Re: klucz dynamometryczny
: 28 mar 2012, o 15:54
Z głupich 200 Nm aferę robić?
Ja przed chwilą wymieniałem koła w warsztacie, w którym żadnego klucza dynamometrycznego oczywiście nie mają.
Koła odkręcają i przykręcają kluczem pneumatycznym.
Przyjrzałem mu się.
Był to Wurth Master ze skalą ustawienia momentu 1-2-3-4
Pracownik wyjaśnił mi, że w autach osobowych nakrętki dokręcają na "2", a w dostawczych i ciężarowych na "3".
Czyli u mnie dokręcili na "2".
Teraz w domu zajrzałem do dokumentacji producenta, co oznacza to "2":
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0703%20772.pdf
No i okazuje się, że "2" oznacza 650Nm !!
Będę musiał jutro to sprawdzić kluczem dynamometrycznym i skorygować.
Jeśli potwierdzi się, to co znalazłem w dokumentacji tego narzędzia, to porozmawiam też z właścicielem tamtego warsztatu oponiarskiego.
Ja przed chwilą wymieniałem koła w warsztacie, w którym żadnego klucza dynamometrycznego oczywiście nie mają.
Koła odkręcają i przykręcają kluczem pneumatycznym.
Przyjrzałem mu się.
Był to Wurth Master ze skalą ustawienia momentu 1-2-3-4
Pracownik wyjaśnił mi, że w autach osobowych nakrętki dokręcają na "2", a w dostawczych i ciężarowych na "3".
Czyli u mnie dokręcili na "2".
Teraz w domu zajrzałem do dokumentacji producenta, co oznacza to "2":
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0703%20772.pdf
No i okazuje się, że "2" oznacza 650Nm !!
Będę musiał jutro to sprawdzić kluczem dynamometrycznym i skorygować.
Jeśli potwierdzi się, to co znalazłem w dokumentacji tego narzędzia, to porozmawiam też z właścicielem tamtego warsztatu oponiarskiego.