Forum Subaru

Przejdź do zawartości

klucz dynamometryczny

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.

Post 9 kwi 2016, o 20:24

A tak z ciekawości, to po co ten klucz dynamometryczny do dokręcania koła? Rozumiem przy dokręcaniu głowicy silnika gdzie musi być dokładnie taka sama siła. Ale przy kole to chyba każdy ma na tyle wyczucia w ręce, aby te 90-120 Nm trafić na wyczucie.

Fajny bajer wkleił szamot. Bo to można od razu wrzucić na udarowy i nie trzeba ręcznie dociągać.

Tą metodę stosowałem dawniej:
jarmaj napisał(a):Ja dokręcam na moment wywoływany naciskaniem nogą (z wyczuciem ;-) ) na klucz do kół.


Ale od pewnego czasu zainwestowałem w klucz teleskopowy. Jak przekładam koła, to dokręcam udarowym delikatnie, a potem teleskopowym na wyczucie. Ten teleskopowy mam zawsze w bagażniku, dzięki temu nie muszę używać nogi do dokręcania czy awaryjnego odkręcania.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 10 kwi 2016, o 14:59

ptk22 dobrze Prawisz ;)
Ja zrobilem tak samo taki klucz teleskopowy to w biedroce cena rzedu 20 zl ( nawet jakosciowo jest spoko) a przynajmniej niema problemu z odkreceniem kola w razie w :)
czlapus
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Impreza
Skąd: Piwniczna-Zdrój
  

Post 10 kwi 2016, o 18:22

Właśnie taki z biedronki miałem na myśli. Ja trafiłem na zestaw z praktycznym pokrowcem.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 12 kwi 2016, o 10:56

ptk22 napisał(a):dzięki temu nie muszę używać nogi do dokręcania

nogą bardzo łatwo można dowalić dużo więcej, niż 100 ;-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
eMTi
6 gwiazdek
 
Auto: zaturbione, wymarzone
Skąd: DW
  

Post 12 kwi 2016, o 21:00

Mam dokladnie taki sam i sie sprawdza idealnie zawsze jezdzi w auciee:)
czlapus
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Impreza
Skąd: Piwniczna-Zdrój
  

Post 12 kwi 2016, o 21:22

eMTi napisał(a):nogą bardzo łatwo można dowalić dużo więcej, niż 100

Wszystkim można dowalić więcej. Ale chyba każdy, kto dokręca koło, ma świadomość, że tam jest szpilka 12mm z drobnym gwintem i trzeba ją dokręcić z wyczuciem. I do tak prostego zabiegu, klucz dynamometryczny jest raczej zbędny.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 26 cze 2016, o 21:27

orginalne klucze mają nieprzypadkowo taką długość jaką mają . siła jaką przeciętny człowiek dysponuje na takiej dźwigni powinna być wystarczająca do odpowiedniego dokręcenia koła, inną sprawą jest jak ktoś przesadzi z dokręceniem, wtedy taki klucz staje się mało przydatny i niewystarczający :idea:
komin
4 gwiazdki
 
Auto: Legacy 2.5 A/T
Skąd: Kielce
  

Poprzednia strona

Powrót do Koła: opony i felgi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość