Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki

LPG Outback 3.6 - co polecicie i kogo

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 13 gru 2016, o 20:04

Witam - chyba tu nikt o tym jeszcze nie pisał.
Słyszałem ze to wdzięczny silnik do gazowania - pytam więc o Wasze sety ? Macie lubryfikatory ?

Co myślicie o montażu w Energy Gaz Polska ? z w/g nich KONIECZNYM LUBRYFIKATOREM dla każdego cylindra - BRC SQ P&D wycenili na 4600 pln

Dajcie jakieś info - wielka prośba.
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 7 sty 2017, o 23:59

lmilczarek napisał(a):Witam - chyba tu nikt o tym jeszcze nie pisał.
Słyszałem ze to wdzięczny silnik do gazowania - pytam więc o Wasze sety ? Macie lubryfikatory ?

Co myślicie o montażu w Energy Gaz Polska ? z w/g nich KONIECZNYM LUBRYFIKATOREM dla każdego cylindra - BRC SQ P&D wycenili na 4600 pln

Dajcie jakieś info - wielka prośba.

krotko..nie polecam BRC i lubryfikatora a dokladnie tego co po sobie pozostawia jesli przedawkujesz...jak chcesz wiecej tresciwego info zrob do mnie halo.
piotrmas
0 gwiazdek
 
Auto: audi s3
Skąd: LUBLIN
  

Post 8 sty 2017, o 09:21

ok tak zrobię.jako tez nie poleca - a robi skladak z najlepszych dla subaru "kawałków"
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 8 sty 2017, o 17:08

lmilczarek napisał(a):ok tak zrobię.jako tez nie poleca - a robi skladak z najlepszych dla subaru "kawałków"

nie wiek kto to jako nie wiem co sklada i z czego ale pewnie tez przerobil rozne kwestie zanim sie wypowiedzial. ja nie twierdze ze samo w sobie BRC jest technicznie zle. uwazam ze ma wiele rozwiazan dobrych ale...po co przeplacac ? koszty eksploatacji samochodu na lpg to nie tylko ilosc zużytego gazu ale tez paliwa i serwis ..a tutaj jest pies pogrzebany. BRC porównuje do snoba..czyli tylko brc w brc ..i dlatego trzeba placic za przeglady i podzespoly przypisane tylko brc od filtrów po interface. sa instalacje ktore nie posilkuja sie dotryskiem benzyny lub przechodzeniem tylko na benzyne powyzej pewnych obrotow maja uniwersalny interface a tzn ze kazdy podworkowy nawet majster napotkany w trasie kiedy nam cos kucnelo da rade sie podlaczyc i poprawic lub zdiagnozowac.tak samo z wtryskami filtrami i t p. przeciez majac brc nikt Ci za darmo przez dwa lata nie bedzie serwisowal instalacji wlacznie z wymiana filtrow a policz sobie ile doplacisz ;) majac inna instalacje tak wlasnie jest. koszt montazu tej innej tez jest inny i t d i t p :) czyt. mniejszy a jakosć bez zastrzezen..dodam na koniec ze to o czym napisalem to nie jest teoria jakze czesto popularyzowana na wszelakich forach :) lubryfikacja to juz inny rozdzial. nie mowie na co pomaga ale mowie tu o tym na co moze zaszkodzic w niektorych markach nawet na pewno.i to tez autopsja z wieloletniej praktyki. pozdrawiam
piotrmas
0 gwiazdek
 
Auto: audi s3
Skąd: LUBLIN
  

Post 9 sty 2017, o 19:19

Dobra odpowiedź, ponoś stag nawet daje rade a tańszy, kolega JAKO - znawca tematu gazowania subaru składa składak ale nie mam spisu setu jaki zaproponował zbyt szybko mówił.
Natomiast ważne dla mnie było to że potwierdził mi że nie każda instalacja daje rade w polskich warunkach tj. z usyfionym gazem.Kuca nawet słynny prince wiec po co taki parownik ?
Temat gazu to tylko pozornie łatwy temat, obok kosztów serwisu ,obsługi , samego montażu , mamy życie : czyli tankowanie przy drogach z syfem, pomoc na zadupiu jak coś, koszty wymiany wtrysku, parownika, zniszczenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów itp.

słowem zrobić tak by zaoszczędzić i nie zwrócić oszczędności do serwisu i pojeździć 300kkm bez stresu to sztuka.
JAKO jasno powiedział że 3.6 do gazu tak a 3.0 już niekoniecznie a do tego specyficzny set.

Mam tylko taką zagwozdkę jak przeprogramuje sterownik na Pb 98 w ramach "optymalizacji" w maptek-u czy to nie pokomplikuje zestronienia LPG po instalacji.....
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 9 sty 2017, o 20:02

Potem regulujesz gaz pod nowa mape. Teoretycznie powinno byc nawet lepiej dla gazu bo ma wieksza liczbe oktanowa. Kilka sztuk h6 zagazowalem i jakos klienci nie narzekali na regulacje zaworow. Sumarycznie i tak bylo do przodu.
Aha, EGP i BRC nie polecam.
Soltys
3 gwiazdki
 
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Skąd: Ełk / Białystok
  

Post 10 sty 2017, o 18:45

a czemu EGP i BRC nie polecasz - jakie fakty ?
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 12 sty 2017, o 01:04

lmilczarek napisał(a):Mam tylko taką zagwozdkę jak przeprogramuje sterownik na Pb 98 w ramach "optymalizacji" w maptek-u czy to nie pokomplikuje zestronienia LPG po instalacji.....

nie komplikuj sobie zycia juz na tym etapie :) wszystko sie ogarnia bez problemu :)
piotrmas
0 gwiazdek
 
Auto: audi s3
Skąd: LUBLIN
  

Post 12 sty 2017, o 14:34

ok super.nie ma jak LPG i spora pojemność !!! a jak jeszcze dodać 30Nm do serii (maptek) to mamy 370Nm/4400obr a to już jest coś.I bez turbo !!!
ps.Wczoraj koledze pomagałem ogarnąć temat Acury RDX (napalił się) - jest do kupna z turbo pięknie..... i piękne auto,... nie powiem desighn USA .... da się chipa na 370 Nm przy 3400 obr. wstawić a jak przypadkiem turbo padnie to nowe ..... 18000 PLN ;) auto za 70.000 PLN do kupienia ;)
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 25 sty 2017, o 18:23

lmilczarek napisał(a):BRC nie polecasz - jakie fakty ?


Bo kolega jest z Białegostoku ;-)

A w Rosji montują BRC do fabrycznie nowych Subarynek i nie tylko, na pewno dla tego że to dziadostwo.

Obrazek

Obrazek
lutek34
2 gwiazdki
 
Auto: '08 Subaru Tribeca 3.6l+LPG BRC P&D Plus
Skąd: Krosno
  

Post 25 sty 2017, o 19:24

Sama w sobie instalacja BRC jest jak najbardziej ok, tylko często jej montaż woła o pomstę do nieba
Slawskip
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Legacy MY07
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 25 sty 2017, o 20:27

Slawskip napisał(a):Sama w sobie instalacja BRC jest jak najbardziej ok, tylko często jej montaż woła o pomstę do nieba


Tak tak, inne instalacje montuje się wyłącznie książkowo.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
lutek34
2 gwiazdki
 
Auto: '08 Subaru Tribeca 3.6l+LPG BRC P&D Plus
Skąd: Krosno
  

Post 25 sty 2017, o 21:22

Tego nie powiedziałem, ale wybierając BRC w 90 % będzie to wrzut pod maskę, a nie montaż.
Slawskip
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Legacy MY07
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 25 sty 2017, o 22:40

Slawskip napisał(a):Tego nie powiedziałem, ale wybierając BRC w 90 % będzie to wrzut pod maskę, a nie montaż.


A wybierając Stag czy LPGTech to na 90% będzie to rzetelny, estetyczny i odpowiednio dobrany montaż?
lutek34
2 gwiazdki
 
Auto: '08 Subaru Tribeca 3.6l+LPG BRC P&D Plus
Skąd: Krosno
  

Post 25 sty 2017, o 23:03

Slawskip napisał(a):Tego nie powiedziałem, ale wybierając BRC w 90 % będzie to wrzut pod maskę, a nie montaż.

aleś durnotę napisał...
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: Czarne
Skąd: Tbg
  

Post 25 sty 2017, o 23:06

lutek34 napisał(a):A w Rosji montują BRC do fabrycznie nowych Subarynek

to u ruskich fabrycznie nowe obk przed liftem ? To u nich 2006 r?
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: Czarne
Skąd: Tbg
  

Post 25 sty 2017, o 23:08

szamot napisał(a):
lutek34 napisał(a):A w Rosji montują BRC do fabrycznie nowych Subarynek

to u ruskich fabrycznie nowe obk przed liftem ? To u nich 2006 r?


tak, a gdzieniegdzie jeszcze XIXw.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 26 sty 2017, o 08:33

szamot napisał(a):
lutek34 napisał(a):A w Rosji montują BRC do fabrycznie nowych Subarynek

to u ruskich fabrycznie nowe obk przed liftem ? To u nich 2006 r?


oj czepiasz się, nie wiadomo kiedy te zdjęcia były zrobione.
lutek34
2 gwiazdki
 
Auto: '08 Subaru Tribeca 3.6l+LPG BRC P&D Plus
Skąd: Krosno
  

Post 26 sty 2017, o 11:27

szamot napisał(a):
Slawskip napisał(a):Tego nie powiedziałem, ale wybierając BRC w 90 % będzie to wrzut pod maskę, a nie montaż.

aleś durnotę napisał...


na żywo widziałem kilkanaście aut z wrzuconym BRC, w żadnym z nich nie był zdejmowany kolektor do wiercenia, często wkrętki były pod prąd (bo tak było łatwiej wiercić), nie mówiąc już o różnej długości przewodów pomiędzy wtryskiem a kolektorem. Poprawny montaż BRC widziałem tylko w internecie i to nieliczne przypadki.

Jest sporo dobrych zakładów montujących Staga czy Techa i łatwiej taki znaleźć, niż taki który dobrze zamontuje BRC.
Slawskip
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Legacy MY07
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 27 sty 2017, o 06:59

Tez z doswiadczenia moge powiedziec ze BRC to zazwyczaj wrzuty pod maske. Nie twierdze tez ze Stagi zawsze sa zamontowane wzorowo:)
BRC to tez drogie czesci i serwis w stosunku do jakosci. Mozna zamontowac i serwisowac polska, czesto lepsza instalacje za mniejsza kase. Takiego Staga czy Techa tez wiecej ludzi przeserwisuje jak trzeba.
Soltys
3 gwiazdki
 
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Skąd: Ełk / Białystok
  

Post 27 sty 2017, o 09:03

lutek34 napisał(a):oj czepiasz się

no wiem wiem :whistle:

Slawskip napisał(a):na żywo widziałem kilkanaście aut z wrzuconym BRC

a ja setki i to różnych instalacji i co z tego ?
To monter decyduje jak założy a nie marka

Soltys napisał(a):BRC to tez drogie czesci i serwis w stosunku do jakosci


Nie wiem czy jest drogi czy tani (sam mam Staga) ale wiem że aby dobrze zainstalować/serwisować jakąkolwiek markę trzeba mieć wiedzę i chęci - wielu monterom brakuje jednego i drugiego
[/quote]
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: Czarne
Skąd: Tbg
  

Post 27 sty 2017, o 11:14

szamot napisał(a):To monter decyduje jak założy a nie marka


tak, wszystko zależy od montera, tylko, że w przypadku BRC ciężej znaleźć takiego co dobrze ogarnia, niż w przypadku innych instalacji.
Slawskip
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Legacy MY07
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 26 maja 2017, o 13:12

Zamontowany gaz w Outbacku z obszernym opisem jest pokazany https://lpgmasters.pl/subaru-outback-h6-245km/

Sterownik lpg Lpgtech 326,
reduktor gazowy KME Gold,
wtryskiwacze lpg Magic FX
podkowa
0 gwiazdek
 
Auto: Forester
Skąd: Warszawa
  


Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości