Strona 1 z 1
zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 20:31
autor: Arno
Zmieniłem opony na zimwe. Jak się okazało w Foresterze mój stary zimowe miał 215/60/16 i tyam założone zwykłe zimowe dunlopy.
Postanowiłem korzystając z obniżek kupić teraz letnie opony.
Patrzę a tam rozmiar 205/70/15 - w sklepach oponiarskich jedynie terenowe opony.
Czy znaccie zwykłe oponyt letnie ( dobre ) w tym rozmiarze, czy trzeba się trzymać terenowych. A jeśli tak to co kupujecie na lato.
Chodzi mi głównie o asflat, ale minimalny wjazd teren z łódkami też.
Widzę że są: Bridżdajstony, Continenatel, Uniroyale, Micheliny. Żeby to za głośne nie było. Hamowało dobrze. I przy 180 jechało normalnie.
Re: zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 20:37
autor: FUX
Coś mętnie piszesz. Szukasz 15 czy 16 cali?
W Forku 180 to jakaś zgroza na autobanie, więc po Ci nie wiadomo co.
Do Huberta chcesz nim jechać?
Ja przerabiałem jakieś Bridgestony; dawały radę.
Re: zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 20:48
autor: WiS
Jesli głównie na asfalt, ma hamować i dobrze znosić 180, to rozsądnie byłoby dokupić sobie felgi 17 i poszukać gum szerszych, o niższym profilu, niż seria: 215/55/17 lub nawet 225/50/17.
Z szosowo-terenowych 16-tek do Forka mogę polecić Goodyeary Wranglery HP, na których kupiłem auto. Na szosie, suchej i mokrej, wystarczają. W terenie bardzo dobre. Mają wzmocnione ścianki. Ale nie ciche, zdecydowanie - przy 120 już je wyraźnie słychać, przy 150 zaczynają zagłuszać nawet resztę Forestera
Re: zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 21:33
autor: FUX
WiS pisze:
Z szosowo-terenowych 16-tek do Forka mogę polecić Goodyeary Wranglery HP
Z dopiskiem All Weather Tyre.
Ja je mam i wystarczy wjechać na lekkie błotko na polnych drogach i auto jedzie, gdzie chce-najczęściej nie skręca
.
Na asfalcie przy 180 cisza, jak przy 100, ale to kamienica...
W forku te 150-180 to pobożne życzenie z tą ciszą...
Re: zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 21:55
autor: lukass
Jeżeli ma to być coś w rozmiarze 205/70R15 i także do szybszej jazdy + lekkiego terenu typu dojazd na grzyby
to proponwałbym wybrać coś z opon z indeksem H z poniższych
Conti Cross Contact LX
Michelin Latitude HP
Pirelli Scorpion STR
Re: zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 22:34
autor: Arno
Dzięki panowie.
Co ciekawe Forester ten jechał wg licznika 200.
Zastanawiam się nad innymi felgami, ale po co za dużo wydawa, z drugiej strony...
Re: zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 23:25
autor: Gootek
Arno pisze:Zastanawiam się nad innymi felgami, ale po co za dużo wydawa, z drugiej strony...
Ja być może miałbym do sprzedania gustowne alufelgi do Forestera...
pojawiło się już nawet spore zainteresowanie nimi na forum.
A tak serio mówiąc, to felgi jak felgi, zawsze możesz kupić gdyby się jakieś fajne trafiły.
Ale z oponami letnimi radzę poczekać do wiosny.
Bo to wcale nie jest tak, że skoro teraz nie sezon, to możesz wybierać i przebierać.
Lepsza dostępność i większy wybór - będa na wiosnę.
Re: zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 23:43
autor: Chloru
Lepsze ceny w środku sezonu zimowego
Re: zima jest więc opony letnie question
: 29 paź 2012, o 23:47
autor: zino
na przedwiośniu podobno są najlepsze ceny - taką informację uzyskałem po znajomości od dosyć dużego dystrybutora
ale jak mus i okazja to kto wie...
Re: zima jest więc opony letnie question
: 30 paź 2012, o 08:12
autor: FUX
Arno pisze:
Co ciekawe Forester ten jechał wg licznika 200.
Na oryginalnych Goleanderach 16" błąd licznik/garmin to +/- 160 do 145.
Re: zima jest więc opony letnie question
: 30 paź 2012, o 09:15
autor: gregski
Arno uniroyale 4x4 byly bardzo ok w obku, cena duzo nizsza niz conti, a ta sama jakosc imho.
Re: zima jest więc opony letnie question
: 7 lis 2012, o 11:58
autor: jarmaj
Wypad spamerze