Strona 1 z 1

BF ko2 zimą?

: 24 wrz 2019, o 23:53
autor: zgrocca
Witam
Stoję na rozdrożu między bezdrożem a zimą ,przed kolejnym kompletem opon ....
Są więc BF ko2 wygląd świetny , ale wszyscy psioczą na hamowanie na mokrym....
Są uniroyal całoroczne....typowe caloroczniaki ,przecietniaki..
Jest Nokian rotiiva takie at w kierunku zimy?
Moje obecne nokiany weatherproof się kończą , po epizodzie z pękaniem bierznika , zlewką oponeo i serwisu mam mieszane uczucia do tej marki...

Więc jakieś sugestie , doświadczenia z pierwszej ręki i znaku plejad....?

BF ko2 zimą?

: 25 wrz 2019, o 18:36
autor: Kazik86
Wiele zależy od twojego stylu jazdy i tego gdzie jeździsz najwięcej. To co mogę ze swojego doświadczenia powiedzieć to fakt , że BF i Toyo At mi się świetnie sprawdzały w Discovery 1 ale w Forku gdzie układ jezdny jest bardziej czuły, opony AT odpadły bo aż czuć jak się kładą na zakrętach. Nawet u mnie w Jeleniej zimy są raczej takie, że po śniegu to tylko kilka/kilkanaście dni w roku. Reszta to po mokrym, więc opinie i doświadczenia forumowiczów na mokrym zwracałbym największą uwagę.

BF ko2 zimą?

: 25 wrz 2019, o 19:12
autor: inquiz
Cóż, całoroczne miałem raz. Założone mam to co lukass polecał jako dobry towar za rozsądną cenę czyli vikingi. Wolę mieć 2 komplety świeże na lato i zimę niż jeden całoroczny.

BF ko2 zimą?

: 1 paź 2019, o 20:42
autor: Kazik86
W ośce mam odwrotnie. Na lato całoroczne a na zimę zimówki. Ale to ośka i jeszcze słaba. W subaru może masz racje że takie wyjście najlepsze jest.

BF ko2 zimą?

: 4 paź 2019, o 09:33
autor: equck
Kazik86 pisze:
1 paź 2019, o 20:42
W ośce mam odwrotnie. Na lato całoroczne a na zimę zimówki. Ale to ośka i jeszcze słaba. W subaru może masz racje że takie wyjście najlepsze jest.
A po co na lato całoroczne, skoro letnie mają lepsze parametry :) ??
Zima - moim zdaniem wielosezonówki odpadają w naszym klimacie. Gdybyśmy mieszkali w takiej Chorwacji to byłbym się w stanie zgodzić, ale u nas bywa śnieżnie i mroźnie.
Tutaj wrzucam info na temat opon, nad którymi warto jest się zastanowić: http://fuks-olsztyn.pl/poradniki/opony- ... nwestowac/

BF ko2 zimą?

: 5 paź 2019, o 16:49
autor: zgrocca
no tak
tylko żadna ,ŻADNA ,opona zimowa hiper super nie wskoczy na lodzie na krawężnik... a bf bez problemu
tak samo przy obgryzaniu kolein
na lodzie każda pofrunie ... no chyba że ma kolce
gorsza trakcja na ubitym mocno w przypadku bf , z drugiej strony forek to nie ścigacz
sam nie wiem
na pewno nie będę pchał się w dwa komplety w forku całoroczne oniebo lepiej jeżdżą niż nowe zimówki w poprzednim jednoosiowym.
:?

BF ko2 zimą?

: 7 paź 2019, o 17:54
autor: Chloru
zgrocca pisze:
5 paź 2019, o 16:49
na pewno nie będę pchał się w dwa komplety w forku całoroczne oniebo lepiej jeżdżą niż nowe zimówki w poprzednim jednoosiowym.
Auta czteropędne przyspieszają jak żadne inne, hamują za to jak każde inne. Stąd też na zimę kupujemy zimówki a na lato letnie. Chyba, że turlamy się wokół komina.

BF ko2 zimą?

: 8 paź 2019, o 20:45
autor: ptk22
zgrocca pisze:
5 paź 2019, o 16:49
tylko żadna ,ŻADNA ,opona zimowa hiper super nie wskoczy na lodzie na krawężnik...
Przy dobrych nalewajkach to przy wjeżdżaniu na krawężnik możesz zatrzymać się w połowie, ruszyć dalej i bez problemu wjedzie.
Chloru pisze:
7 paź 2019, o 17:54
hamują za to jak każde inne
Niestety racja, a potem koszty lakierowania przewyższają wielokrotnie koszt zakupu kompletu dobrych zimowych opon.

BF ko2 zimą?

: 8 paź 2019, o 20:50
autor: lukass
Opony AT mają dośc twardą mieszankę. W kopnym swieżym głebokim śniegu czy błocie daja jeszcze radę, ale na osnieżonym asfalcie i ubitym sniegu totalnie nie robią. A na lodzie jest dramat totalny.
Jeżeli koniecznie am być jeden komplet i latem nie szalejesz zbytnio po zakrętach to celuj w całoroczną która bieznikowo/mieszankowo mocno przypomina zimówkę. I wazne - taka oponę traktuj że jak ma 5-5,5mm to jest to jej kres szczególnie zimą (latem jeszcze mozna dojeździć i kupic na jesień nowe.)

BF ko2 zimą?

: 8 paź 2019, o 21:12
autor: BiP
BFG AT kojarzy mi się z...

https://www.gumtree.pl/a-opony-i-felgi/ ... 0470856809

Wrażenia akustyczne i zachowanie zimą takie samo.
Zimą z AT gorszy jeszcze jest matador izzarada. Dużo lepszy geolandar g015, g017. Któryś z nich był oznaczany jako AT-S, trochę na wyrost, ale zimą w alpach "przechodzi".
Kompletnie nie rozumiem kultu tytułowej. W mojej ocenie, a używam czterołapów 50% przebiegu w terenie zawodowo, bfg nadaje się do typowo terenowej jazdy. Taki MT wśród AT-ków. W błocku po klamki ma przewagę. Zimą dramat, na asfalcie głośno i słabo.