Strona 1 z 34

Opony letnie

: 8 lut 2008, o 15:54
autor: Fala
Nie znalazłem takiego tematu, więc tworzę.

I na początek pytanie - ponieważ zaczynam się rozglądać za letnimi do OBK H6: czy ktoś ma doświadczenia z Toyo Proxes CF1?

Obrazek

Tu
http://www.allegro.pl/item303347564_toy ... _101w.html
znalazłem za 539zł - link do wywalenia po zakończeniu aukcji

: 8 lut 2008, o 16:00
autor: devlin
W sprawie opon skieruj się do Carfita - lepiej nie znajdziesz.

: 8 lut 2008, o 16:05
autor: Fala
devlin pisze:W sprawie opon skieruj się do Carfita - lepiej nie znajdziesz.
wiem, wiem o tym jeszcze z kropki :) ale chciałbym usłyszeć/przeczytać to-i-owo od innych użytkowników poza tymi: http://opony.pl/opony.asp?idb=2200&rozmiar=201

: 11 lut 2008, o 23:31
autor: Rzeznik
Inny model toyo (też proxies) był bardzo głośny. Ja testowałem Dunlop 9000 i sp01, P zero nero, Michelin PS2, conti sport2 i jeszcze inne (na różnych samochodach). Generalnie odpowiada mi Michelin PS2, ale niestety do OBK H6 są ty exalto 2.

Zastanawaim się nad bridgestone er300 lub yokohama a349a (mam zimowe w.drive i jestem zadowolony).

Pzdr,

Rzeznik

: 12 lut 2008, o 02:06
autor: Fala
Rzeznik pisze:Rzeznik
Dziękuje za info - ale jakoś nie mogę znaleźć nigdzie Yokohamy w rozmiarze do H6 czyli 225/55/17 (?)

Pzdr niemniej!

: 12 lut 2008, o 10:13
autor: Sławek
Znalazłem opony Uniroyal RALLYE 550 . Są one b.wysoko oceniane przez użytkowników lecz co podejrzane mają niską cenę (16' - 350 PLN). Może ktoś je testował na subaru? :?:

: 12 lut 2008, o 13:33
autor: Interceptor
Sławek pisze:Znalazłem opony Uniroyal RALLYE 550 . Są one b.wysoko oceniane przez użytkowników lecz co podejrzane mają niską cenę (16' - 350 PLN). Może ktoś je testował na subaru? :?:
Uniroyal fajna opoka (jezdzilem na RainSport 1) ale ma jedna zasadnicza wade bardzo miekkie boki co w polaczeniu z wyczynowa felga powodowalo ze wpadniecie w wieksza dziure powodowalo dokumentne rozwalenie opony (dziura ze palec mozna wsadzic) w jeden sezon ofiara padlo 5 opon, do tego troche podwijaly sie na zakretach. Co to Toyo i Yokohamy to obie opony sympatyczne ale niestety jak dla mnie za slabo trzymaly na wodzie.
Najbardziej moje oczekiwania spelnial Bridgestone, zdecydowanie najlepsza opona i takie bym polecal i na lato i na zime.

: 12 lut 2008, o 13:55
autor: carfit
Interceptor pisze:
Sławek pisze:Znalazłem opony Uniroyal RALLYE 550 . Są one b.wysoko oceniane przez użytkowników lecz co podejrzane mają niską cenę (16' - 350 PLN). Może ktoś je testował na subaru? :?:
Uniroyal fajna opoka (jezdzilem na RainSport 1) ale ma jedna zasadnicza wade bardzo miekkie boki co w polaczeniu z wyczynowa felga powodowalo ze wpadniecie w wieksza dziure powodowalo dokumentne rozwalenie opony (dziura ze palec mozna wsadzic) w jeden sezon ofiara padlo 5 opon, do tego troche podwijaly sie na zakretach. Co to Toyo i Yokohamy to obie opony sympatyczne ale niestety jak dla mnie za slabo trzymaly na wodzie.
Najbardziej moje oczekiwania spelnial Bridgestone, zdecydowanie najlepsza opona i takie bym polecal i na lato i na zime.
dokładnie tak

: 12 lut 2008, o 22:10
autor: Rzeznik
the Wave pisze:
Rzeznik pisze:Rzeznik
Dziękuje za info - ale jakoś nie mogę znaleźć nigdzie Yokohamy w rozmiarze do H6 czyli 225/55/17 (?)

Pzdr niemniej!
Ja w H6 mam 215/55R17 i za dużo opon nie ma do wyboru w tym rozmiarze.

: 12 lut 2008, o 22:52
autor: Fala
Rzeznik pisze:Ja w H6 mam 215/55R17 i za dużo opon nie ma do wyboru w tym rozmiarze.
215/55R17 jest więcej - ale mi się jakoś bardziej podoba (zwłaszcza dla opon letnich) zalecany 225/55/17 (US H6 taki ma przynajmniej - więc jeszcze chętniej ;-) )

: 12 lut 2008, o 23:17
autor: ALEX
the Wave pisze:zalecany 225/55/17 (US H6 taki ma przynajmniej - więc jeszcze chętniej )
Napewno? Nie chce mi się teraz schodzić, ale z tego co pamiętam to jednak 215. Moge się mylić....

: 12 lut 2008, o 23:21
autor: Fala
ALEX pisze:Napewno? Nie chce mi się teraz schodzić, ale z tego co pamiętam to jednak 215. Moge się mylić....
http://www.cars101.com/subaru/outback/o ... dimensions

: 12 lut 2008, o 23:29
autor: ALEX
the Wave pisze:
ALEX pisze:Napewno? Nie chce mi się teraz schodzić, ale z tego co pamiętam to jednak 215. Moge się mylić....
http://www.cars101.com/subaru/outback/o ... dimensions
Jak napisałem...mogę się mylić :oops: Jutro sprawdzę.
P.S. Strona, którą podałeś jest od jakiegoś czasu w moich "Ulubionych" :mrgreen:
EDIT: Sprawdziłem. Mam 225 Toyo

: 13 lut 2008, o 12:58
autor: Sławek
W aktualnym teście ADAC opona Uniroyal Rallye 550 należy do szczególnie polecanych. Może więc nie ma ona żadnego związku z RainSport 1. Wydaje mi się że testy ADAC-u są bardziej wiarygodne niż pojedyńczych użytkowników bo jest dużo przypadków że jeden chwali a zaraz potem inny pisze że jest do kitu. :mrgreen:

: 13 lut 2008, o 13:58
autor: misioo
Z doświadczenia z dwoma samochodami (co prawda nie czterołapy) mogę polecić Bridgestone Turanza ER300 - w zasadzie sprawdza się w każdych warunkach, ojciec na niej nawet parę razy po śniegu jeździł i nie było tragedii. Chyba ten model też carfit polecał, ADAC dało pięć gwiazdek.
Oczywiście nie jest to opona stricte sportowa, ale do OBK czy Forysia powinna być w sam raz.

: 13 lut 2008, o 14:15
autor: Rzeznik
the Wave pisze:
Rzeznik pisze:Ja w H6 mam 215/55R17 i za dużo opon nie ma do wyboru w tym rozmiarze.
215/55R17 jest więcej - ale mi się jakoś bardziej podoba (zwłaszcza dla opon letnich) zalecany 225/55/17 (US H6 taki ma przynajmniej - więc jeszcze chętniej ;-) )
Sprawdź homologację. Z tego co wiem, jeżeli masz opony niezgiodne z homologacją to ubezpieczyciel może Ci odmówić wypłaty odszkodowania. Słyszałem, że PZU lub Link4 wyciął taki numer.

Rzeznik

PS. Na dole słupka drzwi przednich jest info o rozmiarach opon i tam możesz sprawdzić.

: 13 lut 2008, o 18:58
autor: michal
Polecam toyo proxes T1R - IMO najbardziej udany kompromis pomiędzy porządnym zachowaniem na drodze a szczątkowym komfortem.

: 14 lut 2008, o 04:30
autor: Fala
Rzeznik pisze:Na dole słupka drzwi przednich jest info o rozmiarach opon i tam możesz sprawdzić.
no i właśnie taki: 225/55/17 napis-dano...

: 14 lut 2008, o 08:57
autor: carfit
michal pisze:Polecam toyo proxes T1R - IMO najbardziej udany kompromis pomiędzy porządnym zachowaniem na drodze a szczątkowym komfortem.
polemizował bym z ta opinią

: 14 lut 2008, o 09:44
autor: michal
carfit pisze:
michal pisze:Polecam toyo proxes T1R - IMO najbardziej udany kompromis pomiędzy porządnym zachowaniem na drodze a szczątkowym komfortem.
polemizował bym z ta opinią
czemu ach czemu, Drogi Edwinie?

: 14 lut 2008, o 10:05
autor: carfit
michal pisze:
carfit pisze:
michal pisze:Polecam toyo proxes T1R - IMO najbardziej udany kompromis pomiędzy porządnym zachowaniem na drodze a szczątkowym komfortem.
polemizował bym z ta opinią
czemu ach czemu, Drogi Edwinie?
na mokrym dają rade, twardość też ok, natomiast mam zastrzezenia co to trzymania na suchum, cena / jakość tak sobie, zdecydoweanie bym wolał RE050A, lub ER300 Turanze w jakimś wysokim indeksie prędkości

: 14 lut 2008, o 12:08
autor: Vert
RE 050A sprawdzone na wulerixie/polecam.

: 14 lut 2008, o 21:29
autor: Interceptor
Sławek pisze:W aktualnym teście ADAC opona Uniroyal Rallye 550 należy do szczególnie polecanych. Może więc nie ma ona żadnego związku z RainSport 1. Wydaje mi się że testy ADAC-u są bardziej wiarygodne niż pojedyńczych użytkowników bo jest dużo przypadków że jeden chwali a zaraz potem inny pisze że jest do kitu. :mrgreen:
Rallye 550 to poprzednik Rainsporta o ile sie nie myle ... Wiesz do jazdy na codzien nie jest zle, natomiast do szybszego przemieszczania sie bym jej nie polecal, mi sie nie sprawdzila ta opona przy szybszej jezdzie glownie ze wzgledu na miekkie boki i podwijamnie sie w zakretach.
carfit pisze:
michal pisze:
carfit pisze: polemizował bym z ta opinią
czemu ach czemu, Drogi Edwinie?
na mokrym dają rade, twardość też ok, natomiast mam zastrzezenia co to trzymania na suchum, cena / jakość tak sobie, zdecydoweanie bym wolał RE050A, lub ER300 Turanze w jakimś wysokim indeksie prędkości
RE050A super opona, od 2 sezonow jezdze i jestem zachwycony, kolejna tez bedzie taka, pewniej sie jezdzi na mokrym od 070, na suchym ustepuje ale w cywilnym aucie wole kompromisy.
BTW Carfit potrzebuje do sluzbowki Bridgestona :mrgreen: 195/55/16 co masz i w jakiej kwocie? :-D

: 15 lut 2008, o 19:58
autor: lukass
Interceptor pisze:Rallye 550 to poprzednik Rainsporta o ile sie nie myle
550 - to opona do aut klasy średniej - komfortowa i cicha oraz naprawdę dobra na wodę , ale faktycznie dość miękka i może się podwijać na ostro pokonywanych zakrętach.
Rainsport1 - to opona o klasę wyższa ,rewelacja na wodzie , ale głośniejsza od 550. Zjeździłem kpl Rainsportów 205/55R16W w zeszłym sezonie i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście w każdej oponie kierunkowej podczas szybkiej jazdy po zakrętach na suchej i przyczepnej nawierzchni trzymanie będzie ciut słabsze niż w oponie asymetrycznej. Dla mnie jednak najważniejsze jest zachowanie na wodzie , a tu ta opona nie ma konkurencji.
W tym roku Rainsport1 zostaje zmieniony na Rainsporta2 , który ma być podobno jeszcze lepszy , optycznie wygląda fajnie ;-) - zamierzam przetestować.

: 16 lut 2008, o 02:53
autor: jarmaj
Interceptor pisze:pewniej sie jezdzi na mokrym od 070, na suchym ustepuje ale w cywilnym aucie wole kompromisy.
Eee tam. Uważam, że jest o niebo większa przewaga 070 nad 050 na suchym, niż na mokrym strata. Dla mnie wybór jest jasny.
Zresztą asekurancke deszówki są dla mięczaków. :evilgrin: