jest wiele glupizny i w Autmobilizmie nadal,np: negatywny dyfer,a najwiecej u szwanzow najbardziej zacofanych technicznie i POd wzgledem bezp.np silnik za tylnia osia=90% masy tamze,tylni zabojczy naped, itp!
Troche juz idioctwa japce wymietli!zmuszajac i konkurencje do branaia z nich przykladu!takze wspaniale Designes,jak choc byniezrownany AWD - ktorym subaruchowcy tez jezda bezpiecznie!
widze,ze cwaniaczki POkomusie- wiedza wszystko z komuszych bzdzin mendialnych - np,ze AllSeazon opony sa niedobre..??he!he! jasne pare milionow zindoktrynowanych palanciat komuszonazzi propaganda i POslusznych idiociat sluchajacych co im Auto Welt nakaze =znaja ten gatunek opon lepiej niz 250 milinow jezdzacych po drogach USA!
Coz my sie na tym w USA nie znamy- tak jak blokowiskowe rajdowce warsiawowe+( nawiasem tak samo negry obwieszaja swoje cary - kolkami,spoilerami przycmionymi swiatelkami ect= bo to ten sam POziomek umyslowy i natura )!Te wspolnosc zauwazylem zaraz po wyladowaniu w NYC w 1981r
Przy okazji napedzaja te polaszkowieckie speje oponiarskie zakupy opn zimowych czy letnich!
A ja mimo,ze pracowalem 9 lat dla Goodyeara nie wiem nic w tej materii co..???he!he!
MATOLKU ZINDOKTRYNOWANY skonczenie!
tO TAK,JAK Z OLEJEM SPOZYWCZYM w USA> "SKORO Z KWASU TLUSZCZOWEGO wodor JEST SPALANY W KOMORKACH- TO NALEZY TEN TLUSZCZ UWODOROWNIC BARDZIEJ CO.".?? TYLE ZE WTEDY NASZE KOMORKI TEGO NIE BEDA MOGLY SPALIC!!he!he!Ale o ile lat dluzej mozna go trzymac na polkach..??
oPONY TEZ PO ICH WYPRODUKOWANIU NIE MOGA DLUZEJ LEZEC W MAGAZYNACH NIZ 3 LATA ( + 3-4 LATA MAX W EXPLOATACJI I SA ZOXYGENIZOWANE!Trzeba je wywalic!nawet zupelnie nowe z piwnicy naszej Pani moderator tez!
JACYZ TO CHAMSCY SA CI TOWARZYSZE CWANIACZKI BY SOBIE KPIC Z PANI!!
a powazniej: letnie opony maja twardsza gume,wiec sie tak szybko0 nie zdzieraja! Opony Michelin wlasnie z tego slyna!
ale sa przez to nienajlepszych performances.\
Nawet na suchym mozna sie na tym slizgac!
zas zimowe na temp nizsze niz -10C maja nadal miekka gume bieznika i znacznie glebszy bieznik ( bo na snieg czy bloto POsniegowe,gline e ct)!
ale w sumie s a to 2 x tak drogie opony + potrzeba dla zimowek dodatkowo jeszcze felgi!najlepiej nieco wezsze i np zamiast 16 /15 cali by i opona byla wyzsza na nich i wezsza by zmniejszac POwierzchnie nacisku-tarcia!
Oczywiscie ( jak pisalem uprzednio) i w USA w szczegolnie ciezkich warunkach drogowych sa one stosowane: Wysokie gory,Arctyka ect! Ale glownie dla POjazdow jednym kolkiem napedzanych albo max 2 czy prymitywnym 4x4- tylko!
Oczywiscie znam nagonke mendialna w POkomunie i komunie UE - ,ktora napedza klientele firmom oponiarskim ale to 2WD 90%( czyli de facto)1-nym kolem napedzanym samochodziczkom POmaga tyle co swieczka umarlemu!he!he!
natomiast naped AWD nie potrzebuje zadnych ulepszen w zwyklej jezdzie po ulicach !jasne,ze w warunakch rajdowych trzeba montowac wszystko co sie tylko daje by miec lepsza przyczepnosc niz konkurencja!
W USA AWD,4WD i 4x4 POjazdy to juz conajmniej 2/3 wszystkich na drogach czyli jakies najmniej 200milionow samochodow!
w POprzedniej komunie w latach 77 - 79 pracowalem w Automobil Club Poznan! i wlasnie te problemy oponowe mielismy na okraglo!Ale w tych czasach nie bylo przeceiz jeszcze wspanialego Designe MItsubishi pt AWD dostepnego w jewropiczy!Choc juz mielismy treningowe Sapporo z tylnim samoblokujacym sie dyfrem i Balance shafts w 2,l silniku!
Pzreto szan Pani! POdzielam Pani przekonanie,ze zbedne latem extra opony mozna trzymac w nienaslonecznionych miejscach - typu piwnica,podwalina,sklep,czy loch! Gdyz glownym wrogiem kazdej gumy sa promienie UV!Jezdzac mozna je troche ochraniac smarujac czesto silikonem!