LPG a stan silnika pona 200k
LPG a stan silnika pona 200k
Witam,
posiadam legacy sohc 2.0 137 KM M04. Aktualny przebieg to już ok 213k km.
Do tej chwili profil wykorzystania auta to praktycznie same trasy, więc ekonomiczność jak dla mnie była ok. Niestety z uwagi na przeprowadzkę będę zmuszony ciągać go po wawie i stąd pomysł na LPG. Myślicie, że przy takim przebiegu jest jeszcze sens inwestować w instalację ? Czy to już ciut za późno ?
posiadam legacy sohc 2.0 137 KM M04. Aktualny przebieg to już ok 213k km.
Do tej chwili profil wykorzystania auta to praktycznie same trasy, więc ekonomiczność jak dla mnie była ok. Niestety z uwagi na przeprowadzkę będę zmuszony ciągać go po wawie i stąd pomysł na LPG. Myślicie, że przy takim przebiegu jest jeszcze sens inwestować w instalację ? Czy to już ciut za późno ?
Re: LPG a stan silnika pona 200k
tyfoon pisze: Czy to już ciut za późno ?
Zależy od stanu silnika.
tyfoon pisze: ciągać go po wawie
Znaczy jeździć po czy dojeżdżać do ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: LPG a stan silnika pona 200k
Wiadomo, że przebieg to nie wszystko. Stan silnika dopiero będzie można ocenić jak się mu dokładnie przyjrzymy.
Pytam bardziej "na oko" i z doświadczenia użytkowników czy przy podobnym przebiegu ktoś przystępował do zagazowania.
Ile te silniki przy prawidłowym serwisowaniu potrafią przejechać ? 400k ?
"Znaczy jeździć po czy dojeżdżać do ?"
to i to, ogólnie wiem że będę teraz robił dużo większe przebiegi niż do tej pory.
Dotychczas to głównie weekendowo rekreacyjna jazda z dala od zakorkowanego miasta.
Pytam bardziej "na oko" i z doświadczenia użytkowników czy przy podobnym przebiegu ktoś przystępował do zagazowania.
Ile te silniki przy prawidłowym serwisowaniu potrafią przejechać ? 400k ?
"Znaczy jeździć po czy dojeżdżać do ?"
to i to, ogólnie wiem że będę teraz robił dużo większe przebiegi niż do tej pory.
Dotychczas to głównie weekendowo rekreacyjna jazda z dala od zakorkowanego miasta.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: LPG a stan silnika pona 200k
a nie myślałeś nad sprzedażą? i wymiany auta na mniej paliwożerne!
Wszystko zależy jak dużo jeżdzisz i jak dużo będziesz jeżdził. Wiem że te auta mają potężny apetyt na pailwo, to nie ulega wątpliwości, przekalkulować kiedy zwróci się Gaz. To nie jest turbo więc dużego ryzyka nie ma!
Oczywiście ja mówie o sobie zrobisz jak uważasz!
Wszystko zależy jak dużo jeżdzisz i jak dużo będziesz jeżdził. Wiem że te auta mają potężny apetyt na pailwo, to nie ulega wątpliwości, przekalkulować kiedy zwróci się Gaz. To nie jest turbo więc dużego ryzyka nie ma!
Oczywiście ja mówie o sobie zrobisz jak uważasz!
Re: LPG a stan silnika pona 200k
Prawdę mówiąc to nie :)
a nawet naprzeciw temu co piszesz chcę dokupić jeszcze bardziej paliwożerne! mianowicie forka xt 2.5 .... ale to za jakieś pół roku...
a z legasia chcę zrobić codziennego dupowoza (do tej pory do pracy miałem metro ) i pomyślałem że warto koszty ściąć.
a nawet naprzeciw temu co piszesz chcę dokupić jeszcze bardziej paliwożerne! mianowicie forka xt 2.5 .... ale to za jakieś pół roku...
a z legasia chcę zrobić codziennego dupowoza (do tej pory do pracy miałem metro ) i pomyślałem że warto koszty ściąć.
Re: LPG a stan silnika pona 200k
tyfoon, swoją Imprezę 2.0 SOHC zagazowałem jak miała przebieg podobny do tego który podałeś. Natłukłem już nią ponad 100.000 km na gazie.
Tu masz przykłady:
http://www.subaruhighmileageclub.com/miles200000.html
tyfoon pisze: Ile te silniki przy prawidłowym serwisowaniu potrafią przejechać ? 400k ?
Tu masz przykłady:
http://www.subaruhighmileageclub.com/miles200000.html
Re: LPG a stan silnika pona 200k
Bergen dzięki za link!
sądząc po przebiegach sięgających 250k mil ~ 400k km to legaś ma jeszcze drugie życie przed sobą :)
sądząc po przebiegach sięgających 250k mil ~ 400k km to legaś ma jeszcze drugie życie przed sobą :)
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: LPG a stan silnika pona 200k
hehe spoko, ja za pół roku celuje w hummer-atyfoon pisze:Prawdę mówiąc to nie :)
a nawet naprzeciw temu co piszesz chcę dokupić jeszcze bardziej paliwożerne! mianowicie forka xt 2.5 .... ale to za jakieś pół roku...
a z legasia chcę zrobić codziennego dupowoza (do tej pory do pracy miałem metro ) i pomyślałem że warto koszty ściąć.
Re: LPG a stan silnika pona 200k
W moim Legacy 137KM 2005 założyłem gaz przy 257kkm przejechałem 30kkm bez najmniejszego problemu. Jeśli silnik jest ok nie masz co się bać. A miałem podobne rozterki. Ładuj gaz i ciesz się Subrakiem za grosze/100km :)
Re: LPG a stan silnika pona 200k
Ja założyłem przy 218 kkm w legacy III 2.0 i teraz mam 306kkm i jeździ bezproblemowo.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: LPG a stan silnika pona 200k
Będę lepszy
Gaz założony w 2006 roku przy przebiegu około 130k km
Przejechał prawie 170k km (w tym od 2011 roku 130k km ze mną za kierownicą )
dopiero przez ucieczkę oleju spowodowanej przez zużyty uszczelniacz od oleju(!) zatarty został wał.
Wymieniony silnik i od 2k km śmiga dalej
Podliczając wszystkich napraw związanych stricte z gazem/ silnikiem i innych niezwiązanych
zaoszczędziłem około 20k zł przez 3 lata.
Tylko że auto robi przebiegi po 40k km rocznie
Gaz założony w 2006 roku przy przebiegu około 130k km
Przejechał prawie 170k km (w tym od 2011 roku 130k km ze mną za kierownicą )
dopiero przez ucieczkę oleju spowodowanej przez zużyty uszczelniacz od oleju(!) zatarty został wał.
Wymieniony silnik i od 2k km śmiga dalej
Podliczając wszystkich napraw związanych stricte z gazem/ silnikiem i innych niezwiązanych
zaoszczędziłem około 20k zł przez 3 lata.
Tylko że auto robi przebiegi po 40k km rocznie
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.