Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Co po kolei?

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 24 lip 2016, o 12:08

Witam,
Po półrocznym bezproblemowym użytkowaniu Legacy 2.0 benz. 165 km MY06 w gazie przyszła pora na kilka robót. I tu chciałem sie Was poradzić co do kolejności niezbędnych prac. Żeby nie robić czegoś co by musiało być i tak potem poprawiane. A więc jeśli chodzi o mechanikę to muszę zrobić:
- wymiana zbiornika LPG
- wymiana oleju i filtrów
- sprawdzenie luzów, ew. regulacja zaworów
- klimatyzacja (full opcja: odgrzybianie, sprawdzenie szczelności, uzupełnianie czynnika)
- prawdopodobnie wymiana sondy (coraz częściej wywala check engine - błąd P0030), chociaż silnik zachowuje się raczej normalnie..

Nigdy nie miałem do czynienia z LPG ani Subaru (I absolutnie nie żałuję szczególnie tej drugiej decyzji :-) ) dlatego nie chciałbym robić czegoś dwa razy. Do tej pory użytkowałem bardzo nieskomplikowanego topornego wolnossącego włoskiego diesla w którym w zasadzie tylko sam sobie zmieniałem olej więc za bardzo doświadczenia przy nim nie zdobyłem ;)
Czy jakieś rzeczy są istotne i łączą się ze sobą? Np. po wymianie butli potrzebny jest przegląd instalacji? Czy warto poczekać jeszcze pół roku i zrobić to tuż przed przeglądem? (techniczny mam do grudnia 2016 a LPG do marca 2017, homologacja butli do 05.2017 r.) Czy sprawdzenie luzów powinno odbyć się przed tym/po czy nie ma to w ogóle związku?
Czy filtr powietrza powinno się wymieniać przed przeglądem LPG? Co z wymianą sondy?

Jak budżetowo się do tego przygotować (mniej więcej) i czy polecacie jakiś serwis na Podbeskidziu? Jestem z BB.

A tak przy okazji, czy warto kupić samemu zbiornik LPG na allegro? Na co zwrócić uwagę? Bo rozrzut cenowy jest od 250 do 500 złotych..

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki/uwagi :cofee:
KMWTW
0 gwiazdek
 
  

Post 27 lip 2016, o 10:16

Chociaż jakiś uczciwy serwis znający się na Subaru z Podbeskidzia ktoś poleci?

(Jeśli wątek jest w złym dziale to proszę moderatora o przeniesienie do alternatywnych...)
KMWTW
0 gwiazdek
 
  

Post 27 lip 2016, o 11:04

Może zmień forum, bo to ma to do siebie że nikt tu nie odpowiada. Jak nie masz STI to nie masz czego tu szukać.

A to co wypisałeś zrobisz w każdym ogarniętym serwisie. Subaru to nie żadne prom kosmiczny i nie wymaga jakichś super przeszkolonych małp do wymiany filtrów czy zrobieniu klimy. No może przy zaworach warto się udać np do sącza do Carfita.
Wymiane butli zrobią ci w zakładzie gdzie zajmują się typowo LPG. Powiedzą ci też tam, czy trzeba robić jakieś adnotacje w dowodzie i dodatkowy przegląd.
wilq
1 gwiazdka
 
Auto: Legacy IV 2.0
Skąd: Kraków
  

Post 27 lip 2016, o 12:01

wilq napisał(a):Jak nie masz STI to nie masz czego tu szukać.

No to się ubawiłem :lol: Akurat posiadaczy STI jest tutaj najmniej, a w ogóle posiadaczy Subaru ciągle ubywa ;-)
KMWTW, Twoje pytania są powiązane z instalacją LPG, a miłośnicy tego paliwa polegają raczej na sprawdzonych serwisach. Tutaj masz dział temu poświęcony.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:
rrosiak
Rada forum
 
Auto: Dacia :)
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 27 lip 2016, o 12:10

wilq napisał(a):Może zmień forum, bo to ma to do siebie że nikt tu nie odpowiada. Jak nie masz STI to nie masz czego tu szukać.


Ciekawa obserwacja. Ale coś jest na rzeczy - do STI dodałbym jeszcze Mercedesa i Porsche. I Forda, gdyż jak wiemy, Ford jest zawsze najlepszy. ZAWSZE.

Anyway. KMWTW, motyw jest tego typu, że jeśli masz już butlę do wymiany, to znaczy że masz 10 letnią instalację gazową. To oznacza, że ona sama też już dogorywa - do wymiany/regeneracji zapewne będą wtryski LPG i reduktor. Kto wie, czy przewody gumowe też już nie mają porów i nie przepuszczają. Musisz pojechać do jakiegoś ogarniętego gazownika, żeby rzucił fachowym okiem. On też kupi Ci NOWĄ butlę i ją założy. To nie jest jakiś kosmiczny koszt, ale od jakiegoś czasu nie można (podobno) montować używanych elementów instalacji LPG i ktoś by się mógł na przeglądzie przyczepić nawet, jeśli używana butla byłaby z fabrycznymi papierami, o co na Allegro raczej trudno. A papiery producenta do butli są bezwzględnie potrzebne u diagnosty.

ZANIM pojedziesz do gazownika zrobić porządek z instalacją LPG, zrób porządek z silnikiem - wymień sondę, filtry, płyny i co tam trzeba wymienić według rozpiski (świece? kable wn?). Bo te elementy mogą fałszować "badanie" u gazownika. Jeśli zaś chodzi o regulację zaworów, trzeba by poszukać na forum w jaki sposób regulacja luzów jest rozwiązana w Twoim konkretnie typie silnika, czy są to płytki, hydropopychacze czy może "na śrubę". Bo może być tak, że w ogóle nic nie trzeba regulować, a może być tak, że trzeba będzie do regulacji wyjąć silnik i tu bez wspomnianego wyżej Carfita raczej się nie obejdzie...

Klimę zrobi Ci każdy zakład, który jest w tym biegły.
Bergen
Moderator
 
Skąd: Wrocław
  

Post 27 lip 2016, o 12:16

KMWTW, wymiana butli nie wpływa na instalację, bo w programie i ustawieniach nikt nie będzie grzebał - więc możesz ją zrobić od razu
Przy regulacji zaworów - wymiana filtrów i oleju - to jedna robota
Klima - w dowolnym momencie (silnik musi byc na miejscu i sprawny :-))
Wymiana sondy - w dowolnym momencie

Po regulacji zaworów zrób od razu przegląd instalacji LPG też, żeby było zgrane jedno z drugim, przez co na jakiś czas zapomnisz o sprawie

co do serwisu - nie poradzę
ja butlę legalizowałem pod Gliwicami - natomiast instalkę robię w Wawie, a auto w Dzierżoniowie :cofee:

Edyta: Bergen mnie wyprzedził - podpisuję się pod tym co napisał :-)
moja racja jest najmojsza
busik
6 gwiazdek
 
Auto: TriBeca powered by Jako i Japońska 6tka powered by NuLa
Skąd: SM
  

Post 27 lip 2016, o 13:31

Bergen napisał(a):Jeśli zaś chodzi o regulację zaworów, trzeba by poszukać na forum w jaki sposób regulacja luzów jest rozwiązana w Twoim konkretnie typie silnika, czy są to płytki, hydropopychacze czy może "na śrubę". Bo może być tak, że w ogóle nic nie trzeba regulować, a może być tak, że trzeba będzie do regulacji wyjąć silnik i tu bez wspomnianego wyżej Carfita raczej się nie obejdzie...


Co do zaworów, to kolega pisze że ma 2.0 165KM, czyli "bez wspomnianego wyżej Carfita raczej się nie obejdzie" (do regulacji luzów trzeba wyjmować silnik).
Slawskip
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Legacy MY07
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 28 lip 2016, o 12:21

Co do zaworów, to kolega pisze że ma 2.0 165KM, czyli "bez wspomnianego wyżej Carfita raczej się nie obejdzie" (do regulacji luzów trzeba wyjmować silnik).


W takim przypadku klimatyzacja raczej po regulacji - u mnie odłączyli przewód i cały środek chłodzący uleciał ku dziurze ozonowej :o
Sh1
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester S-Turbo '99
Skąd: Toruń
  

Post 28 lip 2016, o 13:15

Sh1 napisał(a):
W takim przypadku klimatyzacja raczej po regulacji - u mnie odłączyli przewód i cały środek chłodzący uleciał ku dziurze ozonowej :o


To był przypadek czy reguła?
KMWTW
0 gwiazdek
 
  

Post 28 lip 2016, o 14:26

Mechanik stwierdził, że bez tego nie da się wyciągnąć silnika. Dowiedziałem się po fakcie, a czynnik i tak był do wymiany/uzupełnienia, więc nie dążyłem tematu. Może ktoś mądrzejszy się wypowie.
Sh1
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester S-Turbo '99
Skąd: Toruń
  


Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: podkowa i 1 gość