Forum Subaru

Przejdź do zawartości

LPG i strzal

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 18 kwi 2016, o 12:27

Hej
Czy mozecie podzielic sie swoimi doswiadczeniami przy przelaczniu z PB na LPG?
Mianowicie w moim aucie podczas przelaczania pod obciazeniem auto zachowuje sie jakby przyjelo w tyl strzala, mocne szarpniecie calym samochodem. Walcze z tym na swoj sposob starajac sie pamietac, aby delikatnie wciskac pedal gazu i nasluchiwac elektrozaworow oraz odpowiednio reagowac :-| lecz czasem wiadomo...

pzdr
Pozdrawiam
M
limesiak
2 gwiazdki
 
Auto: OBK H6 MY05, Blob 2.0 N/A MY05
Skąd: NKE
  

Post 18 kwi 2016, o 13:55

u mnie poza dźwiękiem elektrozaworu nie ma żadnych zmian czy niechcianych efektów.
Slawskip
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Legacy MY07
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 18 kwi 2016, o 18:24

Podstawowe pytanie:
Jaka instalacja? Najlepiej poszczególne podzespoły.
Soltys
3 gwiazdki
 
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Skąd: Ełk / Białystok
  

Post 18 kwi 2016, o 21:18

Czyli takie przełączanie nie jest naturalne? :-( postaram się opisać...
Wyjątkowo upierdliwe jest podczas porannej jazdy z prędkością ok 90 km/h pod górkę, przepustnica otwarta na około 120-130 km/h po płaskim i gdy nastąpi przełączenie jest uderzenie w całą budę auta bez efektów dźwiękowych. Przyzwyczaiłem się do tego i traktowałem jako normalka dla lpg przez co staram się tego unikać bo szkoda mi osprzętu.

Instalacja to Landi Renzo Omegas z reduktorem Ig1 oraz wtryskami, których nie udało mi się rozszyfrować a wyglądają jak poniżej
wtrysk-640x359.jpeg


Map sensor Bosh wg wójka google o nr. 0281002456

Pozdro
Pozdrawiam
M
limesiak
2 gwiazdki
 
Auto: OBK H6 MY05, Blob 2.0 N/A MY05
Skąd: NKE
  

Post 19 kwi 2016, o 11:50

Takie zachowanie podczas przełączania z PB na LPG nie jest rzeczą normalną. Rozumiem, że przy małym obciążeniu silnika także występują te szarpnięcia.
Jeżeli samochód prawidłowo zachowuje się na PB, to nie pozostaje nic innego jak udać na na regulacje LPG.
SubaruGARAGE
1 gwiazdka
 
Auto: WRX 04MY
Skąd: Kraków
  

Post 19 kwi 2016, o 14:50

Dzięki za odpowiedź.
Przy małym obciążeniu silnika skala zjawiska jest jakby nie porównywalna, występuje ze znacznie mniejszym efektem, lekkie szarpnięcie. Na Pb zachowuje się poprawnie.
Całe zjawisko wydaje mi się lekko dziwne, chociaż towarzyszy mi od zakupu auta czyli ponad dwa lata i zdążyłem się do niego "przyzwyczaić", lecz chętnie posłucham/poczytam wszystkie opinie użytkowników LPG.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
M
limesiak
2 gwiazdki
 
Auto: OBK H6 MY05, Blob 2.0 N/A MY05
Skąd: NKE
  

Post 19 kwi 2016, o 19:46

Masz jedną listwę na 4 cylindry, czy dwie listwy ?
Soltys
3 gwiazdki
 
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Skąd: Ełk / Białystok
  

Post 19 kwi 2016, o 21:23

Soltys napisał(a):Masz jedną listwę na 4 cylindry, czy dwie listwy ?


Kurcze trudne pytanie, ale sądzę że dwie. Jest reduktor, filtr lotny, trójnik i z niego do dwóch takich części jak na zdjęciu powyżej a z nich w kolektory.
PS. Walę z pamięci bo deszcz leje i nie chce mi się wychodzić. Jutro się upewnię i naniosę korektę gdyby okazało się inaczej.

Pzdr
Pozdrawiam
M
limesiak
2 gwiazdki
 
Auto: OBK H6 MY05, Blob 2.0 N/A MY05
Skąd: NKE
  

Post 19 kwi 2016, o 21:35

Ja tylko potwierdzę, że takie przełączenie na LPG nie jest normalne... "Pyk" i tyle.
Godlik
6 gwiazdek
 
Auto: GT'99; OBK'09 2.5 A/T
Skąd: Warszawa
  

Post 22 kwi 2016, o 15:20

Czy takie zachowanie może podlegać pod uszkodzone/wyeksploatowane coś z części w reduktorze?

Pozdro
Pozdrawiam
M
limesiak
2 gwiazdki
 
Auto: OBK H6 MY05, Blob 2.0 N/A MY05
Skąd: NKE
  

Post 28 kwi 2016, o 10:47

Mam LR Omegasa u siebie i takie zjawisko nie występuje.
Oryginalnie wtryski to powinny być MEDy, ale one są 'podpisane'

Obrazek

zdj. z google

EDIT:

to jednak może być MED, te chyba wyglądają identycznie
Obrazek


Co do diagnostyki, najlepiej byłoby podjechać na zimno do warsztatu i zrobić przełączenie z podpiętym kompem. Będzie podgląd ciśnień ect
Think.Feel.Drive.
ozarek
2 gwiazdki
 
Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
Skąd: SJ
  

Post 29 kwi 2016, o 10:17

ozarek napisał(a):
Co do diagnostyki, najlepiej byłoby podjechać na zimno do warsztatu i zrobić przełączenie z podpiętym kompem. Będzie podgląd ciśnień ect


Dzięki za poradę - czy dobrze rozumiem, że piszesz o podłączeniu ECU, nie Omegas?

Dodatkowo:
Czy możecie zatem polecić jakiś warsztat w warmińsko-mazurskim warty uwagi?
Przejrzałem nasze forum oraz http://lpg-forum.pl/ i nie znalazłem nic a jazda do wawy czy http://www.stagmag.pl/ lub http://www.warsztatlpg.pl/ nie jest wpisana w mój najbliższy plan podróży - chociaż może będę musiał takową zaplanować.

Napomnę, że mam nie dobre doświadczenia z zakładem z Olsztyna mieszczącym się na Lubelskiej 43 oraz druciarzami z Mrągowa.

pzdr
Pozdrawiam
M
limesiak
2 gwiazdki
 
Auto: OBK H6 MY05, Blob 2.0 N/A MY05
Skąd: NKE
  

Post 29 kwi 2016, o 21:19

Predko mogę polecić w Olsztynie z czystym sumieniem:)
http://www.autogaz.olsztyn.pl/
Wełniacz
2 gwiazdki
 
Auto: SI GT MY 99
Skąd: Lidzbark Warmiński
  

Post 9 maja 2016, o 11:01

Wełniacz napisał(a):Predko mogę polecić w Olsztynie z czystym sumieniem:)
http://www.autogaz.olsztyn.pl/


Możesz napisać dlaczego?
Pozdrawiam
M
limesiak
2 gwiazdki
 
Auto: OBK H6 MY05, Blob 2.0 N/A MY05
Skąd: NKE
  

Post 30 maja 2016, o 15:59

:-d :-) :lol: :giggle: :mrgreen:
kiraki
0 gwiazdek
 
Auto: aa
  

Post 7 cze 2016, o 12:02

kiraki napisał(a)::-d :-) :lol: :giggle: :mrgreen:


Wpadł, z...ł się a smród został :-p
Pozdrawiam
M
limesiak
2 gwiazdki
 
Auto: OBK H6 MY05, Blob 2.0 N/A MY05
Skąd: NKE
  


Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości