EGT przy LPG

Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 21:40

check Engine wyrzuca faktycznie z powodu mieszanki najczęściej, ale...
gaz ma to do siebie że zostawia nagar na wtryskach przy długich przebiegach na gazie ( a szczególnie przy mocnym pedałowaniu) może dochodzic do zatykania się (zaklejania sie) wtrysków. wtedy problem robi sie juz większy. Mój ujechał około 120 kkm na LPG zanim przyjechał do Polski, a jak wiadomo, na zachodzie gaz jest czystszy niż u nas. Chwila na gazowni w Polsce i już miałem odpaloną kontrolke. Po prawie roku walczenia z elektryką i innymi pierdołami, odpuściłem - wlałem pojemnik płynu Liqui Moly na bak paliwa (98 oktanów), po dwóch dniach kontrolka zgasła sama, jeżdżę na benzynie i zarzuciłem LPG :giggle:
Boxerki lubia wysokie obroty, a LPG nie lubi... czy to wystarcza za odpowiedź? :thumb:


"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 21:42

OBK H6 pisze: Boxerki lubia wysokie obroty

Nie wydaje mi się. Subaru nie zrobiło ani jednego wysokoobrotowego silnika poza 160 konnym H4 z Imprezy 06-07

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 21:53

Azrael pisze:
OBK H6 pisze: Boxerki lubia wysokie obroty

Nie wydaje mi się. Subaru nie zrobiło ani jednego wysokoobrotowego silnika poza 160 konnym H4 z Imprezy 06-07
jestem w stanie się zgodzic - tylko dlaczego większośc boxerków maks moment obrotowy ma dla ok 5000 rpm? a w H6 to juz pod 6000 rpm podchodzi

chodziło mi tylko o zasadę, że przy wysokich obrotach LPG bardziej szkodzi silnikowi, jako że jest paliwem "suchym" i o wyzszej temp spalania, co ma wpływ na całą jednostkę. W każdym razie ja tego paliwa dla boxerów nie polecam, osobiście przestałem lac i auto zaczęło się zachowywac "normalnie"
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 21:56

OBK H6 pisze: jako że jest paliwem "suchym"
No bywa też mokrym, przy odpowiedniej temperaturze i ciśnieniu. Np. w butli.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 22:05

ky pisze: No bywa też mokrym, przy odpowiedniej temperaturze i ciśnieniu. Np. w butli.

ky morderco! przeciez my tutaj jestemy mili! :mrgreen: :mrgreen:

OBK H6, idac Twoim tokiem rozumowania silnik przy wysokich obrotach na LPG sie przegrzewa?

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 22:06

Azrael pisze: Nie wydaje mi się. Subaru nie zrobiło ani jednego wysokoobrotowego silnika poza 160 konnym H4 z Imprezy 06-07

Az, to to samo co w legasiu 2.0 i forku? czy only impreza?

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 22:06

Ja tylko niosę pomoc! :P
Azrael pisze: Subaru nie zrobiło ani jednego wysokoobrotowego silnika poza 160 konnym H4 z Imprezy 06-07
A do ilu toto merda wałem?

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 22:15

gregski pisze:
ky pisze: No bywa też mokrym, przy odpowiedniej temperaturze i ciśnieniu. Np. w butli.

ky morderco! przeciez my tutaj jestemy mili! :mrgreen: :mrgreen:

OBK H6, idac Twoim tokiem rozumowania silnik przy wysokich obrotach na LPG sie przegrzewa?
NIe chodzi o przegrzewanie tylko o pracę w wyższej temp niz optymalna, co ma wpływ na szybsze zużywanie się jednostki itd.
czy teraz jaśniej? mordercy :-)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 22:29

OBK H6 pisze: NIe chodzi o przegrzewanie tylko o pracę w wyższej temp niz optymalna, co ma wpływ na szybsze zużywanie się jednostki itd.

to nie to samo?


ogolnie tego cholera wlasnie nie wiemy ;-) :giggle:
na ile jest wyzsza, na ile uklad chlodzenia nie odbiera tego ciepla/jesli, co z czasem samego spalania itp...
czekamy na kogos kto pisze mniejszymi ogolnikami.. na razie nikt nic nie napisal..

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 20 paź 2009, o 22:55

gregski pisze:
OBK H6 pisze: NIe chodzi o przegrzewanie tylko o pracę w wyższej temp niz optymalna, co ma wpływ na szybsze zużywanie się jednostki itd.

to nie to samo?


ogolnie tego cholera wlasnie nie wiemy ;-) :giggle:
na ile jest wyzsza, na ile uklad chlodzenia nie odbiera tego ciepla/jesli, co z czasem samego spalania itp...
czekamy na kogos kto pisze mniejszymi ogolnikami.. na razie nikt nic nie napisal..
podam Ci cyfry jakie podali mi w serwisie Domańskiego w pyrlandii (serwis instalacji gazowych - odwiedziłem tu ich kilkanaście i potwierdzili te cyfry, niestety)- wg nich temp przy spalaniu benz jest około 95 st C, a przy LPG 98-99 st C - średnio mozna przyjąc 3 st C wyższa. mało to i dużo, bo nie do takiej temp spalania przystosowana jest większośc części silnika i płynów ustrojowych (olejów, płynów do chłodnic itd). bez dodatków się nie obywa - coraz częściej spotyka się oleje silnikowe do silników zasilanych LPG, co ma wpłynąc na ochronę silnika przed tą różnicą, czyli np. nie powodowac tworzenia się nagarów z paliwa oraz samego oleju. Poza tym zapewnia smarowanie lepsze dla innego rodzaju paliwa jakim jest gaz.
Dodam do wątku jeszcze jeden ciekawy myk: benzyna w Polsce w większości pochodzi z dwóch rafinerii (bo tak nasze prawo stanowi, że nawet jak się nazywasz Shell, to musisz swoje paliwo przetaczac w Orlenie lub RG), różni się jednak tym co każda z sieci (Shell, BP, Statoil) dodaje do niej swojego - dodatki uszlachetniające (jak to się ładnie nazywa). W przypadku gazu (tego nie wiem na sto proc) zastanawiam się czy nie jest tak samo - bo na gazie kupowanym na Shellu auto jeździ inaczej niż np na gazie kupionym na Orlenie - wie ktoś dlaczego tak jest? sam jestem ciekaw
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 00:46

OBK H6 pisze: podam Ci cyfry jakie podali mi w serwisie Domańskiego w pyrlandii (serwis instalacji gazowych - odwiedziłem tu ich kilkanaście i potwierdzili te cyfry, niestety)- wg nich temp przy spalaniu benz jest około 95 st C, a przy LPG 98-99 st C - średnio mozna przyjąc 3 st C wyższa. mało to i dużo, bo nie do takiej temp spalania przystosowana jest większośc części silnika i płynów ustrojowych (olejów, płynów do chłodnic itd). bez dodatków się nie obywa - coraz częściej spotyka się oleje silnikowe do silników zasilanych LPG, co ma wpłynąc na ochronę silnika przed tą różnicą, czyli np. nie powodowac tworzenia się nagarów z paliwa oraz samego oleju. Poza tym zapewnia smarowanie lepsze dla innego rodzaju paliwa jakim jest gaz.
Dodam do wątku jeszcze jeden ciekawy myk: benzyna w Polsce w większości pochodzi z dwóch rafinerii (bo tak nasze prawo stanowi, że nawet jak się nazywasz Shell, to musisz swoje paliwo przetaczac w Orlenie lub RG), różni się jednak tym co każda z sieci (Shell, BP, Statoil) dodaje do niej swojego - dodatki uszlachetniające (jak to się ładnie nazywa). W przypadku gazu (tego nie wiem na sto proc) zastanawiam się czy nie jest tak samo - bo na gazie kupowanym na Shellu auto jeździ inaczej niż np na gazie kupionym na Orlenie - wie ktoś dlaczego tak jest? sam jestem ciekaw
IMHO 3 oC roznicy to jest nic i silnik jest na to przygotowany. Tym bardziej te 3 to mozesz osiagnac i na noPb w zaleznosci od warunkow, typu: obciazenie silnika, chodzaca klima, temp zewn, itd. Wg mnie gorsza wada jest to, ze gaz jest paliwem jak przytoczyles suchym, co w niektorych silnikach moze oznaczac problemy . Na szczescie silniki N/A H4 sa dosc odporne i dobrze wspolpracuja z LPG ;-) W H6 podobno juz tak rozowo nie jest.

Co do dystrybucji noPb/ON to racja, glownie pochodza z polskich rafinerii i roznia sie tym co doleja do cysterny, z LPG jest inaczej czesc gazu jest ze wschodu (wiem bo czesto taki mam tankowanyy do domowego zbiornika, pozatym widzialem duze terminale do przeladunku gazu), Shell kiedys mial gaz z D - nie wiem jak jest teraz.
Pozdrawiam
Marcin

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 09:18

sherif pisze:
IMHO 3 oC roznicy to jest nic i silnik jest na to przygotowany. Tym bardziej te 3 to mozesz osiagnac i na noPb w zaleznosci od warunkow, typu: obciazenie silnika, chodzaca klima, temp zewn, itd. Wg mnie gorsza wada jest to, ze gaz jest paliwem jak przytoczyles suchym, co w niektorych silnikach moze oznaczac problemy . Na szczescie silniki N/A H4 sa dosc odporne i dobrze wspolpracuja z LPG ;-) W H6 podobno juz tak rozowo nie jest.
[/quote]

zgadzam się, że w H6 tak różowo nie jest, ale...
3 stC niby to duża różnica nie jest - tylko, że mówimy o pracy silnika optymalnej, czyli że w przypadku pracy pod obciążeniem, chodząca klima, temp zewn itd dla silnika z gazownią ona podniesie się z tych 98 stC jeszcze w górę - i co wtedy?
Ostatnio jechałem trasę z Gdańska do Poz załadowanym autem i po jakichś 200km zapaliła się kontrolka Check Engine - czyli tak jak mówisz silnik jechał obciążony (jak i całe auto) i jednak dostał w d...
w drodze do gdańska, przy podobnym obciążeniu i jeździe na Pb - zero kontrolek.
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 10:45

chopy, o czym wy mowicie?
jakie 98°C ???
plynu chlodniczego? i od tego nagar? prosze was...

JAKO wracaji napisz cos madrego !!! prosimy !!! :mrgreen:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 12:04

OBK H6 pisze: wg nich temp przy spalaniu benz jest około 95 st C, a przy LPG 98-99 st C - średnio mozna przyjąc 3 st C wyższa.
Jedyne wiarygodne tutaj liczby nazywają się EGT i są o rząd wielkości większe.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 12:10

OBK H6 pisze: zgadzam się, że w H6 tak różowo nie jest, ale...
3 stC niby to duża różnica nie jest - tylko, że mówimy o pracy silnika optymalnej, czyli że w przypadku pracy pod obciążeniem, chodząca klima, temp zewn itd dla silnika z gazownią ona podniesie się z tych 98 stC jeszcze w górę - i co wtedy?
Ostatnio jechałem trasę z Gdańska do Poz załadowanym autem i po jakichś 200km zapaliła się kontrolka Check Engine - czyli tak jak mówisz silnik jechał obciążony (jak i całe auto) i jednak dostał w d...
w drodze do gdańska, przy podobnym obciążeniu i jeździe na Pb - zero kontrolek.

Ja nie wiem ile jest dokładnie w stopniach roznicy, bo jej nie mierze, ale po ponad 45kkm zrobionych na LPG, nie widze roznicy w jezdzie LPG-noPB na wskazniku na desce, czyli zakladam, ze jest on w granicach bledu pomiarowego termometru zainstalowanego w OBK. A dziala on dobrze, bo jak mialem malo plynu i byl zapowietrzony ukl (po naprawie blacharskiej) to doszlo prawie pod czerowne i to na noPB :-(
To, ze jakis serwis poweidzial, ze jest to 3oC, no cuz rozne rzeczy serwisy mowia ... wystarczy pojechac do ASO SIPu i zapytac o LPG :mrgreen: . Jak bede mial w jakis weekend chwile, to specjalnie dla ciebei przejade sie z podpietym laptopem i posprawdzam temp silnika na noPB i LPG - chco moze Jako sie wcesniej wypowie.

To ze wywalilo ci check engine niczego nie dowodzi, check engine moze wywalic z racji kilkuset powodow, zczytales bledy, wiesz ze jest to spowodowane przegrzewaniem, jestes pewny ze masz sprawny ukl chlodzenia, itd ? To nic nie dowodzi, ja zrobilem setki km po austostradach, w tym z 4os +full bagaznik przy wiekszych predkosciach i jedynie co zauwazylem to zwiekszone zuzycie LPG :mrgreen: .
W OBK z racji dosc czulej elektroniki wywala checka z bledem katalizatora (Po420 o ile pamietam) co swiadczy 90% przypadkow o zlym skladzie mieszanki, czyli niepoprawnej regulacji instalki. Przerabialem to kiedys.
Pozdrawiam
Marcin

mario kartoflez
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Loch Ness
Auto: potForek 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 13:26

OBK H6 pisze: temp przy spalaniu benz jest około 95 st C, a przy LPG 98-99 st C - średnio mozna przyjąc 3 st C wyższa
Cóż, nie jestem chemikiem, ale jakoś nie bardzo chciało mi się w to wierzyć, skoro temperatura spalania drewna to ok. 300-500 C (zależnie od gatunku). A różnica 3 stopni w temperaturze spalania gazu i benzyny wg. mnie byłaby zupełnie pomijalna.

Pogrzebałem w Internecie w poszukiwaniu informacji na ten temat. Znalazłem np. stronę gdzie podają różnicę w temp. spalania gazu i benzyny rzędu 150-200 stopni C, co wydaje mi się bardziej wiarygodne:
http://www.bomis.webd.pl/strona%203.html#lpg

Trafiłem również na stronę "The Engineering ToolBox" gdzie zamieszczono tabelkę z wykazem temperatur spalania różnych paliw.
http://www.engineeringtoolbox.com/fuels ... d_171.html
Wg. niej spalanie benzyny zachodzi w temp. 280 st. C, a propanu i butanu odpowiednio 480 i 420 st. C. Czyli różnica w temp. spalania benzyny i mieszanki propan-butan faktycznie wynosiłaby ponad 100 st. C.

Czy jest wśród nas jakiś chemik lub osoba zorientowana, która mogłaby potwierdzić lub skorygować te dane?

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 13:39

Tu nie chodzi o temp spalania mieszanki w komorze czy tym bardziejw koloktorze lub kataliozatorze , gdzie temp dochodza do kilkuset stopni. Pomiar dokonywany jest przez czujnik, ktory podaje temp = temp cieczy chlodzacej, odbierajacej cieplo z silnika.
Pozdrawiam
Marcin

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 15:14

sherif pisze: ktory podaje temp = temp cieczy chlodzacej, odbierajacej cieplo z silnika
Jesteś pewien, że ten czujnik jest w stanie wskazywać cokolwiek sensownego oprócz "płyn się gotuje"?

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 15:26

citan pisze: Jesteś pewien, że ten czujnik jest w stanie wskazywać cokolwiek sensownego oprócz "płyn się gotuje"?
Raczej tak, u mnie przynajmnie by sie to zgadzalo, dziala w miare liniowo. w miare wzrostu slychac jak sie zalacza wiatrak, potem drugi bieg .. potem sie plyn gotuje :mrgreen: - a wskazowka idzie caly czas proporcjonalnie.
Pozdrawiam
Marcin

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 16:16

mario kartoflez pisze: Pogrzebałem w Internecie w poszukiwaniu informacji na ten temat. Znalazłem np. stronę gdzie podają różnicę w temp. spalania gazu i benzyny rzędu 150-200 stopni C, co wydaje mi się bardziej wiarygodne:
http://www.bomis.webd.pl/strona%203.html#lpg

Trafiłem również na stronę "The Engineering ToolBox" gdzie zamieszczono tabelkę z wykazem temperatur spalania różnych paliw.
http://www.engineeringtoolbox.com/fuels ... d_171.html
Wg. niej spalanie benzyny zachodzi w temp. 280 st. C, a propanu i butanu odpowiednio 480 i 420 st. C. Czyli różnica w temp. spalania benzyny i mieszanki propan-butan faktycznie wynosiłaby ponad 100 st. C.
dokładne liczby jeszcze bardziej utwierdzają mnie w przekonaniu, że jak coś jest produkowane (komora spalania, tłoki itd) do wytrzymywania temp spalania 280stC jak piszesz - powiedzmy nawet 300stC, to jak maja się zachowywać przy długotrwałej (np 100kkm) pracy w temp ponad 400 stC? musi to sie odbić na trwałości wszystkich elementów, no nie ma ... na Mariole.
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 21 paź 2009, o 16:35

Pewnie się zdziwisz, ale spaliny maja temperaturę w granicach 700-900 (a czasem i więcej) stopni. Tylko kontakt elementów komory spalania z nimi jest krótkotrwały, a ciepło przez cały czas odbierane.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

EGT przy LPG

Post 22 paź 2009, o 01:26

ky pisze: Jedyne wiarygodne tutaj liczby nazywają się EGT i są o rząd wielkości większe.
Dokładnie.

U mnie jak ostro upalam EGT na benzynie jest w okolicach 810-830 stopni, na LPG 780-800. :cofee:

Pozdrawiam wszystkich, którym spływają silniki od "wyższej temperatury spalania suchego LPG". :wall:
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 22 paź 2009, o 11:07

hogi pisze: Pozdrawiam wszystkich, którym spływają silniki od "wyższej temperatury spalania suchego LPG". :wall:

:giggle:

hogi, odczytujesz wartosci z lambdy czy dodatkowy czujnik? jakims obd toolem czy wlanales sobie wyswietlacz ?

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 27 paź 2009, o 14:15

Z lambdy, a właściwie z dwóch. (u mnie są dwie)
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]

Post 27 paź 2009, o 18:32

hogi pisze: Z lambdy, a właściwie z dwóch. (u mnie są dwie)
czym czytasz? obd tool?

ODPOWIEDZ