Forum Subaru

Przejdź do zawartości

P0420 - Kat pad chili jednak gazu nie lubimy?

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 23 wrz 2010, o 21:25

Jak widac ciagniecie przyczepy po poludniu europy nie sluzy OBKowi. a moze to nie przyczepa, a wprost LPG...
Check Engine mi sie zapalila ze trzy tygodnie temu, poczekalem z tydzien czy zgasnie - nie zgasla - odczytalem blad:

kod.png


przy okazji robiac screenshota z wartosci na wolnych obrotach:

czujniki.png


zgasilem, znow sie pojawila lampka check po jakis 250 km...

radźcie, tegie glowy... :cofee:

Edit:
troche faktow:
- instalacja po przegladie miesiac temu - wszystko tip top, filtry wymienione
- zamontowana przy 70kkm, teraz przekroczylem 125 kkm - 55kkm na elpegie
- ostatnie wakacje dostal w palnik, szczegolnie na dlugich podjazdach na autostradach z przyczepa kempingowa, ale chlodzenie dawalo rade
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 23 wrz 2010, o 21:33

gregski, błędy "ekologiczne" same nie gasną, a jeśli MIL zapala się powtórnie po ręcznym zgaszeniu, to chyba czekają Cię wydatki. Ew. można się przyzwyczaić :cofee:
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:
rrosiak
Rada forum
 
Auto: Dacia :)
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 23 wrz 2010, o 21:36

rrosiak, problem w tym, ze cos jest niehalo.., skoro zgasilem ja i wrocil..
z opisu wynika, ze pad katalizatora... - wydajnosc ponizej progu...
nie bardzo wiem co to oznacza... ze roznica miedzy lambdami za mala chili juz nie dopala? czy wydajnosc znaczy opor jaki stawia gazom jest za duzy?
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 23 wrz 2010, o 21:38

gregski napisał(a):cos jest niehalo.., skoro zgasilem ja i wrocil..


Uzupełniłem poprzedniego posta. O szczegółach moze Az się wypowie, bo ja bladego pojecia nie mam. W tegorocznych upałach również walczyłem z zapalająca się lampką.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:
rrosiak
Rada forum
 
Auto: Dacia :)
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 23 wrz 2010, o 21:41

rrosiak, opowiedz!
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 23 wrz 2010, o 22:00

gregski napisał(a):rrosiak, opowiedz!


W wielkim skrócie:

W trasie do Gdańska zaczęła migać kontrolka ATF, zapaliły się CE, Cruise, VDC-OFF i SI-Drive. Wizyta w ASO Zdanowicz, diagnostyka jakimś badziwenym sprzętem, werdykt: przegrzany olej, trzeba wymienić.
Wymieniłem więc olej, wróciłem do Warszawy (w nocy), przez tydzień spokój, kolejna trasa i znów to samo. Umówiona wizyta w 4Turbo (w międzyczasie zgasło), ale chłopaki nie mieli SSMa, a to co mieli nic nie wykazało. W międzyczasie jeszce kilkakrotnie się zapalało (zawsze w trasie w upalne dni) i gasło samo po kilku cyklach. W końcu podjechał Az z SSM i się okazało, że to nie przegrzewanie ATF tylko jeden z czujników mierzących tepmeraturę ATF był "Out of range". W trakcie jazdy testowej okazało się, że wskazania dwóch czujników, które mierza to samo różnią się, a różnica rośnie wraz z temperaturą. Przy upalnej pogodzie dochodziło zapewne do bardzo różnych wskazań, przez co komp uznawał wskazania za niewiarygodne i przełączął sie w tryb serwisowy. Skończyły się upały, skończył się problem. Najbardziej się wkurzyłem na ASO, które błąd "Usterka układu sterowania AT" w powiązaniu z migającą kontrolką uznało jako przegrzany olej. Nawet w instrukcji jest napisane, że jak kontroka miga, to jest to awaria elektroniki. Przegrzanie oleju jest sygnalizowane ciągłym świeceniem lampki. No i okazuje się, że w przypadku Subaru, tylko SSM potrafi dokładnie odczytać wszystkie błędy.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:
rrosiak
Rada forum
 
Auto: Dacia :)
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 23 wrz 2010, o 22:18

dzieki. no to czekam na opinie fachoffcoow..
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 23 wrz 2010, o 22:36

Piszesz do mnie na pw, a twoje priva nie działa.
Skaner nie jest za dobry.
P0420 może być że kat. Pojeździj na Pb po resecie.
kontakt tel 0692 325 541
jako
2 gwiazdki
 
Skąd: wawa
  

Post 23 wrz 2010, o 22:59

jako napisał(a):Piszesz do mnie na pw, a twoje priva nie działa.


mail dziala... maila Ci napisalem..
napiszesz co podejrzewasz?
skasuje i pojezdze na Pb. dzieki.
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 23 wrz 2010, o 23:02

rrosiak napisał(a):gregski, błędy "ekologiczne" same nie gasną, a jeśli MIL zapala się powtórnie po ręcznym zgaszeniu, to chyba czekają Cię wydatki. Ew. można się przyzwyczaić :cofee:


oczywiscie ze gasna, owy 420 pojawia sie poniewaz, spaliny sa poza norma, uklad dziala tak, ze jezeli odczyt powtorzy sie w ilus cyklach to rejestruje blad, po jakims czasie jezeli spliny sa ok check powinien zgasnac. U mnie mialo to miejsce kilka razy, jak nie mialem czasu na kasowanie bledow :mrgreen:
Pozdrawiam
Marcin
sherif
2 gwiazdki
 
Auto: Outback 3.0 MY08
Skąd: Wawa
  

Post 23 wrz 2010, o 23:09

gregski napisał(a):Edit:
troche faktow:
- instalacja po przegladie miesiac temu - wszystko tip top, filtry wymienione
- zamontowana przy 70kkm, teraz przekroczylem 125 kkm - 55kkm na elpegie
- ostatnie wakacje dostal w palnik, szczegolnie na dlugich podjazdach na autostradach z przyczepa kempingowa, ale chlodzenie dawalo rade



Mialem podobnie, czyli check po instalowaniu LPG, tyle, ze u mnie check wywalilo nastepnego dnia po montazu LPG. Jezdzilem wielokrotnie na regulacje i nic to nie pomagalo, bylem tez w serwisie centralnym KME, tam sie dowiedzialem, ze OBK maja czula elektornike EOBD (zreszta serwis Subaru tez mi o tym mowil) i u nich ok 20% zagazowanych OBK/LGC wraca z problem. To co mi powiedzieli to ze zazwyczaj po kilku kkm problem sam znika z racji adaptacji ECU. U mnie tez tak sie stalo, ze problem z checkami znikl.
Ja na twoim miejscu sprawdzilbym regulacje LPG, mozna kupic interfejs i posprawdzac dokladnie czy jest dobrze wyregulowana. Ja bym tak jezdzil i obserwowal czy wywala czy nie. Jezeli bedzie sie to powtarzac po jakims czasie to moze to byc pad katalizatora lub sond. Mozesz tez pojezdzic na noPb i sprawdzic czy tez wystepuje wywalanie checka.
Pozdrawiam
Marcin
sherif
2 gwiazdki
 
Auto: Outback 3.0 MY08
Skąd: Wawa
  

Post 23 wrz 2010, o 23:14

sherif napisał(a):oczywiscie ze gasna


Opieram się na informacjach od Azraela, ale faktem jest, że błąd po wypadaniu zapłonu nie chciał sam przez kilka dni zgasnać (błąd ATF gasł po kilku cyklach). Być może chodzi o nowsze modele, ja mam MY07.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:
rrosiak
Rada forum
 
Auto: Dacia :)
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 24 wrz 2010, o 00:21

Błędy ekologii nie gasną. Błędy inne gasną, to wynika ze standardu EOBD, a nie jakichś kwestii markowych. Zgasić może reset ECU czyli np. odłaczenie akumulatora.



Ja tam uważam LPG za jakąś masakrę w kontekście diagnozowania tego typu problemów i wolę się generalnie nie wypowiadać, ale na pewno jak się coś zapala to jest coś nie tak. P0420 zwykle oznacza problem z katalizatorem. Jeździj ostro to się na pewno nie zapali bo on się z definicji może tylko zapalić przy stałych obrotach i prędkości. ;)
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 24 wrz 2010, o 00:22

rrosiak napisał(a):błąd ATF gasł po kilku cyklach


Bodajże 5 albo 7 cykli gasi błąd niekrytyczny i nieekologiczny.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 24 wrz 2010, o 00:43

Azrael napisał(a):Zgasić może reset ECU czyli np. odłaczenie akumulatora.


Na jak długo? U mnie ponad 12 godzin nie wystarczyło na zgaszenie.

Miałeś zapytać magika, ile kosztowałoby dobranie sią do czujnika :whistle:
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:
rrosiak
Rada forum
 
Auto: Dacia :)
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 24 wrz 2010, o 00:57

Tak trochę nie na temat ale miałem dziś ciekawy przypadek błędu "ekologicznego".

Jadę citroenem c5 po wymianie klocków. Dotykam lewą nogą delikatnie hamulca (żeby dotrzeć klocki) -> pyk. Zapala się check i komunikat na desce "Antipollution failure". Mówię ki czort? Z EGRem jakiś kłopot?
Wracam do firmy, podpinam kompa i co widzę? "Błąd synchronizacji pedału gazu i hamulca"... :wall:

Citroen C5... Antyrajdowe auto :whistle: :wall:

I jeszcze ciekawostka. Citroen C5 podobnie jak wcześniejsza Xantia ma hamulec ręczny... na przednie koła. Tym autem nawet Jarmaj nie pojedzie efektownie po patelniach w Walimiu :mrgreen:
pablonas
5 gwiazdek
 
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Skąd: Szczytno (warm-maz)
  

Post 24 wrz 2010, o 01:18

pablonas, wracaj Ty do subaru cholera. Takie gadżety motoryzacyjne to se można dla taniej rozrywki ujeżdżać, jak Nubirrę. ;-)
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
 
Auto: WiśniaNieWiśnia
  

Post 24 wrz 2010, o 08:58

Azrael napisał(a):Ja tam uważam LPG za jakąś masakrę w kontekście diagnozowania tego typu problemów i wolę się generalnie nie wypowiadać, ale na pewno jak się coś zapala to jest coś nie tak. P0420 zwykle oznacza problem z katalizatorem. Jeździj ostro to się na pewno nie zapali bo on się z definicji może tylko zapalić przy stałych obrotach i prędkości. ;)


przetestuje Jakowy przepis i dam znac.
gdyby to byl faktycznie kat, to jakie opcje?
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 24 wrz 2010, o 09:03

gregski napisał(a):gdyby to byl faktycznie kat, to jakie opcje?


U Ciebie obawiam się wymiana na nowy albo "emulator" w postaci specjalnej rurki.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 24 wrz 2010, o 10:31

Az, miales byc na urlopie? :giggle:
Skoro juz jestes to napisz jakie ceny ;-) /pi razy drzwi/
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 24 wrz 2010, o 10:31

rrosiak napisał(a):Opieram się na informacjach od Azraela, ale faktem jest, że błąd po wypadaniu zapłonu nie chciał sam przez kilka dni zgasnać (błąd ATF gasł po kilku cyklach). Być może chodzi o nowsze modele, ja mam MY07.


U mnie kilka razy 420 zostalo skasowane po ok tygodniu jazdy, zreszta tak mi tez powiedzili w serwisie Subaru. Raz nawet specjanie nie kasowalem bledu, zeby pokazac go dla gazownikow, no i w drodze do serwisu zgasl :mrgreen:
Odnosnie zaplonu to fakt, jak kupilem auto to mialem ten blad, poniewaz byl uszkodzony przewod wysokiego napiecia.
Pozdrawiam
Marcin
sherif
2 gwiazdki
 
Auto: Outback 3.0 MY08
Skąd: Wawa
  

Post 24 wrz 2010, o 11:48

u mnie ewidentnie dlugoterminowa korekta wtrysku ma kosmiczne wartosci..
dzis skasuje blad i odczytam parametry, ale mi to wyglada na zbyt bogata mieszanke gazu lub faktycznie komp widzi z lambdy przed katem zbyt bogaty sklad bo kat przyblokowany .. pojezdze na benzin i zobaczymy.
w kazdym razie chce z tym zrobic porzadek. przeez 55kkm nie mialem zadnych problemow,check engine nie zapalala sie WCALE i tak musi byc dalej.
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 26 wrz 2010, o 21:53

gregski napisał(a):gdyby to byl faktycznie kat, to jakie opcje?

Wizyta u Jako, prośba o wyłączenie wyświetlania błędu P0420, sflaszowanie ECU, po problemie.
Też miałem tak, że w trasach (nawet 15km po obwodnicy) zapalał mi się CEL - P0420.
Powód - brak kata i lpg.
Teraz już mi tylko kontrola ABS razi w oczy :D
tzd
2 gwiazdki
 
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Skąd: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
  

Post 29 wrz 2010, o 20:50

gregski napisał(a):Az, miales byc na urlopie? :giggle:


Jestem, nawet niezbyt mam internet, dziś pierwszy raz zajrzałem na forum i to przez zadymę na kropce o jedno auto.

gregski napisał(a):Skoro juz jestes to napisz jakie ceny ;-) /pi razy drzwi/


PW

tzd napisał(a):Wizyta u Jako, prośba o wyłączenie wyświetlania błędu P0420, sflaszowanie ECU, po problemie.


Jesteś pewien że w N/A 2.5 OBK EU aby na pewno Jako może coś takiego zrobić, bo nie wydaje mi się że by 2.5 N/A EU było obsługiwane przez OpenECU.

Poza tym stopiony/zatkoany kat to nie tylko kontrolka ale też źle jeżdżace auto z zapchanym wydechem.



Gregski powinien się z tym udać do fachowca bo diagnoza przez forum to jak leczenie się przez forum - może pomóc, ale może też być gorsza od choroby.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 29 wrz 2010, o 20:56

gregski, maila Ci puściłem bo coś PW nie widzę opcji, a dowolna strona mi się tu godzinę otwiera.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Następna strona

Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość