brakuje pierścieni centrujących.

Myślę że firmy handlujące felgami powinny mieć coś do zaoferowania.

: 3 lut 2008, o 23:14
autor: barbie
Godlik pisze:Co to w ogóle jest? Po co?
Dystanse to się zakłada, żeby poszerzyć rozstaw kół, ew. zmienić rozstaw śrub. Ale żeby założyć 2 po przekątnej?
Jak mi telepały koła, to również spotkałam się z taką opinią, że to dystanse coś nie teges, a chodziło o pierścienie. Widocznie dla wulkanizatorów nazewnictwo to niepotrzebny dodatek ;-)

: 4 lut 2008, o 00:13
autor: Chloru
Godlik pisze:Domyślam się, że tak to nie powinno być... Co to w ogóle jest? Po co? No i do kogo w Wawie podjechać, żeby ogarnął temat?
Weź te co masz na wzór i poszukaj tokarza. Ewentualnie sklepów/firm handlujących felgami.

: 4 lut 2008, o 00:50
autor: Interceptor
jarmaj pisze:No to wszystko jasne, brakuje pierścieni centrujących.

Myślę że firmy handlujące felgami powinny mieć coś do zaoferowania.
Doklanie, chodzilo o pierscien (dla niektorych to jedno i to samo z dystansem ktory golym okiem zauwazysz jako "podkladne" pomiedzy felga a piasta i nie wierze by tych brakowalo lub byly po przekatnej)

A co do pierscieni to na allegro bez probllemu zakupisz, jest sporo firm oferujacych takowe, tzreba je tylko dobrac odpowiednio.

Re: Dystanse - co to, po co?

: 4 lut 2008, o 20:34
autor: mizoo
Glodlik, ciesz sie, ze to nie sa dystanse ;-) Wtedy mialbys 4-slada :shock:

A jesli chodzi o pierscienie centrujace to czy sluza one do tego aby dopasowac otwor w feldze z piasta?
Nawet jesli tak to tez maja jakas okreslona grubosc i jedno kolo bylo blizej blotnika (pewnie niezauwazalnie golym okiem) wzgledem drugiego?

: 4 lut 2008, o 20:43
autor: goldenarts
mizoo pisze:maja jakas okreslona grubosc
Nie, powinny zachowywać jedną płaszczyznę z felgą od strony piasty... W dużym uproszczeniu jest to tulejka pomiędzy piastą a felgą.

zobacz np. tę aukcję: http://www.allegro.pl/item302946313_pie ... ujacy.html

: 4 lut 2008, o 21:08
autor: mizoo
goldenarts pisze:W dużym uproszczeniu jest to tulejka pomiędzy piastą a felgą.
I wszystko jasne, dzieki goldenarts. :)

: 4 lut 2008, o 23:27
autor: Bergen
Tak nawiasem (zapomnijcie o pierścieniach), to czy jak zamówisz brakujący dystans na Allegro i listonosz go przyniesie, to znaczy że będzie zdystansowany czy tylko będzie trzymał dystans ? A jak nie przyjmiesz przesyłki, to listonosz będzie się odnosił z dystansem ?

A już poważnie:

Czy te pierścienie z linka goldenarts są z plastiku ? :shock:

Setny post - pijemy !

: 4 lut 2008, o 23:45
autor: hogi
Bergen pisze:Czy te pierścienie z linka goldenarts są z plastiku ? :shock:
Nie wiem jak te ale głównie są z plastiku.
Obrazek

Felgę cechuje również otwór centrujący a w zasadzie jego wielkość (podawana w milimetrach). Stanowi go kołnierz piasty. Niemniej jednak gdy interesująca nas felga posiada ten otwór większy od kołnierza znajdującego się na piaście istnieje możliwość jej montażu. Wykorzystujemy do tego pierścienie centrujące (wykonane z tworzyw sztucznych bądź z aluminium).

: 4 lut 2008, o 23:51
autor: goldenarts
Bergen pisze:z plastiku ? :shock:
Nie przejmuj się,pomiędzy piastą i felgą ten plastik pracuje głównie na zgniatanie... :mrgreen:

: 5 lut 2008, o 00:04
autor: Gal
goldenarts pisze:
Bergen pisze:z plastiku ? :shock:
Nie przejmuj się,pomiędzy piastą i felgą ten plastik pracuje głównie na zgniatanie... :mrgreen:
Powinny być z teflonu, o ile wiem.

: 5 lut 2008, o 00:17
autor: goldenarts
Gal pisze:z teflonu
...na ogół są...

..chyba, że tokarz nie wie po co, z czego i dlaczego, a ktoś tylko podał mu wymiary, a może i dał słaby materiał... :-(

: 5 lut 2008, o 00:21
autor: inquiz
Zanim zakupisz lepiej wdepnij do dobrego speca od felg. Dawno temu w odległej galaktyce kupiłem mondeo z ladnymi alusami od volvo, przy wiekszych prędkościach trzęsło niezle - jao zielony popytalem i podjechalem do odpowiedniego czlowieka - ten popatrzył w kompa i katalogi i powiedzial ze jest drobna roznica (koło 2 mm chyba) a ze takich pierscieni nie ma to lepiej sprzedać felgi i kupic właściwe.

: 5 lut 2008, o 09:35
autor: Godlik
inquiz pisze:Zanim zakupisz lepiej wdepnij do dobrego speca od felg.
Tak właśnie mam zamiar zrobić. Pytanie tylko, gdzie takiego speca szukać? Wulkanizacji sporo, sklepów z felgami też, ale może polecicie kogoś w okolicach Wilanowa, Mokotowa, Ursynowa?

: 5 lut 2008, o 09:54
autor: Gal
Godlik pisze:
inquiz pisze:Zanim zakupisz lepiej wdepnij do dobrego speca od felg.
Tak właśnie mam zamiar zrobić. Pytanie tylko, gdzie takiego speca szukać? Wulkanizacji sporo, sklepów z felgami też, ale może polecicie kogoś w okolicach Wilanowa, Mokotowa, Ursynowa?
Zakład Litwina w Konstancinie.
Korzystam od 12 lat i jestem zadowolony. Stała i doświadczona ekipa.

: 5 lut 2008, o 14:20
autor: kuzi4
Gal pisze:
goldenarts pisze:
Bergen pisze:z plastiku ? :shock:
Nie przejmuj się,pomiędzy piastą i felgą ten plastik pracuje głównie na zgniatanie... :mrgreen:
Powinny być z teflonu, o ile wiem.
Rzeczywiście powinny być teflonowe. Podjedź do dobrego składu opon i kupisz bez problemu.

: 5 lut 2008, o 20:42
autor: Godlik
No niestety temat jest poważniejszy niż myślałem :evil:
Wracając dzisiaj z pracy, podjechałem do jeszcze jednego "gumiarza". Okazało się, że te felgi to tak naprawdę średnio pasują do GTka, a w Szwajcarii też uprawiają "druciarstwo" :shock:

Na przednią oś potrzebne są i dystanse (i te już tam są) i pierścienie centrujące...
Dystanse, bo bez nich felga nie wchodzi na zacisk.
Pierścienie, bo otwór felgi jest za duży.

I tu pojawiają się schody, bo mając dystanse nie można założyć pierścienia. Facet sugerował dystanse z kołnierzem, który będzie służył za pierścień centrujący. Niestety nie miał pojęcia gdzie i czy można to kupić, być może jedynym rozwiązaniem jest wytoczenie czegoś takiego.

No i mam zgryz i prawdę mówiąc trochę boję się tak jeździć :evil:

Innym rozwiązaniem jest oczywiście kupno kompletu felg z oponami, ale tego wolałbym uniknąć... :-(

: 5 lut 2008, o 20:51
autor: carfit
Godlik pisze:No niestety temat jest poważniejszy niż myślałem :evil:
Wracając dzisiaj z pracy, podjechałem do jeszcze jednego "gumiarza". Okazało się, że te felgi to tak naprawdę średnio pasują do GTka, a w Szwajcarii też uprawiają "druciarstwo" :shock:

Na przednią oś potrzebne są i dystanse (i te już tam są) i pierścienie centrujące...
Dystanse, bo bez nich felga nie wchodzi na zacisk.
Pierścienie, bo otwór felgi jest za duży.

I tu pojawiają się schody, bo mając dystanse nie można założyć pierścienia. Facet sugerował dystanse z kołnierzem, który będzie służył za pierścień centrujący. Niestety nie miał pojęcia gdzie i czy można to kupić, być może jedynym rozwiązaniem jest wytoczenie czegoś takiego.

No i mam zgryz i prawdę mówiąc trochę boję się tak jeździć :evil:

Innym rozwiązaniem jest oczywiście kupno kompletu felg z oponami, ale tego wolałbym uniknąć... :-(
Słuchaj do dwóch tygodni bede miał zestawy dystansów firmy EIBACH !!!, z homologacją :shock: :!: ale sa zrobione profi !, tzn jest dystans który przkrecasz do piasty śrubami, a w samym aluminiowym dystansie są szpilki wprasowane w stalowy kołnierz, naprawde profi :shock: Cena coś koło 380-400 Zł za komplet na auto

coś takiego ( SYSTEM 4 ) http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/06 ... 6600000257

: 5 lut 2008, o 21:08
autor: Godlik
carfit pisze:Słuchaj do dwóch tygodni bede miał zestawy dystansów firmy EIBACH !!!, z homologacją :shock: :!: ale sa zrobione profi !, tzn jest dystans który przkrecasz do piasty śrubami, a w samym aluminiowym dystansie są szpilki wprasowane w stalowy kołnierz, naprawde profi :shock: Cena coś koło 380-400 Zł za komplet na auto
OK, ale to chyba nadal nie rozwiąże problemu zbyt dużego otworu w feldze...

: 5 lut 2008, o 21:12
autor: hogi
Godlik pisze:OK, ale to chyba nadal nie rozwiąże problemu zbyt dużego otworu w feldze...
To dokupisz pierścienie centrujące.
Ja jeździłem 2,5 roku bez pierścieni i nic mi się nie urwało - trudniej się felgę zakłada to wszystko.

Ew, zamień się z kimś na felgi. Jakie ET masz w tamtej?

: 5 lut 2008, o 21:16
autor: Godlik
hogi pisze:To dokupisz pierścienie centrujące.
Ale ja mam już dystanse i podobno nie da się założyć wtedy pierścienia.
hogi pisze:Ja jeździłem 2,5 roku bez pierścieni i nic mi się nie urwało - trudniej się felgę zakłada to wszystko.
No nie wiem... Felga się trzyma tylko na pięciu śrubach a na osi ma luz.
hogi pisze:Jakie ET masz w tamtej?
Nie wiem, muszę sprawdzić.