Strona 1 z 1
Subaru diesel z DPF i 6MT
: 4 paź 2008, o 13:24
autor: citan
Dostałem coś takiego od zaprzyjaźnionego SIU (Subaru Import USA)
Forester 2.0D and Impreza 2.0D Unveiled
Fuji Heavy Industries, parent company of Subaru of America, Inc., plans to display its new Forester and Impreza models equipped with the SUBARU BOXER® DIESEL engine this week at the 2008 Paris Motor Show.

The Subaru Boxer Diesel delivers excellent acceleration response, enabling sporty driving while offering outstanding fuel economy with reduced emissions.
The Subaru Boxer Diesel has garnered enthusiastic accolades since it became available in both the Legacy and Outback for the European market in the spring of 2008. Now mounted on the Forester and Impreza, the new and improved Boxer Diesel has adopted the closed-type DPF (diesel particulate filter), and comes with a newly developed six-speed manual transmission, further improving the vehicles' fuel economy and emission control.
The Forester 2.0D and Impreza 2.0D models will be on sale in Europe after this autumn.
Czyli co, będzie DPF (może w końcu odkorkują wydech) i dostępnych będzie 6 biegów MT - ciekawe jak to się będzie sprawować.
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 4 paź 2008, o 13:51
autor: Konto usunięte
Na stronie niemieckiego importera są dane techniczne. Bez rewolucji i rewelacji (no, moment jest fajny). 10.4 do setki, 147 KM, 350Nm/1800-2400rpm. Będę miał szansę się przejechać, bo mój ojciec zamówił takiego forka. Nie podoba mi się tylko zdanie "The Forester 2.0D and Impreza 2.0D models will be on sale in Europe after this autumn.". Auto miały być do odbioru 15 października. A wygląda, że będzie jakaś obsuwa...
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 5 paź 2008, o 10:15
autor: carfit
Moim zdaniem DPF , to niestety kolejny nie potrzebny gadzet ekologiczny, ale w dobie norm ekologicznych niestety nieunikniony

Ten filtr cząstek stałych niestety czesto sie wymienia, lub czyści i nasącza specjalnym płynem, i niestety jest to dość drogie , i oczywiscie klient musi za to zapłacić.

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 5 paź 2008, o 14:21
autor: WRC fan
DFP to po prostu kolejna plomba mająca na celu uatrakcyjnić silnik diesla i pokazać gawiedzi, że silniki z ciężarówek są cacy ekologiczne i w ogóle ekstra w osobówkach :/
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 5 paź 2008, o 15:09
autor: Gal
WRC fan pisze:DFP to po prostu kolejna plomba mająca na celu uatrakcyjnić silnik diesla i pokazać gawiedzi, że silniki z ciężarówek są cacy ekologiczne i w ogóle ekstra w osobówkach :/
Poczekaj jeszcze chwilę i DFP będzie obowiązkowe nie tylko w dieslach ale również w benzyniakach - wbrew pozorom to nie tylko diesle emitują "cząstki stałe" w spalinach...
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 5 paź 2008, o 19:31
autor: Piter 35
carfit pisze:
Ten filtr cząstek stałych niestety czesto sie wymienia, lub czyści i nasącza specjalnym płynem, i niestety jest to dość drogie , i oczywiscie klient musi za to zapłacić
Ktoś na tym robi niezłe pieniądze

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 5 paź 2008, o 19:41
autor: FUX
Piter 35 pisze:
Ktoś
Nie ktos, tylko
carfit

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 6 paź 2008, o 07:57
autor: Patryk55XL
Z jednej strony i dobrze że cosik robią w temacie spalin, bo co niektóre dyszle to walą z rury więcejsyfu niż ja z komina w domu

A jechać za takim w sznurku to przyjemność żadna

Ja tam jestem na tak

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 6 paź 2008, o 08:55
autor: Umbert
DPF juz jest w kaszlaku. W kazdym razie jest ogromna puszka ktora tak nazywaja:
http://www.subaru.se/diesel_motor_vaxellada.aspx
Nie wiem czym rozni sie od wyzej opisanego "closed-type DPF". A moze to jedno i to samo? Przeciez te filtry to juz standard od lat. Ciekawi mnie tylko dlaczego moj kaszlak gdy mu depne nie kopci a kolegi identyczny Legacy ma przejechane 3000km wiecej i zostawia za soba zolta smuga tak jakby wlasnie DPF niewydalal...depczemy tyle samo wiec co? Po 3000km filtr jest juz zapchany?
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 8 paź 2008, o 10:33
autor: Konto usunięte
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 8 paź 2008, o 12:32
autor: damaz
nie ma reduktora ?

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 8 paź 2008, o 12:47
autor: FUX
damaz pisze:nie ma reduktora ?

Księgowi...

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 8 paź 2008, o 14:10
autor: Piter 35
FUX pisze:
Księgowi...
Księgowi nie poruszają się po górach więc nie potrzebują

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 8 paź 2008, o 14:19
autor: gzyp1
Umbert pisze:DPF juz jest w kaszlaku. W kazdym razie jest ogromna puszka ktora tak nazywaja:
http://www.subaru.se/diesel_motor_vaxellada.aspx
Nie wiem czym rozni sie od wyzej opisanego "closed-type DPF". A moze to jedno i to samo? Przeciez te filtry to juz standard od lat. Ciekawi mnie tylko dlaczego moj kaszlak gdy mu depne nie kopci a kolegi identyczny Legacy ma przejechane 3000km wiecej i zostawia za soba zolta smuga tak jakby wlasnie DPF niewydalal...depczemy tyle samo wiec co? Po 3000km filtr jest juz zapchany?
Na polskiej stronie to samo zdjęcie jest opatrzone podpisem "turbosprężarka" :) W dyskusji na forum SIP padło stwierdzenie, że diesle MY08 nie miały filtra cząstek stałych, choć nikt nie wyjaśnił czy to prawda. Ja skłaniam się do takiej samej konkluzji, bo jak depne ostro to zostaje za mną ciemna chmurka. Niemożliwe żeby po 5 tys. km wydmuchało... Z trzeciej strony dealer u którego pytałem każe lać Mobila 1 z formułą DPF czy jakoś tak, który to olej stosuje się do silników za filtrami czastek.. i bądź tu mądry :)
Tobie nie kopci bo masz MY09 i filtr zainstalowany :)
Pzdr, daniello
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 8 paź 2008, o 14:39
autor: naLeśnik
mój nie lubi

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 8 paź 2008, o 15:04
autor: WRC fan
FUX pisze:damaz pisze:nie ma reduktora ?

Księgowi...

Turbo nigdy nie miały reduktora przecież.
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 9 paź 2008, o 16:13
autor: vibowit
WRC fan pisze:FUX pisze:damaz pisze:nie ma reduktora ?

Księgowi...

Turbo nigdy nie miały reduktora przecież.
Bo to nie terenówka, przecież.

Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 10 paź 2008, o 12:19
autor: Umbert
A ciekawe......moze byc tak ze ja mam MY09 i faktycznie ja puszke mam a kolega nie ma w swoim????
A dieslowi po co reduktor jak to juz i tak zredukowane i ledwo co sie kreci?
Re: Subaru diesel z DPF i 6MT
: 23 lip 2010, o 18:04
autor: nufer
Umbert pisze:DPF juz jest w kaszlaku. W kazdym razie jest ogromna puszka ktora tak nazywaja:
http://www.subaru.se/diesel_motor_vaxellada.aspx
Nie wiem czym rozni sie od wyzej opisanego "closed-type DPF". A moze to jedno i to samo? Przeciez te filtry to juz standard od lat. Ciekawi mnie tylko dlaczego moj kaszlak gdy mu depne nie kopci a kolegi identyczny Legacy ma przejechane 3000km wiecej i zostawia za soba zolta smuga tak jakby wlasnie DPF niewydalal...depczemy tyle samo wiec co? Po 3000km filtr jest juz zapchany?
Witam, mamy my09 i jest tak... po dłuższej spokojnej jeździe wszystko jest ok ale jak się potem ruszy i mocno kopnie to aż straż p.poż chce się dzwonić ale to przez 1 góra 2 kopnięcia i potem jest ok. Nie sądzę żeby to miało cokolwiek wspólnego z olejem jak ktoś poniżej napisał. Ale nadal zajwisko dziwne.