Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Subaru Impreza 2.0 GX 125KM - przejść na gaz?

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 1 mar 2014, o 14:11

Siema,

Rozważam gaz w swojej imprezce 2.0 GX NA (125 kucy) z 2002r.

Ustaliłem, że mam silnik SOHC, czyli ten dobry :). Byłem u Konrada w Sparko na Grabiszyńskiej we Wrocławiu podobno renomowanego gazownika od baryn w moim mieście. Zaproponował mi zestaw BRC za 2,900PLN. W cenę wchodzi lubryfikator. To będzie sekwencja? Moje pytania:

1. Czy za tę cenę dostaję podstawowy badziew czy porządną instalację, która poprawnie wyregulowana i użytkowana, będzię działać dobrze?
2. Jak szybko zimny silnik przechodzi na gaz? Mam do pracy tylko 3 kilometry i wskazowka temperatury stabilizuje się jak parkuję pod pracą w chłodny dzień, ok. 5 stopni. Oczywiście jeżdzę nie tylko praca - dom i instalacja się przyda, ale jednak poruszam się praktycznie 90% po mieście.
3. Czy ktoś ma doświadczenia z firmą Sparko? Chętnie poczytam o Waszych wrażeniach.
4. Jaki wzrost spalania na gazie muszę wziać pod uwagę?
5. Mam się bać że szybko siądzie zawiecha z tyłu przez zbiornik toroidalny 50l?

Jakieś rady jeszcze macie?

Dzieki i pozdrawiam,
Maciek
Macjek
0 gwiazdek
 
Auto: SI 2.0 GX MY01 wagon
Skąd: Wrocław
  

Post 1 mar 2014, o 14:18

Macjek napisał(a):W cenę wchodzi lubryfikator.


Bez sensu.

Macjek napisał(a):Mam do pracy tylko 3 kilometry


To zimą więcej na benie będziesz jeździł. Policz sobie dokładnie czy to się opłaca.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 1 mar 2014, o 14:36

Leon, dlaczego uważasz, że lubryfikator jest bez sensu? Gazownik stwierdził, że pozwoli na wydłużenie okresów między regulacjami luzów zaworowych do 30kkm.
M.
Macjek
0 gwiazdek
 
Auto: SI 2.0 GX MY01 wagon
Skąd: Wrocław
  

Post 1 mar 2014, o 16:20

Macjek napisał(a):Gazownik stwierdził, że pozwoli na wydłużenie okresów między regulacjami luzów zaworowych do 30kkm.


Poprawnie założona i wyregulowana instalacja pozwala na to samo, a nawet i 50kkm. Do tego mniej syfu z tego szuwaksu co się dolewa.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 2 mar 2014, o 07:48

Dzięki Leon. Wezmę to pod uwagę przy ewentualnym zakładaniu gazu. Myślę, że gazownik został dobrze przeszkolony przez marketing producenta, który chce po prostu zarobić na dodatkowym gadżecie.
M.
Macjek
0 gwiazdek
 
Auto: SI 2.0 GX MY01 wagon
Skąd: Wrocław
  

Post 6 mar 2014, o 10:27

leon napisał(a):Jakieś rady jeszcze macie?

Podjedź do Wrocar. Ja tam swojego czasu serwisowałem moją imprezę GC: http://www.wrocar.pl/
Właściciel jeździ zagazowanym STI i forkiem i zna się na subarakach jak mało kto.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja
ptk22
5 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 7 mar 2014, o 21:48

Macjek napisał(a):Siema,
Rozważam gaz w swojej imprezce 2.0 GX NA (125 kucy) z 2002r.


Też mam taką

Macjek napisał(a): zestaw BRC za 2,900PLN. W cenę wchodzi lubryfikator. To będzie sekwencja?


Nie ma innego wyjścia. To MUSI być sekwencja. Przy wtrysku wielopunktowym nie można założyć innej instalacji. To znaczy można ale nie ma to sensu. A lubryfikacja? Cóż, ilu ludzi tyle zdań.

Macjek napisał(a):Moje pytania:

1. Czy za tę cenę dostaję podstawowy badziew czy porządną instalację, która poprawnie wyregulowana i użytkowana, będzię działać dobrze?


A kto to wie?

Macjek napisał(a):2. Jak szybko zimny silnik przechodzi na gaz? Mam do pracy tylko 3 kilometry i wskazowka temperatury stabilizuje się jak parkuję pod pracą w chłodny dzień, ok. 5 stopni. Oczywiście jeżdzę nie tylko praca - dom i instalacja się przyda, ale jednak poruszam się praktycznie 90% po mieście.


W mojej instalacji silnik przechodzi na gaz przy temperaturze +- 30 stopni (silnika oczywiście)

Macjek napisał(a):3. Czy ktoś ma doświadczenia z firmą Sparko? Chętnie poczytam o Waszych wrażeniach.


Ja akurat montowałem w firmie CZAKRAM

Macjek napisał(a):4. Jaki wzrost spalania na gazie muszę wziać pod uwagę?


Mi pali około 14/15 litrów gazu w mieście. Na trasie 11/12

Macjek napisał(a):5. Mam się bać że szybko siądzie zawiecha z tyłu przez zbiornik toroidalny 50l?


No chyba se jaja robisz ;-)

Dzieki i pozdrawiam,
Maciek[/quote]
maf1
5 gwiazdek
 
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Skąd: Gdańsk
  

Post 10 mar 2014, o 22:27

Sparco nie polecam, gazowałem u nich GL 2.0 125KM.
Sekwencja, ale z najtańszych komponentów - wyboru nie bylo. I tak sie wtedy nie znalem.
Sama instalacja wykonana bez przemyślenia i z błędami - poprawiałem po nich.
Jestem pewien ze nie ściągnęli mi kolektora przy owiercaniu.

Niestety temat gazu rozeznałem dopiero po jego założeniu.
Było to 3 lata temu wiec się może pozmieniało.


Z oryginalnej instalacji został mi zbiornik i sterownik.

Pali mi około 12 w mieście 10 przy emeryckiej jeździe w trasie.

Lubrykator to przesada, regulacja zaworów to nie problem w tym silniku.

Tył mi siadł pól roku po założeniu gazu, ale możliwe ze miało to związek z padniętymi amorami. Po wymianie na zwykle KYB wróciło do normy.
helo
1 gwiazdka
 
Auto: Impreza 2.0 GL MY'99
Skąd: Wrocław/ Zamosc
  

Post 11 mar 2014, o 01:21

Dzięki za odpowiedzi.
Helo, mówisz o sparco na grabiszynskiej czy braniborskiej ? Nick z bsg?:)

Tapatalked
Macjek
0 gwiazdek
 
Auto: SI 2.0 GX MY01 wagon
Skąd: Wrocław
  

Post 11 mar 2014, o 11:26

Ile km rocznie jeździsz ze,gazujesz coś co pali przy spokojnej jeździe 7-7.5 litra? Mój forek tyle zjada jak go Grzecznie traktuje... Kiedy zwróci się instalacja? Jeśli myślisz ze jeden w roku wyjazd na wakacje to oszczędność hehe. Policz najpierw czy się opłaca bo nasz mega blisko do roboty i o ile nie latach dużo gdzie indziej to nie wiem czy w ogóle jest sens...sory za błędy klepane z smart z zagranicy
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
4 gwiazdki
 
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Skąd: Wrocław
  

Post 11 mar 2014, o 12:07

Zinc, pali 12-13 po mieście i 8-9 w trasie. Jeżdżę 10-15kkm rocznie i nie wiem jak długo będę miał tak blisko do pracy...
Też tapie z zagranicy:)

Tapatalked
Macjek
0 gwiazdek
 
Auto: SI 2.0 GX MY01 wagon
Skąd: Wrocław
  

Post 11 mar 2014, o 19:26

helo napisał(a):
Tył mi siadł pól roku po założeniu gazu, ale możliwe ze miało to związek z padniętymi amorami. Po wymianie na zwykle KYB wróciło do normy.


Hmmm...mi tył padł (amorki) w ubiegłym roku. Ale czy to przez zbiornik? :roll: W końcu autko ma juz parę latek ;-)
Nówki KYB'y juz leżą w garażu i czekaja na chwilę dobrej woli :whistle:
maf1
5 gwiazdek
 
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Skąd: Gdańsk
  

Post 11 mar 2014, o 20:25

Macjek napisał(a):Helo, mówisz o sparco na grabiszynskiej czy braniborskiej ? Nick z bsg?:)

braniborskiej
helo
1 gwiazdka
 
Auto: Impreza 2.0 GL MY'99
Skąd: Wrocław/ Zamosc
  

Post 12 mar 2014, o 00:43

A widzisz, są dwie firmy o tej.nazwie we Wrocławiuz bardzo odmiennymi opiniami. Ten na grabiszynskiej dobrze ponoc ogarnia temat i ma doświadczenie subaru.

Tapatalked
Macjek
0 gwiazdek
 
Auto: SI 2.0 GX MY01 wagon
Skąd: Wrocław
  

Post 10 kwi 2014, o 16:41

Nie możemy tych buraków po prostu wyp.....??

https://www.google.pl/#q=Wszystko+by%C5 ... +kupowania!
Fido__
Specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam? Nie pisz na public, priv, pokombinuj, wyloguj się i spróbuj jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: C200
Skąd: Ze wsi
  

Post 11 kwi 2014, o 21:20

Fido__ napisał(a):Nie możemy tych buraków po prostu wyp.....??


No staram się. Jakby ludzie zawczasu zgłaszali, to by się ich dusiło w zarodku.
Bergen
Moderator
 
Skąd: Wrocław
  

Post 18 mar 2015, o 14:16

Cześć :)
Chciałbym wam odświeżyć temat.
I zapytać się was czy do imprezki 2.0 T z 97, opłacało by się wsadzić instalkę Vialla.
A dokładniej ciekły wtrysk. Jest to troszkę kosztowne ale bardzo lubię swój samochodzik i nie zamierzam go zmieniać przez najbliższe 6 lat. No chyba, że zostanę milionerem ale wtedy kupię sobie z 15 takich :)
Co wy na to? To jest dość drogie i nie wiem czy umnie by się przyjęło ;/
Bunkinowski
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza
  

Post 20 mar 2015, o 11:30

Ciekły to oczywiście że by się opłacało.
Tylko zobacz jakie są ceny. Jak masz tyle kasy i możesz u ciebie zamontować.
To wsadzaj do swojego. Bo nic lepszego nie znajdziesz od 5 gen. no chyba że 6 gen.
Sprout
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2.0 T
  

Post 23 mar 2015, o 12:30

Ja tu widzę przerost formy nad treścia. Po co taka instalacja do samochodu z 97 ? Oczywiście ciekły jest dobry ale napewno nie do samochodu bez wtrysku bezpośredniego. I nie wiem czy twój silnik nie wymagał by kosztownych przeróbek.
Jak dla mnie to powinieneś zastanowić się nad instalacją kme. To było by lepsze rozwiązanie niż vialle.
I z tego co wiem nic nie tracisz na takiej instalacji. Masz taką samą wartość jak przy benzynie.
Niestety nie możesz odpalać na samej instalacji gazowej. Co może być troszkę męczące ale nie wiem czy płacić tyle za instalację sie opłaca, jak możesz mieć coś podobnego za trochę miej.
vertus
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2.5
Skąd: Warszawa
  

Post 24 mar 2015, o 21:31

vertus napisał(a):Ja tu widzę przerost formy nad treścia. Po co taka instalacja do samochodu z 97 ?


Niestety uważam inaczej.
Bunkinowski
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza
  

Post 25 mar 2015, o 13:48

Każdy ma własną opinie więc i ciężko jest zmienić opinię innych. Nie warto się kłucić tylko wymieniać własnymi poglądami. To wtedy znajdziecie jakieś ciekawe rozwiąznie problemu. I będize to miała ręce i nogi. Najnowsze instalacje są bardzo opłacalne ponieważ nie trzeba ich tak często serwisować ( co nie oznacza że nie trzeba ). I jest mniej osprzętu który potrzbuje serwisowania. Na co też warto zwrócić uwagę. Tylko cena wydaje się tu przeszkodą ktora może okazać się nie do pokonania przez zwykłą zarabiającą osobę. Bo cena chyba 8 tysięcy za instalację bezpośrednią jest bardzo wysoka.
Sprout
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2.0 T
  

Post 25 mar 2015, o 15:17

Sprout napisał(a):Bo cena chyba 8 tysięcy za instalację bezpośrednią jest bardzo wysoka.


Vialle LiquidSi kosztuje do 2.0 NA niecałe 5 000 zł więc już nie jest tak drogo. Problemem jest na razie wyciśnięcie większej wydajności wtryskiwaczy, które maksymalnie są w stanie wyciągnąć 35KW na cylinder.
Slawskip
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Legacy MY07
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 25 mar 2015, o 18:57

Slawskip napisał(a):
Sprout napisał(a):Bo cena chyba 8 tysięcy za instalację bezpośrednią jest bardzo wysoka.


Vialle LiquidSi kosztuje do 2.0 NA niecałe 5 000 zł więc już nie jest tak drogo. Problemem jest na razie wyciśnięcie większej wydajności wtryskiwaczy, które maksymalnie są w stanie wyciągnąć 35KW na cylinder.


Sądzisz, że to będzie największym problemem? Nie ma żadnej opcji aby to pominąć.
Można zawsze dobrać odpowiednie podzespoły, które będą wytrzymalsze.
Sądzisz, że to nie będzie lepszym rozwiązaniem.
Bunkinowski
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza
  

Post 25 mar 2015, o 19:04

Buractwem to bym nazwał pytanie sie na otwartym forum o opinie/rade i zjechanie kogoś w taki sposób za to ze takowa opinie wyraził .Po co się w ogóle pytasz skoro nie interesuje cie opinia żadna oprócz takiej ktora popiera Twój pomysł?
Bo_lo
2 gwiazdki
 
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
  

Post 25 mar 2015, o 19:07

Gość rzeczowo odpowiedział wg swojego zdania/wiedzy a Ty mu taki pocisk jakby Ci uj wie co zrobil:/
Bo_lo
2 gwiazdki
 
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
  

Następna strona

Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość