Spalanie LPG z właczoną klimą

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
ODPOWIEDZ
Dzierzba
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forester 2.0 MT MY 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 9 lip 2015, o 14:22

Witam,

Czy w waszych subarynach spalanie LPG wzrasta przy włączonej klimatyzacji ? Ostatnio zauważyłem że różnica w zużyciu gazu przy włączonej klimie jest niewielka.
Zwykle na zbiorniku (tankuje do pełna 39 l) przejeżdżam około 335 km, ale ostatnio w upalne dni przejechałem nawet 365 km, oczywiście bez klimy.
Z włączoną klimatyzacją różnica ta to około 3-5% więcej LPG niż normalnie. Czy to normalne ?
Dodam że kiedy klima się załącza, auto trochę słabnie.



Slawskip
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Legacy MY07
Polubił: 12 razy
Polubione posty: 4 razy

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 9 lip 2015, o 14:27

to normalne że auto z włączoną klimą więcej pali i słabnie. Im słabszy silnik tym bardziej to widoczne.

Dzierzba
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forester 2.0 MT MY 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 13 lip 2015, o 13:01

Slawskip pisze:to normalne że auto z włączoną klimą więcej pali i słabnie. Im słabszy silnik tym bardziej to widoczne.
Tylko mam wrażenie że pali za mało, w VW z silnikiem 1.6 8V przy włączonej klimie na wyświetlaczu (bieg jałowy) zużycie benzyny oscylowało wokół 23 l !
Czyżby moc auta determinowała zużycie paliwa na włączonej klimie ?

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 13 lip 2015, o 14:06

Mowa o 23 litrach na hektar, dobę czy może 100 km? I o jakich warunkach mówimy auto na postoju, ruszanie ze świateł czy może jazda autostradą 130 km/h? Edit: widzę ze chodzi o bieg jałowy dalej jednak zostaje pytanie o jednostki...
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 13 lip 2015, o 14:59

Chloru, w naszej części świata powszechną wielkością używaną do tego celu jest liczba spalonych litrów paliwa na przebyte 100km, w skrócie litrów/100 km. Nie ma podstaw aby sądzić że Dzierzba używał innych standardów, takich jak np. mile na galon tym bardziej, że podaje ilość litrów (dwadzieścia trzy). Zatem można z przekonaniem graniczącym z pewnością stwierdzić że jego VW (skrót od Volkswagen, jakbyś dopytywał o rozwinięcie) pokazywał na biegu jałowym spalanie rzędu 23 litrów na 100 km.

Chloru, jeśli miałbyś jeszcze jakieś pytania związane z motoryzacją, wal śmiało, jesteśmy tu by Ci pomóc.

:razz:

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 13 lip 2015, o 15:15

Bergen, mój VW Golf na postoju, a na biegu jałowym "jeżdżę" wyłącznie na postoju, pokazywał spalanie w l/h.

Nie wiem dokładnie czego dotyczy problem, ale analiza spalania na biegu jałowym jest dość oryginalnym sposobem spędzania wolnego czasu. :mrgreen:
:razz:
czarne jest piękne...

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 13 lip 2015, o 15:51

vibowit pisze: analiza spalania na biegu jałowym jest dość oryginalnym sposobem spędzania wolnego czasu. :mrgreen:
:razz:
szczególnie, gdy jak wczoraj stoi się ponad godzinę w korku na A4 :wall:
ZTCMW to producenci aut podają spalanie paliwa (jakiegokolwiek) w przypadku uruchomienia klimy w litrach na godzinę, ale oczywiście mogę się mylić :whistle:
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 13 lip 2015, o 16:33

Bergen pisze:pokazywał na biegu jałowym spalanie rzędu 23 litrów na 100 km.
Na biegu jałowym na 100km?
A co wtedy napędza samochód i pozwala mu pokonać choćby najkrótszy odcinek potrzebny do wyliczenia zużycia w przeliczeniu na dystans 100km?

Albo o zgrozo samochód w ogóle stoi w miejscu (co wręcz stosunkowo często ma miejsce kiedy pracuje na biegu jałowym)?

Hmmmm Obrazek



:mrgreen:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 13 lip 2015, o 17:16

Bergen pisze: Zatem można z przekonaniem graniczącym z pewnością stwierdzić że jego VW (skrót od Volkswagen, jakbyś dopytywał o rozwinięcie) pokazywał na biegu jałowym spalanie rzędu 23 litrów na 100 km.
Bergen pisze: Chloru, jeśli miałbyś jeszcze jakieś pytania związane z motoryzacją, wal śmiało, jesteśmy tu by Ci pomóc. :razz:
Spalanie w l/km na biegu jałowym to rzeczywiście coś czego do tej pory nie spotkałem i nie ma dla mnie większego sensu. :evilgrin:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 13 lip 2015, o 17:54

jarmaj pisze: A co wtedy napędza samochód i pozwala mu pokonać choćby najkrótszy odcinek potrzebny do wyliczenia zużycia w przeliczeniu na dystans 100km?

Grawitacja. :giggle:
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Dzierzba
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forester 2.0 MT MY 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 15 lip 2015, o 12:01

Jako autor ustosunkuje się do wątpliwości które wywołałem swoim wpisem :->.
- Po pierwsze VW nie był mój, używałem go kilka razy jako wóz zastępczy.
- Świadomie nie użyłem jednostki l/s, ponieważ spalanie tyczyło się jazdy (a raczej blisko półgodzinnego stania w bezruchu) w korku na remontowanym odcinku drogi :] podczas ponad 30 stopniowego upału.
- Analiza spalania na biegu jałowym nie jest oczywiście metodą miarodajną, lecz (i o tym nie napisałem) kiedy już wprowadziłem Golfa w tryb przemieszczania z włączona klimą, spalanie benzyny spadło do ok. 14-16 l/100km, spalanie z wyłączona klimatyzacją to ok. 7-8 l/100km.

W moim Foresterze tak jak napisałem w pierwszym poście wyniki spalania (mierzone w l/100 km) z klimą lub bez nie różnią się aż tak bardzo.
Wiem że porównywanie golfa z Foresterem uwłacza temu drugiemu, lecz skąd takie różnice w spalaniu z klimą.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 15 lip 2015, o 12:29

A to było spalanie średnie czy chwilowe. Z opisu wynika, ze raczej to pierwsze. Czyli wszystko w normie.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Dzierzba
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forester 2.0 MT MY 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 15 lip 2015, o 13:27

Chloru pisze:A to było spalanie średnie czy chwilowe. Z opisu wynika, ze raczej to pierwsze. Czyli wszystko w normie.

Jeżeli chodzi o spalanie na postoju, to było średnie spalanie z około 30 minutowego postoju z włączoną klimatyzacją.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Re: Spalanie LPG z właczoną klimą

Post 15 lip 2015, o 13:41

Dzierzba pisze: Jeżeli chodzi o spalanie na postoju, to było średnie spalanie z około 30 minutowego postoju z włączoną klimatyzacją.

I to wszystko wyjaśnia. :cofee: Podawanie średniego spalania na km kiedy stoi się w korku (niezależnie od włączonej klimatyzacj) na niewielki sens.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

ODPOWIEDZ