Strona 3 z 5

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 10:46
autor: WitAce
zofija, Tak samo jak z immobilajzerem. Jak Ci sie to ustrojstwo popsuje, to nie mozesz odpalic wlasnego auta :wall: :x

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 11:11
autor: Azrael
Wśród znanych mi Subaru znam jeden przypadek kradzieży kół i to taki że wpadli zawodowcy i obrobili połowę aut na parkingu. Więcej znam kradzieży całych samochodów niż kół. Awarii fabrycznego immobilisera żeby nie dało się odpalić auta to nie pamiętam.

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 12:35
autor: eMTi
i nikt nic nie zauważył? Alarmy nie wyły? :?
zofija pisze: Głównie jest to utrudnieniem jak potrzebujesz odkręcić koło, np. w trasie i okazuje się, że wcięło gdzieś tę cholerną nasadkę
ja akurat mam odchyły pedantyczne, więc u mnie takiego niebezpieczeństwa nie ma i od lat jest w tym samym miejscu ;-)

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 12:46
autor: zofija
eMTi, Ty jesteś akurat pedantyczny i pewne też sam sobie sprzątasz samochód. Ale nie wszyscy są tacy jak Ty ;-)

Weźmy gościa, który też jest pedantyczny i zawsze wie co gdzie ma i zawsze to ma w tym samym miejscu, ale nie czyści sam auta. Oddaje auto na myjnię z opcją czyszczenia wnętrza, no i panowie do odkurzania wyciągają wszystko ze schowków, przy okazji tę nasadkę. Później zapominają ją włożyć, gość się spieszy, wsiada i odjeżdża, a 300 km dalej na trasie musi dzwonić po lawetę, bo nie ma jak koła odkręcić. Albo też nie na myjni, tylko np. u wulkanizatora po sezonowej przekładce opon zapomną oddać, albo w serwisie po wymianie hamulców, itd., itd. Znam niestety bardzo dużo takich przypadków ze swojej poprzedniej pracy, dlatego uważam że śruby zabezpieczające same w sobie są problemem. ;-)

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 13:31
autor: eMTi
w takich przypadkach od razu dobrze by było zrobić sobie duplikat i trzymać na chacie, żeby bezinwazyjnie można się ratować. Oczywiście w przypadku wyjazdu w trasę jest lipa. Ale z drugiej strony, jak ktoś ma Raysy, które kosztują ok 4000 pln za sztukę, to lepiej mieć nakętki ;-)

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 20:00
autor: inquiz
eMTi pisze: uwierz mi, że mam w takim miejscu, że sporo się naszuka, jeśli w ogóle znajdzie 8-)
w to wierzę, chodziło mi o to że przy tych poszukiwaniach to jeszcze mogą sporo poniszczyć innych elementów a nawet podewastować jak im by się nie udało.

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 20:16
autor: FUX
Przechodząc koło wyjącego auta, przy którym nikogo nie ma, nie absorbuje wycie mej uwagi.

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 20:27
autor: eMTi
no właśnie, dlatego jak jest przy nim 5 kolesi z lewarkami, to już taki obojętny nie jesteś ;-)

Re: klucz dynamometryczny

: 7 lis 2011, o 20:37
autor: FUX
eMTi, genau!

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 11:58
autor: So What!
Jakim momentem dokręcić koła w Legacy '07? 90 Nm?

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 12:01
autor: Chloru
So What!, klucz dlugosci 70 cm az w lokciu strzyknie ;-)

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 12:03
autor: Azrael
Wheel nut tightening torque:

100 N·m (10.2 kgf-m, 73.8 ft-lb)

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 12:07
autor: So What!
Chloru pisze: So What!, klucz dlugosci 70 cm az w lokciu strzyknie ;-)
Mnie łokciu nie strzyka :razz:
Azrael pisze: Wheel nut tightening torque:

100 N·m (10.2 kgf-m, 73.8 ft-lb)
Dzięki za info!

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 12:30
autor: eMTi
Az, wcześniej coś z Jarmajem mówiliście, że w imprezie to jest 90Nm, natomiast u siebie w instrukcji jest tak sformułowany zapis (zapewne zjadło im myślnik):
Nakrętki powinny być dokręcone momentem 78 98Nm (8-10 kGm).
Co prawda jest to przy opisie koła zapasowego, ale czy je dokręca się słabiej/mocniej, niż alu?

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 12:40
autor: Azrael
eMTi, masz tu podane z ogromną tolerancją - więc pewnie chodzi o to że zapas dokręcasz z ręki ;)

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 13:06
autor: eMTi
no ja dokręcałem zawsze dynamometrycznym ustawionym na 98... To lepiej jednak robić to na 90? I po wizycie u wulkanizatora poluzować nakrętki i samemu podokręcać na 90?

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 20:11
autor: leon
Chloru pisze:So What!, klucz dlugosci 70 cm az w lokciu strzyknie ;-)
Czyli na dwa Yyy.

Re: klucz dynamometryczny

: 9 lis 2011, o 20:17
autor: Chloru
leon, LOL :thumb:

Re: klucz dynamometryczny

: 11 lis 2011, o 17:02
autor: ky
eMTi pisze: uwierz mi, że mam w takim miejscu, że sporo się naszuka, jeśli w ogóle znajdzie 8-)
Czytaj: nie dość że ukradną koła, to jeszcze rozpieprzą pół auta.

r.

Re: klucz dynamometryczny

: 11 lis 2011, o 18:34
autor: eMTi
ky, nie powiedziałbym.. nie parkuję na odludziu, więc jeśli złodzieje szykują akcję i okazuje się, że coś jest nie teges i wymagałoby dłuższego czasu, niż planowali, to zazwyczaj rezygnują.. :roll:

Re: klucz dynamometryczny

: 14 lis 2011, o 12:20
autor: vibowit
eMTi, najważniejsze jest to, że Ty śpisz spokojniej. :cofee:

Re: klucz dynamometryczny

: 14 lis 2011, o 12:36
autor: eMTi
co by nie gadać, to masz dużo racji :thumb:

Re: klucz dynamometryczny

: 28 mar 2012, o 12:51
autor: eMTi
ze względu na brak czasu u mojego wulkanizatora pojechałem do innego, bądź co bądź ponoć porządnego, a po przyjeździe do domu postanowiłem sprawdzić moment dokręcenia nakrętek.... darmat... dopieprzyli 200Nm :wall: Zaraz do nich zadzwonię i im powiem, co o tym myślę... :x

Re: klucz dynamometryczny

: 28 mar 2012, o 12:53
autor: So What!
eMTi pisze:
ze względu na brak czasu u mojego wulkanizatora pojechałem do innego, bądź co bądź ponoć porządnego, a po przyjeździe do domu postanowiłem sprawdzić moment dokręcenia nakrętek.... darmat... dopieprzyli 200Nm :wall: Zaraz do nich zadzwonię i im powiem, co o tym myślę... :x
Grubo :? Przeszło dwa razy więcej niż zaleca producent :-/

Re: klucz dynamometryczny

: 28 mar 2012, o 13:07
autor: eMTi
no właśnie.. całe szczęście, że to od razu zobaczyłem i poprawiłem, bo szykuje mi się kilka wyjazdów na tor i ciekawe co by było, gdybym tego nie zmienił... może bym musiał koła z ziemi zbierać... :wall: