Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
-
citan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Bełchatów
- Auto: japońskie
-
Polubił:
41 razy
-
Polubione posty:
14 razy
Post
4 paź 2008, o 13:24
Dostałem coś takiego od zaprzyjaźnionego SIU (Subaru Import USA)
Forester 2.0D and Impreza 2.0D Unveiled
Fuji Heavy Industries, parent company of Subaru of America, Inc., plans to display its new Forester and Impreza models equipped with the SUBARU BOXER® DIESEL engine this week at the 2008 Paris Motor Show.
The Subaru Boxer Diesel delivers excellent acceleration response, enabling sporty driving while offering outstanding fuel economy with reduced emissions.
The Subaru Boxer Diesel has garnered enthusiastic accolades since it became available in both the Legacy and Outback for the European market in the spring of 2008. Now mounted on the Forester and Impreza, the new and improved Boxer Diesel has adopted the closed-type DPF (diesel particulate filter), and comes with a newly developed six-speed manual transmission, further improving the vehicles' fuel economy and emission control.
The Forester 2.0D and Impreza 2.0D models will be on sale in Europe after this autumn.
Czyli co, będzie DPF (może w końcu odkorkują wydech) i dostępnych będzie 6 biegów MT - ciekawe jak to się będzie sprawować.
citan
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
14 razy
-
Polubione posty:
19 razy
Post
4 paź 2008, o 13:51
Na stronie niemieckiego importera są dane techniczne. Bez rewolucji i rewelacji (no, moment jest fajny). 10.4 do setki, 147 KM, 350Nm/1800-2400rpm. Będę miał szansę się przejechać, bo mój ojciec zamówił takiego forka. Nie podoba mi się tylko zdanie "The Forester 2.0D and Impreza 2.0D models will be on sale in Europe after this autumn.". Auto miały być do odbioru 15 października. A wygląda, że będzie jakaś obsuwa...
Konto usunięte
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
5 paź 2008, o 10:15
Moim zdaniem DPF , to niestety kolejny nie potrzebny gadzet ekologiczny, ale w dobie norm ekologicznych niestety nieunikniony
Ten filtr cząstek stałych niestety czesto sie wymienia, lub czyści i nasącza specjalnym płynem, i niestety jest to dość drogie , i oczywiscie klient musi za to zapłacić.
carfit
-
WRC fan
- Moderator
- Lokalizacja: inąd
-
Polubił:
8 razy
-
Polubione posty:
10 razy
Post
5 paź 2008, o 14:21
DFP to po prostu kolejna plomba mająca na celu uatrakcyjnić silnik diesla i pokazać gawiedzi, że silniki z ciężarówek są cacy ekologiczne i w ogóle ekstra w osobówkach :/
WRC fan
-
Gal
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: wieś mazowiecka
- Auto: XC 70
-
Polubił:
85 razy
-
Polubione posty:
316 razy
Post
5 paź 2008, o 15:09
WRC fan pisze:DFP to po prostu kolejna plomba mająca na celu uatrakcyjnić silnik diesla i pokazać gawiedzi, że silniki z ciężarówek są cacy ekologiczne i w ogóle ekstra w osobówkach :/
Poczekaj jeszcze chwilę i DFP będzie obowiązkowe nie tylko w dieslach ale również w benzyniakach - wbrew pozorom to nie tylko diesle emitują "cząstki stałe" w spalinach...
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Gal
-
Piter 35
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Polubił:
172 razy
-
Polubione posty:
103 razy
Post
5 paź 2008, o 19:31
carfit pisze:
Ten filtr cząstek stałych niestety czesto sie wymienia, lub czyści i nasącza specjalnym płynem, i niestety jest to dość drogie , i oczywiscie klient musi za to zapłacić
Ktoś na tym robi niezłe pieniądze
Piter 35
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
222 razy
-
Polubione posty:
345 razy
Post
5 paź 2008, o 19:41
Piter 35 pisze:
Ktoś
Nie ktos, tylko
carfit
Dolce far niente
FUX
-
Patryk55XL
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: okolice Wodzisławia Śląskiego
- Auto: RS
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
6 paź 2008, o 07:57
Z jednej strony i dobrze że cosik robią w temacie spalin, bo co niektóre dyszle to walą z rury więcejsyfu niż ja z komina w domu
A jechać za takim w sznurku to przyjemność żadna
Ja tam jestem na tak
Patryk55XL
-
Umbert
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Zielona Góra/Malmö
- Auto: Legacy 2.0 D Station
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
6 paź 2008, o 08:55
DPF juz jest w kaszlaku. W kazdym razie jest ogromna puszka ktora tak nazywaja:
http://www.subaru.se/diesel_motor_vaxellada.aspx
Nie wiem czym rozni sie od wyzej opisanego "closed-type DPF". A moze to jedno i to samo? Przeciez te filtry to juz standard od lat. Ciekawi mnie tylko dlaczego moj kaszlak gdy mu depne nie kopci a kolegi identyczny Legacy ma przejechane 3000km wiecej i zostawia za soba zolta smuga tak jakby wlasnie DPF niewydalal...depczemy tyle samo wiec co? Po 3000km filtr jest juz zapchany?
Umbert
-
damaz
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z Damaziowa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
97 razy
Post
8 paź 2008, o 12:32
nie ma reduktora ?
damaz
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
222 razy
-
Polubione posty:
345 razy
Post
8 paź 2008, o 12:47
damaz pisze:nie ma reduktora ?
Księgowi...
Dolce far niente
FUX
-
Piter 35
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Polubił:
172 razy
-
Polubione posty:
103 razy
Post
8 paź 2008, o 14:10
FUX pisze:
Księgowi...
Księgowi nie poruszają się po górach więc nie potrzebują
Piter 35
-
gzyp1
- 0 gwiazdek
- Auto: Legacy D
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 paź 2008, o 14:19
Umbert pisze:DPF juz jest w kaszlaku. W kazdym razie jest ogromna puszka ktora tak nazywaja:
http://www.subaru.se/diesel_motor_vaxellada.aspx
Nie wiem czym rozni sie od wyzej opisanego "closed-type DPF". A moze to jedno i to samo? Przeciez te filtry to juz standard od lat. Ciekawi mnie tylko dlaczego moj kaszlak gdy mu depne nie kopci a kolegi identyczny Legacy ma przejechane 3000km wiecej i zostawia za soba zolta smuga tak jakby wlasnie DPF niewydalal...depczemy tyle samo wiec co? Po 3000km filtr jest juz zapchany?
Na polskiej stronie to samo zdjęcie jest opatrzone podpisem "turbosprężarka" :) W dyskusji na forum SIP padło stwierdzenie, że diesle MY08 nie miały filtra cząstek stałych, choć nikt nie wyjaśnił czy to prawda. Ja skłaniam się do takiej samej konkluzji, bo jak depne ostro to zostaje za mną ciemna chmurka. Niemożliwe żeby po 5 tys. km wydmuchało... Z trzeciej strony dealer u którego pytałem każe lać Mobila 1 z formułą DPF czy jakoś tak, który to olej stosuje się do silników za filtrami czastek.. i bądź tu mądry :)
Tobie nie kopci bo masz MY09 i filtr zainstalowany :)
Pzdr, daniello
gzyp1
-
naLeśnik
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: inąd
- Auto: destrukcja
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 paź 2008, o 14:39
mój nie lubi
naLeśnik
-
WRC fan
- Moderator
- Lokalizacja: inąd
-
Polubił:
8 razy
-
Polubione posty:
10 razy
Post
8 paź 2008, o 15:04
FUX pisze:damaz pisze:nie ma reduktora ?
Księgowi...
Turbo nigdy nie miały reduktora przecież.
WRC fan
-
vibowit
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kiełpin
- Auto: szkoda
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 paź 2008, o 16:13
WRC fan pisze:FUX pisze:damaz pisze:nie ma reduktora ?
Księgowi...
Turbo nigdy nie miały reduktora przecież.
Bo to nie terenówka, przecież.
czarne jest piękne...
vibowit
-
Umbert
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Zielona Góra/Malmö
- Auto: Legacy 2.0 D Station
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 paź 2008, o 12:19
A ciekawe......moze byc tak ze ja mam MY09 i faktycznie ja puszke mam a kolega nie ma w swoim????
A dieslowi po co reduktor jak to juz i tak zredukowane i ledwo co sie kreci?
Umbert
-
nufer
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy Diesel Kombi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
23 lip 2010, o 18:04
Umbert pisze:DPF juz jest w kaszlaku. W kazdym razie jest ogromna puszka ktora tak nazywaja:
http://www.subaru.se/diesel_motor_vaxellada.aspx
Nie wiem czym rozni sie od wyzej opisanego "closed-type DPF". A moze to jedno i to samo? Przeciez te filtry to juz standard od lat. Ciekawi mnie tylko dlaczego moj kaszlak gdy mu depne nie kopci a kolegi identyczny Legacy ma przejechane 3000km wiecej i zostawia za soba zolta smuga tak jakby wlasnie DPF niewydalal...depczemy tyle samo wiec co? Po 3000km filtr jest juz zapchany?
Witam, mamy my09 i jest tak... po dłuższej spokojnej jeździe wszystko jest ok ale jak się potem ruszy i mocno kopnie to aż straż p.poż chce się dzwonić ale to przez 1 góra 2 kopnięcia i potem jest ok. Nie sądzę żeby to miało cokolwiek wspólnego z olejem jak ktoś poniżej napisał. Ale nadal zajwisko dziwne.
nufer