Forum Subaru

Przejdź do zawartości

LPG - polecane instalacje i warsztaty

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.

Post 19 sie 2014, o 13:36

Ja znam całkiem niezłego gazownika, ale w Sosnowcu. Mojemu kumplowi zakładał lpg i chłopak teraz nachwalić się nie może - na Partyzantów, ABM.
mietek_s
0 gwiazdek
 
  

Post 20 sie 2014, o 10:41

A co polecacie w Warszawie i okolicach ? Mam Subaru Forestera 2.0 2006 i zastanawiam się nad jakąś dobrą instalacją u sprawdzonego gazownika :)
Lutek
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2.0 2006
  

Post 20 sie 2014, o 10:44

Otwock
http://www.truckserwis.pl/instalacje_gazowe.php

Mają duże doświadczenie w gazowaniu Subaru.
Godlik
6 gwiazdek
 
Auto: GT'99; OBK'09 2.5 A/T
Skąd: Warszawa
  

Post 21 sie 2014, o 20:22

O widzę że nawet ciekły wtrysk montują, spoko dzięki za poradę. Tylko szkoda że oni nie mają autoryzacji BRC bo właśnie to chciałem do siebie wrzucić. Ale na pewno przedzwonię.
A znacie może jakiś warsztat autoryzowany przez CZAKRAM z Warszawy lub okolic?
Lutek
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2.0 2006
  

Post 26 sie 2014, o 11:37

knulem w innym watku z Witace przerobke butli na taka z plyta zaworowa i wlewem fi 12mm.
okazuje sie, ze wiekszosc pistoletow na stacjach ma niewiele wiekszy niz 8mm wylot gazu..
czyli cala zabawa z przespieszeniem czasu tankowania gazu na marne.. :wall:
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 27 sie 2014, o 12:46

Moze i wylot maja 8mm ale przekroj rury dochodzacej duzo wiekszy. Wymieniaj ten zbiornik a na pewno nie pozalujesz. Niezalezny zawor od tankowania o wiekszej srednicy poprawi predkosc tankowania. Dodatkowo ten zbiornik Stako ma troche inna konstrukcje niz inne pelne zbiorniki co rowniez musi poprawic szybkosc. Bedzie pan zadowolony ;-)
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 27 sie 2014, o 13:23

cos tam mi sie jednak ze szkoly telepie po glowie, ze zwezka w jednym miejscu zalatwia sprawe wystarczajaco skutecznie ;)
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 28 sie 2014, o 00:57

gregski, a o zwężce Venturiego słyszałeś? ;-)
Czarownica prawdę Ci powie :D
zofija
Rada forum
 
Auto: niebieskie, japońskie, z dużymi oczami :)
Skąd: Gliwice/Warszawa
  

Post 28 sie 2014, o 08:29

zofija, tu raczej nie ma zastosowania.. niech sie jakis teoretyk wykaze ;)
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 28 sie 2014, o 09:00

gregski napisał(a):zofija, tu raczej nie ma zastosowania.. niech sie jakis teoretyk wykaze ;)
Gregski, zupełnie praktycznie:
podlewałeś kiedyś ogródek?
Jeśli kran, szybkozłączki oraz dyszę zostawisz bez zmian, a jedynie wymienisz wąż ogrodowy ze średnicy 1/2" na 2/3" to od razu zauważysz wyższe ciśnienie na wylocie (mniejszą stratę ciśnienia w układzie), objawiające się większym zasięgiem strumienia wody oraz większe natężenie przepływu wody, co możesz sprawdzisz np. mierząc czas napełniania jakiegoś naczynia.

Tak, promień przekroju przewodu ma wpływ na opór hydrauliczny.
:cofee:
Лукашэнка
6 gwiazdek
 
  

Post 28 sie 2014, o 09:03

To jest jasne. Chodzi o miejscowa przyslone. Cos a'la kran w tym wypadku
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 28 sie 2014, o 09:43

gregski,
Лукашэнка, to ladnie opisal. Tak wlasnie bedzie w Twoim przypadku.
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 28 sie 2014, o 15:12

Nie do konca kochani, inaczej wasze krany w domu dzialaly by zerojedynkowo.
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 28 sie 2014, o 15:29

ze zwężaniem rury przypomina się centralne ogrzewanie w wysokich blokach - wraz z wysokością, im wyższe piętro tym cieńsze rurki doprowadzające wodę do kaloryferów - stara metoda na to, żeby przy niższej mocy pompy uzyskać wyjściowo wyższe ciśnienie - tłumaczył mi to kiedyś jakiś hydraulik
moja racja jest najmojsza
busik
6 gwiazdek
 
Auto: TriBeca powered by Jako i Japońska 6tka powered by NuLa
Skąd: SM
  

Post 29 sie 2014, o 09:51

ktoś jest mi winien piwo. bo pierdyknąłem takiego posta, że ło matko. i mię wylogowało. a posta wcięło.
:x

więc będzie w skrócie. może to i lepiej.
a tak w ogóle to jestem niewinny. zostałem przywołany.

chodzi o to, czy:
gregski napisał(a):okazuje sie, ze wiekszosc pistoletow na stacjach ma niewiele wiekszy niz 8mm wylot gazu..
czyli cala zabawa z przespieszeniem czasu tankowania gazu na marne


czy może raczej:
Лукашэнка napisał(a):wymienisz wąż ogrodowy ze średnicy 1/2" na 2/3" to od razu zauważysz wyższe ciśnienie na wylocie

Лукашэнка napisał(a):Tak, promień przekroju przewodu ma wpływ na opór hydrauliczny.



jeśli chodzi o postulat 1, to jest on opisywany na najbardziej podstawowym (czyli najłatwiejszym) kursie mechaniki płynów. bo stosuje się prawo Bernouliego (ze wszystkimi konsekwencjami: przepływ ustalony, płyn nielepki, nieściśliwy...). konkretnie, to chodzi o takie zadanie:

jest DUŻY zbiornik, w którym płyn ma ciśnienie p1, z niego wychodzi rura, czyli wonsz, na końcu którego jest zwężka. a za zwężką jest pusto, czyli swobodny wypływ. pytanie: jaki jest wydatek płynu?

odpowiedź:
prędkość na końcu = sqrt(2*p1/gęstość płynu)
wydatek = prędkość na końcu razy pole przekroju wylotu zwężki

czytaj: wydatek zależy tylko od ciśnienia w WIELKIM zbiorniku i wielkości dziury na końcu. i od niczego więcej.
sorry, to nie ja, to Bernoulli. :whistle:


jeśli chodzi o postulat 2, to jest on związany z tym, że dyktator zauważył iż woda jest lepka a wonsz ogrodowy dłuuuuugi. żeby tę lepkość i długość uwzględnić trzeba zamienić proste równanko pana B. na różniczkowo-całkowe gówno, którego lepiej nie dotykać bez kompa.
albo...
znaleźć w mądrej książce opis prawa Poiseuille. :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

(z którego można, na ten przykład, się dowiedzieć, że dwukrotne zwiększenie promienia wonsza ogrodowego spowoduje szesnastokrotny wzrost przepływu wody.)


jednym zdaniem, rozstrzygnięcie jak jest naprawdę sprowadza się do rozstrzygnięcia, czy:
- zbiornik, z którego tankujemy gaz jest DUŻY i ciśnienie w nim jest też duże, a wonsz do tankowania pomijalnie krótki
- ciśnienie w zbiorniku jest małe a wonsz zauważalnie dłuuugi

według mnie opcja pierwsza jest znacznie bardziej bliska rzeczywistości, czyli że to unsere prawie deutsche kollege ma rację.



:-) :-) :-)
damaz
Rada forum
 
Skąd: z Damaziowa
  

Post 29 sie 2014, o 10:53

Rany damaz...
Ja wiem dlaczego zwykle, gdy się spotykamy, towarzyszy nam pan alkohol. Inaczej bym nie zrozumiał ani słowa z tego co mówisz. :mrgreen: :mrgreen:
czarne jest piękne...
vibowit
6 gwiazdek
 
Auto: passerati
Skąd: Kiełpin
  

Post 29 sie 2014, o 10:55

Damaz, piwo niemieckie masz jak w amerykanskim banku ;) nawet dwa ;)
Czyli moje szkoly na marne nie poszly. Cos tam sie po lbie kolatalo ;)
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 29 sie 2014, o 14:30

No to co powiecie na to, ze LPG jest tez plynem lepkim, a dodatkowo pary powoduja zwiekszenie cisnienia w naczyniu do ktorego sie przepompowuje ten plyn. W tej chwili Gregski ma nie tylko problematyczny pelny zbiornik z wielozaworem w ktorym 8mm na wlewie to tylko czysta teoria. W praktyce spada ta srednica do nawet 5 lub 4mm. Dodatkowo ten zbiornik to tak naprawde dwa zbiorniki i to powoduje szybszy wzrost cisnienia i spowolnienie tankowania (szczegolnie pod koniec). W najgorszym przypadku po wymianie zbiornika zwezenie przy tankowaniu bedzie 8mm na niektorych stacjach i wyeliminowany bedzie problem dwoch zbiornikow polaczonych waskimi kanalikami.
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 29 sie 2014, o 15:10

Witace, zbiornik wymienie na wiekszy i pojedynczy na pewno. Tylko pytanie brzmi, czy inwestowac dodatkowe 1000 pln we wlew ktory niewiele zmieni, bo wystarczy jedna "zwezka" by spowolnic proces tankowania. Aby nie okazalo sie, ze za 1kpln zyskalem 10 sekund ;)
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 29 sie 2014, o 16:36

Ostatnio zamontowalismy zbiornik 4-ro otworowy do ciezarowki ale z normalnym malym wlewem 8mm. Roznica jest na prawde spora. Takie same zbiorniki z holenderskim wlewem napelniaja sie znacznie predzej.
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 29 sie 2014, o 16:52

Wynika to z konstrukcji wielozawor vs. pojedynczy?
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 29 sie 2014, o 17:24

Zbiornik na ciezarowce ma kombinacje zawor pojedynczy plus maly wlew, czyli zwezke do 8mm. Jest juz lepiej bo to niezalezny zawor, ale gdyby dodatkowo byl wlew holenderski to byloby jeszcze lepiej.
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Post 10 wrz 2014, o 20:57

Nie wiem czy takie odpowiedzi już tu padały, ale jakie forkowe silniki NA i z jakich roczników najlepiej znoszą LPG? Chodzi o łatwość regulacji zaworów (ew hydraulika) i ogólny brak problemów? :->
Marcin

-_-
TERZO
5 gwiazdek
 
Auto: niebieskie
  

Post 8 paź 2014, o 19:24

Ja polecam Autosystem Sopot.
Gazowałem tam poprzednią furę. Serwisuję obecnie Leśnika, którego już kupiłem z podtlenkiem LPG. Kilka dni temu moja córka wstawiła tam swojego Leśnika 2,0 2004 z instalacją JTG firmy Icom, która była w stanie agonalnym (zacinająca się pompa gazu, kończący się czas zbiornika i jeszcze kilka małych, ale irytujących drobiazgów). W to miejsce poszła BRC (nie pamiętam która) za 3150 zł. Dotryskiwanie Pb przy 3500 rpm na poziomie 2%, przy 4000 więcej i przejście całkowite na benzynę coś przy 6000. Za jakiś czas dam znać, jak to się spisuje.
waldis
0 gwiazdek
 
Auto: Forester
Skąd: 3-miasto
  

Post 9 paź 2014, o 12:11

waldis, A po co w ogole dotrysk Pb i potem przejscie na Pb calkowicie. Jak jest dobrze zalozone to powinno na LPG do odciecia smigac.
WitAce
4 gwiazdki
 
Auto: Turbowanna mankut
Skąd: Naas, Eire/Bydgoszcz
  

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Alternatywne formy zasilania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: zorba128 i 1 gość