Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki

Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 16 gru 2014, o 10:35

jeszcze nie widziałem tabliczki znamionowej i nie mam jeszcze takiej możliwości, ale dzwoniłem do subaru polska i po rozkodowaniu VIN przemiły pan z działu technicznego powiedział mi, że w latach 2005 (rocznik modelowy MY2006) do bodajże 2011 (mogłem źle zapamiętać) silniki EJ204 były wyposażone w gniazda zaworowe utwardzone i jest możliwość zasilania gazem.... To teraz już nie wiem w co wierzyć:)
subie
0 gwiazdek
 
  

Post 16 gru 2014, o 15:12

subie napisał(a):ale dzwoniłem do subaru polska i po rozkodowaniu VIN przemiły pan z działu technicznego powiedział mi, że w latach 2005 (rocznik modelowy MY2006) do bodajże 2011 (mogłem źle zapamiętać) silniki EJ204 były wyposażone w gniazda zaworowe utwardzone i jest możliwość zasilania gazem.... To teraz już nie wiem w co wierzyć:)

Sugerowałbym wierzyć praktykom, czyli osobom, przez których ręce przeszło nieco tych silników, którzy instalowali instalacje, którzy serwisowali instalacji itp. Jak Jako :-) :
viewtopic.php?style=3&p=378684#p378684
Zwróć uwagę, że auta z "fabryczną" instalacją gazową od naszych zachodnich sąsiadów to właśnie bardzo często EJ20F. Ciekawe, nie ;-) ?
maniooo
0 gwiazdek
 
  

Post 17 gru 2014, o 04:05

Jak najbardziej to rozumiem stronę praktyczną, bo jak mawiał Albert Einstein 'w teorii praktyka równa się teorii':) Czy jednak praktycy porównywali materiał gniazd zaworowych silników ej204 i ej20f? Wyślę jeszcze zapytanie do subaru w japonii, może odpowiedzą...
subie
0 gwiazdek
 
  

Post 17 gru 2014, o 08:25

subie napisał(a):Czy jednak praktycy porównywali materiał gniazd zaworowych silników ej204 i ej20f?

Sądzę, że na warsztatach brak spektrometrów ;-) . Raczej praktyka, praktyka, praktyka.
maniooo
0 gwiazdek
 
  

Post 20 sty 2016, o 12:22

Odgrzeję stary wątek. Kupiłem SG z 2006 ze Szwajcarii i po konsultacji (podbnie jak kolega "subie") oraz lekturze "tamtego" forum subaru (wsie 2.0 wolnossak na europe mają wzmacniane gniazda) założyłem instalacje LPG. Auto miało 44k przelotu, luzy zaworowe sprawdziłem przy 70k i były ciut poniżej nominału ale wciąż powyżej minimum. Zgodnie z zaleceniami po kolejnych 50k a właściwie po juz po 45k sprawdziłem kolejny raz luzy. Brak takowych stwierdzono na wydechowych i pokrywa się to z zachowaniem nierozgrzanego silnika (gaśnie na biegu jałowym i póki nie złapie 90 stopni to "zamula").

Konkluzja 1 Szwajcaria to nie Europa ;-)
Konkluzja 2 Nie lubie tamtego forum (niestety dla mnie ten wątek pojawił się po tym jak założyłem LPG)
Konkluzja 3 Wychodzi na to że jednak F stanowi o adoptowalności LPG w tych silnikach bo ja mam EJ204 na tabliczce "Fuji Heavy Industry"

Pytanie. Wymienić gniazda zaworowe w swoich glowicach na takie co wytrzymują gaz (widziałem takie oferty) czy kupić używany silnik "F" i przełożyć głowice z niego po regulacji zaworów w nich?
Naczelnik
0 gwiazdek
 
  

Post 28 sty 2016, o 07:47

Pytanie nr 1 przed konkluzjami.
Czy instalacja była prawidłowo dobrana, założona, wystrojona ?

Na pytanie co dalej robić trudno odpowiedzieć, ale po przedrążyłbym bardziej temat wymiany gniazd.
W szczególności doświadczenie oferenta/ów, jakaś gwarancja ?
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
milak
1 gwiazdka
 
  

Post 19 lut 2016, o 08:29

milak,

Koniec końców wychodzi na to że mogły sie złożyć 2 rzeczy lub 3 rzeczy.
Primo ubogo na górze (powyżej 5500RPM). Na dole było tłusto ale góra sucha bo Pan druciarz zamontował reduktor sharga który ż3e niby ogarnia 200 kucy a nie druciarze mówią że to niewydajny syf. Poza tym wtryski zapętlały mi się przy 6500 czyli o wydajności reduktora nie może byc mowy skoro do tego pracował na 1,3 bar.
Primo nr 2 mam ciężką nogę i duzo jeżdżę po terenie więć często w zakrtesie 5500 i powyżej.
Primo nr 3 bardziej pytanie, mam wątpliwości czy prawidło działa pierwsza szerokopasmowa labmda?
Mój ELM 327 pokazuje normalne napięcie około 2,2 V i raczej ręakcję na każdą zmianę położenia pedału przepustnicy.
No właśnie w całym necie nie moge znaleźć informacji czy to prawidłowe napięcie.
Naczelnik
0 gwiazdek
 
  

Post 22 lut 2016, o 23:23

Hmm...
Shark niby powinien ogarnąć n/a Forka... chociaż to auta o bardzo dużym chwilowym zapotrzebowaniu na paliwo.
1,3 bara to normalne ciśnienie i nie ma co wydziwiać, wersja 1500 ma zasilanie na 8mm i 1,5 bara jako default.
Samo zapętlenie wtryskiwaczy gazowych nie jest jeszcze strasznym złem. Jeżeli jest bogato przy zapętleniu i obserwacja ciśnienia wskazuje, że nie powinno spadać do wartości powodujących ubogość to niech sobie pętlą. Choć oczywiście lepiej i łatwiej jak nie pętlą.

Ale jak wiadomo, że góra uboga i często wykorzystywana no to sorry. Nie gaz popsuł auto ale gazownik.

Sonda szerokopasmowa to sonda prądowa, a nie napięciowa więc olej Volty i szukaj mA. Różne softy potrafią z szerokopasmówki pokazać lambdę albo i AFR i tego szukaj w odczytywanych parametrach.
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
milak
1 gwiazdka
 
  

Post 15 cze 2016, o 20:40

A forester z takim silnikiem EJ255NWSBB (2004 rok) będzie długooooo służył z gazem ?? :-/
malczaki
0 gwiazdek
 
  

Post 5 lut 2017, o 20:03

malczaki napisał(a):A forester z takim silnikiem EJ255NWSBB (2004 rok) będzie długooooo służył z gazem ?? :-/


Również jestem ciekaw jak te silniki znoszą LPG


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
taz_xxx
0 gwiazdek
 
Skąd: Kraków
  

Post 5 lut 2017, o 21:34

Jak instalacja będzie zrobiona z głową to zawory wytrzymają dłużej niż UPG :P
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 15 maja 2017, o 12:07

Pozwolę sobie odkopac wątek raz jeszcze. Od kosztownej naprawy głowic minęło ponad rok a ja przejździłem 24 tys km na skorygowanej instalacji. Tzn mam odcięcie gazu powyżej 4500 rpm i wtedy już idzie tylko na benzynie, po obniżeniu obrotów wraca do gazu. Dodatkowo kontrolowałem częściej mapy pod kątem zapewnienia "bogatej" mieszanki. Cięższej nogi ze względy na lżejsza kieszęń po przypadku z ubiegłego roku też się oduczyłem.

Niestety guwno z tego, 24 tys km jak napisałem powyżej a efekt taki sam jak rok temu. Zaczeły wypadac "zapłony", słabnie szczegołnie pod górkę i buja niemożebnie. Tym razem podjechałem do znajomego mechanika żeby sprawdził luzy. Oczywiście kicha totalna. Tym razem zawieszony jeden ssacy i jeden wydechowy na przeciwnych sobie garach. Co za tym idzie kompresja 7 i 8 bara gdzie na niepodwieszonych zaworach 11 i 12 bar.

Mechanik ktory w tamtym roku demontował i zamontował głowice, nie pamięta i nie ma faktury potwierdzającej w którym warsztacie regenerował te głowice. Jak widac jestem w totalnej dupie. No chyba że jestem nieświadomy prawa w tej materii. Doradźcie proszę. Mam fakture od mechanika, rzadnej dodatkowej gwarancji.

Biorąc pod uwage zawieszony ssacy zawór podejrzewam że sama regeneracja było spier..na. A nie jak poprzednim razem nieodpowiednia instalacja wykończyła głowice. Tym bardzie że zdarzyło się to szybciej bo już po 20 paru tysiącach, a nie tak jak ostatnio po 70.

Może ktoś polecić warsztat który wykona ta robotę w rzetelny sposób?
Naczelnik
0 gwiazdek
 
  

Post 15 maja 2017, o 12:16

Może ktoś polecić warsztat który wykona ta robotę w rzetelny sposób?

W której części Polski?
Yanas
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Forester 2.0xt
  

Post 15 maja 2017, o 12:33

Święte miasto. Ale tu już raz robiłem więc rozważam wysyłkę głowic do regenracji.
Naczelnik
0 gwiazdek
 
  

Post 15 maja 2017, o 12:52

To nie pomogę niestety..
Yanas
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Forester 2.0xt
  

Post 20 maja 2017, o 10:17

Tak jak pisze nie zalezy mi na remoncie glowic w Czestochowie. Moge je podeslac kurierem dokąd kolwiek. Poleci ktos firme ktora zagwarantuje ta usluge???
Naczelnik
0 gwiazdek
 
  

Poprzednia strona

Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość