zima jest więc opony letnie question
zima jest więc opony letnie question
Zmieniłem opony na zimwe. Jak się okazało w Foresterze mój stary zimowe miał 215/60/16 i tyam założone zwykłe zimowe dunlopy.
Postanowiłem korzystając z obniżek kupić teraz letnie opony.
Patrzę a tam rozmiar 205/70/15 - w sklepach oponiarskich jedynie terenowe opony.
Czy znaccie zwykłe oponyt letnie ( dobre ) w tym rozmiarze, czy trzeba się trzymać terenowych. A jeśli tak to co kupujecie na lato.
Chodzi mi głównie o asflat, ale minimalny wjazd teren z łódkami też.
Widzę że są: Bridżdajstony, Continenatel, Uniroyale, Micheliny. Żeby to za głośne nie było. Hamowało dobrze. I przy 180 jechało normalnie.
Postanowiłem korzystając z obniżek kupić teraz letnie opony.
Patrzę a tam rozmiar 205/70/15 - w sklepach oponiarskich jedynie terenowe opony.
Czy znaccie zwykłe oponyt letnie ( dobre ) w tym rozmiarze, czy trzeba się trzymać terenowych. A jeśli tak to co kupujecie na lato.
Chodzi mi głównie o asflat, ale minimalny wjazd teren z łódkami też.
Widzę że są: Bridżdajstony, Continenatel, Uniroyale, Micheliny. Żeby to za głośne nie było. Hamowało dobrze. I przy 180 jechało normalnie.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: zima jest więc opony letnie question
Coś mętnie piszesz. Szukasz 15 czy 16 cali?
W Forku 180 to jakaś zgroza na autobanie, więc po Ci nie wiadomo co.
Do Huberta chcesz nim jechać?
Ja przerabiałem jakieś Bridgestony; dawały radę.
W Forku 180 to jakaś zgroza na autobanie, więc po Ci nie wiadomo co.
Do Huberta chcesz nim jechać?
Ja przerabiałem jakieś Bridgestony; dawały radę.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: zima jest więc opony letnie question
Jesli głównie na asfalt, ma hamować i dobrze znosić 180, to rozsądnie byłoby dokupić sobie felgi 17 i poszukać gum szerszych, o niższym profilu, niż seria: 215/55/17 lub nawet 225/50/17.
Z szosowo-terenowych 16-tek do Forka mogę polecić Goodyeary Wranglery HP, na których kupiłem auto. Na szosie, suchej i mokrej, wystarczają. W terenie bardzo dobre. Mają wzmocnione ścianki. Ale nie ciche, zdecydowanie - przy 120 już je wyraźnie słychać, przy 150 zaczynają zagłuszać nawet resztę Forestera
Z szosowo-terenowych 16-tek do Forka mogę polecić Goodyeary Wranglery HP, na których kupiłem auto. Na szosie, suchej i mokrej, wystarczają. W terenie bardzo dobre. Mają wzmocnione ścianki. Ale nie ciche, zdecydowanie - przy 120 już je wyraźnie słychać, przy 150 zaczynają zagłuszać nawet resztę Forestera
Re: zima jest więc opony letnie question
WiS pisze: Z szosowo-terenowych 16-tek do Forka mogę polecić Goodyeary Wranglery HP
Z dopiskiem All Weather Tyre.
Ja je mam i wystarczy wjechać na lekkie błotko na polnych drogach i auto jedzie, gdzie chce-najczęściej nie skręca .
Na asfalcie przy 180 cisza, jak przy 100, ale to kamienica...
W forku te 150-180 to pobożne życzenie z tą ciszą...
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: zima jest więc opony letnie question
Jeżeli ma to być coś w rozmiarze 205/70R15 i także do szybszej jazdy + lekkiego terenu typu dojazd na grzyby to proponwałbym wybrać coś z opon z indeksem H z poniższych
Conti Cross Contact LX
Michelin Latitude HP
Pirelli Scorpion STR
Conti Cross Contact LX
Michelin Latitude HP
Pirelli Scorpion STR
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: zima jest więc opony letnie question
Dzięki panowie.
Co ciekawe Forester ten jechał wg licznika 200.
Zastanawiam się nad innymi felgami, ale po co za dużo wydawa, z drugiej strony...
Co ciekawe Forester ten jechał wg licznika 200.
Zastanawiam się nad innymi felgami, ale po co za dużo wydawa, z drugiej strony...
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: zima jest więc opony letnie question
Ja być może miałbym do sprzedania gustowne alufelgi do Forestera...Arno pisze:Zastanawiam się nad innymi felgami, ale po co za dużo wydawa, z drugiej strony...
pojawiło się już nawet spore zainteresowanie nimi na forum.
A tak serio mówiąc, to felgi jak felgi, zawsze możesz kupić gdyby się jakieś fajne trafiły.
Ale z oponami letnimi radzę poczekać do wiosny.
Bo to wcale nie jest tak, że skoro teraz nie sezon, to możesz wybierać i przebierać.
Lepsza dostępność i większy wybór - będa na wiosnę.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 212 razy
- Polubione posty: 491 razy
Re: zima jest więc opony letnie question
Lepsze ceny w środku sezonu zimowego
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
zino
- 4 gwiazdki
- Auto: FWD A4 + RWD TRX450R + AWD Forester 2,5 XT AT MY2007
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: zima jest więc opony letnie question
na przedwiośniu podobno są najlepsze ceny - taką informację uzyskałem po znajomości od dosyć dużego dystrybutora
ale jak mus i okazja to kto wie...
ale jak mus i okazja to kto wie...
Re: zima jest więc opony letnie question
Na oryginalnych Goleanderach 16" błąd licznik/garmin to +/- 160 do 145.Arno pisze: Co ciekawe Forester ten jechał wg licznika 200.
Re: zima jest więc opony letnie question
Arno uniroyale 4x4 byly bardzo ok w obku, cena duzo nizsza niz conti, a ta sama jakosc imho.