Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 9 maja 2013, o 15:57

Witam czy ktoś zna oznaczenia silników które zostały zamówione w subaru przez producentów do aut które miały być przeznaczone do montażu instalacji lpg takie auta posiadały wzmacniane gniazda zaworowe.
EW. Jak można sprawdzić czy te gniazda "wzacniane" sa w moim aucie;]po oznaczeniach silnika numeru vin..
bandal
0 gwiazdek
 
Auto: Forester
  

Post 27 maja 2013, o 15:14

EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.
RDS220
0 gwiazdek
 
  

Post 21 wrz 2013, o 11:47

RDS220 napisał(a):EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.


Skąd ta informacja? Gdzieś czytałem że w Niemczech Forestery sprzedawane z instalacją LPG miały wymieniane głowice :o przy gazowaniu. To jak wreszcie było/jest? JAKO że bywa na forum świetny specjalista od gazu może mógłby się wypowiedzieć ?
Nie chce mi się w to wierzyć.
Urbi
0 gwiazdek
 
Auto: Forester MY2010
  

Post 24 wrz 2013, o 20:13

Urbi napisał(a):
RDS220 napisał(a):EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.


Skąd ta informacja? Gdzieś czytałem że w Niemczech Forestery sprzedawane z instalacją LPG miały wymieniane głowice :o przy gazowaniu. To jak wreszcie było/jest? JAKO że bywa na forum świetny specjalista od gazu może mógłby się wypowiedzieć ?
Nie chce mi się w to wierzyć.


Na bazie doświadczenia mogę powiedzieć, że można określić dwie wersje silników wolnossących 2,0 dohc z roczników 05-10.
Tzw engine code lub engine type;
EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.
EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km.
Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG.

Pozdrawiam,
jako
kontakt tel 0692 325 541
jako
2 gwiazdki
 
Skąd: wawa
  

Post 25 wrz 2013, o 09:08

No to zonk bo ja mam EJ204 ale w legacy :wall:
Pozdrawiam. Bzikus7.
bzikus7
2 gwiazdki
 
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
  

Post 26 wrz 2013, o 10:12

Jako dzięki za info!
Ja mam szczęśliwie EJ20F. Czy już w 2005 FHI myślało o LPG? Czy to raczej różnica wynikająca z czego innego? Oni przecież sprzedają większość aut do USA a tam LPG nikt nie kupuje.
Urbi
0 gwiazdek
 
Auto: Forester MY2010
  

Post 26 wrz 2013, o 10:51

Witam serdecznie

Najpierw się przywitam jako że to mój pierwszy post na forum.

Co do silników EJ20F to trop jak najbardziej słuszny. Szukałem dokładnie wersji Bi-fuel i code silnika jest właśnie EJ20F.
Nie znalazłem dokładnej specyfikacji ale wszystko włącznie z oryginalną instrukcją do układu LPG zdaje się potwierdzać tezę o specjalnej konstrukcji głowicy (na ile pozwala mi moje zrozumienie języka włoskiego)

" a tam LPG nikt nie kupuje." zdziwił byś się co oni tam kupują ;-)

Pozdrawiam
QATO
0 gwiazdek
 
Auto: Forester SG5
  

Post 26 wrz 2013, o 11:00

O jakiej "instrukcji do LPG" piszesz QUATO? Możesz podesłać jakiś link?
Urbi
0 gwiazdek
 
Auto: Forester MY2010
  

Post 4 paź 2013, o 19:10

[i]QUATO[img]
Wolę raczej QATO ;-)

A mówię o tej instrukcji którą dostałem razem z innymi papierami od Forka. Zdjęcie nie jest najlepsze ale musicie mi uwierzyć na słowo ze wydrukowana tak jak reszta papierów dealer'skich.

Obrazek
QATO
0 gwiazdek
 
Auto: Forester SG5
  

Post 12 paź 2013, o 10:51

QATO napisał(a):Wolę raczej QATO ;-)


upssss... literówka.

QATO napisał(a):A mówię o tej instrukcji którą dostałem razem z innymi papierami od Forka. Zdjęcie nie jest najlepsze ale musicie mi uwierzyć na słowo ze wydrukowana tak jak reszta papierów dealer'skich.


Dzięki! Zdaje się, że silnik mam ok do LPG.
A jak to teraz jest w Europie z LPG instalowanym w sieciach dilerskich SUBARU? Niemcy się podobno wycofali. LPG instalują we Włoszech, Holandii... gdzieś jeszcze?
Urbi
0 gwiazdek
 
Auto: Forester MY2010
  

Post 23 paź 2013, o 15:00

No to poszedłem do auta, sprawdzić kod silnika.
Przy drzwiach nigdzie nie znalazłem żadnych kodów.
Na bloku silnika jest i owszem ale tylko EJ20 :-/ I co dalej :?:
Cholera, gdzie tego jeszcze można szukać :o
eror
2 gwiazdki
 
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Skąd: Poznań
  

Post 23 paź 2013, o 19:24

U mnie jest tabliczka przy lewym przednim mocowaniu amortyzatora.
Pole "Engine type " EJ20FXXXX
QATO
0 gwiazdek
 
Auto: Forester SG5
  

Post 23 paź 2013, o 22:00

Cholera, a na mojej jest EJ204XXXX :wall:
I właśnie od ostatniej regulacji minęło 30tysi.
Poprzednio, jak były robione luzy, też mi się zapalał ch.engine.
I wtedy jedno gniazdo było solidnie wypalone, tak, że kompresji nie trzymał.
Coś mi się zdaje, że czem prędzej muszę na regulację jechać :-/
eror
2 gwiazdki
 
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Skąd: Poznań
  

Post 24 paź 2013, o 12:51

eror napisał(a):Cholera, a na mojej jest EJ204XXXX :wall:
I właśnie od ostatniej regulacji minęło 30tysi.
Poprzednio, jak były robione luzy, też mi się zapalał ch.engine.
I wtedy jedno gniazdo było solidnie wypalone, tak, że kompresji nie trzymał.
Coś mi się zdaje, że czem prędzej muszę na regulację jechać :-/

I co robiłeś głowice?
Pozdrawiam. Bzikus7.
bzikus7
2 gwiazdki
 
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
  

Post 24 paź 2013, o 19:34

Na szczęście nie.
Jeden zawór był sooolidnie upalony ale wystarczyło wszystko dotrzeć i siadło.
Gdybym nie przeczytał tu tego co przeczytałem nie robił bym jeszcze sprawdzenia luzów.
A teraz :-| nie wytrzymam długo w niepewności.
Ale docieranie i tak bolało (portwel). Przy okazji wszystkie uszczelnienia wymienione i rozrząd jak już silnik był opuszczony.
eror
2 gwiazdki
 
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Skąd: Poznań
  

Post 25 paź 2013, o 11:11

Ale głowice zdejmowałeś?
Pozdrawiam. Bzikus7.
bzikus7
2 gwiazdki
 
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
  

Post 25 paź 2013, o 11:29

Oczywiście, że tak.
Z automatu uszczelki pod głowicami mam nowe. 8-)
eror
2 gwiazdki
 
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Skąd: Poznań
  

Post 25 paź 2013, o 12:23

U mnie już nie było tak kolorowo co prawda żadne gniazdo nie było wypalone, zawory dostały szlif i docieranie, wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy.
Pozdrawiam. Bzikus7.
bzikus7
2 gwiazdki
 
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
  

Post 25 paź 2013, o 14:42

To ja się też podepnę pod temat.
U siebie (na podstawie VINu) mam EJ201 (2.0 125km 2002 MY03).
Jak to się przekłada na regulację zaworów i ewentualny LPG?
neef
0 gwiazdek
 
Auto: 205 gti/Forester MY03 2.0 N/A
Skąd: Wroclaw
  

Post 13 maja 2014, o 17:51

Aaaaaaa
Tak przypadkiem temat odkryłem w czasie wykłócania się o LPG :P
Nawet nie wiedziałem że były takie silniki przystosowane do instalacji - mój egzemplarz to właśnie bi-fuel z włoch, i oznaczenie silnika to właśnie F :)

Obrazek

To znaczy że mogę śmigać spokojnie na tym ? Już myślałem czy by tego nie rozebrać i sprawdzać czy w porządku wszystko :D
wilq
1 gwiazdka
 
Auto: Legacy IV 2.0
Skąd: Kraków
  

Post 19 maja 2014, o 11:18

Odswieżę nieco. Jak z tym silnikiem EJ201NYSAB ? Jest w forku 05 (przedlift) z "fabrycznym" gazem z Italii. MA toto utwardzone gniazda zaworowe?
lyssy23
0 gwiazdek
 
  

Post 16 sie 2014, o 20:19

To ja się dołączę do tematu, Czy główny specjalista czyli JAKO mógłby wypowiedzieć się na temat mojego pomysłu:
Pacjent: Forek 2,5XT MY06 prod.2005
Czy jest techniczna możliwość wymiany gniazd na przystosowane pod LPG (żeby przebiegi między regulacjami uzyskać jak w silnikach EJ20F), ewentualnie czy może polecić kogoś do takiej roboty?
qra_633
0 gwiazdek
 
  

Post 16 gru 2014, o 03:13

Witam,

no a ja właśnie znalazłem po VIN JF1SG5LW46G0xxxxx, że Forek, nad którym się zastanawiam ma silnik, tu cytuję: "2.0L EMPI DOHC NA & LPG". Czy to znaczy, że na tabliczce znamionowej w komorze silnika mam szukać oznaczenia EJ204xxxx, czy EJ20Fxxxx? Jeszcze nie miałem okazji zaglądnąć pod maskę...
Jakbym brał to z planem zagazowania, w sprawie którego będę się odzywał i zrobię foto-love-story jak się zdarzy, że kupię...
subie
0 gwiazdek
 
  

Post 16 gru 2014, o 08:37

subie napisał(a):no a ja właśnie znalazłem po VIN JF1SG5LW46G0xxxxx, że Forek, nad którym się zastanawiam ma silnik, tu cytuję: "2.0L EMPI DOHC NA & LPG". Czy to znaczy, że na tabliczce znamionowej w komorze silnika mam szukać oznaczenia EJ204xxxx, czy EJ20Fxxxx? Jeszcze nie miałem okazji zaglądnąć pod maskę...

Szukać EJ20F. Przy czym nie ufaj tym dekoderom - sprawdź sobie kilka innych VIN i się okaże, że mimo zapisu DOHC NA & LPG trafiasz na EJ204. Krótko mówiąc - albo niech sprzedający poda tę informację, albo sprawdzić przy oględzinach - będziesz miał pewność.
maniooo
0 gwiazdek
 
  

Post 16 gru 2014, o 10:19

ciekawy watek.
a jak jest z silnikami w OBKu?
w moim ex 2,5 montowalem gaz przy 60kkm (mialem go od 25kkm)?
przy duzym przegladzie zaufany mechanik w aso powiedzial mi, ze luzy byly praktycznie nie dotykane - wszystko ok.

nie wiem jak sie Stefankowimac dalej spisuje ta instalacja, ale u mnie do konca (130 kkm?) bylo ok...
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Następna strona

Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości