Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
Mam OBK 2.0D i zauważyłem, że w odróżnieniu od innych diesli nawet po długiej jeździe przy bardzo ciepłym silniku świece żarowe w Subaru włączane są ZAWSZE. W Citroenie z silnikiem HDI 2.0 przy temp. powyżej 5°C świece w ogóle się nie włączają, tak że przez całe lato nie zobaczysz kontrolki świec żarowych (spiralki) na desce. Czy to jest normalne w boxer diesel?
I jeszcze drugie pytanie, które mi się przypomniało: czy w ASO jest już możliwa wymieniana softu do silnika boxer diesel w OBK żeby zwiększyć jego kulturę pracy na najniższych obrotach tzn. przy ruszaniu? Na oficjalnym forum wszyscy nabierają wody w usta. Niby coś jest na rzeczy, ale nikt nic dokładnie nie wie. A tymczasem autem trudno ruszyć z miejsca bez praktyki, nie mówiąc o ruszaniu pod górkę - tam to nawet 10 lat praktyki nie pomoże. Żona odmawia wsiadania za kierownicę Subaru przez co cierpi trochę życie towarzyskie Dlatego muszę coś z tym zrobić. Macie jakieś informacje, może ktoś już wymienił soft?
Bazyli
I jeszcze drugie pytanie, które mi się przypomniało: czy w ASO jest już możliwa wymieniana softu do silnika boxer diesel w OBK żeby zwiększyć jego kulturę pracy na najniższych obrotach tzn. przy ruszaniu? Na oficjalnym forum wszyscy nabierają wody w usta. Niby coś jest na rzeczy, ale nikt nic dokładnie nie wie. A tymczasem autem trudno ruszyć z miejsca bez praktyki, nie mówiąc o ruszaniu pod górkę - tam to nawet 10 lat praktyki nie pomoże. Żona odmawia wsiadania za kierownicę Subaru przez co cierpi trochę życie towarzyskie Dlatego muszę coś z tym zrobić. Macie jakieś informacje, może ktoś już wymienił soft?
Bazyli
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
właśnie ta akcja "naprawcza" SIPu na tym polega teraz. idziesz na szkolenie, gdzie uczą cie obchodzić się z samochodem jak z jajkiem, jednocześnie wgrywają nowy soft, który ponoć przenosi moment obrotowy gdzieś wyżej.Bazyli pisze: I jeszcze drugie pytanie, które mi się przypomniało: czy w ASO jest już możliwa wymieniana softu do silnika boxer diesel w OBK żeby zwiększyć jego kulturę pracy na najniższych obrotach tzn. przy ruszaniu? Na oficjalnym forum wszyscy nabierają wody w usta. Niby coś jest na rzeczy, ale nikt nic dokładnie nie wie. A tymczasem autem trudno ruszyć z miejsca bez praktyki, nie mówiąc o ruszaniu pod górkę - tam to nawet 10 lat praktyki nie pomoże. Żona odmawia wsiadania za kierownicę Subaru przez co cierpi trochę życie towarzyskie Dlatego muszę coś z tym zrobić. Macie jakieś informacje, może ktoś już wymienił soft?
Może zapytaj w którymś ASO.
Zakładam, że OBK to MY09, nie MY10?
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
Bazyli, Subaru ropniaków u nas, jak na lekarstwo. Chyba tylko użytkownik cerbera jeździ Legacem D
Tutaj znajdziesz trochę informacji o sprzęgłach: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1
Jak napisał minimus, generalnie akcja SIP składa się z dwóch elementów:
- zamulenie silnika (zmiana softu obniżającego moment obrotowy),
- ukompatybilnienie użytkownika z samochodem - szkolenia SJS w zakresie obsługi sprzęgła plus elementy bezpiecznej jazdy.
Przy spełnieniu powyższych warunków użytkownikom, którzy nabyli samochód w sieci dealerskiej SIP planowano także zdaje się zwrot kosztów wymiany spalonego sprzęgła.
Na forum SIP znajdziesz więcej informacji: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3
Tutaj znajdziesz trochę informacji o sprzęgłach: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1
Jak napisał minimus, generalnie akcja SIP składa się z dwóch elementów:
- zamulenie silnika (zmiana softu obniżającego moment obrotowy),
- ukompatybilnienie użytkownika z samochodem - szkolenia SJS w zakresie obsługi sprzęgła plus elementy bezpiecznej jazdy.
Przy spełnieniu powyższych warunków użytkownikom, którzy nabyli samochód w sieci dealerskiej SIP planowano także zdaje się zwrot kosztów wymiany spalonego sprzęgła.
Na forum SIP znajdziesz więcej informacji: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
chyba tylko połowy kosztówSo What! pisze: którzy nabyli samochód w sieci dealerskiej SIP planowano także zdaje się zwrot kosztów wymiany spalonego sprzęgła
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
minimus, nie mam pojęcia, czy całości, czy też części. Stąd też napisałem "planowano także zdaje się"
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
u mnie też dużo tych chyba
Bo nas to nie dotyczy
Bo nas to nie dotyczy
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
W citroenie nie włączają się, czy tylko kontrolka się nie świeci?Bazyli pisze:Mam OBK 2.0D i zauważyłem, że w odróżnieniu od innych diesli nawet po długiej jeździe przy bardzo ciepłym silniku świece żarowe w Subaru włączane są ZAWSZE. W Citroenie z silnikiem HDI 2.0 przy temp. powyżej 5°C świece w ogóle się nie włączają, tak że przez całe lato nie zobaczysz kontrolki świec żarowych (spiralki) na desce. Czy to jest normalne w boxer diesel?
Świece w dieslu pracują w podczas nagrzewania się silnika, niekoniecznie w sposób ciągły, chodzi o obniżenie dymienia.
Inna rzecz, że w niektórych silnikach citroena (PSA) nie montowano wcale świec żarowych i wszystko było cacy do momentu aż siadła kompresja i była zima.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
tak sie w ogóle da? Moze w zime sie go ogrzewa kocem przed odpaleniem Z tego co wiem o dizlu to świece zarowe musza byc ,bo sie go nie odpali, ale może technika poszła do przodu od czasów Żuka "Andoria" Pewno francousy znów wymyślili jakiś kosmiczny patentgebolp pisze:w niektórych silnikach citroena (PSA) nie montowano wcale świec żarowych
U mnie w Traficu są obecne i kontrolka swieci tylko przed odpaleniem. (chyba ze słuzy tylko do sygnalizowania "swiece zarowe ok") Nawet czas nagrzewania zima-lato w sumie sie nie różni.
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
kontrolka żyje własnym życiem i często sygnalizuje usterki. Jeśli się świeci przed rozruchem to faktycznie pokazuje że mamy poczekać z kręceniem rozrusznikiem na zagrzanie świec.
Bez świec? Można. PSA wycofał się z pomysłu bo się nie sprawdził. Ale większe silniki diesla miały tzw. płomieniówkę, czyli mały palnik umieszczony w kolektorze dolotowym, który dosłownie rozgrzewał powietrze w dolocie silnika.
Bez świec? Można. PSA wycofał się z pomysłu bo się nie sprawdził. Ale większe silniki diesla miały tzw. płomieniówkę, czyli mały palnik umieszczony w kolektorze dolotowym, który dosłownie rozgrzewał powietrze w dolocie silnika.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
jestem nieszczesliwym posiadaczem subaru impra 2.0d... o aucie powiem tak:
-masakra pa 25tysiach padl filtr czastek na smierc.
-po wymianie filtra na 29tysi padl silnik (w salonie dowiedzialem sie ze pierwsze silniki diesla byly zle skladane i sie masowo zacieraly, subaru ukrywa to jak moze ale udalo mi sie dowiedziec ze tylko w pierwszym roku padlo w norwegii 50 aut) najprawdopodobniej filtr padl przez silnik ktory bral olej ca. 1,5litra na 15tysi, a moze bylo odwrotnie kto to wie. zaproponowano mi 7500zl za wymiane filtra ale poszedlem do prawnika a pozniej wrocilem do salonu w ktorym kupilem i za darmo wymienili (tylko tam ci wymienia za darmo gdzie kupiles, wystarczy udowodnic ze auto do poczatku bylo wadliwe co nie jest trudne)
-po wymianie silnika i nowym filtrem mialem okolo 25tysi spokoju, silnik pracowal rowno i cicho (jak na boxera)
-niestety teraz co okolo 10tysi filtr zapala sie i jedynie w salonie potrafia skasowac kontrolke i mnie za robote 250pln ( w uzasadnieniu puisza idiotyzmy typu- auto nie jest uzytkowane normalnie). na pytanie jaka jest norma czlowieczenstwa....brak kumacji
- dodatkowo po 30tysiach od wymiany silnika doszly poglosy gdzies w tle jakies chrobotanie przy odejmowaniu gazu araz blaszany odglos pod autem gdy jest rozgrzany. malo tego silnik na postoju dostaje dziwnych drgawek i podskakuje ze az wesolo.
teraz najlepsze. smierc nie dotyka tylko silnikow diesla. znalazlem (chcialem kupic benzyne lub benz-gaz) wrx i inne wersje z podobnymi naprawami.
jakby bylo tego malo niekiedy zamiast wymienic caly tzw krotki silnik, serwisy i chytre subaru w autach gdzie motor nie umarl calkiem zacierajac sie wymieniaja pierscienie lozysko korbowodowe i panewki. eleganckoco nie? do tej pory nie wiem czy mam nowy silnik czy naprawiony. w norwegii mowia ze nowy w polsce w serwisie powiedzieli ze nie wyglada na wymiane calego modulu.
Niestety subaru to juz nie subaru. od czasu jak sprzedali sie toyocie ciecia dotycza tylko jakosci.
moim zdaniem z 6gwiazdek powinni zostawic max3.
Filtr czastek stalych zostal wynaleziony pod naciskiem ekologicznych cymbalow. bo co to za ekologia jesli moje auto spala 15%wiecej paliwa z filtrem niz bez tracac przy tym 10%mocy (wystarczy zapytac taksowkarzy z vw i jasne) i jest narazone na powazna awarie (diesel dostaje sie do oleju co daje latwe zatarcie silnika)
mam dosc.i zastanawiam sie nad autem z wolnossacym benzyniakiem np hondy ktory spala srednio ca 7-8l benzyny przy 140km.
Moj subaru jest bardzo oszczedny -przy dynamicznej jezdzie spala srednio >zima 6,4 do 6,8 latem 6,0 do 6,4 w samym miescie kolo 8,0
POZDRAWIAM
-masakra pa 25tysiach padl filtr czastek na smierc.
-po wymianie filtra na 29tysi padl silnik (w salonie dowiedzialem sie ze pierwsze silniki diesla byly zle skladane i sie masowo zacieraly, subaru ukrywa to jak moze ale udalo mi sie dowiedziec ze tylko w pierwszym roku padlo w norwegii 50 aut) najprawdopodobniej filtr padl przez silnik ktory bral olej ca. 1,5litra na 15tysi, a moze bylo odwrotnie kto to wie. zaproponowano mi 7500zl za wymiane filtra ale poszedlem do prawnika a pozniej wrocilem do salonu w ktorym kupilem i za darmo wymienili (tylko tam ci wymienia za darmo gdzie kupiles, wystarczy udowodnic ze auto do poczatku bylo wadliwe co nie jest trudne)
-po wymianie silnika i nowym filtrem mialem okolo 25tysi spokoju, silnik pracowal rowno i cicho (jak na boxera)
-niestety teraz co okolo 10tysi filtr zapala sie i jedynie w salonie potrafia skasowac kontrolke i mnie za robote 250pln ( w uzasadnieniu puisza idiotyzmy typu- auto nie jest uzytkowane normalnie). na pytanie jaka jest norma czlowieczenstwa....brak kumacji
- dodatkowo po 30tysiach od wymiany silnika doszly poglosy gdzies w tle jakies chrobotanie przy odejmowaniu gazu araz blaszany odglos pod autem gdy jest rozgrzany. malo tego silnik na postoju dostaje dziwnych drgawek i podskakuje ze az wesolo.
teraz najlepsze. smierc nie dotyka tylko silnikow diesla. znalazlem (chcialem kupic benzyne lub benz-gaz) wrx i inne wersje z podobnymi naprawami.
jakby bylo tego malo niekiedy zamiast wymienic caly tzw krotki silnik, serwisy i chytre subaru w autach gdzie motor nie umarl calkiem zacierajac sie wymieniaja pierscienie lozysko korbowodowe i panewki. eleganckoco nie? do tej pory nie wiem czy mam nowy silnik czy naprawiony. w norwegii mowia ze nowy w polsce w serwisie powiedzieli ze nie wyglada na wymiane calego modulu.
Niestety subaru to juz nie subaru. od czasu jak sprzedali sie toyocie ciecia dotycza tylko jakosci.
moim zdaniem z 6gwiazdek powinni zostawic max3.
Filtr czastek stalych zostal wynaleziony pod naciskiem ekologicznych cymbalow. bo co to za ekologia jesli moje auto spala 15%wiecej paliwa z filtrem niz bez tracac przy tym 10%mocy (wystarczy zapytac taksowkarzy z vw i jasne) i jest narazone na powazna awarie (diesel dostaje sie do oleju co daje latwe zatarcie silnika)
mam dosc.i zastanawiam sie nad autem z wolnossacym benzyniakiem np hondy ktory spala srednio ca 7-8l benzyny przy 140km.
Moj subaru jest bardzo oszczedny -przy dynamicznej jezdzie spala srednio >zima 6,4 do 6,8 latem 6,0 do 6,4 w samym miescie kolo 8,0
POZDRAWIAM
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
waldi8848, 3 posty o tym samym, to juz chyba za dużo...
Wystarczy, gdy podlinkujesz do tego pierwszego...
Wystarczy, gdy podlinkujesz do tego pierwszego...
Dolce far niente
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
3:2 dla waldi8848'ego , ale mecz się jeszcze nie skończył, FUX utrzymuje kontaktowy dystans, jest szansa na kolejnego posta w regulaminowym czasie i dogrywkę!
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
Ale patrzcie państwo co się dzieje, FUX używa nieregulaminowego chwytu i usuwa posta! Emocje sięgają zenitu! Ciekawe co na to sędzia ?!?!?!
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Świece żarowe w dieslu używane bezprzerwy, nowy soft
To jest stara marketingowa prawda: zadowolony klient powie 10, niezadowolony powie 100 osobom. I stąd od razu jest nagonka na Subaru, nie ważne czy diesel czy benzyna. A że poziom obsługi w salonach i serwisach Subaru w Polsce jest kiepski (z małymi wyjątkami) to potęguje to wrażenie.