Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Felgi/opony zamienniki - prosze o porade

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.

Post 12 lis 2009, o 10:38

Witam,
chcialbym wymienic "fabryczne" 215/45/R17 w Legacy na cos bardziej zimowego i mam do Was pytanie:
- o rozmiar opon, ktore sa sensowe do ww autka na zime - czy rozmiar 205/55/R16 ma sens czy lepiej pojsc cos w 15'' np. 205/60/R15?
- parametry felg ktore producent dopuszcza jako zamienniki (niestety tu jestem zielony a niewiele znalazlem w necie)?

A najlepiej podzielcie sie informacja na jakich oponkach/felgach jezdzicie legacy w zimie to mi powinno dac jakis obraz :)

thx
beks
beks
0 gwiazdek
 
Auto: Legaś gwiezdne srebro
  

Post 12 lis 2009, o 10:50

205/55/16 ma sens, nie wiem czy felga 15" podejdzie na przedni zacisk.
michal
5 gwiazdek
 
Auto: matikgetriebe
Skąd: robię w Holiłódzie
  

Post 12 lis 2009, o 17:27

Wydaje mi się, że 205 to troszkę za szeroko na zimę, ale zdania będą podzielone
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
Obrazek
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
Żemol
4 gwiazdki
 
Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
Skąd: Legnica / Świdnica
  

Post 12 lis 2009, o 17:31

w Stefanie mamy założone 225/45/17 i działają.
michal
5 gwiazdek
 
Auto: matikgetriebe
Skąd: robię w Holiłódzie
  

Post 12 lis 2009, o 18:13

michal napisał(a):w Stefanie mamy założone 225/45/17 i działają.

w Wawce gdzie śnieg jest ze dwa dni w roku ;-)

Dżelenaja Dżordżia to w sumie góry i potrafi napadać.

Ja się zastanawiam nad 195/55(albo wyżej)/16 do WRXa - w końcu zimówki i tak są do de na suchym więc może na śnieg się uzbroje.
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
 
Auto: WiśniaNieWiśnia
  

Post 12 lis 2009, o 18:23

michal, ale po śniegu to raczej wiele nie jeździło. Na asfaltową zimę oczywiście ok, na śniegu bym się zastanawiał nad węższym laczkiem.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 12 lis 2009, o 19:33

Żemol napisał(a):Wydaje mi się, że 205 to troszkę za szeroko na zimę, ale zdania będą podzielone


Zależy gdzie się mieszka (i jeździ)

Jeżeli nie gdzieś w górach, to ja uważam że zimówki powinny być w takim samym rozmiarze jak letnie.
I tak przecież przez 99% czasu zimą jeździ się po zimnym asfalcie, nie śniegu.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 12 lis 2009, o 21:27

zgadzam się z Dżarmadżem, nie mieszkam w górach. Na forku też mam nominał.
michal
5 gwiazdek
 
Auto: matikgetriebe
Skąd: robię w Holiłódzie
  

Post 12 lis 2009, o 22:35

Jesli wierzyc oponeo - http://www.oponeo.pl/narzedzia/m/124/za ... opon.htmlx to zamienniki dla ktorych roznica % w predkosci bedzie +-1% to: 195/55/R16 albo 205/55/R16. Powiedzmy ze mam wybor jesli chodzi o opony ale w dalszym ciagu nie wiem jakich felg szukac: 5x100 i jakie inne parametry? Wybaczcie ingorantowi.
beks
0 gwiazdek
 
Auto: Legaś gwiezdne srebro
  

Post 12 lis 2009, o 22:44

AFAIR dla legasia od 2006 5x100 ET38, średnica otworu centrującego 56,1 mm
michal
5 gwiazdek
 
Auto: matikgetriebe
Skąd: robię w Holiłódzie
  

Post 13 lis 2009, o 00:57

beks, jakieś dwa tygodnie temu założyłem dokładnie takie, jak rozważasz czyli 205/55 na 16 - moim zdaniem w zupełnoś wystarczy. Poza tym po jezdzie na niskich profilach masz wrazenie jakby Ci ktos dodatkową poduszkę pod tyłek podłożył :mrgreen: Według mnie nie ma co kombinować z wyższym profilem - 55 naprawde jest wystarczyjący, chyba że wybierasz się na naprawdę kiepskie dukty
Alek
2 gwiazdki
 
Auto: Legaś klekot
Skąd: Warszawa
  

Post 13 lis 2009, o 01:00

beks napisał(a):- parametry felg ktore producent dopuszcza jako zamienniki (niestety tu jestem zielony a niewiele znalazlem w necie)?


felgi CMS - raczej pasztetowe, opony pirelli sotozero
Alek
2 gwiazdki
 
Auto: Legaś klekot
Skąd: Warszawa
  

Post 13 lis 2009, o 01:18

michal napisał(a):AFAIR dla legasia od 2006 5x100 ET38, średnica otworu centrującego 56,1 mm


michal, czy aby na pewno z tym ET? Dzisiaj ogladalem felgi 16" od legacy i maja ET 55. Rocznik do 2005. Myslisz, ze po MY05 tak by zminili ET? Subaru sie zawsze lubowalo w ET w granicach 50 (ET48, ET53, ET55).
Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
 
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Skąd: z zaświatów
  

Post 13 lis 2009, o 01:26

Ja OEM'owe kola mam 215/55 R17. Dzisiaj zalozylem zimowki w rozmiarze 205/60 R16. Roznica jest spora jezeli chodzi o komfort jazdy. Bardziej miekko. Niestety tez troszke bardziej buja mimo iz opony sa wzmacniane - XL i teoretycznie nie powinno tak byc.

Za to na mokrym przy niskich temperaturach w stylu 4 stopnie jak dzisiaj zimowki trzymaja o niebo lepiej. Letnie opony w takich warunkach sa twarde jak skala i przyczepnosc maja bardzo ograniczona przez to wlasnie. Bylem dzisiaj mile zaskoczony jak wpadlem na rondo ciut za szybko jak zwykle i opony trzymaly. Na letnich jezdzilem jak na sankach w takich samych warunkach doslownie godzine wczesniej.
Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
 
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Skąd: z zaświatów
  

Post 13 lis 2009, o 10:24

Tasior_Miedziak napisał(a):Za to na mokrym przy niskich temperaturach w stylu 4 stopnie jak dzisiaj zimowki trzymaja o niebo lepiej. Letnie opony w takich warunkach sa twarde jak skala i przyczepnosc maja bardzo ograniczona przez to wlasnie. Bylem dzisiaj mile zaskoczony jak wpadlem na rondo ciut za szybko jak zwykle i opony trzymaly. Na letnich jezdzilem jak na sankach w takich samych warunkach doslownie godzine wczesniej.

Trochę to dziwne. Zwykle opony letnie lepiej sobie radzą w takich temperaturach. Wprawdzie mieszanka twardnieje. Rekompensuje to jednak z nawiązką większa powierzchnia styku takiej opony z podłożem.
No chyba, że nie jeździłeś na oponach letnich, tylko na Geolanderach :giggle:
So What!
6 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Kraków
  

Post 13 lis 2009, o 11:03

Tasior_Miedziak napisał(a):
michal napisał(a):AFAIR dla legasia od 2006 5x100 ET38, średnica otworu centrującego 56,1 mm


michal, czy aby na pewno z tym ET? Dzisiaj ogladalem felgi 16" od legacy i maja ET 55. Rocznik do 2005. Myslisz, ze po MY05 tak by zminili ET? Subaru sie zawsze lubowalo w ET w granicach 50 (ET48, ET53, ET55).


ats twierdzi, że 38.
michal
5 gwiazdek
 
Auto: matikgetriebe
Skąd: robię w Holiłódzie
  

Post 14 lis 2009, o 00:50

So What! napisał(a):
Tasior_Miedziak napisał(a):Za to na mokrym przy niskich temperaturach w stylu 4 stopnie jak dzisiaj zimowki trzymaja o niebo lepiej. Letnie opony w takich warunkach sa twarde jak skala i przyczepnosc maja bardzo ograniczona przez to wlasnie. Bylem dzisiaj mile zaskoczony jak wpadlem na rondo ciut za szybko jak zwykle i opony trzymaly. Na letnich jezdzilem jak na sankach w takich samych warunkach doslownie godzine wczesniej.

Trochę to dziwne. Zwykle opony letnie lepiej sobie radzą w takich temperaturach. Wprawdzie mieszanka twardnieje. Rekompensuje to jednak z nawiązką większa powierzchnia styku takiej opony z podłożem.
No chyba, że nie jeździłeś na oponach letnich, tylko na Geolanderach :giggle:


U mnie roznica w szerokosci miedzy letnimi a zimowkami wynosi ledwie 1cm wiec ta powierzchnia styku nie jest az taka wieksza w przypadku letnich. Faktem natomiast jest, ze moje letnie Pirelli P7 sa normalnie twarde, a w niskich temperaturach to juz w ogole. Zaczynaja wtedy nawet bardziej halasowac.

Jak je wybieralem (P7) to oczywiscie przeczytalem wiele opinii w internecie i przede wszystkim kierowalem sie testami ADAC. Dopiero jak je kupilem to sie okazalo, ze firma Pirelli dba o swoj marketing nad wyraz dobrze. Opony mialy byc rewelacyjne, a sa co najwyzej srednie. W niektorych aspektach nawet kiepskie. Od tamtej chwili ADAC mam w glebokim powazaniu.Jednak musze przyznac ze w porownaniu do Geolandarow to P7 sa rewelacyjne. Tyle, ze trudno sobie chyba wyobrazic gorsze opony niz te Geolandary zatem byle co bedzie lepsze niz to dziadostwo.
Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
 
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Skąd: z zaświatów
  

Post 14 lis 2009, o 08:34

Tasior_Miedziak napisał(a):Tyle, ze trudno sobie chyba wyobrazic gorsze opony niz te Geolandary zatem byle co bedzie lepsze niz to dziadostwo.


Gdyby ktoś posiadał to dziadostwo w rozmiarze 16, to ja chętnie przyjmę. Wszystko jest kwestią zastosowania. Jeśli codziennie wpada się na ursynowskie rondo z ciut większą prędkością, i jest to jedyne kryterium :evilgrin: , to zdecydowanie jest to dziadostwo. Jeśli zaś forka używa się zgodnie z jego przeznaczeniem. Czyli jakieś 60% na asfalcie, a reszta polne drogi, jesienno-wiosenne błoto w ilościach nadmiarowych, nieodśnieżone uliczki wiejskie, dziurawe drogi które asfalt widziały w czasie głębokiej komuny, to jest zupełnie inaczej.

W takim uniwersalnym zastosowaniu całorocznym są to opony więcej niż przyzwoite 8-)
Fido__
Specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam? Nie pisz na public, priv, pokombinuj, wyloguj się i spróbuj jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: C200
Skąd: Ze wsi
  

Post 30 lis 2009, o 22:57

witam na lato mam 225/45 R17 ET 35 są za szerokie bieżnik opony jest poza obrysem auta, na zimę 185/65 R15 większy komfort dobre w grząskim terenie lecz po zakrętach nie dają odpowiedniej stabilności , planuje na przyszły sezon letni zmienić na jakieś R16 o mniejszym ET i węższe bo te "ciagną" autem w koleinach na jaką szerokość przejść aby tego nie czuć :?:
taxmar
0 gwiazdek
 
Auto: subaru legacy
  

Post 1 gru 2009, o 01:28

Jak Ci ET35 wystaja poza obrys auta, to zeby nie wystawaly musisz zalozyc felge z wiekszym ET, a nie mniejszym. Tylko musisz uwazac, zeby w koncu opona nie zaczela wadzic o sprezyne w nadkolu.

Tutaj ladnie to widac:
http://www.morfed.net/wheel-offset-calculator/#vis

Tutaj wpisz sobie obecne kola i te ktore planujesz zalozyc. Wyjdzie Ci czarno na bialym ile centymetrow z kazdej strony zmieni sie rozmiar.
http://wheelsmaster.com/rt_specs.jsp

Czy te Twoje felgi co masz obecnie zalozone sa oryginalne? ET35 na Legacy to cos mi sie nie widzi. Potrafisz je tutaj odszukac?
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ndex7.html
Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
 
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Skąd: z zaświatów
  

Post 1 gru 2009, o 21:24

to nie są oryginalne felgi załączę foto
dzięki za linki
podobno ET 42 jest optymalne tak rzekł gość z serwisu
Załączniki
IMG_3842.jpg
taxmar
0 gwiazdek
 
Auto: subaru legacy
  

Post 14 lut 2010, o 21:10

Pytanie mam... baaardzo teoretyczne. New-age N/A Impreza, o ile dobrze się orientuję, ma seryjne felgi 16" z ET55. Tak sobie przeglądam rodzaje felg i znalazłem 5x100 w takiej konfiguracji:
Rozmiar ET
7,0x16 36
8,0x17 35

Czy takie coś w ogóle się zmieści do Imprezy? Może głupie pytanie, ale się nie znam się, a ciekaw jestem odpowiedzi.
citan
5 gwiazdek
 
Auto:
Skąd: Bełchatów
  

Post 14 lut 2010, o 21:37

Nie będą pasować, za małe ET, będą wystawać na zewnątrz, a opony obcierać o nadkola.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 14 lut 2010, o 21:46

jarmaj napisał(a):Nie będą pasować, za małe ET, będą wystawać na zewnątrz, a opony obcierać o nadkola.

Podziękował, jednak 2cm to już sporo. Szkoda, bo są fajne felgi z takim ET.

A jeszcze jedno pytanko. Opony letnie. Wydaje mi się, że nie ma co kombinować, tylko brać Bridgestone Potenza RE050, ale o które chodzi dokładnie? Bo są asymetryczne, do tego jak ostatnio szukałem w jakimś serwisie z oponami, to pojawiały się RE50 z różnymi oznaczeniami dodatkowymi (nie prędkość max i nośność - coś jeszcze) i zupełnie się pogubiłem.
citan
5 gwiazdek
 
Auto:
Skąd: Bełchatów
  

Post 14 lut 2010, o 21:51

są jeszcze ranflaty.

re050 się nam szybko wyząbkowały.
michal
5 gwiazdek
 
Auto: matikgetriebe
Skąd: robię w Holiłódzie
  

Następna strona

Powrót do Koła: opony i felgi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość