Spalanie LPG z właczoną klimą
Spalanie LPG z właczoną klimą
Witam,
Czy w waszych subarynach spalanie LPG wzrasta przy włączonej klimatyzacji ? Ostatnio zauważyłem że różnica w zużyciu gazu przy włączonej klimie jest niewielka.
Zwykle na zbiorniku (tankuje do pełna 39 l) przejeżdżam około 335 km, ale ostatnio w upalne dni przejechałem nawet 365 km, oczywiście bez klimy.
Z włączoną klimatyzacją różnica ta to około 3-5% więcej LPG niż normalnie. Czy to normalne ?
Dodam że kiedy klima się załącza, auto trochę słabnie.
Czy w waszych subarynach spalanie LPG wzrasta przy włączonej klimatyzacji ? Ostatnio zauważyłem że różnica w zużyciu gazu przy włączonej klimie jest niewielka.
Zwykle na zbiorniku (tankuje do pełna 39 l) przejeżdżam około 335 km, ale ostatnio w upalne dni przejechałem nawet 365 km, oczywiście bez klimy.
Z włączoną klimatyzacją różnica ta to około 3-5% więcej LPG niż normalnie. Czy to normalne ?
Dodam że kiedy klima się załącza, auto trochę słabnie.
- Slawskip
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Subaru Legacy MY07
- Polubił: 12 razy
- Polubione posty: 4 razy
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
to normalne że auto z włączoną klimą więcej pali i słabnie. Im słabszy silnik tym bardziej to widoczne.
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Tylko mam wrażenie że pali za mało, w VW z silnikiem 1.6 8V przy włączonej klimie na wyświetlaczu (bieg jałowy) zużycie benzyny oscylowało wokół 23 l !Slawskip pisze:to normalne że auto z włączoną klimą więcej pali i słabnie. Im słabszy silnik tym bardziej to widoczne.
Czyżby moc auta determinowała zużycie paliwa na włączonej klimie ?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Mowa o 23 litrach na hektar, dobę czy może 100 km? I o jakich warunkach mówimy auto na postoju, ruszanie ze świateł czy może jazda autostradą 130 km/h? Edit: widzę ze chodzi o bieg jałowy dalej jednak zostaje pytanie o jednostki...
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Chloru, w naszej części świata powszechną wielkością używaną do tego celu jest liczba spalonych litrów paliwa na przebyte 100km, w skrócie litrów/100 km. Nie ma podstaw aby sądzić że Dzierzba używał innych standardów, takich jak np. mile na galon tym bardziej, że podaje ilość litrów (dwadzieścia trzy). Zatem można z przekonaniem graniczącym z pewnością stwierdzić że jego VW (skrót od Volkswagen, jakbyś dopytywał o rozwinięcie) pokazywał na biegu jałowym spalanie rzędu 23 litrów na 100 km.
Chloru, jeśli miałbyś jeszcze jakieś pytania związane z motoryzacją, wal śmiało, jesteśmy tu by Ci pomóc.
Chloru, jeśli miałbyś jeszcze jakieś pytania związane z motoryzacją, wal śmiało, jesteśmy tu by Ci pomóc.
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Bergen, mój VW Golf na postoju, a na biegu jałowym "jeżdżę" wyłącznie na postoju, pokazywał spalanie w l/h.
Nie wiem dokładnie czego dotyczy problem, ale analiza spalania na biegu jałowym jest dość oryginalnym sposobem spędzania wolnego czasu.
Nie wiem dokładnie czego dotyczy problem, ale analiza spalania na biegu jałowym jest dość oryginalnym sposobem spędzania wolnego czasu.
czarne jest piękne...
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
szczególnie, gdy jak wczoraj stoi się ponad godzinę w korku na A4vibowit pisze: analiza spalania na biegu jałowym jest dość oryginalnym sposobem spędzania wolnego czasu.
ZTCMW to producenci aut podają spalanie paliwa (jakiegokolwiek) w przypadku uruchomienia klimy w litrach na godzinę, ale oczywiście mogę się mylić
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Na biegu jałowym na 100km?Bergen pisze:pokazywał na biegu jałowym spalanie rzędu 23 litrów na 100 km.
A co wtedy napędza samochód i pozwala mu pokonać choćby najkrótszy odcinek potrzebny do wyliczenia zużycia w przeliczeniu na dystans 100km?
Albo o zgrozo samochód w ogóle stoi w miejscu (co wręcz stosunkowo często ma miejsce kiedy pracuje na biegu jałowym)?
Hmmmm
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Bergen pisze: Zatem można z przekonaniem graniczącym z pewnością stwierdzić że jego VW (skrót od Volkswagen, jakbyś dopytywał o rozwinięcie) pokazywał na biegu jałowym spalanie rzędu 23 litrów na 100 km.
Spalanie w l/km na biegu jałowym to rzeczywiście coś czego do tej pory nie spotkałem i nie ma dla mnie większego sensu.Bergen pisze: Chloru, jeśli miałbyś jeszcze jakieś pytania związane z motoryzacją, wal śmiało, jesteśmy tu by Ci pomóc.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
jarmaj pisze: A co wtedy napędza samochód i pozwala mu pokonać choćby najkrótszy odcinek potrzebny do wyliczenia zużycia w przeliczeniu na dystans 100km?
Grawitacja.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Jako autor ustosunkuje się do wątpliwości które wywołałem swoim wpisem .
- Po pierwsze VW nie był mój, używałem go kilka razy jako wóz zastępczy.
- Świadomie nie użyłem jednostki l/s, ponieważ spalanie tyczyło się jazdy (a raczej blisko półgodzinnego stania w bezruchu) w korku na remontowanym odcinku drogi :] podczas ponad 30 stopniowego upału.
- Analiza spalania na biegu jałowym nie jest oczywiście metodą miarodajną, lecz (i o tym nie napisałem) kiedy już wprowadziłem Golfa w tryb przemieszczania z włączona klimą, spalanie benzyny spadło do ok. 14-16 l/100km, spalanie z wyłączona klimatyzacją to ok. 7-8 l/100km.
W moim Foresterze tak jak napisałem w pierwszym poście wyniki spalania (mierzone w l/100 km) z klimą lub bez nie różnią się aż tak bardzo.
Wiem że porównywanie golfa z Foresterem uwłacza temu drugiemu, lecz skąd takie różnice w spalaniu z klimą.
- Po pierwsze VW nie był mój, używałem go kilka razy jako wóz zastępczy.
- Świadomie nie użyłem jednostki l/s, ponieważ spalanie tyczyło się jazdy (a raczej blisko półgodzinnego stania w bezruchu) w korku na remontowanym odcinku drogi :] podczas ponad 30 stopniowego upału.
- Analiza spalania na biegu jałowym nie jest oczywiście metodą miarodajną, lecz (i o tym nie napisałem) kiedy już wprowadziłem Golfa w tryb przemieszczania z włączona klimą, spalanie benzyny spadło do ok. 14-16 l/100km, spalanie z wyłączona klimatyzacją to ok. 7-8 l/100km.
W moim Foresterze tak jak napisałem w pierwszym poście wyniki spalania (mierzone w l/100 km) z klimą lub bez nie różnią się aż tak bardzo.
Wiem że porównywanie golfa z Foresterem uwłacza temu drugiemu, lecz skąd takie różnice w spalaniu z klimą.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
A to było spalanie średnie czy chwilowe. Z opisu wynika, ze raczej to pierwsze. Czyli wszystko w normie.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Chloru pisze:A to było spalanie średnie czy chwilowe. Z opisu wynika, ze raczej to pierwsze. Czyli wszystko w normie.
Jeżeli chodzi o spalanie na postoju, to było średnie spalanie z około 30 minutowego postoju z włączoną klimatyzacją.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Spalanie LPG z właczoną klimą
Dzierzba pisze: Jeżeli chodzi o spalanie na postoju, to było średnie spalanie z około 30 minutowego postoju z włączoną klimatyzacją.
I to wszystko wyjaśnia. Podawanie średniego spalania na km kiedy stoi się w korku (niezależnie od włączonej klimatyzacj) na niewielki sens.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae