Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 11 lis 2013, o 12:30

Witam Panowie:)
Jestem już prawie pewny,że kupię Forestera 2Gen bez turbo..tylko problem z tym jaki silnik wybrać żeby był trwały i nadawał się do gazu..
Oczywiście najwięcej jest wersji z 2.0 N/A 125KM. czy są jakieś lepsze (tzn. bardziej żywotne) silniki do nich???

Widzę że jeśli do gazu to żeby nie trzeba było silnika wyciągać do regulacji zaworów to powinien on mieć jeden wałek rozrządu (SOHC) ? jeśli się mylę to poprawcie mnie proszę!

Czytałem o jakichś silnikach ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi przy których regulacja zaworów odbywa się duuuużo rzadziej? czy są takie? a ewentualnie jakie to są?

GENERALNIE LICZY SIĘ DLA MNIE NAJBARDZIEJ KOSZT UTRZYMANIA I JAK NAJWIĘKSZA BEZOBSŁUGOWOŚĆ (piszę to tylko dlatego żeby zaoszczędzić czasu tym którzy mnie będą przekonywać do mocniejszych silników z Turbo, bo niestety większe spalanie nie pozwoli mi brać ich pod uwagę)



Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 11 lis 2013, o 12:35

piotrekw81 pisze: GENERALNIE LICZY SIĘ DLA MNIE NAJBARDZIEJ KOSZT UTRZYMANIA I JAK NAJWIĘKSZA BEZOBSŁUGOWOŚĆ

Czyli dobrze i tanio. Życie pokazuje, że taka konfiguracja zdarza się niezwykle rzadko.

trzymek
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków-ek
Auto: był outback 2.5 deep saphire jest forester MY08 już nie taki srebrny)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 11 lis 2013, o 12:42

jeżeli jesteś prawie przekonany do forestera to pomyśl jeszcze o outbacku drugiej generacji. Koszty utrzymania prawie takie same, instalacja gazowa bezproblemowo pasuje do silnika 2.5 (z H-6 są rózne :-) opinie). Mocy troche :-) wiecej, komfortu duzo wiecej :-) . Zależy, tak naprawdę, do czego tego autka potrzebujesz :-)

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 11 lis 2013, o 13:25

dzięki za sugestię TRZYMEK..mimo tego, że Outback też bardzo fajny to jednak Forester bardziej mi się podoba.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 11 lis 2013, o 16:46

W II generacji, poza podstawowym silnikiem 2.0 125 KM, wśród wolnossących masz niewielki wybór.
W grę wchodzą jeszcze tylko dwa:
- 2.0 o mocy 158 KM, montowany po liftingu (czyli bodajże od połowy 2005 r.) w wersjach na rynek europejski, będący nieco zmodyfikowaną wersją poprzednika;
- 2.5 o mocy 173 KM (o ile dobrze pamiętam; do sprawdzenia), dostępny tylko w wersjach na rynek amerykański.
Oba mają raczej dobre opinie pod względem trwałości; jak pod względem skuteczności/łatwości gazowania, to nie wiem, bo nigdy mnie to nie interesowało.
Kojarzę tylko, ze zaprzyjaźniony mechanik (dobry, doświadczony i myślący), serwisując zagazowany 2.0/158KM kupiony przez jego syna, z jakichś powodów klął i twierdził, ze poprzednia generacja (125KM) nadawała się do tego lepiej.
O szczegóły i powody mnie nie pytaj - pewnie więcej na temat znajdziesz w stosownych wątkach gazowniczych.

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 12 lis 2013, o 00:27

DZIĘKUJĘ !
To stanowczo "zawęża krąg podejrzanych" haha
No to wychodzi na to, że raczej padnie na 2.0 125KM , bo nie będzie mnie stać na te nowsze wersje!

Czy dobrze rozumiem, że tego silnika nie trzeba wyciągać do regulacji? on ma tą regulację na "śrubki" czy jakoś tak? i ewentualnie jak często trzeba to robić? co 50 tyś?

sixkiller
0 gwiazdek
Lokalizacja: WLKP.
Auto: Legacy III Kombi 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odp: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do g

Post 12 lis 2013, o 08:52

2.0 125KM w Legacy III ma regulację zaworów na śrubki i nie ma potrzeby wyjmowania silnika celem regulacji. Aby zdjąc pokrywy zaworów należy zdemontować układ dolotowy powietrza (przed filtrem) oraz zbiornik płynu do spryskiwaczy. Podejrzewam, że w Foresterze będzie bardzo podobnie, jeżeli nie analogicznie :)

Wysyłane z mojego ZTE V967S za pomocą Tapatalk 2

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 12 lis 2013, o 10:35

super dzięki

Regis
0 gwiazdek
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: Forester 2.0X MY06 Ecomatic
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 12 lis 2013, o 12:27

2.0 158KM z utwardzanymi gniazdami ma oznaczenie EJ20F ze szczególnym naciskiem na "F". Regulacja co 100tyś km

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 12 lis 2013, o 13:11

aha, no właśnie już gdzieś to czytałem tylko nie wiedziałem który to silnik! ;-)

A tak swoją drogą to gdzie to jest napisane? Na silniku?

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 12 lis 2013, o 13:13

no i czy ten silnik 2.0 158KM EJ20F trzeba do tej regulacji wyciagać?

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 12 lis 2013, o 16:09

No już doczytałem :-) ten 2.0 158KM to jest DOHC więc trzeba go wyciągać do regulacji niestety! szkoda...widzę, że zostaje raczej tylko 2.0 125KM

RDS220
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 13 lis 2013, o 14:05

piotrekw81 pisze:aha, no właśnie już gdzieś to czytałem tylko nie wiedziałem który to silnik! ;-)

A tak swoją drogą to gdzie to jest napisane? Na silniku?

W moim w okolicach progu jest nr silnika i tam wyryte kochane ej20f ale ja mam 3 gen.

WitAce
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Eire
Auto: komis
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 13 lis 2013, o 15:31

Dlaczego wszyscy tak boicie sie wyciagniecia silnika w Subaru? Dobry mechanik ogarnie to w 1 dzien. Najwiekszym problemem jest posiadanie odpowiednich szklanek. Moj mechanik szlifowal oryginalna bo nie chcialo nam sie czekac na odpowiedni rozmiar. Jezeli taka operacje trzeba robic co 100.000 km to w przypadku Subaru oszczednosci na ekologicznym paliwie w tym czasie siegna ponad 20.000 zl.

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 13 lis 2013, o 17:50

WitAce pisze:Dlaczego wszyscy tak boicie sie wyciagniecia silnika w Subaru? Dobry mechanik ogarnie to w 1 dzien. Najwiekszym problemem jest posiadanie odpowiednich szklanek. Moj mechanik szlifowal oryginalna bo nie chcialo nam sie czekac na odpowiedni rozmiar. Jezeli taka operacje trzeba robic co 100.000 km to w przypadku Subaru oszczednosci na ekologicznym paliwie w tym czasie siegna ponad 20.000 zl.
Ja oczywiście wolałbym silnik z Turbo ale obawiam się że te dodatkowe koszty mnie troszkę przerażają! A co do tych regulacji co 100.000 to chyba te silniki muszą mieć wzmacniane gniazda zaworowe, prawda? Czy silniki z Turbo tez mają takie?
Ja bardzo byłem wcześniej nastawiony na 2.0X 177KM ale one chyba wymagaja na LPG regulacji co 50.000km więc dość często jak dla mnie bo jeżdże dużo, jeśliby wystarczyło robić regulację co 100.000tys to już co innego

WitAce
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Eire
Auto: komis
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 15 lis 2013, o 12:16

W moim GT pierwsza regulacja zaworow byla przy 110 tys. Auto jezdzilo wczesniej na benzynie. Jesli chodzi o LPG to nie powinno wplywac negatywnie na osadzanie gniazd zaworowych, jezeli instalacja jest dobrze skalibrowana. Podstawowa zasada kalibracji LPG to bogata mieszanka przy przyspieszaniu i wtedy bedzie OK.
W zasadzie w Subaru trzeba regulowac tylko zawory wydechowe. U mnie na ssacych byla nadal fabryka. Tylko jeden wydechowy nie mial juz wymaganego luzu.

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 16 lis 2013, o 10:45

Troszkę zmienię temat bo nie chcę zaczynać nowego! Czy w Imprezach WRX po 2000roku któryś z silników miał utwardzane gniazda zaworowe albo regulację zaworów na śrubki tak jak silnik w Forku 2.0N/A 125KM ? Czy któryś z nich był SOHC?

Pytałem was tylko o Forestera ale Impreza kombi też wygląda super :-)

Chodzi mi o to, że może byłbym w stanie przeżyć większe spalanie silnika z Turbo, jeżeli nie trzebaby go było wyciągać i byłby w miarę niezawodny na LPG

P.S. wszystkim którzy chcą napisać że wyciąganie silnika to nie problem chcę tylko powiedzieć że to rozumiem, ale niestety w moim przypadku taki koszt co jakieś 50.000tys km to bardzo dużo dla mnie.A znając życie utrzymanie samochodu kosztuje z reguły sporo więcej niż myślimy a średnie zarobki w PL nie są zbyt duże :-d więc jak mam do już dużego kosztu utrzymania samochodu dołożyć jeszcze koszt wyciągania silnika + wszystkich regulacji to dla mnie to za dużo ;-(

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 16 lis 2013, o 19:08

piotrekw81 pisze: Pytałem was tylko o Forestera ale Impreza kombi też wygląda super

Chodzi mi o to, że może byłbym w stanie przeżyć większe spalanie silnika z Turbo,

W takim razie Forester turbo 8-)
Zaturbiona Impreza kombi ma nad nim przewagę tylko w dwóch miejscach: pod dyskoteką i na torze, we wszystkich innych okolicznościach Forester jest tak samo lub bardziej skuteczny/praktyczny. Co do kosztów - palić będą mniej więcej tyle samo, a niektóre koszty eksploatacyjne Leśniczy będzie miał mniejsze (np. seryjne koła w interesujących Cię rocznikach to 16, a nie 17; przy wymianie czterech opon to robi różnicę).
Natomiast licząc wydatki, weź pod uwagę, że silnik z turbo to nie tylko większe spalanie (akurat nie tak dużo, wolnossące boksery tez lubią się napić), ale również większe skomplikowanie konstrukcji i większe wymagania co do serwisu, co też czasami kosztuje. Chyba większe hamulce. Częstsza wymiana oleju. Etc.etc.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 16 lis 2013, o 19:19

piotrekw81 pisze:Czy w Imprezach WRX po 2000roku któryś z silników miał utwardzane gniazda zaworowe albo regulację zaworów na śrubki tak jak silnik w Forku 2.0N/A 125KM ? Czy któryś z nich był SOHC?
Nie

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 17 lis 2013, o 20:59

Panowie czegoś jeszcze nie rozumiem do końca więc proszę o cierpliwość. Nigdy w życiu nie miałem jeszcze Subaru i nie znam wielu osób którzy nimi jeżdżą, mam natomiast pewne obawy, które pewnie się dopiero wyjaśnią jak je zakupię ale jak to mówią "kto pyta nie błądzi":

Czy silniki Subaru z instalacją LPG (np.2.0 N/A 125KM) mają naturalne skłonności do problemów z gniazdami zaworowymi??
Czy muszę się liczyć z remontem silnika Subaru jeśli założę LPG??
Chodzi mi o to, czy nawet dbając o regularne serwisy, regulacje i tak w przyszłości czeka nas remont silnika po założeniu LPG??

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 17 lis 2013, o 21:12

piotrekw81 pisze: Czy muszę się liczyć z remontem silnika Subaru jeśli założę LPG??

1. Zależy gdzie i jak założysz.
2. Jak nie założysz też się musisz liczyć.
3. Jak założysz, oszczędzisz na ewentualny remont.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 17 lis 2013, o 21:13

piotrekw81 pisze: Czy silniki Subaru z instalacją LPG (np.2.0 N/A 125KM) mają naturalne skłonności do problemów z gniazdami zaworowymi??

Każdy silnik ma takie skłonności. Patrz pkt 1 wyżej.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

piotruś
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
Polubił: 317 razy
Polubione posty: 202 razy

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 18 lis 2013, o 09:59

piotrekw81, spalanie gazu odbywa się w wyższej temperaturze, stąd wypalanie gniazd zaworowych lub mikropęknięcia głowic.
Jak Ci już napisał Leon "każdy zagazowany silnik ma większe skłonności do takich uszkodzeń". Oczywiście, że da się na gazie jeździć, ale to nie jest dobre rozwiązanie dla silnika. Przez pewien czas Niemcy w swoich salonach Subaru oferowali montaż instalacji LPG (i związane z tym gwarancje itd...). Wycofali się z tego rozwiązania - jak sądzisz dlaczego? Przecież gdyby same zalety z tego wynikały i oszczędności, to ...
Mój Brat od lat jeździ na gazie LPG i również CNG. Mimo tego, że ustawicznie te jego samochody miały problemy związane z tym paliwem nadal kupował kolejnego z taką instalacją (chociaż teraz powiedział, że ma dość i to już ostatni :-) ). Mój mechanik też twierdzi, że to nie jest dobre rozwiązanie dla tych silników. Oszczędności na paliwie można szybko zniwelować dodatkowymi naprawami, regulacjami . Poza tym ten model z silnikiem 125 KM, naprawdę jest mułowaty, jeśli go jeszcze zagazujesz ...
Może lepiej poczekaj aż nie będzie Ci przeszkadzało wysokie spalanie, a tymczasem kup inny samochód, po prostu oszczędny ;-)
Pamiętaj: ropa do traktorów, gaz do zapalniczek (a te najlepsze zapalniczki też są na benzynę) :mrgreen:

piotrekw81
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do gazu?

Post 18 lis 2013, o 10:48

dzięki stary :->
ja sam jeżdżę na LPG już od wielu lat i jak mam być szczery to nigdy nie miałem żadnych poważnych problemów przez to (tylko jakieś drobne regulacje)...

Chodziło mi o to, czy silniki Subaru są jakieś szczególnie narażone na problemy z silnikiem po założeniu instalacji LPG ?

sixkiller
0 gwiazdek
Lokalizacja: WLKP.
Auto: Legacy III Kombi 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odp: Forester 2Generacji. Jakie silniki bez turbo dobre do g

Post 18 lis 2013, o 10:58

Moje Legacy 2.0 125KM dostało instalację LPG przy 204tkm, obecnie ma 270tkm - żadnych problemów z zaworami itp. Regulację a raczej ich sprawdzenie wykonuję samodzielnie...
Podstawa to dobrze założona i wyregulowana instalacja...

Wysyłane z mojego ZTE V967S za pomocą Tapatalk 2

ODPOWIEDZ