esilon pisze:Bergen, a takie pytania jeszcze o LPG,
dlaczego, Twoim zdaniem, podstawowym paliwem samochodowym nie jest gaz? Dlaczego producenci samochodów tylko "okazyjnie" montują w swoich produktach instalacje alternatywne ,chyba prawie nigdy nie pozbawiają aut zbiorników na benzynę tylko koło zapasowe do bagaznika przekładają? Pytam serio, bez żartowania, ciekawi mnie Twoja opinia na ten temat.
pzdr
Tak jak napisał Gal - LPG jest trudniejsze w przechowywaniu i zasilaniu od benzyny, stąd benzynę zaczęto stosować wcześniej od gazu. W dużej części świata benzyna nadal jest bardzo tania w porównaniu do zarobków, nie ma popytu nie tylko na LPG, ale nawet na ON, więc nikt nie widzi powodu, aby przeznaczać dodatkowe, znaczne kwoty, na konstruowanie czegoś nowego - samochodu zasilanego tylko LPG, a także na jego homologowanie, testy, obsługę gwarancyjną i inne takie.
Zauważ że FHI do niedawna nawet nie widziało powodu aby przeznaczać gigantyczne kwoty na konstruowanie silnika diesla.
Dla tak małych rynków, w porównaniu do całości, jak Polska czy Włochy, szkoda zachodu producenta i zdecydowanie bardziej opłacają się "okazyjne" instalacje. A jak użytkownik sobie sam założy instalację, to producent i tak sprzeda swój samochód, a przy okazji odpadają np. koszty utrzymania gwarancji.