Subary Legacy IV 2.0 165KM LPG Teleflex SGI

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
ODPOWIEDZ
4N73K
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 165KM LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Subary Legacy IV 2.0 165KM LPG Teleflex SGI

Post 21 lis 2016, o 19:25

Witam,
posiadam od kilku miesięcy Subaru Legacy IV kombi. Auto ma założoną w Subaru instalację LPG Teleflex SGI. Problem zaczął się od wymiany uszczelek kolektora wydechowego. Mianowicie mechanik opuszczając kolektor wypiął sondę lambda bez odłączania akumulatora. Od tego czasu świeci się engine check i cruise control. Tempomat nie działa, auto na gazie praktycznie nie jedzie. Szarpie, nie ma mocy, po wciśnięciu pedału w podłodze nic się nie dzieje. Dopiero po 3000obr/min jako tako jedzie. O normalnej jeździ nie ma mowy, na wolnych obrotach gaśnie. Kupiłem interfejs, SSM pokazuję błąd sondy 1, czyli przed katalizatorem. Nie idzie skasować błędu. Auto było podłączane dodatkowo w warsztacie pod dwa różne komputery, koszt pierwszego jakieś 16K drugiego grubo ponad 20K i nic. Żaden nie był w stanie skasować błędu. Nie sądzę by odpowiedzialna za to była sonda gdyż na benzynie auto jedzie normalnie, przyspiesza, nie skacze na wolnych obrotach praktycznie jakby się nic nie stało. Nie ma spalania stukowego itd. Mechanicy mają podobną opinię do mnie. Zdesperowany zabrałem auto do ASO w Zielonej Górze ale tam po 1,5h oczekiwania i oglądania tańca pięciu mechaników przed moim samochodem miły pan przyniósł mi kartkę z błędem który zczytał SSM. Zaczęli opowiadać niesamowite historie, że błąd zapisał się w "paście" taka pamieć komputera :) i nie można go usunąć. Pytam się pana czy to normalne, że jak się akumulator wyładuje to komputer sam wgrywa sobie nowy bios. Serwisant się zmieszał i nie wiedział co powiedzieć. Generalnie zasugerowali wymianę sondy za jedyne 850zł plus 285zł / roboczogodzina... Spytałem co jak wymienią i podłączą komputer i się błąd nie skasuje to gość do mnie, że może komputer trzeba będzie wymienić. Po tym tekście zapłaciłem 140zł za wydruk kartki A4 z błędem, który znałem od dwóch tygodni i opuściłem ten padół nieszczęścia. Czy ktoś miał podobny problem? Wymieniać sondę czy nie? Gazownik jak widzi Teleflex wygląda jak diabeł przed księdzem. Zakupiłem więc interfejs i do tego, program mam. Nie miałem na razie czasu zająć się samochodem. Dodam iż przed wymianą uszczelek auto normalnie jeździło i nie było żadnych objawów najmniejszej awarii. Dodam iż jest to moje 5 auto z LPG więc jakieś doświadczenie odnośnie tego tematu już mam. Może macie jakiś dobry warsztat albo jakieś inne cenne rady. Z góry dziękuję i pozdrawiam.



akir
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subary Legacy IV 2.0 165KM LPG Teleflex SGI

Post 26 lis 2016, o 09:42

Wymień sondę lambda dzięki temu będzie można skasować błąd.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

4N73K
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 165KM LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subary Legacy IV 2.0 165KM LPG Teleflex SGI

Post 2 gru 2016, o 18:35

Sonda wymieniona (nie grzała), na gazie jeździ normalnie, jednak błędu nie daje się skasować. Wciąż pali się Engine Check i Cruise Control. Błędy pokazuje historyczne, tymczasowych nie ma w ogóle. Podpinany interfejs Delphi + komputer z oprogramowaniem Delphi oraz drugi komputer Launch i nic. Skończyły mi się pomysły. Mechanik sugerował wgranie nowego biosu do komputera ale jeszcze się waham. Poradzicie coś?

akir
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subary Legacy IV 2.0 165KM LPG Teleflex SGI

Post 3 gru 2016, o 09:57

Jaki to błąd?

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

4N73K
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 165KM LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subary Legacy IV 2.0 165KM LPG Teleflex SGI

Post 11 gru 2016, o 20:18

Zrzut ekranu z FreeSSM. Błąd zaznaczony to ten sam, który wyczytali w ASO. Pozostałe powstały po wymianie rozrządu. Wszystkie jak widać to błędy historyczne.

https://zapodaj.net/7495971139f0c.png.html

4N73K
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 165KM LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subary Legacy IV 2.0 165KM LPG Teleflex SGI

Post 15 gru 2016, o 21:30

Witam,
Chłopaki z GT Auto Serwis z Zielonej Góry ogarnęli mi te błędy trzecim z kolei komputerem. Wielkie dzięki, gorąco polecam każdemu właścicielowi Subaru. Temat do zamknięcia. Pragnę przypomnieć, że goście z ASO nie byli w stanie tego zrobić oryginalnym komputerem od Subaryny. :)

ODPOWIEDZ