Check engine w samochodzie z LPG

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
bogunyo
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: forester 2.0 s-turo 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 7 lip 2010, o 16:06

Ja z kolei mam takie pytanie. Co poradzić na cały czas pojawiający się check engine w zagazowanym forku sturbo ( 2001r. )? Komputer pokazuje ubogą mieszankę a przynajmniej tak twierdzi "miejscowy znawca tematu" . Foryś pomimo świecącego checku sprawuje sie ok ( no może lekka zadławka przy nagłym przyspieszeniu i tylko na lpg) wiec "mzt" dodaje żeby to zignorować. Samochód został zagazowany (brc) przez poprzedniego właściciela w wymienianym już gdzieś na forum zakładzie Fugazi w Krakowie. Jakie może mieć konsekwencje jazda z palącym się checkiem poza wkurzającymi wrażeniami estetycznymi? Jeśli ktoś coś może w tym temacie to z góry dzięki.



hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 8 lip 2010, o 01:22

bogunyo pisze: Komputer pokazuje ubogą mieszankę

bogunyo pisze: Jakie może mieć konsekwencje jazda z palącym się checkiem poza wkurzającymi wrażeniami estetycznymi?


Stopienie tłoków.
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

bogunyo
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: forester 2.0 s-turo 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 8 lip 2010, o 10:31

Dzięki Hogi, lakonicznie ale zawsze coś :-) no i co z tym robić? regulacja instalacji? blos? od czego zacząć ?

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 8 lip 2010, o 11:06

bogunyo, poszukać kogoś kto SIĘ ZNA na instalacji i wyreguluje albo doradzi co zrobić albo tu poszukaj forumowicza jako
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

bogunyo
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: forester 2.0 s-turo 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 9 lip 2010, o 15:48

działam, dam znać co z tego wyszło... dzięki

bogunyo
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: forester 2.0 s-turo 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 12 sie 2010, o 14:24

Wygląda na to, że regulacja lpg pomogła. Mieszanka została "wzbogacona" o kilka %, dostrojone pozostałe parametry i forek zabiera się teraz bez zająknięcia. Skasowany check jak dotąd sie nie zaświecił a zrobiłem juz ok tysiąc km. Gdyby komuś było bliżej do Mielca niz do Jako to polecam stacje Bibmot i pana Tomasza ( ich specjalista od sekwencji ) Cała impreza kosztowała niecałe 200 pln tzn. przegląd instalacji z wymianą filtrów plus regulacja. Na usługe dają 3 m-ce gwarancji. Jak na razie jestem mega zadowolony... i oby tak zostało :-)

Rysiek
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 9 paź 2010, o 22:29

bogunyo, Ello,
Mam Forka MY2003 z EJ20 (125 km) na gazie (stag+matrix) i też zapalał mi się check. Temat jest prosty, auto jedzie na LPG, nie pali beny a kilometry lecą. Melduje błąd i wyrzuca Check. Ja byłem w DE na regulacji zaworów (ca 100 eur) i koleś mi pogrzebał we wtykach - mówił, że "zerował" przepływomierz. Check nie zapala się już od ok roku. Auto lata jak należy. Pozdro. Rysiek

miszka01
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0 + LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Check engine w samochodzie z LPG

Post 7 paź 2011, o 20:54

Witam !!!

Posiadam Forka 2.0 w automacie 2010r + LPG ( Stag + Wtryski Hana ) Mam juz zrobione ok 20000 km na gazie i jest wszystko OK. Raz tylko wywaliło mi Check Engine + Cruise + kontrola trakcji. Okazało sie ze to błąd katalizatora. Czy to mozliwe aby w nowym aucie był uszkodzony katalizator? Jak czesto trzeba w moim forku regulowac zawory ? ( silnik EJ20 - 150 km)

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 8 paź 2011, o 14:03

Dwa dni temu wywaliło również mnie wwywaliło błąd.
Ponieważ właśnie nadszedł czas na przegląd u gazowników, pojechałem.
Podpięli kompa i wyszedł błąd składu mieszanki. Wymienili filterki
i jest wszysto O.K. Jedź do gazowników.

Morus
0 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki wschód
Auto: 2.0 R 06`
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 8 paź 2011, o 23:07

Tylko pamiętaj o fachowej diagnozie!! U mnie nawet 3 serwisy w wawie nie potrafiły stwierdzić co jest grane, jedynie DaWoj`a mechanicy podpowiedzieli mi "że może to być przyczyna ...". W dniu dzisiejszym oczekuję uszczelek pod głowicę..
Ale powodzonka!
Coco Jumbo i do przodu !!!

Rysiek
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 17 paź 2011, o 15:12

Hey,

skontaktuj się z Pitec - Poznań - mój Foreś byl tam strojony (stag + Matrix) i lata siewcu,

stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 91 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 17 paź 2011, o 18:51

A moje autko po wizycie u gazowników-skasowany palący się czek i cruise.Niestety po ok 200 km wrócił.To alarmujący stan katalizatora.Co bu tu teraz z nim ? da się oszukać czujki ?
Pamietajmy o Wołyniu.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 17 paź 2011, o 19:05

Ile sond ma Twoje auto ? Jeśli dwie i wywala błąd drugiej sondy to rzeczywiście może być koniec katalizatora. Częściej jednak jest to błąd pierwszej sondy czyli nie właściwej mieszanki. Mało konkretów - jaka instalacja, gdzie regulowane to było. Przydałby się podgląd na pracę auta i instalacji LPG.

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 17 paź 2011, o 21:18

Te wywalajace sie checki z bledem katalizatora to standard (nawet bez LPG). Mi tez wywalalo checka srednio raz na tydzien, az kupilem kabelek do kasowania bledow :mrgreen: Bylem u moich gazownikow - poprawiali regulacje, bylem u Jako, ktory stwierdzil, ze na 90% to zla regulacja, bylem tez w serwisie prodcenta KME.
Tam dowiedzialem, sie, ze Subaru maja bardzo czula elektonike OBD i czesto wywala checki. Co ciekawe powiedzili, ze w wiekszosci przypadkow po ponownej regulacji przestaje wywalac bledy. Mowili tez o adaptacji kompa, ze probelm sam ustaje. W koncu zabralem sie sam za regulacje i przestalo mi wywalac checki, od 3 lat mam spokoj.
Serwis oczywiscie w miedzyczasie usmiercil mi juz katalizator, ale ja z uporem walczylem i jezdze na nim dalej mimo 90kkm na LPG :mrgreen:.
Grunt to sie nie poddawac :->

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 18 paź 2011, o 08:44

stefanekmac pisze: A moje autko po wizycie u gazowników-skasowany palący się czek i cruise.Niestety po ok 200 km wrócił.To alarmujący stan katalizatora.Co bu tu teraz z nim ? da się oszukać czujki ?

wrocil? niedobrze. u mnie po skasowaniu byl spokoj do teraz..
stefanekmac, najlepiej kontynuuj ten watek, bo wielu niegazowcow tu nie zaglada i Ci nie pomoga...
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... 7&p=193876

moim zdaniem konczy sie kat, przyjal bym raczej, ze mapa LPG jest dobrze zrobiona.
gadal bym z JAKO.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2011, o 09:22 przez gregski, łącznie zmieniany 1 raz.

miszka01
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0 + LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 18 paź 2011, o 09:18

sherif pisze:Te wywalajace sie checki z bledem katalizatora to standard (nawet bez LPG). Mi tez wywalalo checka srednio raz na tydzien, az kupilem kabelek do kasowania bledow :mrgreen: Bylem u moich gazownikow - poprawiali regulacje, bylem u Jako, ktory stwierdzil, ze na 90% to zla regulacja, bylem tez w serwisie prodcenta KME.
Tam dowiedzialem, sie, ze Subaru maja bardzo czula elektonike OBD i czesto wywala checki. Co ciekawe powiedzili, ze w wiekszosci przypadkow po ponownej regulacji przestaje wywalac bledy. Mowili tez o adaptacji kompa, ze probelm sam ustaje. W koncu zabralem sie sam za regulacje i przestalo mi wywalac checki, od 3 lat mam spokoj.
Serwis oczywiscie w miedzyczasie usmiercil mi juz katalizator, ale ja z uporem walczylem i jezdze na nim dalej mimo 90kkm na LPG :mrgreen:.
Grunt to sie nie poddawac :->

A mozesz powiedzieć co sam regulowałeś? U mnie po 450 km wywala nadal przy prędkości 88 km/h i 1995 RPM. Czy robiłeś regulacje zaworów przez te 90 kkm ?

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 18 paź 2011, o 23:02

miszka01 pisze: A mozesz powiedzieć co sam regulowałeś? U mnie po 450 km wywala nadal przy prędkości 88 km/h i 1995 RPM. Czy robiłeś regulacje zaworów przez te 90 kkm ?

Wlasnie najczescie checki wywalalo przy stalej predkosci 70-90km/h, czyli predkosc "miejska" na dwupasmowce. Nawet mialem juz taka miejscowke, gdzie czesto zalaczalem tempomat i czesto mi tam wywalalo :mrgreen: .
Co regulowalem ?
Mapy sprawdzalem, aby idealnie pokryly sie z noPb lub bylo delikatnie za bogato. Nie regulwoalem tego jakos spoecjalnie, poprostu raz na 2-3 tyg podlaczylem kabelek, zczytalem mapy i wprowadzalem ewentualne korekcje. Serwis LPG na przegladzie stwierdzil, ze mam idealne mapy :mrgreen:
Gdzies tez czytalem, ze wlasnie lekka rozbieznosc czula elektronika moze wylapywac jako nieprawidlowy skald spalin i wywalac blad, jezeli powtorzy sie tak w kilku cyklach, a to ma wlasnie glownie miejsce przy stalej V.

Problem jest jednak o tyle szerszy, ze na forach co jakis czas pojawiaja sie posty o owym bledzie P420 u osob ktore nie maja LPG. Czasem ten blad przestaje sie pojawiac.

Odnosnie zaworow, to co przeglad czyli co 15kkm sprawdzali mi czy jest potrzebna regulacja via podlaczenie do ECU. Zazwyczaj konczylo sie, ze nie jest potrzebna, ale w ciagu 90kkm eksploatacji mialem egulowane dwa razy. Pierwszy zaraz po kupnie auta, drugi po ok 60kkm, niby ECU wykazal, ze warto tam zajrzec. Podobno bylo jeszcze calkiem ok, ale regulacja do max 5kkm bylaby juz niezbedna, wiec mi wyregulowali zawory.
W sumie do dzis nie wiem na 100% co u mnie pomoglo czy to wlasnie kwestia dobrej regulacji LPG, czy owej adaptacji ..
Pozdrawiam
Marcin

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check engine w samochodzie z LPG

Post 30 paź 2011, o 22:01

sherif pisze: Odnosnie zaworow, to co przeglad czyli co 15kkm sprawdzali mi czy jest potrzebna regulacja via podlaczenie do ECU

Gratuluję serwisu :thumb: A w jaki sposób to się robi komputerem?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 91 razy

Re: Check engine w samochodzie z LPG

Post 3 lis 2011, o 12:11

Diagnoza to sonda numer 2 za katalizatorem pokazuje złe wyniki i stąd ten migający check.Wszelkie kasowanie błędu pomaga na ok 200-300 km.Podobno trwają próby w innych autach przesunięcia jej w tłumiku o kilka cm co ma owocować poprawą.Czekam na wyniki tych prób.
Pamietajmy o Wołyniu.

WitAce
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Eire
Auto: komis
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check engine w samochodzie z LPG

Post 3 lis 2011, o 13:19

stefanekmac, Wymien kat bedziesz miec spokoj, albo wymien kompa gazu na taki co sam kasuje bledy np. Zenit PRO OBD.
Ja tam jestem za tym, zeby katy utlenialy to co maja utleniac i wymienilbym kata. Tak dla potomnych co by im sie latwiej w przyszlosci oddychalo :thumb:

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Check engine w samochodzie z LPG

Post 3 lis 2011, o 15:57

Zastanawialem sie czemu u mnie nie wyskoczyl ten blad tyle czasu i dochodze do wniosku, ze jak wyskoczyl to bylo to w PL. Specyficzne predkosci przelotowe moga miec wplyw: ale tu sie smiga 55kmh po miescie, albo korek, albo but na autostradzie. Nawet jak bylo 80 kmh to mam nieladny zwaczaj smigania 20 kmh wiecej. Stosunkowo niskie mandaty sie wtedy dostaje.
Wczesniej tego nie zauwazalem, widzialem tylko roznice w spalaniu na niekorzysc pl na poziomie ok 2
Litry wiecej.

Jacol
2 gwiazdki
Lokalizacja: Crack'ow
Auto: brak Forestera 2,0 Turbo LPG
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Check engine w samochodzie z LPG

Post 21 gru 2011, o 23:22

U mnie też zdarza się zapalać Check - zawsze w takich samych okolicznościach, pod górkę (mam stałe miejsce gdzie 8/10 razy). Wykoncypowałem, że może to mieć związek ze zmianami ciśnienia atmosferycznego (głupio?). Mówili mi że to błąd sondy lambda. Wykombinowałem, że zjeżdżam w dogodnym miejscu na pobocze, gaszę na chwilkę coby się zresetował komp. potem odpalam i jadę dalej już bez święcącego Checka. Dobrze robię?
:roll:
Czyny niezaistniałe często wywołują katastrofalny brak następstw.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Check engine w samochodzie z LPG

Post 22 gru 2011, o 23:08

Jacol, odczytaj błąd to się dowiesz co to. Pewnie kod 45 ;-)

miszka01
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0 + LPG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check engine w samochodzie z LPG

Post 2 sty 2012, o 21:55

Byłem w ASO z palączym sie CE błąd P0420. Robią remap ( jakas nakładka) i narazie jest wszystko OK. Zobaczymy jak długo

sForek
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.0 / 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check engine w samochodzie z LPG

Post 11 maja 2013, o 08:38

Od początku miałem problemy z błędem katalizatora (a kupiłem nowego Forestera w salonie). Serwisy nie do końca doradzały co mam zrobić - oczywiście wspominano o złej mieszance i sugerowano, że zapewne tankuję na złych stacjach. W końcu zostałem zmuszony do odpłatnej wymiany sondy lambda. Problem ucichł na kilka tysięcy kilometrów, ale niestety znowu powrócił. Zauważyłem pewną prawidłowość - po zatankowaniu paliwa na Shelu wyskakiwał błąd katalizatora. Od tego momentu tankuję na BP lub Orlenie i ten problem przestał u mnie występować.
Obecnie (od około 50 000 km) mam instalację LPG - błędy katalizatora ani Check Engine nie wyskakują. Raz tylko zatankowałem gaz na Shellu i wtedy błąd wyskoczył. Tak więc z Shella w ogóle zrezygnowałem. Być może Shell stosuje jakieś dodatki do paliw, które kłócą się z komputerem Forestera :-p
Wiem, że u mnie pomogła rezygnacja z paliw Shella - i żeby była jasność, nie pracuję ani dla Orlenu, BP, Statoil czy innych koncernów :lol:

ODPOWIEDZ