Strona 1 z 1

Nowy Forek a LPG.

: 20 gru 2014, o 21:07
autor: paterro23
Witam,
To moj pierwszy post na forum, wiec przedstawie sie odrobinke. Jezdze Foresterem MY06 2.0 SG, od ponad juz dwoch lat na LPG. Przejechalem nim juz 160k z czego 50k na gazie, jak dotychczas bez (tfu tfu) zadnych wiekszych problemow. Nie nazwalbym sie fanatykiem, ale nieodzowny urok marki (na wielu plaszczyznach) sprawia, ze rozgladajac sie za kolejnym autem, szybko wykluczam inne auta w moim zasiegu cenowym. Jakbym nie porownywal Forester ciagle na wierzchu;) Diesel w moim przypadku raczej odpada (doswiadczenia wlasne i opinie o dieslu Subaru) i choc benzyna ostatnio idzie ostro w dol to i tak pod rozwage biore LPG (pozytywne wlasne i innych doswiadzenia o Subaru z gazem). Wiec do rzeczy;
- czy nowy Forek nadaje sie tak dobrze do zagazowania jak poprzednicy( a moze ten silnik nie rozni sie znaczaco od poprzednich, chodzi mi o FB20 z AVCS),
- no wlasnie AVCS, na moje rozumowanie to rozwiazanie sprzyja LPG, ale czy aby?

Re: Nowy Forek a LPG.

: 21 gru 2014, o 09:00
autor: j33mbo
Pogadaj z Jako. Prawdopodobnie ma już opinie na temat tych silników.
Wiesz może czy w jakimś kraju sprzedawany jest ten silnik z instalacją montowana przez dilera?

Re: Nowy Forek a LPG.

: 21 gru 2014, o 10:21
autor: Gootek
paterro23 pisze: - czy nowy Forek nadaje sie tak dobrze do zagazowania jak poprzednicy( a moze ten silnik nie rozni sie znaczaco od poprzednich, chodzi mi o FB20 z AVCS)
paterro23,
masz na myśli silnik wolnossący 2.0 150KM?
Nie ma żadnego problemu z zagazowaniem. Ten silnik jest tradycyjnym rozwiązaniem z pośrednim wtryskiem.
Duży wybór instalacji i ich konfiguracji.

A jeśli chodzi o 2.0 240KM, to tu sytuacja wygląda inaczej, bo jest to wtrysk bezpośredni.
Tutaj należy zastosować dedykowaną instalację, jak np. Prins Direct LiquiMax 2.0:
http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direc ... able-list/
która posiada indywidualne oprogramowanie do każdego z silników, do których jest oferowana.

Re: Nowy Forek a LPG.

: 21 gru 2014, o 11:23
autor: j33mbo
Wtrysk wtryskiem, a przy LPG ważne jest też jak często i jak trudna będzie regulacja zaworów. Subaru, które można było kupić od dilera z zainstalowaną instalacją LPG miały też wzmacniane gniazda zaworowe.

Re: Nowy Forek a LPG.

: 21 gru 2014, o 13:12
autor: markos007
paterro23, skontaktuj się z Jako, ale nowy Forester z silnikiem 2.0 DOHC jak najbardziej nadaje się do gazu

Re: Nowy Forek a LPG.

: 21 gru 2014, o 23:15
autor: paterro23
Do j33mbo -zapytalem "wujka google" o nowe forki bifuel i wyrzuca mi takie we Wloszech, jednak na sprzedaz przez jakichs posrednikow, nie bezposrednio na stronie subaru.it , ale pewnosci nie mam, nie znam wloskiego. Te od posrednika(nie wiem czy to dealer czy broker) maja 36 m-cy gwarancji, wiec wnioskuje,ze instalacja "fabryczna". Swoja droga dobry trop, dzieki. A'propos zaworów, no wlasnie, dobre pytanie czy te z fabrycznym gazem maja mocniejcze gniazda (jak w moim EJ20F), sprobuje zadzwonic do tych Wlochow, moze po angielsku cos przybliza. I tu znowu pojawia sie pytanie o AVCS, co z regulacja i jej kosztami.
Do "Łukaszenka" - chodzi o wolnossak, choc ten z turbo sni mi sie po nocach:)
Do p. Jako- pomocy?;)

Re: Nowy Forek a LPG.

: 21 gru 2014, o 23:38
autor: paterro23
Tlumaczenie wloskiej strony Subaru w dziale "promocje" rowniez mowi cos o okazji na LPG, choc w cenniku juz o tym mowy nie ma.

Re: Nowy Forek a LPG.

: 22 gru 2014, o 06:40
autor: j33mbo
To ze subaru sprzedawane z pre instalowanym LPG mają lepsze predyspozycje do tego to tylko mój wniosek, ale gdyby było inaczej to nie wyobrażam sobie sprzedaży nowego auta na zasadach:
"fajnie ze kupił pan od nas auto. To widzimy się za 30.000 km na przeglądzie który będzie pana kosztował tyle co ta cała instalacja gazowa i tak co 30.000 km"

Skąd innad wiadomo ze byly (są? ) silniki w które nie wymagały takich zabiegów.
Stąd mój wniosek, że tylko takie były przeznaczane na bifuele.

Re: Nowy Forek a LPG.

: 22 gru 2014, o 15:39
autor: paterro23
Ok, zobaczmy co na to Wlosi. Wyslalem maila z prosba o szczegoly, badz o nr telefonu pod ktorym mozna porozmawiac o GPL- u w Foresterach po angielsku, jak cos odpowiedza sensownego to sie podziele.

Re: Nowy Forek a LPG.

: 23 gru 2014, o 20:40
autor: paterro23
Wlosi odpisali. Poslalem maila do kilku salonow i pare z nich odpowiedzialo.
1) Moj mail na czarno odpowiedzi na czerwono;

I'm deeply interested in buing new Forester with GPL. I have couple of questions about it;
- what kind of GPL intallation is put into the car (Landi Renzo?) GPL installation into the cari s BRC of Cuneo Italy
- I have a 2006 Forester Bifuel and I know, that my engine was somehow designed to resist GPL disadvantage which is faster exhaust valves burn out ( the EJ20F engine), so is the engine FB20 (no turbo) good for GPL, or is there any modification made on it? Anything modification
- how often and expensive would be the regulation of exhaust valves, and is it covered by the warranty? 100.000 km , warranty is 3 years and it doesnt covered the regulation of exhaust valves
Regards

2) Odpowiedzi z drugiego salonu;

Good evening,
about your questions:
- Into the car is installed BRC (not Landi Renzo)

- About your EJ20F engine is not true that is not good for GPL.. we have got a lot of clients that have 400.000km and the engine still be perfect!

The engine FB20 is good for GPL and there are not modifications to do.

- The control of exhaust valves must be made at 15.000km , 45.000 km, 75.000km

While the registration of valves is at 105.000 km.
About costs if you want we can prepare you an estimate before each work.

At disposal.
Best regards.

Gloria Canola

3) i z trzeciego

Good morning
The new Forester has a BRC gpl cooperation.
It's a new engine, designed to resist gpl disadvantge if the befuel sistem born at the beginig.
Now we don't have infomation about problems with the valves.
Anywhere this kind of problem is out of warranty and it's to considered like maintance.
Best regards
Andrea

Re: Nowy Forek a LPG.

: 23 gru 2014, o 20:47
autor: paterro23
Moje wnioski;
- montują BRC,
- silnik "chyba" standardowy FB20 bez wzmacnianych gniazd, ale pewności nie mam, w innym mailu wczoraj pytałem o nr VIN tych Forków z gazem, jak dotąd bez odpowiedzi,
- gwarancja nie pokrywa regulacji zaworów, która jest przewidziana po 105 000, jakkolwiek sprawdzaja je przy kazdym przegladzie.
- zeznają, że na razie nikt się nie uskarża:)
- wniosek koncowy - chyba go "łyknę" od brokera w Polsce jeśli są w stanie ściągnąć go w dobrej cenie.

Re: Nowy Forek a LPG.

: 2 sty 2015, o 14:49
autor: milak
Лукашэнка pisze:
paterro23 pisze: - czy nowy Forek nadaje sie tak dobrze do zagazowania jak poprzednicy( a moze ten silnik nie rozni sie znaczaco od poprzednich, chodzi mi o FB20 z AVCS)
paterro23,
masz na myśli silnik wolnossący 2.0 150KM?
Nie ma żadnego problemu z zagazowaniem. Ten silnik jest tradycyjnym rozwiązaniem z pośrednim wtryskiem.
Duży wybór instalacji i ich konfiguracji.
Dokładnie tak. Nie musi być BRC :)

Лукашэнка pisze: A jeśli chodzi o 2.0 240KM, to tu sytuacja wygląda inaczej, bo jest to wtrysk bezpośredni.
Tutaj należy zastosować dedykowaną instalację, jak np. Prins Direct LiquiMax 2.0:
http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direc ... able-list/
która posiada indywidualne oprogramowanie do każdego z silników, do których jest oferowana.
Istotnie, aczkolwiek nie "np." bo DLM 2.0 to chyba jedyna instalacja do tego motoru.
Przy czym też nie jest pewne, że już jest gotowa :) bo na polskiej stronie do której linka podesłałeś jest "Expected 09-2014"
zaś na kolejnej liście "Expected 11-2014" :).

Re: Nowy Forek a LPG.

: 13 sty 2016, o 00:31
autor: slony
Odswieze temat, bo szukam jakichkolwiek informacji o LPG dla 2.0i N/A FB20BHZBZE. Ten silnik jest w nowym Forku IV SJ ale byl tez w poprzednim III SH.