Forum Subaru

Przejdź do zawartości

P0420 - Kat pad chili jednak gazu nie lubimy?

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 29 wrz 2010, o 21:12

gregski napisał(a):a moze to nie przyczepa, a wprost LPG...


LPG a układ wydechowy to :
a) zdecydowanie więcej węglowodorów niż podczas spalania benzyny (zapychanie układu wydechowego plus groźba ich zapłonu - wtedy faktycznie można i stopić wkład katalizatora),
b) skraplająca się woda w środkowym i końcowym odcinku układy wydechowego (przyśpieszona korozja seryjnych układów wydechów, niekwasówkowych).

Z drugiej strony - tyle lat jeźdzę na LPG i poza robotą (co dwa, trzy lata) głowic nie zauważyłem innych eksploatacyjnych minusów...ale może dlatego, że ja mam dziwny wydech :mrgreen:


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
6 gwiazdek
 
Skąd: Adamów
  

Post 29 wrz 2010, o 21:24

Grzesiek_67,

1. z tego co kojarzę to Ty nie masz katalizatora i masz głęboko ekologię bo masz nadłubane auto

2. Twoje ECU ma się do tego u Gregskiego podobnie jak kalkulator Casio do PCta. (pod względem software'u głównie), nie masz w szczególności pełnej implementacji standardu OBD, EURO fafnaście itp.


Że tak użyję anologii lotniczej - to trochę jak porównywać awionikę 737 classic i 737NG. ;-)
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 29 wrz 2010, o 22:06

Azrael napisał(a):Grzesiek_67,

1. z tego co kojarzę to Ty nie masz katalizatora i masz głęboko ekologię bo masz nadłubane auto

2. Twoje ECU ma się do tego u Gregskiego podobnie jak kalkulator Casio do PCta. (pod względem software'u głównie), nie masz w szczególności pełnej implementacji standardu OBD, EURO fafnaście itp.


Że tak użyję anologii lotniczej - to trochę jak porównywać awionikę 737 classic i 737NG. ;-)


Ad.1 Dlatego napisałem o swoim niestandardowym wydechu.
Ad.2 Copied it.
Ad.3 Zawsze mi bardziej pasowały zwykłe, stare CRT displays a nie te nowoczesne LCD z milionem niepotrzebnych informacji tworzącym tak naprawdę szum informacyjny - to tak apropos analogii ;-) I co z tego, że palą mniej ? :-p

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
6 gwiazdek
 
Skąd: Adamów
  

Post 29 wrz 2010, o 22:19

Grzesiek_67 napisał(a):I co z tego, że palą mniej ? :-p


Niby nic, ale do tego jest zaprzęgnięta cała skomplikowana technologia i jak się coś w niej zmienia - np. rodzaj paliwa to konsekwencje są dalej idące.


BTW: jestem pewien że wiesz lepiej ode mnie że CRT vs. LCD to najmniejsza różnica między tymi sprzętami. Z resztą są takie upgrady kokpitów do klasyków na LCD bo CRT i analogowe zegary coraz trudniej i drożej serwisować, a pod spodem zostaje stara awionika. Trochę jak wsadzić dechę od STI do GC - da się, ale to nie znaczy że zmieniłeś ECU i czujniki ;)

Przepraszam wszystkich za mętny off-topic.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 29 wrz 2010, o 22:57

Azrael napisał(a):BTW: jestem pewien że wiesz lepiej ode mnie że CRT vs. LCD to najmniejsza różnica między tymi sprzętami. Z resztą są takie upgrady kokpitów do klasyków na LCD bo CRT i analogowe zegary coraz trudniej i drożej serwisować, a pod spodem zostaje stara awionika.


Jeszcze trochę offtopa, bo krew mi troszkę zaczęła krążyć (oczywiście z radości od wspomnień) - siedziałem za sterami różnych maszyn (czasami, wstyd przyznać, bez type raitingu :oops: ) i takiej frajdy w powożeniu aeroplanem, jak w przypadku MD-82 nie doświadczyłem już nigdy. A to bardzo stara awionika, bardzo stary typ FMS, wszystko bardzo stare...ale ten samolot czułem koniuszkami palców i nigdy mnie zawiódł i nie przyprawił w zdumienie. Taki dobry friend.

Koniec OT ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
6 gwiazdek
 
Skąd: Adamów
  

Post 29 wrz 2010, o 23:15

Grzesiek_67, w RPA tłuką "nowe" DC-3 z silnikami turbośmigłowymi, to by Ci podeszło pewnie ;) Tam chyba nie ma nawet autopilota, albo jest taki jak w bombowcach z 2wś, czyli umie utrzymywać kurs i wysokość, żeby można było iść do kibla (w brytyjskich bombowcach z oszczędności wyszkolonych pilotów nie siedział 2. pilot, tylko dowódca miał przyuczyć nawigatora do pomagania mu w ramach wolnego czasu).
Tylko ponoć dla współczesnych pilotów start i lądowanie takim sprzętem z kółkiem z tyłu to ponoć niezły hardcore. Ci z RAF co latają w weekendy zabytkami z BBMF mają specjalne kursy przy przesiadce ze współczesnych samolotów bo to ponoć największy problem.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 30 wrz 2010, o 10:29

Azrael, dzieki, najpierw chce zobaczyc czy blad wystepuje na benzynie.
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 30 wrz 2010, o 10:42

gregski, jak dobrze pamiętam żeby go wywołać trzeba jechać chyba minutę ze stałą prędkością między 80 a 120km/h, cz coś koło tego. Zapytaj w mailu o którym Ci pisałem.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 1 paź 2010, o 05:55

Azrael napisał(a):Jesteś pewien że w N/A 2.5 OBK EU aby na pewno Jako może coś takiego zrobić

Nie, nie jestem pewien, przyznaję, że nie doczytałem że to NA.
Azrael napisał(a):Poza tym stopiony/zatkoany kat

oczywiście masz rację.
tzd
2 gwiazdki
 
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Skąd: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
  

Post 7 paź 2010, o 11:12

Podpinam się pod temat.... może ktoś miał z takim oto przypadkiem do czynienia: po 3 tys. km od przegladu (z wymianą filtrów) i regulacji LPG zapalił się check :wall: , szybka diagnostyka pokazała błąd "KATALIZATOR 1 (HIS) stopień przetwarzania katalizatora /rząd cylindrów 1/ zbyt niski" Wie ktoś czym to się je? Powtórna regulacja czy inna zagwozdka ?
bogunyo
0 gwiazdek
 
Auto: forester 2.0 s-turo 2001
  

Post 7 paź 2010, o 19:11

u mnie sie na razie na benzynie nie zapalil, ale nie robilem subaru trasy i przejechalem ok 150km tylko...
smigam glownie moto teraz...
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 22 lis 2010, o 16:07

pojezdzilem i wiecie co? juz blad nie wyskakuje.
zastanawialem sie dlugo czemu wyskoczyl ten blad i wykombinowalem, ze mozliwe, ze dlatego, ze raz przelalem olej.
bylem w trasie z przyczepa i mocno kontrolowalem stan oleum majac swiadomosc, ze w takich warunkach i dlugiej trasie moze lyknac oleum.
i przelalem. wychlapalo toto w katalizator i wyskoczyl blad... mozliwe, ze juz sie wszystko wypalilo, bo zrobilem ze dwa tysie ostatnio i nic.. innego pomyslu nie mam.
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 24 lis 2010, o 19:14

gregski napisał(a):pojezdzilem i wiecie co? juz blad nie wyskakuje.
zastanawialem sie dlugo czemu wyskoczyl ten blad i wykombinowalem, ze mozliwe, ze dlatego, ze raz przelalem olej.
bylem w trasie z przyczepa i mocno kontrolowalem stan oleum majac swiadomosc, ze w takich warunkach i dlugiej trasie moze lyknac oleum.
i przelalem. wychlapalo toto w katalizator i wyskoczyl blad... mozliwe, ze juz sie wszystko wypalilo, bo zrobilem ze dwa tysie ostatnio i nic.. innego pomyslu nie mam.

Oj widzę ,że się sypie :idea: , dobra dam za tego paździerza 8 koła euro :!: :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa


Spotkało Cię gradobicie lub parkingowa szkoda , zadzwoń - 608-42-49-26( rejon dolnego śląska )
Piter 35
Rada forum
 
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 24 lis 2010, o 19:41

Piter 35, kup od gregskiego; później na forum sprzedasz jako okazję... :-d
FUX
6 gwiazdek
 
Auto: jeżdżące
Skąd: ze sofy.
  

Post 24 lis 2010, o 19:47

FUX napisał(a):Piter 35, kup od gregskiego; później na forum sprzedasz jako okazję..

Sio mi stąd :x bo się Golonka wystraszy :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa


Spotkało Cię gradobicie lub parkingowa szkoda , zadzwoń - 608-42-49-26( rejon dolnego śląska )
Piter 35
Rada forum
 
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 24 lis 2010, o 21:47

tobie nie sprzedam, na moje maile nie odpowiadasz ;-)
poza tym mam go rowno 3 lata. zazwyczaj dokladnie w tym momencie wlacza mi sie zmiana auta i pracy, wiec nie kus...
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 24 lis 2010, o 21:57

gregski napisał(a):tobie nie sprzedam, na moje maile nie odpowiadasz ;-)

:oops:
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa


Spotkało Cię gradobicie lub parkingowa szkoda , zadzwoń - 608-42-49-26( rejon dolnego śląska )
Piter 35
Rada forum
 
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 24 lis 2010, o 23:14

Piter 35, moze trafilem do spamfiltra.. niewazne ;-)
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 7 lis 2011, o 16:44

bogunyo napisał(a):Podpinam się pod temat.... może ktoś miał z takim oto przypadkiem do czynienia: po 3 tys. km od przegladu (z wymianą filtrów) i regulacji LPG zapalił się check :wall: , szybka diagnostyka pokazała błąd "KATALIZATOR 1 (HIS) stopień przetwarzania katalizatora /rząd cylindrów 1/ zbyt niski" Wie ktoś czym to się je? Powtórna regulacja czy inna zagwozdka ?



U mnie to samo. Po przeglądzie instalacji gazowej ( wymina filterków + sprawdzenie ) po 300 km wywaliło CE. Byłem u 3 gazowników i mówią ze zakomicie wyregulowane - nie maja zastrzezen. Juz sam nie wiem o co tu chodzi. Wywala mi teraz nieregularnie od 500 km do 1000 km/ Cyba podjade do ASO - mam auto na gwarancji, tylko jestem ciekaw na ich reakcje skoro mam Forka zagazowanego.


A Ty rozwiazałeś problem ?
miszka01
0 gwiazdek
 
Auto: Forester 2.0 + LPG
  

Post 8 lis 2011, o 08:28

miszka01 napisał(a): Cyba podjade do ASO - mam auto na gwarancji, tylko jestem ciekaw na ich reakcje skoro mam Forka zagazowanego.

Nie masz na gwarancji, może na lakier...
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 2 sty 2012, o 21:58

W ASO zrobili mi remap ( jakąś nakładkę aktualizacyjna ) w związku z zapalającym sie CE błąd P0420. Jak na razie wszystko jest OK. Zobaczymy jak długo :)
miszka01
0 gwiazdek
 
Auto: Forester 2.0 + LPG
  

Post 21 gru 2016, o 09:52

mam Impreze GH z końca 2007 roku z silnikiem 1.5 kontrolka u mnie również się załącza komputer pokazuje ten błąd, zdarzenie u mnie występuje gdy jadę stałą prędkością 90 kilometrów na godzinę dłuższy czas (do tej pory dwa razy za pierwszym razem skasowałem błąd, teraz czekam aż sam zniknie).
Przy 100, 110, 120, 130, 140 problemu nie ma, być może to czysty zbieg okoliczności dla tej 90
slawa
0 gwiazdek
 
Auto: subaru impreza gh
  

Post 8 sty 2017, o 00:51

gregski napisał(a):pojezdzilem i wiecie co? juz blad nie wyskakuje.
zastanawialem sie dlugo czemu wyskoczyl ten blad i wykombinowalem, ze mozliwe, ze dlatego, ze raz przelalem olej.
bylem w trasie z przyczepa i mocno kontrolowalem stan oleum majac swiadomosc, ze w takich warunkach i dlugiej trasie moze lyknac oleum.
i przelalem. wychlapalo toto w katalizator i wyskoczyl blad... mozliwe, ze juz sie wszystko wypalilo, bo zrobilem ze dwa tysie ostatnio i nic.. innego pomyslu nie mam.

kolejny mit..chyba ze przelales 5 cm ponad max :)
piotrmas
0 gwiazdek
 
Auto: audi s3
Skąd: LUBLIN
  

Poprzednia strona

Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości