brzoza6843 pisze:Witam,
Czy ktoś próbował wywalić DPF z boksera diesla ?
Forek dobija do 100 tys km, po jeździe w ruchu ulicznym coraz częściej zapala sie lampka zapchanego filtra a jego przepalenie na trasie zajmuje nawet 1 godzinę więc raczej jest na wykończeniu ...
Będę wdzięczny za podpowiedź gdzie potrafią to dziadostwo wywalić
Witam,
w Subaru Forester 2.0 Diesel siedzi sterownik Denso.Sterownik ten jest mało popularny i niechętnie obsługiwany przez elektroników z uwagi na skomplikowaną budowę i strukturę zawartości procesora RENESANS 7058 i podobnych.Może on zawierać nawet i 2000 map , w tym część odpowiedzialnych za pracę DPF .Przykłady poniżej:
Najlepiej jest obrabiać ręcznie plik np w WINOLS wyodrębniając oraz patrząc na czujniki temperatur , różnicy ciśnień ,wymuszoną procedurę dopalania / regeneracji i pozostałe . Wszystko jest to powiązane też z czujnikiem gęstości oleju .
Sam sterownik jest umieszczony pod nogami pasażera w specjalnie do tego przystosowanym miejscu :
Odczyt i zapis sterownika :
warsztaty posiadające sprzęt z niższej półki zapisują i odczytują sterownik otwierając go na stole na ramie BDM ( poniżej przykład DENSO, ale trochę inny sterownik )

Najnowsze urządzenia umożlwiają odczyt i zapis po OBD-metodą bezinwazyjną .
EMULATOR?
Co do zastosowania emulatora to jest to metoda bezpieczna i sprawdzona , ale niestety też narażona na działanie czynników zewnętrznych (np.wilgoć , gryzonie ). Jest to rozwiązanie niestety też rzucające się w oczy i byle jaki diagnosta wychwyci jego obecność i na przeglądzie może robić problem.
Co do części mechanicznej to nie będę się rozpisywał ponieważ jest to typowo mechaniczna czynności wykonana w sposób schludny nie nastręcza problemu w miarę sprawnemu mechanikowi ,który również potrafi obsłużyć spawarkę.
Pamiętamy,iż należy wykonać cięcie puszki w miejscu niewidocznym dla diagnosty.
Materiały źródłowe pochodzą z firmy ŁG autoserwis
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/i ... 7-939-500/
W razie pytań służę pomocą