Strona 1 z 2

Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 9 maja 2013, o 16:57
autor: bandal
Witam czy ktoś zna oznaczenia silników które zostały zamówione w subaru przez producentów do aut które miały być przeznaczone do montażu instalacji lpg takie auta posiadały wzmacniane gniazda zaworowe.
EW. Jak można sprawdzić czy te gniazda "wzacniane" sa w moim aucie;]po oznaczeniach silnika numeru vin..

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 27 maja 2013, o 16:14
autor: RDS220
EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 21 wrz 2013, o 12:47
autor: Urbi
RDS220 pisze:EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.
Skąd ta informacja? Gdzieś czytałem że w Niemczech Forestery sprzedawane z instalacją LPG miały wymieniane głowice :o przy gazowaniu. To jak wreszcie było/jest? JAKO że bywa na forum świetny specjalista od gazu może mógłby się wypowiedzieć ?
Nie chce mi się w to wierzyć.

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 24 wrz 2013, o 21:13
autor: jako
Urbi pisze:
RDS220 pisze:EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.
Skąd ta informacja? Gdzieś czytałem że w Niemczech Forestery sprzedawane z instalacją LPG miały wymieniane głowice :o przy gazowaniu. To jak wreszcie było/jest? JAKO że bywa na forum świetny specjalista od gazu może mógłby się wypowiedzieć ?
Nie chce mi się w to wierzyć.
Na bazie doświadczenia mogę powiedzieć, że można określić dwie wersje silników wolnossących 2,0 dohc z roczników 05-10.
Tzw engine code lub engine type;
EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.
EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km.
Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG.

Pozdrawiam,
jako

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 25 wrz 2013, o 10:08
autor: bzikus7
No to zonk bo ja mam EJ204 ale w legacy :wall:

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 26 wrz 2013, o 11:12
autor: Urbi
Jako dzięki za info!
Ja mam szczęśliwie EJ20F. Czy już w 2005 FHI myślało o LPG? Czy to raczej różnica wynikająca z czego innego? Oni przecież sprzedają większość aut do USA a tam LPG nikt nie kupuje.

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 26 wrz 2013, o 11:51
autor: QATO
Witam serdecznie

Najpierw się przywitam jako że to mój pierwszy post na forum.

Co do silników EJ20F to trop jak najbardziej słuszny. Szukałem dokładnie wersji Bi-fuel i code silnika jest właśnie EJ20F.
Nie znalazłem dokładnej specyfikacji ale wszystko włącznie z oryginalną instrukcją do układu LPG zdaje się potwierdzać tezę o specjalnej konstrukcji głowicy (na ile pozwala mi moje zrozumienie języka włoskiego)

" a tam LPG nikt nie kupuje." zdziwił byś się co oni tam kupują ;-)

Pozdrawiam

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 26 wrz 2013, o 12:00
autor: Urbi
O jakiej "instrukcji do LPG" piszesz QUATO? Możesz podesłać jakiś link?

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 4 paź 2013, o 20:10
autor: QATO
QUATOObrazek

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 12 paź 2013, o 11:51
autor: Urbi
QATO pisze: Wolę raczej QATO ;-)

upssss... literówka.
QATO pisze: A mówię o tej instrukcji którą dostałem razem z innymi papierami od Forka. Zdjęcie nie jest najlepsze ale musicie mi uwierzyć na słowo ze wydrukowana tak jak reszta papierów dealer'skich.
Dzięki! Zdaje się, że silnik mam ok do LPG.
A jak to teraz jest w Europie z LPG instalowanym w sieciach dilerskich SUBARU? Niemcy się podobno wycofali. LPG instalują we Włoszech, Holandii... gdzieś jeszcze?

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 23 paź 2013, o 16:00
autor: eror
No to poszedłem do auta, sprawdzić kod silnika.
Przy drzwiach nigdzie nie znalazłem żadnych kodów.
Na bloku silnika jest i owszem ale tylko EJ20 :-/ I co dalej :?:
Cholera, gdzie tego jeszcze można szukać :o

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 23 paź 2013, o 20:24
autor: QATO
U mnie jest tabliczka przy lewym przednim mocowaniu amortyzatora.
Pole "Engine type " EJ20FXXXX

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 23 paź 2013, o 23:00
autor: eror
Cholera, a na mojej jest EJ204XXXX :wall:
I właśnie od ostatniej regulacji minęło 30tysi.
Poprzednio, jak były robione luzy, też mi się zapalał ch.engine.
I wtedy jedno gniazdo było solidnie wypalone, tak, że kompresji nie trzymał.
Coś mi się zdaje, że czem prędzej muszę na regulację jechać :-/

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 24 paź 2013, o 13:51
autor: bzikus7
eror pisze:Cholera, a na mojej jest EJ204XXXX :wall:
I właśnie od ostatniej regulacji minęło 30tysi.
Poprzednio, jak były robione luzy, też mi się zapalał ch.engine.
I wtedy jedno gniazdo było solidnie wypalone, tak, że kompresji nie trzymał.
Coś mi się zdaje, że czem prędzej muszę na regulację jechać :-/
I co robiłeś głowice?

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 24 paź 2013, o 20:34
autor: eror
Na szczęście nie.
Jeden zawór był sooolidnie upalony ale wystarczyło wszystko dotrzeć i siadło.
Gdybym nie przeczytał tu tego co przeczytałem nie robił bym jeszcze sprawdzenia luzów.
A teraz :-| nie wytrzymam długo w niepewności.
Ale docieranie i tak bolało (portwel). Przy okazji wszystkie uszczelnienia wymienione i rozrząd jak już silnik był opuszczony.

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 25 paź 2013, o 12:11
autor: bzikus7
Ale głowice zdejmowałeś?

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 25 paź 2013, o 12:29
autor: eror
Oczywiście, że tak.
Z automatu uszczelki pod głowicami mam nowe. 8-)

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 25 paź 2013, o 13:23
autor: bzikus7
U mnie już nie było tak kolorowo co prawda żadne gniazdo nie było wypalone, zawory dostały szlif i docieranie, wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy.

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 25 paź 2013, o 15:42
autor: neef
To ja się też podepnę pod temat.
U siebie (na podstawie VINu) mam EJ201 (2.0 125km 2002 MY03).
Jak to się przekłada na regulację zaworów i ewentualny LPG?

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 13 maja 2014, o 18:51
autor: wilq
Aaaaaaa
Tak przypadkiem temat odkryłem w czasie wykłócania się o LPG :P
Nawet nie wiedziałem że były takie silniki przystosowane do instalacji - mój egzemplarz to właśnie bi-fuel z włoch, i oznaczenie silnika to właśnie F :)

Obrazek

To znaczy że mogę śmigać spokojnie na tym ? Już myślałem czy by tego nie rozebrać i sprawdzać czy w porządku wszystko :D

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 19 maja 2014, o 12:18
autor: lyssy23
Odswieżę nieco. Jak z tym silnikiem EJ201NYSAB ? Jest w forku 05 (przedlift) z "fabrycznym" gazem z Italii. MA toto utwardzone gniazda zaworowe?

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 16 sie 2014, o 21:19
autor: qra_633
To ja się dołączę do tematu, Czy główny specjalista czyli JAKO mógłby wypowiedzieć się na temat mojego pomysłu:
Pacjent: Forek 2,5XT MY06 prod.2005
Czy jest techniczna możliwość wymiany gniazd na przystosowane pod LPG (żeby przebiegi między regulacjami uzyskać jak w silnikach EJ20F), ewentualnie czy może polecić kogoś do takiej roboty?

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 16 gru 2014, o 04:13
autor: subie
Witam,

no a ja właśnie znalazłem po VIN JF1SG5LW46G0xxxxx, że Forek, nad którym się zastanawiam ma silnik, tu cytuję: "2.0L EMPI DOHC NA & LPG". Czy to znaczy, że na tabliczce znamionowej w komorze silnika mam szukać oznaczenia EJ204xxxx, czy EJ20Fxxxx? Jeszcze nie miałem okazji zaglądnąć pod maskę...
Jakbym brał to z planem zagazowania, w sprawie którego będę się odzywał i zrobię foto-love-story jak się zdarzy, że kupię...

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 16 gru 2014, o 09:37
autor: maniooo
subie pisze:no a ja właśnie znalazłem po VIN JF1SG5LW46G0xxxxx, że Forek, nad którym się zastanawiam ma silnik, tu cytuję: "2.0L EMPI DOHC NA & LPG". Czy to znaczy, że na tabliczce znamionowej w komorze silnika mam szukać oznaczenia EJ204xxxx, czy EJ20Fxxxx? Jeszcze nie miałem okazji zaglądnąć pod maskę...
Szukać EJ20F. Przy czym nie ufaj tym dekoderom - sprawdź sobie kilka innych VIN i się okaże, że mimo zapisu DOHC NA & LPG trafiasz na EJ204. Krótko mówiąc - albo niech sprzedający poda tę informację, albo sprawdzić przy oględzinach - będziesz miał pewność.

Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

: 16 gru 2014, o 11:19
autor: gregski
ciekawy watek.
a jak jest z silnikami w OBKu?
w moim ex 2,5 montowalem gaz przy 60kkm (mialem go od 25kkm)?
przy duzym przegladzie zaufany mechanik w aso powiedzial mi, ze luzy byly praktycznie nie dotykane - wszystko ok.

nie wiem jak sie Stefankowimac dalej spisuje ta instalacja, ale u mnie do konca (130 kkm?) bylo ok...