Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Siema,
Rozważam gaz w swojej imprezce 2.0 GX NA (125 kucy) z 2002r.
Ustaliłem, że mam silnik SOHC, czyli ten dobry :). Byłem u Konrada w Sparko na Grabiszyńskiej we Wrocławiu podobno renomowanego gazownika od baryn w moim mieście. Zaproponował mi zestaw BRC za 2,900PLN. W cenę wchodzi lubryfikator. To będzie sekwencja? Moje pytania:
1. Czy za tę cenę dostaję podstawowy badziew czy porządną instalację, która poprawnie wyregulowana i użytkowana, będzię działać dobrze?
2. Jak szybko zimny silnik przechodzi na gaz? Mam do pracy tylko 3 kilometry i wskazowka temperatury stabilizuje się jak parkuję pod pracą w chłodny dzień, ok. 5 stopni. Oczywiście jeżdzę nie tylko praca - dom i instalacja się przyda, ale jednak poruszam się praktycznie 90% po mieście.
3. Czy ktoś ma doświadczenia z firmą Sparko? Chętnie poczytam o Waszych wrażeniach.
4. Jaki wzrost spalania na gazie muszę wziać pod uwagę?
5. Mam się bać że szybko siądzie zawiecha z tyłu przez zbiornik toroidalny 50l?
Jakieś rady jeszcze macie?
Dzieki i pozdrawiam,
Maciek
Rozważam gaz w swojej imprezce 2.0 GX NA (125 kucy) z 2002r.
Ustaliłem, że mam silnik SOHC, czyli ten dobry :). Byłem u Konrada w Sparko na Grabiszyńskiej we Wrocławiu podobno renomowanego gazownika od baryn w moim mieście. Zaproponował mi zestaw BRC za 2,900PLN. W cenę wchodzi lubryfikator. To będzie sekwencja? Moje pytania:
1. Czy za tę cenę dostaję podstawowy badziew czy porządną instalację, która poprawnie wyregulowana i użytkowana, będzię działać dobrze?
2. Jak szybko zimny silnik przechodzi na gaz? Mam do pracy tylko 3 kilometry i wskazowka temperatury stabilizuje się jak parkuję pod pracą w chłodny dzień, ok. 5 stopni. Oczywiście jeżdzę nie tylko praca - dom i instalacja się przyda, ale jednak poruszam się praktycznie 90% po mieście.
3. Czy ktoś ma doświadczenia z firmą Sparko? Chętnie poczytam o Waszych wrażeniach.
4. Jaki wzrost spalania na gazie muszę wziać pod uwagę?
5. Mam się bać że szybko siądzie zawiecha z tyłu przez zbiornik toroidalny 50l?
Jakieś rady jeszcze macie?
Dzieki i pozdrawiam,
Maciek
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Macjek pisze: W cenę wchodzi lubryfikator.
Bez sensu.
Macjek pisze: Mam do pracy tylko 3 kilometry
To zimą więcej na benie będziesz jeździł. Policz sobie dokładnie czy to się opłaca.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Leon, dlaczego uważasz, że lubryfikator jest bez sensu? Gazownik stwierdził, że pozwoli na wydłużenie okresów między regulacjami luzów zaworowych do 30kkm.
M.
M.
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Macjek pisze: Gazownik stwierdził, że pozwoli na wydłużenie okresów między regulacjami luzów zaworowych do 30kkm.
Poprawnie założona i wyregulowana instalacja pozwala na to samo, a nawet i 50kkm. Do tego mniej syfu z tego szuwaksu co się dolewa.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Dzięki Leon. Wezmę to pod uwagę przy ewentualnym zakładaniu gazu. Myślę, że gazownik został dobrze przeszkolony przez marketing producenta, który chce po prostu zarobić na dodatkowym gadżecie.
M.
M.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Podjedź do Wrocar. Ja tam swojego czasu serwisowałem moją imprezę GC: http://www.wrocar.pl/leon pisze: Jakieś rady jeszcze macie?
Właściciel jeździ zagazowanym STI i forkiem i zna się na subarakach jak mało kto.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Też mam takąMacjek pisze:Siema,
Rozważam gaz w swojej imprezce 2.0 GX NA (125 kucy) z 2002r.
Nie ma innego wyjścia. To MUSI być sekwencja. Przy wtrysku wielopunktowym nie można założyć innej instalacji. To znaczy można ale nie ma to sensu. A lubryfikacja? Cóż, ilu ludzi tyle zdań.Macjek pisze: zestaw BRC za 2,900PLN. W cenę wchodzi lubryfikator. To będzie sekwencja?
A kto to wie?Macjek pisze:Moje pytania:
1. Czy za tę cenę dostaję podstawowy badziew czy porządną instalację, która poprawnie wyregulowana i użytkowana, będzię działać dobrze?
W mojej instalacji silnik przechodzi na gaz przy temperaturze +- 30 stopni (silnika oczywiście)Macjek pisze:2. Jak szybko zimny silnik przechodzi na gaz? Mam do pracy tylko 3 kilometry i wskazowka temperatury stabilizuje się jak parkuję pod pracą w chłodny dzień, ok. 5 stopni. Oczywiście jeżdzę nie tylko praca - dom i instalacja się przyda, ale jednak poruszam się praktycznie 90% po mieście.
Ja akurat montowałem w firmie CZAKRAMMacjek pisze:3. Czy ktoś ma doświadczenia z firmą Sparko? Chętnie poczytam o Waszych wrażeniach.
Mi pali około 14/15 litrów gazu w mieście. Na trasie 11/12Macjek pisze:4. Jaki wzrost spalania na gazie muszę wziać pod uwagę?
No chyba se jaja robiszMacjek pisze:5. Mam się bać że szybko siądzie zawiecha z tyłu przez zbiornik toroidalny 50l?
Dzieki i pozdrawiam,
Maciek[/quote]
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Sparco nie polecam, gazowałem u nich GL 2.0 125KM.
Sekwencja, ale z najtańszych komponentów - wyboru nie bylo. I tak sie wtedy nie znalem.
Sama instalacja wykonana bez przemyślenia i z błędami - poprawiałem po nich.
Jestem pewien ze nie ściągnęli mi kolektora przy owiercaniu.
Niestety temat gazu rozeznałem dopiero po jego założeniu.
Było to 3 lata temu wiec się może pozmieniało.
Z oryginalnej instalacji został mi zbiornik i sterownik.
Pali mi około 12 w mieście 10 przy emeryckiej jeździe w trasie.
Lubrykator to przesada, regulacja zaworów to nie problem w tym silniku.
Tył mi siadł pól roku po założeniu gazu, ale możliwe ze miało to związek z padniętymi amorami. Po wymianie na zwykle KYB wróciło do normy.
Sekwencja, ale z najtańszych komponentów - wyboru nie bylo. I tak sie wtedy nie znalem.
Sama instalacja wykonana bez przemyślenia i z błędami - poprawiałem po nich.
Jestem pewien ze nie ściągnęli mi kolektora przy owiercaniu.
Niestety temat gazu rozeznałem dopiero po jego założeniu.
Było to 3 lata temu wiec się może pozmieniało.
Z oryginalnej instalacji został mi zbiornik i sterownik.
Pali mi około 12 w mieście 10 przy emeryckiej jeździe w trasie.
Lubrykator to przesada, regulacja zaworów to nie problem w tym silniku.
Tył mi siadł pól roku po założeniu gazu, ale możliwe ze miało to związek z padniętymi amorami. Po wymianie na zwykle KYB wróciło do normy.
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Dzięki za odpowiedzi.
Helo, mówisz o sparco na grabiszynskiej czy braniborskiej ? Nick z bsg?:)
Tapatalked
Helo, mówisz o sparco na grabiszynskiej czy braniborskiej ? Nick z bsg?:)
Tapatalked
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Ile km rocznie jeździsz ze,gazujesz coś co pali przy spokojnej jeździe 7-7.5 litra? Mój forek tyle zjada jak go Grzecznie traktuje... Kiedy zwróci się instalacja? Jeśli myślisz ze jeden w roku wyjazd na wakacje to oszczędność hehe. Policz najpierw czy się opłaca bo nasz mega blisko do roboty i o ile nie latach dużo gdzie indziej to nie wiem czy w ogóle jest sens...sory za błędy klepane z smart z zagranicy
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Zinc, pali 12-13 po mieście i 8-9 w trasie. Jeżdżę 10-15kkm rocznie i nie wiem jak długo będę miał tak blisko do pracy...
Też tapie z zagranicy:)
Tapatalked
Też tapie z zagranicy:)
Tapatalked
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Hmmm...mi tył padł (amorki) w ubiegłym roku. Ale czy to przez zbiornik? W końcu autko ma juz parę latekhelo pisze:
Tył mi siadł pól roku po założeniu gazu, ale możliwe ze miało to związek z padniętymi amorami. Po wymianie na zwykle KYB wróciło do normy.
Nówki KYB'y juz leżą w garażu i czekaja na chwilę dobrej woli
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
braniborskiejMacjek pisze: Helo, mówisz o sparco na grabiszynskiej czy braniborskiej ? Nick z bsg?:)
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
A widzisz, są dwie firmy o tej.nazwie we Wrocławiuz bardzo odmiennymi opiniami. Ten na grabiszynskiej dobrze ponoc ogarnia temat i ma doświadczenie subaru.
Tapatalked
Tapatalked
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Nie możemy tych buraków po prostu wyp.....??
https://www.google.pl/#q=Wszystko+by%C5 ... +kupowania!
https://www.google.pl/#q=Wszystko+by%C5 ... +kupowania!
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
No staram się. Jakby ludzie zawczasu zgłaszali, to by się ich dusiło w zarodku.Konto usunięte pisze: Nie możemy tych buraków po prostu wyp.....??
- Bunkinowski
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Cześć :)
Chciałbym wam odświeżyć temat.
I zapytać się was czy do imprezki 2.0 T z 97, opłacało by się wsadzić instalkę Vialla.
A dokładniej ciekły wtrysk. Jest to troszkę kosztowne ale bardzo lubię swój samochodzik i nie zamierzam go zmieniać przez najbliższe 6 lat. No chyba, że zostanę milionerem ale wtedy kupię sobie z 15 takich :)
Co wy na to? To jest dość drogie i nie wiem czy umnie by się przyjęło ;/
Chciałbym wam odświeżyć temat.
I zapytać się was czy do imprezki 2.0 T z 97, opłacało by się wsadzić instalkę Vialla.
A dokładniej ciekły wtrysk. Jest to troszkę kosztowne ale bardzo lubię swój samochodzik i nie zamierzam go zmieniać przez najbliższe 6 lat. No chyba, że zostanę milionerem ale wtedy kupię sobie z 15 takich :)
Co wy na to? To jest dość drogie i nie wiem czy umnie by się przyjęło ;/
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Ciekły to oczywiście że by się opłacało.
Tylko zobacz jakie są ceny. Jak masz tyle kasy i możesz u ciebie zamontować.
To wsadzaj do swojego. Bo nic lepszego nie znajdziesz od 5 gen. no chyba że 6 gen.
Tylko zobacz jakie są ceny. Jak masz tyle kasy i możesz u ciebie zamontować.
To wsadzaj do swojego. Bo nic lepszego nie znajdziesz od 5 gen. no chyba że 6 gen.
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Ja tu widzę przerost formy nad treścia. Po co taka instalacja do samochodu z 97 ? Oczywiście ciekły jest dobry ale napewno nie do samochodu bez wtrysku bezpośredniego. I nie wiem czy twój silnik nie wymagał by kosztownych przeróbek.
Jak dla mnie to powinieneś zastanowić się nad instalacją kme. To było by lepsze rozwiązanie niż vialle.
I z tego co wiem nic nie tracisz na takiej instalacji. Masz taką samą wartość jak przy benzynie.
Niestety nie możesz odpalać na samej instalacji gazowej. Co może być troszkę męczące ale nie wiem czy płacić tyle za instalację sie opłaca, jak możesz mieć coś podobnego za trochę miej.
Jak dla mnie to powinieneś zastanowić się nad instalacją kme. To było by lepsze rozwiązanie niż vialle.
I z tego co wiem nic nie tracisz na takiej instalacji. Masz taką samą wartość jak przy benzynie.
Niestety nie możesz odpalać na samej instalacji gazowej. Co może być troszkę męczące ale nie wiem czy płacić tyle za instalację sie opłaca, jak możesz mieć coś podobnego za trochę miej.
- Bunkinowski
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Niestety uważam inaczej.vertus pisze:Ja tu widzę przerost formy nad treścia. Po co taka instalacja do samochodu z 97 ?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, o 19:08 przez Bunkinowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Każdy ma własną opinie więc i ciężko jest zmienić opinię innych. Nie warto się kłucić tylko wymieniać własnymi poglądami. To wtedy znajdziecie jakieś ciekawe rozwiąznie problemu. I będize to miała ręce i nogi. Najnowsze instalacje są bardzo opłacalne ponieważ nie trzeba ich tak często serwisować ( co nie oznacza że nie trzeba ). I jest mniej osprzętu który potrzbuje serwisowania. Na co też warto zwrócić uwagę. Tylko cena wydaje się tu przeszkodą ktora może okazać się nie do pokonania przez zwykłą zarabiającą osobę. Bo cena chyba 8 tysięcy za instalację bezpośrednią jest bardzo wysoka.
- Slawskip
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Subaru Legacy MY07
- Polubił: 12 razy
- Polubione posty: 4 razy
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Vialle LiquidSi kosztuje do 2.0 NA niecałe 5 000 zł więc już nie jest tak drogo. Problemem jest na razie wyciśnięcie większej wydajności wtryskiwaczy, które maksymalnie są w stanie wyciągnąć 35KW na cylinder.Sprout pisze:Bo cena chyba 8 tysięcy za instalację bezpośrednią jest bardzo wysoka.
- Bunkinowski
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Sądzisz, że to będzie największym problemem? Nie ma żadnej opcji aby to pominąć.Slawskip pisze:Vialle LiquidSi kosztuje do 2.0 NA niecałe 5 000 zł więc już nie jest tak drogo. Problemem jest na razie wyciśnięcie większej wydajności wtryskiwaczy, które maksymalnie są w stanie wyciągnąć 35KW na cylinder.Sprout pisze:Bo cena chyba 8 tysięcy za instalację bezpośrednią jest bardzo wysoka.
Można zawsze dobrać odpowiednie podzespoły, które będą wytrzymalsze.
Sądzisz, że to nie będzie lepszym rozwiązaniem.
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Buractwem to bym nazwał pytanie sie na otwartym forum o opinie/rade i zjechanie kogoś w taki sposób za to ze takowa opinie wyraził .Po co się w ogóle pytasz skoro nie interesuje cie opinia żadna oprócz takiej ktora popiera Twój pomysł?
Re: Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?
Gość rzeczowo odpowiedział wg swojego zdania/wiedzy a Ty mu taki pocisk jakby Ci uj wie co zrobil:/