Stag 300, Tomasetto AT09 - kiepska praca silnika
: 17 mar 2011, o 21:19
Subaru Impreza '99 2.0 -125kM
LPG robione w SPARKO Wrocław
Stag 300, Tomasetto AT09
Od zawsze na LPG problem przy dohamowywaniu, lub zwalnianiu bez wciśniętego gazu- np dojazd do świateł i hamowanie silnikiem.
Przy 1,8k do 1k n/min silnik szarpie, jeśli nie wcisnę sprzęgła szarpanie się wzbudza. Nie są ta delikatne drgania tylko mocne rzucanie całym samochodem.
Toczenie się bez wciśniętego gazu na 2 tez powoduje szarpanie.
Na jałowym (LPG) silnik pracuje nierówno. Co jakiś czas czuć delikatne szarpniecie.
Na luzie gdy schodzi z obrotów wydaje mi się ze obrotomierz lekko się przywiesza w okolicy 1.5k.
Temperatura silnika i otoczenia nie wpływa na usterkę.
Diagnostyka silnika nic nie wykazała.
Sonda lambda i silnik krokowy wymienione/sprawdzone.
Wg gazownika wszystko z instalacja ok.Zrobili jakaś regulacje ale bez zmian.
Na benzynie problemu nie ma, choć silnik lekko draga na jałowym.
Wydaje mi się ze po resecie sterownika silnika(nie LPG) problem znikł na 100km - jednak nie jestem tego pewien.
Jakieś pomysły,sugestie?
O Sparko dużo powiedzieć nie mogę, bylem trzecim subaru gazowanym przez nich. Pierwsze należy do właściciela.
Poza wymienionym w temacie, żadnych problemów z instalacja nie bylo.
Co do instalacji, to mogli lepiej poprowadzić przewody i dać bliżej wtryskiwacze. Czujnik ciśnienia jest przed filtrem, i wydaje mi się ze to błąd. Mam zamiar samodzielnie to pozmieniać.
LPG robione w SPARKO Wrocław
Stag 300, Tomasetto AT09
Od zawsze na LPG problem przy dohamowywaniu, lub zwalnianiu bez wciśniętego gazu- np dojazd do świateł i hamowanie silnikiem.
Przy 1,8k do 1k n/min silnik szarpie, jeśli nie wcisnę sprzęgła szarpanie się wzbudza. Nie są ta delikatne drgania tylko mocne rzucanie całym samochodem.
Toczenie się bez wciśniętego gazu na 2 tez powoduje szarpanie.
Na jałowym (LPG) silnik pracuje nierówno. Co jakiś czas czuć delikatne szarpniecie.
Na luzie gdy schodzi z obrotów wydaje mi się ze obrotomierz lekko się przywiesza w okolicy 1.5k.
Temperatura silnika i otoczenia nie wpływa na usterkę.
Diagnostyka silnika nic nie wykazała.
Sonda lambda i silnik krokowy wymienione/sprawdzone.
Wg gazownika wszystko z instalacja ok.Zrobili jakaś regulacje ale bez zmian.
Na benzynie problemu nie ma, choć silnik lekko draga na jałowym.
Wydaje mi się ze po resecie sterownika silnika(nie LPG) problem znikł na 100km - jednak nie jestem tego pewien.
Jakieś pomysły,sugestie?
O Sparko dużo powiedzieć nie mogę, bylem trzecim subaru gazowanym przez nich. Pierwsze należy do właściciela.
Poza wymienionym w temacie, żadnych problemów z instalacja nie bylo.
Co do instalacji, to mogli lepiej poprowadzić przewody i dać bliżej wtryskiwacze. Czujnik ciśnienia jest przed filtrem, i wydaje mi się ze to błąd. Mam zamiar samodzielnie to pozmieniać.