Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Może i będę się powtarzał (z oficjalnym forum SIP) ale zdaję sobie sprawę z tego, że nie wszyscy mogą mieć czas na czytanie i uczestnictwo w obu forach a sprawa moim zdaniem jest warta uwagi. Po wielu moich bardzo krytycznych postach na temat silnika teraz, po zmianie oprogramowania diametralnie zmieniłem zdanie na jego temat.
A jest co chwalić! Metamorfozę zafundowałem sobie dwa tygodnie temu i, muszę przyznać, Subaru odrobiło tę lekcję bardzo dobrze. Doprawdy nie wiem dlaczego zwlekano z tym tak długo, pozwalając sobie na tyle krytycznych opinii działających ze szkodą dla marki Subaru. Myślę, że silnik powinien od początku pracować w taki właśnie sposób, jak teraz po zmianie oprogramowania.
Co konkretnie zmienia nowe oprogramowanie? Tego niestety dokładnie nie wiadomo, gdyż producent nabiera wody w usta i nie ujawnia szczegółów technicznych. Jednakże moje odczucia z jazdy są jednoznacznie pozytywne. Zwraca przede wszystkim uwagę, że przy bardzo niskich obrotach dostępny jest większy moment obrotowy przez co nie trzeba już bardzo dużego wyczucia czy przyzwyczajenia, żeby sprawnie ruszyć autem z miejsca. Samochód nie gaśnie przy ruszaniu pod górkę, czy też przy pokonywaniu ciasnych zakrętów na drugim biegu. Próba tzw. krawężnika również wychodzi zdecydowanie lepiej. Subaru rusza się teraz tak jak każdym innym dieslem. Mówiąc to mam na myśli przedział niskich obrotów 800-1200, gdzie poprzednio bardzo łatwo było zdusić silnik z uwagi na brak momentu. Przy wyższych obrotach samochód zachowuje się w znajomy sposób i tutaj nie dostrzegam większych różnic w stosunku do tego co było przedtem. Samochodem załadowanym po brzegi wakacyjnym ekwipunkiem, z czterema chuchrakami na pokładzie, bez trudu przekroczyłem 200 km/h (na autostradzie A4).
Mogę z czystym sumieniem potwierdzić, że po dwutygodniowym użytkowaniu OBK MY09 z nowym softem, nie dostrzegam żadnych negatywnych efektów nowego programu a tylko wyłącznie pozytywne.
Bazyli
A jest co chwalić! Metamorfozę zafundowałem sobie dwa tygodnie temu i, muszę przyznać, Subaru odrobiło tę lekcję bardzo dobrze. Doprawdy nie wiem dlaczego zwlekano z tym tak długo, pozwalając sobie na tyle krytycznych opinii działających ze szkodą dla marki Subaru. Myślę, że silnik powinien od początku pracować w taki właśnie sposób, jak teraz po zmianie oprogramowania.
Co konkretnie zmienia nowe oprogramowanie? Tego niestety dokładnie nie wiadomo, gdyż producent nabiera wody w usta i nie ujawnia szczegółów technicznych. Jednakże moje odczucia z jazdy są jednoznacznie pozytywne. Zwraca przede wszystkim uwagę, że przy bardzo niskich obrotach dostępny jest większy moment obrotowy przez co nie trzeba już bardzo dużego wyczucia czy przyzwyczajenia, żeby sprawnie ruszyć autem z miejsca. Samochód nie gaśnie przy ruszaniu pod górkę, czy też przy pokonywaniu ciasnych zakrętów na drugim biegu. Próba tzw. krawężnika również wychodzi zdecydowanie lepiej. Subaru rusza się teraz tak jak każdym innym dieslem. Mówiąc to mam na myśli przedział niskich obrotów 800-1200, gdzie poprzednio bardzo łatwo było zdusić silnik z uwagi na brak momentu. Przy wyższych obrotach samochód zachowuje się w znajomy sposób i tutaj nie dostrzegam większych różnic w stosunku do tego co było przedtem. Samochodem załadowanym po brzegi wakacyjnym ekwipunkiem, z czterema chuchrakami na pokładzie, bez trudu przekroczyłem 200 km/h (na autostradzie A4).
Mogę z czystym sumieniem potwierdzić, że po dwutygodniowym użytkowaniu OBK MY09 z nowym softem, nie dostrzegam żadnych negatywnych efektów nowego programu a tylko wyłącznie pozytywne.
Bazyli
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Bazyli, miło słyszeć, iż nowy soft działa poprawnie .Wreszcie Sip oszczędzi nerwów i pieniędzy swoich klientów .
Ciekawe ile przez te problemy stracił Sip nowych użytkowników No ale to ekskluzywna marka
Najważniejsze ,że teoretycznie problem został rozwiązany ( poczekamy do zimy ) .
Ciekawe ile przez te problemy stracił Sip nowych użytkowników No ale to ekskluzywna marka
Najważniejsze ,że teoretycznie problem został rozwiązany ( poczekamy do zimy ) .
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Wtedy będzie jeszcze latwiej ruszyć, silnik nie zgaśnie...Piter 35 pisze: poczekamy do zimy
Dolce far niente
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Tylko ze maks moment jest dostępny AFAIK 1000 obr. później.
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 91 razy
- Polubione posty: 158 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Nie do końca wcześniej max moment był 1800 a teraz 2400. Ja zmieniłem soft i faktycznie jest lepiej przy jeżdżeniu po mieście (korki ,podjazdy itd) natomiast jest trochę gorzej na trasie przy wyprzedzaniu trzeba trochę wyższych obrotów ,żeby sprawnie wyprzedzić .Ale generalnie okAzrael pisze:Tylko ze maks moment jest dostępny AFAIK 1000 obr. później.
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Soft jaki by nie byl to teraz we wszystkich noych Subaru z diesel jest wgrywany czy komuś sie to podoba czy nie.
tak więc na 100% bylo coś nie tak i ja przy pierwszej okazji wgram soft mimo, że foresterem przejechałem 50 tys km i niby nic sie nie dzieje, ale w mieście fajnie sie nie jeździ.
tak więc na 100% bylo coś nie tak i ja przy pierwszej okazji wgram soft mimo, że foresterem przejechałem 50 tys km i niby nic sie nie dzieje, ale w mieście fajnie sie nie jeździ.
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Pytanie
Czy można powrócić do seryjnego oprogramowania po wgraniu nowego
Czy można powrócić do seryjnego oprogramowania po wgraniu nowego
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Z wypowiedzi Dyrekcji i przedstawiecieli ASO na kropce wynika, że nie.babu pisze:Pytanie
Czy można powrócić do seryjnego oprogramowania po wgraniu nowego
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Jezeli mam być szczery,to pomimo całej sympatii do marki uważam,że tym razem producent się nie popisał.To chyba nie do końca w porządku,żeby sprzedawać ludziom samochód o określonych parametrach,a pózniej je zmieniać na gorsze (mam na myśli wzrost spalania spowodowany zmianą charakterystyki przebiegu momentu obrotowego).Chyba po to się kupuje samochód z silnikiem Diesla,żeby realnie oszczędzać?Mam możliwość porównania,ponieważ w rodzinie użytkujemy zarówno benzynę,jak i diesla.W trasie różnica w spalaniu pomiędzy nimi wynosi ok.1 ltr.Przed zmianą softu wynosiła ok.2 litry,więc nie mogę powiedzieć,żebym się jakoś specjalnie cieszył,że wgrałem NOWE oprogramowanie.Gdyby nie to,że samochód gasł przy wysprzęglaniu,nie zdecydowałbym się na to.Nie ukrywam,jestem trochę zawiedziony.
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
a to nowość, o tym nie słyszałemmarcin pisze: mam na myśli wzrost spalania spowodowany zmianą charakterystyki przebiegu momentu obrotowego
jest więcej potwierdzonych przypadków?
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
Na zdrowy chłopski rozum, to jest prawdopodobne - zmiana przebiegu momentu mogła spowodować, że auto realnie "osłabło" przy wyższych prędkościach, więc w trasie trzeba mocniej deptać, żeby utrzymać dynamikę jazdy. A jeśli jeszcze ktoś nie jest przyzwyczajony do klekota, nie ma opanowanej odpowiedniej taktyki i strategii, to czasami podepcze mocniej, ale bez sensu - i skutkiem będzie większe zużycie.
Podobne objawy notowano w Skodach (która też w tym roku zmieniła soft dla silnika 1.6 D, "przesuwając moment w dół", bo klienci sobie nie radzili z ruszaniem).
Podobne objawy notowano w Skodach (która też w tym roku zmieniła soft dla silnika 1.6 D, "przesuwając moment w dół", bo klienci sobie nie radzili z ruszaniem).
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
WiS pisze:Na zdrowy chłopski rozum, to jest prawdopodobne - zmiana przebiegu momentu mogła spowodować, że auto realnie "osłabło" przy wyższych prędkościach, więc w trasie trzeba mocniej deptać, żeby utrzymać dynamikę jazdy. A jeśli jeszcze ktoś nie jest przyzwyczajony do klekota, nie ma opanowanej odpowiedniej taktyki i strategii, to czasami podepcze mocniej, ale bez sensu - i skutkiem będzie większe zużycie.
Podobne objawy notowano w Skodach (która też w tym roku zmieniła soft dla silnika 1.6 D, "przesuwając moment w dół", bo klienci sobie nie radzili z ruszaniem).
Nie mam na myśli "wyższych prędkości"-po prostu dawniej,żeby wyprzedzić,mogłem to robić od 1800 obr/min.,a teraz żeby osiągnąć ten sam efekt muszę mieć 2200 obr/min.Wyższe obroty równa się wyższe spalanie-tu nie ma żadnej filozofii.Podstawowy atut Diesla jest taki,że właśnie nie trzeba go wysoko kręcić,żeby uzyskać dynamikę,a więc w tym przypadku ani termin taktyka ani strategia nie mają zastosowania-po prostu muszę bardziej deptać,bo inaczej nie pojadę do przodu Piszę to na podstawie swoich doświadczeń,a nie wyczytanych na forum opinii.Moje wrażenie jest takie,że charakterystyka silnika została nieco zbliżona do benzyny-jest nieco bardziej liniowo.Rozumiem,że producent celowo ją zmienił,bo niektórzy się nieco zachłysnęli tym wbiciem w fotel,po czym przy 50.000 km przebiegu dowiadywali się,że muszą wymienić sprzęgło Ja nie należę do tej grupy kierowców,którzy spod każdych świateł "idą po złoto",więc problemów ze sprzęgłem nie mam.
Pozdrawiam
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
marcin, przepraszam, jeśli poczułeś się czymś nieco dotknięty (odniosłem takie wrażenie - a absolutnie nie to było moją intencją).
W gruncie rzeczy piszemy o tym samym: coś za coś, cudów nie ma, tzn. jeśli czary z softem spowodowały pojawienie się większego momentu przy niższych obrotach, to gdzieś wyżej charakterystyka się skiepściła, a ceną za to jest wyższe spalanie przy podobnym tempie jazdy.
Nawet jeśli nie startuje się ostro spod świateł.
Oczywiście, różnica w zużyciu będzie tym wyższa, im ktoś (nie pisałem akurat o Tobie, ale "ogólnie") gorzej "czuje" jazdę dieslem (też piszę to z doświadczenie, bo jeżdżę klekotami rzadko, z doskoku, i sam widzę, jak spalanie mi szybko spada, w miarę jak odzwyczajam się od nawyków z benzyniaka ).
Spec od volkswagenowskich diesli (zaprzyjaźniony, wieloletni pracownik marketingu i sprzedaży koncernu) twierdzi, że on pali Octavią 1.6 tdi z tegorocznym softem o jakieś 0.5-0.7 litra więcej (w trasie), niż wersją poprzednią. Tyle, że np. moja żona (pierwszy raz w dieslu) poprzednią w ogóle nie była w stanie ruszyć i po kilkunastu próbach odmówiła współpracy, a egzemplarzem z nowym softem jeździła bez kłopotu.
W gruncie rzeczy piszemy o tym samym: coś za coś, cudów nie ma, tzn. jeśli czary z softem spowodowały pojawienie się większego momentu przy niższych obrotach, to gdzieś wyżej charakterystyka się skiepściła, a ceną za to jest wyższe spalanie przy podobnym tempie jazdy.
Nawet jeśli nie startuje się ostro spod świateł.
Oczywiście, różnica w zużyciu będzie tym wyższa, im ktoś (nie pisałem akurat o Tobie, ale "ogólnie") gorzej "czuje" jazdę dieslem (też piszę to z doświadczenie, bo jeżdżę klekotami rzadko, z doskoku, i sam widzę, jak spalanie mi szybko spada, w miarę jak odzwyczajam się od nawyków z benzyniaka ).
Spec od volkswagenowskich diesli (zaprzyjaźniony, wieloletni pracownik marketingu i sprzedaży koncernu) twierdzi, że on pali Octavią 1.6 tdi z tegorocznym softem o jakieś 0.5-0.7 litra więcej (w trasie), niż wersją poprzednią. Tyle, że np. moja żona (pierwszy raz w dieslu) poprzednią w ogóle nie była w stanie ruszyć i po kilkunastu próbach odmówiła współpracy, a egzemplarzem z nowym softem jeździła bez kłopotu.
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
no , niedługo wprowadzą nową kategorię na prawko, Di-diesel
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
WiS pisze: coś za coś, cudów nie ma, tzn. jeśli czary z softem spowodowały pojawienie się większego momentu przy niższych obrotach, to gdzieś wyżej charakterystyka się skiepściła
Moim zdaniem zupełnie nie rozumiesz jak działa system sterowania silnikiem, albo napisałeś coś czego nie chciałeś napisać bo związku nie ma żadnego. Poza trym Subaru ma MNIEJSZY moment po "poprawce" co jest jakimś idiotyzmem.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
I co gorsza:Azrael pisze: zupełnie nie rozumiesz jak działa system sterowania silnikiem
- nawet nie chcę zrozumieć,
- nigdy tego nie ukrywałem
Chciałem napisać, że w Skodzie przy pomocy nowego softu przesunięto moment w dół, tzn. górka zaczyna się teraz o jakieś 400 obrotów niżej, i mniej-więcej o 400 wcześniej krzywa zaczyna pikować.Azrael pisze: albo napisałeś coś czego nie chciałeś napisać
Co powoduje wyżej opisane zmiany w jeździe i spalaniu.
Zakładałem, że zmiana softu w Subaru polegała na tym samym, ale po poniższym tekście, to już nie wiem:
Mniejszy maksymalny, czy mniejszy w każdym zakresie obrotów?Azrael pisze: Subaru ma MNIEJSZY moment po "poprawce"
Zresztą, jeśli to drugie, oznaczałoby to - w uproszczeniu - że słabszy silnik wymaga mocniejszego deptania dla uzyskania podobnej dynamiki, więc wracamy do punktu wyjścia.
Nie...?
Edit: przeczytałem starsze posty powyżej i widzę tam czarno na niebieskawym mniej-więcej to, co piszę tutaj - i nie za bardzo rozumiem, co do tego ma moje nierozumienie procesu sterowania silnikiem
Ostatnio zmieniony 30 paź 2010, o 16:15 przez WiS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
mniejszy przy strategicznych ( ) dla ruszania obrotach.WiS pisze: Mniejszy maksymalny, czy mniejszy w każdym zakresie obrotów?
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
remek, to wiedza czy przypuszczenie?
Ktoś w ogóle widział krzywą momentu po reformie?
Bo na zdrowy chłopski rozum, to spłaszczenie lub przesunięcie momentu (czyli: większy w "ruszaniowym" zakresie, nawet kosztem mniejszego maksymalnego) ułatwia ruszanie - natomiast obniżenie go w całym zakresie, niekoniecznie. Owszem, wpłynęłoby na nieco dłuższe życie sprzęgła - ale tylko nieco, bo ludzie nadal by albo gaśli, albo ruszali ze zbyt dużym gazem...
A nie gasną, jak wynika z wpisów.
To co, z mniejszym momentem nagle zaczęli lepiej ruszać?
Gdzie się mylę?
Ktoś w ogóle widział krzywą momentu po reformie?
Bo na zdrowy chłopski rozum, to spłaszczenie lub przesunięcie momentu (czyli: większy w "ruszaniowym" zakresie, nawet kosztem mniejszego maksymalnego) ułatwia ruszanie - natomiast obniżenie go w całym zakresie, niekoniecznie. Owszem, wpłynęłoby na nieco dłuższe życie sprzęgła - ale tylko nieco, bo ludzie nadal by albo gaśli, albo ruszali ze zbyt dużym gazem...
A nie gasną, jak wynika z wpisów.
To co, z mniejszym momentem nagle zaczęli lepiej ruszać?
Gdzie się mylę?
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
wiedza na podstawie wypowiedzi przedstawicieli SIP.WiS pisze: remek, to wiedza czy przypuszczenie?
to jest supertajna informacja, której nikt nie chce upublicznić. Trzeba by kogoś, kto chce zmienić soft zmierzyć na hamowni przed i po (tej samej).WiS pisze:
Ktoś w ogóle widział krzywą momentu po reformie?
Zastanawia mnie tylko nieodwracalność. O ile dobrze rozumiem, ten soft to taki 'remap' - czy też całkowita podmiana? Bo jak 'remap' to co za problem? Chyba, że potajemne zabezpieczenie diesli przed 'chipowaniem'.
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
remek pisze:
Zastanawia mnie tylko nieodwracalność. O ile dobrze rozumiem, ten soft to taki 'remap' - czy też całkowita podmiana? Bo jak 'remap' to co za problem? Chyba, że potajemne zabezpieczenie diesli przed 'chipowaniem'.
Pewnie nie jest dostępny w bazie oryginalny plik do sflashowania przez SSM stąd "nieodwracalność".
WiS, chodzi mi ot to że to że jest w dole więcej nie oznacza ze gdziekolwiek musi być mniej. Jest powietrze, paliwo, kąt zapłonu (wtrysku w tym wypadku) i obroty. Możesz dla różnyhch obrotów przyjąć różne i to że gdzieś zabierzesz lub dodasz nie oznacza zmian gdzie indziej.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
ja bym dodał wszędzie i swapa i większe turboAzrael pisze: Jest powietrze, paliwo, kąt zapłonu (wtrysku w tym wypadku) i obroty. Możesz dla różnyhch obrotów przyjąć różne i to że gdzieś zabierzesz lub dodasz nie oznacza zmian gdzie indziej.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
remek pisze: ja bym dodał wszędzie i swapa i większe turbo
I ja też, i ja też
Swapa i większe turbo a potem swapa...
Pozdrawiam
Większe turbo
Brak podpisu.
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
W Forku także wgrali mi na ktorymś przeglądzie "coś", co Marek później określil czynnością nieodwracalną. Co, jak, dlaczego, nie dociekałem...remek pisze: Zastanawia mnie tylko nieodwracalność. O ile dobrze rozumiem, ten soft to taki 'remap' - czy też całkowita podmiana? Bo jak 'remap' to co za problem? Chyba, że potajemne zabezpieczenie diesli przed 'chipowaniem'.
Dolce far niente
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Nowy soft do OBK/Legacy Boxer Diesel MY09
...i zasmażkęGrzesiek_67 pisze: Swapa i większe turbo a potem swapa...
Tak w ogóle - zapewne.Azrael pisze: chodzi mi ot to że to że jest w dole więcej nie oznacza ze gdziekolwiek musi być mniej
Ale w tej konkretnej sytuacji jakoś odruchowo założyłem, że nie ma tak pięknie.
Bo gdyby się dało zapewnić wyższy moment w szerszym przedziale obrotów, to zapewne byłby od początku - a tu mieliśmy do czynienia z ewidentną akcją ratunkową, w takich przypadkach raczej się "coś" poświęca w imię "czegoś" innego, bardziej akurat potrzebnego...
Czyli przypuszczenieremek pisze: wiedza na podstawie wypowiedzi przedstawicieli SIP.
Kilka postów powyżej danikl pisał, że musi wkręcać wyżej, a Azrael, że moment max poszedł po tej terapii w wyższe rejony obrotomierza - więc wygląda na to, że terapia Skody była po prostu nieco odmienna w skutkach (Czesi przesunęli krzywą ku początkowi skali, a Japs nacisnęli ją od góry i spłaszczyli, przy okazji popychając czubek nieco w prawo... - tak sobie to mniej więcej wyobrażam ).
Wracając do początku - większe zużycie paliwa w trasie tak czy siak nie dziwi