Strona 1 z 1

LPG Koltec - opóźnienie przy przydepnięciu pedału gazu

: 3 lis 2009, o 18:02
autor: Dyzio
Danieldd48 pisze:pozostał ostatni problem, do ktorego się już może i przyzwyczaiłem :? , ale nadal jest irytujący - opóźnienie, a raczej zająknięcie przy przydepnięciu pedału gazu - krótkotrwałe, ale jednak - ok. 1 s. I teraz pytanie, czy TTTM, czy można coś z tym zrobić. Instalacja Koltec - fabryczna.
Miałem do czynienia z podobnym przypadkiem, chodziło o tzw. "przedwtrysk" mieszanki w niektórych silnikach subaru, który da się ustawić tylko w niektórych sterownikach instalacji gazowych. Nie wiem czy masz właśnie ten problem.

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 3 lis 2009, o 18:29
autor: Danieldd48
Dyzio, dzięki, to tak właśnie wygląda, ale z tym jak pisałem da się życ, ale przyszedł pierwszy mróz, a Forek nie zahartowany okazał się być i zaczął szarpać i kichać w ...chyba kolektor ssący tak do 2 tys. obrotów z hakiem. Na benzynie podobnie, tylko bez kichania.
Do tego dzisiaj doszło nieregularne falowanie wolnych obrotów.
Z tym się już nie da normalnie jeździć, a najgorsze, że nie mam za bardzo teraz czasu szukać gdzie go boli. Może ktoś ma jakiś pomysł?

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 3 lis 2009, o 21:06
autor: dareq
Danieldd48 pisze: Do tego dzisiaj doszło nieregularne falowanie wolnych obrotów.
moze silniczek krokowy ?

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 3 lis 2009, o 21:10
autor: milak
Danieldd48 pisze:Dyzio, a Forek nie zahartowany okazał się być i zaczął szarpać i kichać w ...chyba kolektor ssący tak do 2 tys. obrotów z hakiem. Na benzynie podobnie, tylko bez kichania.
Do tego dzisiaj doszło nieregularne falowanie wolnych obrotów.
Z tym się już nie da normalnie jeździć, a najgorsze, że nie mam za bardzo teraz czasu szukać gdzie go boli. Może ktoś ma jakiś pomysł?
No to tak standardowo (nie - subarowo :)
Filtera paliwa sie tam nie zmienia ?
Przepustnicy i silnika krokowego - pardon Idle air control solenoid valve, sie nie czyści ?

Od tego bym zaczął. (Bo nie mam lepszych pomysłów, a zawsze lepiej zacząć od rzeczy tanich, niż drogich...:-)

Pozdr

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 3 lis 2009, o 21:19
autor: Danieldd48
dareq pisze:
Danieldd48 pisze: Do tego dzisiaj doszło nieregularne falowanie wolnych obrotów.
moze silniczek krokowy ?
Może cholera to strzelanie w dolot go zabiło...

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 3 lis 2009, o 21:25
autor: Danieldd48
milak pisze: Filtera paliwa sie tam nie zmienia ?

dokładnie rok temu, a i nowy czeka na wymianę, tylko niech znajdę troche czasu.
milak pisze: Przepustnicy i silnika krokowego - pardon Idle air control solenoid valve, sie nie czyści ?
też dokładnie rok temu, bo miałem za niskie wolne obroty - a zapaprany był jak by od nowości go nikt nie czyścił.
Zaglądałem wczoraj - nie było się do czego przyczepić, ale przeczyściłem - bez różnicy :-(
Spróbuję jeszcze ten filter, ale nie sądzę, co by to on przez rok się tak zatkał.

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 3 lis 2009, o 21:45
autor: Grzegorz
Daniel a te wahanie wolnych obrotów masz na lpg czy pb też ? BO jeśli tylko na lpg to do gazownika na regulację. JA miałem podobnie w wolnossącym, wahaczka i krzusiec na wolnych ale tylko na lpg; po regulacji wruciło wszystko do normy.
No ale teraz mam inny delemat to forek został wymieniony na model z turbiną i się cały czas zastanawiam nad założeniem lpg. Wiadomo, że najlepiej jechać do jako ale 300 km w jedną stronę mi się nie uśmiecha przy każdej pierdółce i regulacji. W okolicy zakładów lpg jest całkiem sporo i część z nich ma b.dobrą opinię, nie wiem może ktoś podpowie o co zapytać(jakiś zestaw pytań fachowych) żeby ewentualnie zdemaskować potencjalnego fachowca albo druciarza ?

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 3 lis 2009, o 21:57
autor: Danieldd48
Grzegorz, a widzisz, nie sprawdziłem czy na benzynie też se ze mnie bimba, tyle że ja mam fabryczną instalację koltec i tu regulacja jak jest, to przez kompa - a taką mam podobno najbliżej w Krakowie - 180 km lub wszystkim znany JAKOmaster - 450km.
Grzegorz pisze: W okolicy zakładów lpg jest całkiem sporo i część z nich ma b.dobrą opinię,
to tak jak u mnie. Jeden kolega założył do turbo i od roku jeździ na benzynie, bo na gazie się nie da, i nikt nie potrafi mu odpowiednio zestrojić instalacji, chociaż zapewniali go że "cudów nima". Może i nima jak się zakłada w BMsru. Jak bym miał zakładać do turbo to w zakładzie, w którym już takie cóś robili i im JAKOtako - czyli po japońsku wyszło. :-/
Z tego co wyczytać można, to JAKO jak zestroji, to już poprawek nie potrzeba.

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 4 lis 2009, o 23:34
autor: Danieldd48
Grzegorz pisze: te wahanie wolnych obrotów masz na lpg czy pb też ?
dzisiaj o dziwo bez wachań, tylko niskie obroty. Gdybym się podpiął do jakiegoś komputera, to czy średnio rozgarnięty mechanior coś może mi poradzić konkretnego, czy może sam mógłbym na coś zwrócić uwagę :?:

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 5 lis 2009, o 09:36
autor: gregski
Grzegorz, czesem sie lepiej bujnac raz dalej, niz czesto blisko..
ja w swoim wolnym ssaku zrobilem prawie 30 kkm i do istalacji sie nie dotykalem..
dobrze zmapowana instalka reguluje sie sama.. to juz nie czasy fachowca od srubki regulacyjnej ;)

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

: 17 sty 2010, o 11:05
autor: gregski
witam, widze ze uzytkujesz 2,5 z lpg przy jakim przebiegu zalozyles i ile
juz zrobiles? przy jakiej temperaturze sie przelacza na lpg- ja za dwa
tygodnie jade do JAKO i tez zakladam tyle ze do 2,0 , ta koncowke weza
pralkowego to przykleiles do korka wlewu paliwa czy jakis inny patent?


hej, odpisuje tu, moze innym sie przyda.
zakladalem przy ok 65 kkm, teraz mam 100kkm.
zakladalem w Lodzi, bo czesto tam bywam, w Nagazie, instalacje landirenzo omegaz.
przelacza sie jakos wczesnie, ok. 20°C.
koncowki nie przyklejalem tylko wetknalem w wywiercony przeze mnie otwor w korku.
cos slyszalem o trudnosciach z regulacja zaworow w 2.0 - ponoc silnik trzeba do tej operacji wyciagac?
sprawdz to, bo przy gazie reguluje sie zawory czesciej.

pozdrowienia